Warsztaty skutecznej komunikacji, zarządzanie, motywowanie i współpraca w oparciu o Process Communication Model (PCM®) "Jak mówić, by być słyszanym i słuchać, by rozumieć?"
Możliwość dofinansowania
Warsztaty skutecznej komunikacji, zarządzanie, motywowanie i współpraca w oparciu o Process Communication Model (PCM®) "Jak mówić, by być słyszanym i słuchać, by rozumieć?"
Numer usługi 2025/08/11/182462/2934334
3 726,90 PLN
brutto
3 030,00 PLNnetto
207,05 PLNbrutto/h
168,33 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Warsztaty z Process Communication Model® kierowane są do organizacji i osób, które pracują z ludźmi i od których zależy jakość relacji, współpracy i komunikacji w codziennym środowisku zawodowym. PCM to narzędzie stworzone dla tych, którzy chcą skuteczniej się porozumiewać, rozumieć różnorodność osobowości i lepiej reagować w sytuacjach trudnych, konfliktowych lub stresowych.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji14-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie kompetencji uczestników w zakresie świadomej i skutecznej komunikacji interpersonalnej poprzez poznanie i praktyczne zastosowanie narzędzia Process Communication Model® (PCM). Uczestnicy nauczą się rozpoznawać typy osobowości u siebie i innych, identyfikować indywidualne potrzeby psychologiczne, preferencje komunikacyjne oraz reakcje na stres. Dzięki zdobytej wiedzy będą potrafili dostosować sposób komunikowania się do różnych rozmówców.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawowe założenia Process Communication Model®Potrafi wymienić 6 typów osobowości i ich kluczowe cechy Obserwacja, pytania kontrolne, ćwiczenia grupowe | Kryteria weryfikacji Uczestnik zna podstawowe założenia Process Communication Model®Potrafi wymienić 6 typów osobowości i ich kluczowe cechy Obserwacja, pytania kontrolne, ćwiczenia grupowe | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje własny typ osobowości i preferencje komunikacyjne | Kryteria weryfikacji Na podstawie raportu PCM potrafi opisać swój dominujący typ i przypisać mu cechy oraz potrzeby | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi rozpoznać typ osobowości u rozmówcy | Kryteria weryfikacji Dokonuje trafnej obserwacji zachowań, słownictwa i stylu komunikacji innych osób | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi dostosować kanał i styl komunikacji do różnych typów osobowości | Kryteria weryfikacji Dobiera adekwatne sformułowania, ton i postawę do wybranego typu w ćwiczeniu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje oznaki stresu (dystresu) i jego sekwencje u siebie i innych | Kryteria weryfikacji Wskazuje konkretne zachowania i potrafi przyporządkować je do typów i faz dystresu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje strategie interwencji w sytuacjach stresu i konfliktu | Kryteria weryfikacji W symulowanej sytuacji stosuje adekwatne działanie komunikacyjne lub reakcję wspierającą | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik umie zastosować PCM w codziennych relacjach zawodowych i osobistych | Kryteria weryfikacji Opisuje plan wdrożenia wiedzy w swoim środowisku pracy lub życia osobistego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje kanały komunikacji i wie, jak je stosować | Kryteria weryfikacji Potrafi wskazać, który kanał jest preferowany przez różne typy osobowości i jak skutecznie z niego korzystać | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje części osobowości i ich funkcję w komunikacji | Kryteria weryfikacji Potrafi wskazać aktywną część osobowości u siebie i rozmówcy oraz adekwatnie zareagować w interakcji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
Moduł I – „Poznaj siebie, zrozum innych”
- Wprowadzenie do PCM: założenia, zastosowanie, historia narzędzia
- Percepcje – jak każdy z nas inaczej „czyta” rzeczywistość
- Struktura osobowości – sześciopiętrowy model
- Typy osobowości: cechy, zachowania, potencjały
- Samoświadomość: poznanie własnego typu dominującego (na bazie testu PCM)
- Ćwiczenia praktyczne: rozpoznawanie typów i percepcji w rozmowie – ćwiczenia
- Zakończenie dnia
Moduł II – „Mów tak, by być usłyszanym – słuchaj tak, by rozumieć”
- Style interakcji – jak inicjujemy i prowadzimy kontakt
- Kanały komunikacji – cztery klucze do skutecznej wymiany informacji
- Preferencje środowiskowe – gdzie i jak pracujemy najlepiej
- Potrzeby psychologiczne – co napędza zaangażowanie i motywację
- Rozpoznawanie stylów innych i dostosowywanie komunikacji
- Ćwiczenia: symulacje rozmów 1:1 i w grupie, analiza przypadków – ćwiczenia
- Zakończenie dnia
Moduł III – „Zarządzaj stresem i buduj silne zespoły”
- Fazy osobowości – zmienność w czasie i jej znaczenie dla motywacji
- Drivers – sztywne komunikaty wewnętrzne
- Dystres i sekwencje dystresu – jak rozpoznać stres i jego wzorce
- Strategie interwencji – jak reagować na trudne zachowania
- Budowanie odporności psychicznej i relacyjnej w zespole
- Praca własna i plan wdrożenia – jak korzystać z PCM po szkoleniu
- Podsumowanie i zakończenie warsztatów
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 4
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Poznaj siebie, zrozum innych – PCM | Prowadzący Agata Ostrowska | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Mów tak, by być usłyszanym – PCM | Prowadzący Agata Ostrowska | Data realizacji zajęć 16-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Zarządzaj stresem i buduj silne zespoły | Prowadzący Agata Ostrowska | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 726,90 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 030,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 207,05 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 168,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Agata Ostrowska
Coach ICC, Psycholożka, trenerka Process Communication Model. Od kilkunastu lat wspieram rozwój ludzi i organizacji – pracuję z liderami, zespołami i osobami indywidualnymi, pomagając im komunikować się skutecznie, budować dobre relacje i rozwijać się w zgodzie ze sobą.
Specjalizuję się w pracy z zespołami w oparciu o komunikację, rolę, strukturę i dynamikę, łącząc Analizę Transakcyjną, podejście systemowe, psychologiczne i rozwojowe. Prowadzę warsztaty z PCM, procesy team coachingu/ coachingu zespołowego.
W swojej pracy łączę uważność z konkretnością – ważne są dla mnie nie tylko narzędzia, ale też jakość kontaktu, autentyczność i wspierająca relacja. Przekładam teorię na praktykę – tak, aby uczestnicy nie tylko „wiedzieli więcej”, ale naprawdę potrafili działać inaczej – skuteczniej, z większą lekkością i świadomością siebie.
Specjalizuję się w pracy z zespołami w oparciu o komunikację, rolę, strukturę i dynamikę, łącząc Analizę Transakcyjną, podejście systemowe, psychologiczne i rozwojowe. Prowadzę warsztaty z PCM, procesy team coachingu/ coachingu zespołowego.
W swojej pracy łączę uważność z konkretnością – ważne są dla mnie nie tylko narzędzia, ale też jakość kontaktu, autentyczność i wspierająca relacja. Przekładam teorię na praktykę – tak, aby uczestnicy nie tylko „wiedzieli więcej”, ale naprawdę potrafili działać inaczej – skuteczniej, z większą lekkością i świadomością siebie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
• Karty pracy
• Materiały szkoleniowe
Adres
Adres
ul. Modrakowa 83
85-864 Bydgoszcz
woj. kujawsko-pomorskie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Damian Rozmarynowski
E-mail
rozmarynowski.damian@gmail.com
Telefon
(+48) 502 484 822