Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Profesjonalna obsługa klienta
Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Profesjonalna obsługa klienta
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych, właścicieli oraz pracowników MŚP, którzy w swojej pracy zawodowej mają kontakt z klientami i chcą rozwijać kompetencje w zakresie profesjonalnej obsługi klienta, komunikacji oraz psychologicznych aspektów relacji z klientem.
W szkoleniu mogą wziąć udział:
- osoby pracujące w działach obsługi klienta, sprzedaży i marketingu, odpowiedzialne za bezpośredni kontakt z klientami, rozwiązywanie problemów i budowanie relacji;
- menedżerowie i liderzy zespołów, którzy chcą doskonalić kompetencje komunikacyjne, empatyczne i motywacyjne w relacjach z klientami i pracownikami;
- pracownicy administracyjni i biurowi, mający częsty kontakt z klientami wewnętrznymi i zewn. organizacji;
- przedsiębiorcy, właściciele firm i freelancerzy, obsługujący klientów i chcący doskonalić jakość komunikacji;
- osoby rozpoczynające pracę w obsłudze klienta, chcące zdobyć niezbędne kompetencje w tej roli;
- liczba uczestników: 3–10 osób (optymalna dla ćwiczeń i pracy w grupach).
- osoby pracujące w działach obsługi klienta, sprzedaży i marketingu, odpowiedzialne za bezpośredni kontakt z klientami, rozwiązywanie problemów i budowanie relacji;
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji26-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje Uczestnika do samodzielnego i skutecznego działania w obszarze profesjonalnej obsługi klienta poprzez rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, empatycznego reagowania oraz rozwiązywania sytuacji trudnych. Uczestnik nabędzie umiejętność rozpoznawania emocji i potrzeb klientów, dostosowywania stylu komunikacji do odbiorcy oraz budowania trwałych relacji opartych na zaufaniu i satysfakcji klienta.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wyjaśnia mechanizmy emocjonalne wpływające na zachowanie klienta | Kryteria weryfikacji 1.Uzasadnia wpływ emocji klienta na podejmowane decyzje w konkretnych scenariuszach sprzedażowych2.Charakteryzuje powiązania między emocjami a reakcjami klientów w różnych sytuacjach kontaktu biznesowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje psychologiczne aspekty obsługi klienta, w tym błędy poznawcze i ich wpływ na proces sprzedaży | Kryteria weryfikacji 1. Identyfikuje typy błędów poznawczych w opisanych przypadkach interakcji z klientem.2. Uzasadnia wpływ błędów poznawczych na decyzje klientów w konkretnych przykładach sprzedażowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje różnice międzypokoleniowe i ich wpływ na sposób komunikacji oraz podejście do zakupu | Kryteria weryfikacji 1. Charakteryzuje cechy komunikacyjne poszczególnych pokoleń klientów na podstawie opisu sytuacji.2. Uzasadnia wybór określonych strategii komunikacyjnych względem różnych grup pokoleniowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dobiera odpowiednie słownictwo i techniki komunikacyjne, aby zwiększyć efektywność rozmowy | Kryteria weryfikacji 1. Planuje komunikaty sprzedażowe i obsługowe w oparciu o analizę profilu klienta2. Projektuje alternatywne formy przekazu dla różnych scenariuszy rozmów z klientem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje błędy poznawcze klienta i wykorzystuje je do skuteczniejszej obsługi | Kryteria weryfikacji 1. Monitoruje błędy poznawcze w opisanych sytuacjach i określa sposoby ich wykorzystania w komunikacji2. Organizuje propozycje działań, które minimalizują wpływ błędów poznawczych na decyzje klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Diagnozuje stan emocjonalny klienta i dostosowuje komunikację do jego potrzeb | Kryteria weryfikacji 1. Ocena stanu emocjonalnego klienta na podstawie opisu sytuacji i wyboru adekwatnej strategii komunikacyjnej2. Projektuje różne reakcje komunikacyjne w odpowiedzi na określone stany emocjonalne klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje długoterminowe relacje z klientami, koncentrując się na ich satysfakcji i wartości współpracy | Kryteria weryfikacji 1. Planowanie działań mających na celu utrzymanie satysfakcji klienta w dłuższej perspektywie2. Nadzorowanie i ocena strategii budowania relacji w symulowanych scenariuszach biznesowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki komunikacji perswazyjnej, dostosowując przekaz do odbiorcy | Kryteria weryfikacji 1. Projektuje komunikaty perswazyjne z uwzględnieniem profilu klienta i kontekstu sytuacyjnego2. Ocenia skuteczność zaproponowanych technik komunikacji perswazyjnej na podstawie scenariuszy testowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje strategię sprzedaży i komunikacji do specyfiki klientów z różnych pokoleń | Kryteria weryfikacji 1. Organizuje strategię sprzedażową dla wybranego segmentu klientów z uwzględnieniem różnic pokoleniowych2. Monitoruje i ocenia planowane działania komunikacyjne pod kątem skuteczności w określonym segmencie klientów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
27.11.2025
8 godz. zajęć teoretycznych
- Trudny klient
- Co to znaczy trudny klient?
- Diagnoza stanu emocjonalnego klienta, oczekiwań, podejścia, postawy.
- Lepiej zapobiegać niż leczyć, czyli jak dusić negatywne emocje w zarodku.
- Stań po jego stronie, czyli grajmy do jednej bramki.
- Technika nagłego odwrócenia i pozycjonowanie się podczas rozmowy.
- Psychologiczne aspekty obsługi klienta - budowanie relacji podczas rozmowy
- Nawyk – największy wróg i przyjaciel obsługi klienta.
- Dlaczego tak ważne jest odpowiedzieć na „dlaczego”.
- Słowa mają moc, czyli których wyrażeń nie powinniśmy, a które warto używać?
- Kontrola emocji, czyli nie graj w jego grę, a rozdawaj karty.
- Błędy poznawcze i ich znaczenie oraz jak je wykorzystać w procesie obsługi?
- Mimikra w pracy z trudnym klientem.
- Komunikat JA i elementy komunikacji bez przemocy.
- Komunikacja w obsłudze klienta
- Ton głosu, intonacja, akcentowanie w górę i dół - czyli jakie elementy budują wiarygodność i wizerunek doradcy w rozmowie przez telefon.
- Słuchać czy słyszeć, czyli techniki efektywnego słuchania + GRA.
- Kierowanie rozmową, role w komunikacji zdalnej - analiza transakcyjna.
- Jak zmusić klienta do szczerości – technika obnażania, optymalizacja czasu sprzedaży i obsługi
28.11.2025
6 godz. zajęć teoretycznych, 1 godz. 45min zajęć praktycznych (11:15-13:00)
- Prezentacja oferty
- Co tak naprawdę kupuje od Ciebie klient?
- Język potrzeb – testy korzyści, prezentacja wartości w oczach klienta.
- 3 waluty sprzedaży, mimikra i komodytyzacja.
- Sprzedaż w oparciu o budowanie wartości, czyli jak sprzedawać drogo.
- Metody budowania wartości swojej oferty.
- Na czym Twój klient zarabia pieniądze?
- Dowożenie wartości, czyli jak policzyć, że klientowi opłaca się z Tobą współpracować.
- Źródło końcowej satysfakcji klienta.
- Pokolenia Y i Z – nowy „gatunek” klienta?
- Różnice międzypokoleniowe – źródła i konsekwencje.
- Pokolenie Y/Z – jak z nimi rozmawiać.
- Pokolenie Y/Z – jak im sprzedawać.
- Potrzeby i motywatory zakupowe klientów z różnych generacji (pokolenie X, milenialsi).
- WALIDACJA (15min)
Celem walidacji jest potwierdzenie, że uczestnik szkolenia osiągnął zakładane efekty uczenia się w obszarach wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych określone w programie szkolenia. Walidacja służy sprawdzeniu stopnia opanowania zagadnień teoretycznych i praktycznych z zakresu profesjonalnej obsługi klienta, komunikacji interpersonalnej, rozpoznawania emocji i potrzeb klientów, reagowania w sytuacjach trudnych oraz budowania pozytywnych relacji z klientami.
Walidacja odbywa się w formie testu teoretycznego realizowanego na ostatnim etapie szkolenia. Test ma na celu weryfikację stopnia przyswojenia wiedzy przekazanej podczas zajęć oraz zrozumienia zasad i technik omawianych w poszczególnych modułach szkoleniowych.
Narzędziem walidacyjnym jest test jednokrotnego wyboru w formie papierowej zawierający pytania zamknięte. Test przeprowadzany jest bezpośrednio po zakończeniu części szkoleniowej, w obecności trenera prowadzącego lub wyznaczonej osoby odpowiedzialnej za weryfikację efektów uczenia się. Warunkiem uzyskania pozytywnego wyniku walidacji jest udzielenie co najmniej 80% prawidłowych odpowiedzi. Za przygotowanie pytań do testu odpowiedzialny jest walidator, natomiast osoba prowadząca rozdaje testy na miejscu szkolenia. Testy po zakończeniu usługi są sprawdzane przez walidatora.
Czas przeznaczony na test: 15 minut.
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Szkolenie trwa 16 x 60 minut = 16 godz. zegarowych. Harmonogram szkolenia uwzględnia przerwy w łącznym wymiarze jednej godziny w każdym dniu szkoleniowym.
Warunki organizacyjne zostały opisane w sekcji Warunki uczestnictwa.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Trudny klient | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Psychologiczne aspekty obsługi klienta - budowanie relacji podczas rozmowy | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Psychologiczne aspekty obsługi klienta - budowanie relacji podczas rozmowy c.d. | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Komunikacja w obsłudze klienta | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Prezentacja oferty | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Prezentacja oferty c.d. | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Pokolenia Y i Z – nowy „gatunek” klienta? | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Pokolenia Y i Z – nowy „gatunek” klienta? c.d. | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 490,08 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 490,08 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 218,13 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 218,13 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Matuszczak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością)
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna os. odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kont. tel.).
Sala szkol. powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki real. szkol.
- regulaminy i instr. BHP, zas. ewakuacji, instr. bezp. pożar.
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
W przypadku finansowania ze środków publicznych w przynajmniej 70% - cena netto=brutto. Stawka vat zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 podpunkt c), ustawy o vat
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi