Podstawy tuningu na przykładzie oprogramowania WinOLS i StageX
Podstawy tuningu na przykładzie oprogramowania WinOLS i StageX
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Motoryzacja
- Grupa docelowa usługi
- Początkujący tunerzy, którzy chcą zdobyć wiedzę na temat modyfikacji sterowników ECU.
- Mechanicy samochodowi zainteresowani poszerzeniem oferty obsługi chiptuningu.
- Osoby związane z branżą motoryzacyjną, chcące poznać podstawy pracy z oprogramowaniem WinOLS i StageX.
- Pasjonaci motoryzacji, którzy chcą zrozumieć podstawy tuningu elektronicznego silników.
- Warsztaty samochodowe i serwisy planujące wprowadzenie usług tuningu elektronicznego do swojej oferty.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji20-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
"Podstawy tuningu na przykładzie oprogramowania WinOLS i StageX":Uczestnicy nauczą się identyfikować kluczowe mapy, wprowadzać modyfi kacje oraz testować wprowadzone zmiany wsposób bezpieczny i efektywny, z uwzględnieniem podstawowych zasad ochrony silnika i podzespołów
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Skutecznie wykorzystuje wiedzę imożliwości zaimplementowane wprogramie WinOls i StageX | Kryteria weryfikacji Poprawnie konfi guruje oprogramowanieorazdobiera parametry względem potrzeb | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Poznaje metody bezpiecznejmodyfi kacji map silnika | Kryteria weryfikacji Wykonuje prostą edycję map | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Edytuje pliki w sposób całkowiciebezpieczny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Potrafi prawidłowo odczytać kodybłędów związane z diagnostyką fi ltraDPF oraz EGR | Kryteria weryfikacji Odczytuje kody błędów, zwracającszczególną uwagę na kody związane zfi ltrem DPF oraz z zaworem EGR | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Przeprowadza ocenę stanutechnicznego pojazdów | Kryteria weryfikacji Przeprowadza diagnostykękomponentów z zachowaniemoptymalnej wydajności silnika ispełnienia norm emisji spalin | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Sterowanie nowoczesnych silnikó w spalinowych
- Omówienie dostępnych narzędzi, możliwość samodzielnego odczytu sterownika
- różnymi dostępnymi na rynku programatorami.
- Sposoby odczytu oryginalnego oprogramowania OBD, Bench, Boot, BDM
- Potencjalne problemy z odczytem sterowników i sposoby radzenia sobie z nimi.
- Rodzaje sterowników oraz zawartych w nich pamięci.
- Procedury programowania ECU oraz TCU.
- Zasady sterowania nowoczesnych silników spalinowych
Metody odczytu i zapisu danych w sterownikach silnikó w spalinowych
- Ocena stanu technicznego pojazdów
- Diagnostyczne metody monitorowania parametrów.
- Diagnostyka fi ltra DPF oraz zaworu EGR
- Przedstawienie dostępnego oprogramowania,
- które możemy wykorzystać w procesie chiptuningu
- Obsługa programu WinOLS & StageX
- Konfi guracja oprogramowania WinOLS & StageX
- Metody edycji map do zwiększenia mocy silnika
Warunki Organizacyjne:
- Liczba uczestników: Szkolenie przeznaczone od 2 do 5 uczestników
- Praca na własnym sprzęcie: Każdy uczestnik pracuje na własnym laptopie z odpowiednim oprogramowaniem diagnostycznym.
- Wsparcie techniczne: Instruktor zapewnia pomoc w konfiguracji sprzętu i oprogramowania na początkowych etapach szkolenia.
Walidacja i Ocena:
- Ocena praktyczna: Uczestnicy będą oceniani pod kątem poprawności wykonania zadań praktycznych. Każdy uczestnik wykona zadania indywidualnie, a ocena będzie opierała się na precyzyjności i poprawności wykonania poszczególnych czynności.
Czas trwania usługi:
- Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych (w tym przerwy wliczają się w czas trwania usługi).
- Czas dydaktyczny: 1 godzina dydaktyczna = 45 minut.
Dodatkowe uwagi:
- Szkolenie skierowane jest do mechaników, elektromechaników, diagnostów, studentów oraz osób rozpoczynających pracę z elektroniką samochodową.
- Program dostosowany jest do potrzeb uczestników, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie diagnostyki i programowania jednostek sterujących w pojazdach.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Podstawy tuningu na przykładzie oprogramowania WinOLS i StageX | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 przerwa | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Podstawy tuningu na przykładzie oprogramowania WinOLS i StageX | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 przerwa | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Podstawy tuningu na przykładzie oprogramowania WinOLS i StageX | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 przerwa | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Podstawy tuningu na przykładzie oprogramowania WinOLS i StageX | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 16:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:50 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Podstawy tuningu na przykładzie oprogramowania WinOLS i StageX | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 przerwa | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Podstawy tuningu na przykładzie oprogramowania WinOLS i StageX | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 przerwa | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Podstawy tuningu na przykładzie oprogramowania WinOLS i StageX | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 przerwa | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 15:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Podstawy tuningu na przykładzie oprogramowania WinOLS i StageX | Prowadzący Tadeusz Neumann | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 16:50 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 512,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 416,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tadeusz Neumann
Od ponad 15 lat zajmuję się magistralą CAN, analizując jej protokoły i rozwijając narzędzia do diagnostyki i programowania sterowników. Jestem autorem skryptów do programatora UPA-USB S oraz CAN Analizatora, które wspomagają pracę specjalistów zajmujących się elektroniką samochodową i programowaniem ECU. Moje doświadczenie obejmuje zarówno teorię, jak i praktyczne zastosowania w zakresie odczytu, analizy i modyfikacji danych przesyłanych w systemach elektronicznych pojazdów.
Dodatkowo od lat prowadzę szkolenia z zakresu elektroniki oraz specjalistyczne kursy dotyczące magistrali CAN, przekazując swoją wiedzę i doświadczenie innym pasjonatom oraz profesjonalistom. Jestem także autorem serii 30 lekcji pt. Jak napisać skrypt do UPA-USB S, które stanowią kompleksowy przewodnik dla osób chcących nauczyć się programowania w tym środowisku.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzymuje materiały startowe w postaci notesu i długopisu oraz ulotki dotyczące oprogramowania
Wskazane jest zabranie własnego laptopa z ładowarką i myszką.
Wytyczne: dowolny system operacyjny Windows
Informacje dodatkowe
Firma ATOMIS zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia szkolenia w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń (min. 2 uczestników).W tej sytuacji uczestnik zostanie poinformowany o najbliższym możliwym do zrealizowania terminie.
Istnieje możliwość zwolnienia usługi z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013r.w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (DZ.U.2013, poz. 1722 z późn. zm.), w przypadku, gdy Przedsiębiorca/uczestnik otrzyma dofinansowanie na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych. Warunkiem zwolnienia jest dostarczenie do firmy szkoleniowej stosownego oświadczenia na co najmniej 1 dzień roboczy przed szkoleniem. W innej sytuacji należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi