Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową- szkolenie
Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową- szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami projektu są mikro, mali, średni i duzi przedsiębiorcy (bez samozatrudnionych). Szkolenie skierowane do menadżerów, liderów zespołów oraz osób przygotowujących się do objęcia funkcji kierowniczych, w tym zarządzających zespołami rozproszonymi, hybrydowymi lub wirtualnymi. Dedykowane także specjalistom HR oraz kadrze odpowiedzialnej za rozwój kompetencji przywódczych i skuteczną komunikację w organizacji
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji09-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem szkolenia „Zarządzanie pracą zdalną i hybrydową” jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania rozwiązań umożliwiających efektywną pracę w modelu zdalnym, hybrydowym i elastycznym, wykorzystania narzędzi wspierających te formy pracy, radzenia sobie z trudnościami, budowania zaangażowania, sprawnej komunikacji oraz skutecznego delegowania zadańEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje odpowiednie zapisy Kodeksu Pracy regulujące zasady organizacji pracy zdalnej, elastycznego czasu pracy | Kryteria weryfikacji Rozróżnia zapisy Kodeksu Pracy dotyczące pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe / ogólnodostępne oraz dedykowane rozwiązania technologiczne umożliwiające pracę zdalną i hybrydową | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje dostępne technologiczne rozwiązania wspierające pracę zdalną i hybrydową | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawowe potrzeby oraz korzyści dla pracowników wynikające z pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy | Kryteria weryfikacji Definiuje potrzeby i korzyści pracowników związane z pracą zdalną i elastycznym czasem pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje typowe trudności związane z różnymi formami pracy zdalnej i wdraża działania eliminujące te trudności | Kryteria weryfikacji Uzasadnia typowe trudności występujące w pracy zdalnej i projektuje działania przeciwdziałające tym problemom | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje czynniki, o jakie należy zadbać, aby zwiększyć zaangażowanie pracowników korzystających z form pracy zdalnej | Kryteria weryfikacji Planuje czynniki wpływające na zaangażowanie pracowników pracujących zdalnie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje działania zespołów wykorzystujących pracę zdalną / hybrydową oraz elastyczny czas pracy | Kryteria weryfikacji Projektuje organizację pracy zespołów pracujących zdalnie / hybrydowo i elastycznie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wdraża rozwiązania zapewniające sprawność komunikacji i delegowania zadań w pracy zdalnej / hybrydowej oraz elastycznym czasie pracy | Kryteria weryfikacji Organizuje systemy komunikacji i delegowania zadań w pracy zdalnej / hybrydowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża do organizacji odpowiednie rozwiązania technologiczne umożliwiające efektywną pracę zdalną i hybrydową | Kryteria weryfikacji Wdraża technologiczne rozwiązania wspierające efektywną pracę zdalną i hybrydową | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje i wdraża akceptowane przez wszystkie zainteresowane strony rozwiązania monitorujące efektywność pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy | Kryteria weryfikacji Projektuje systemy monitorowania efektywności pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Pomaga kadrze menedżerskiej w unikaniu mikrozarządzania i zwiększeniu autonomii pracowników | Kryteria weryfikacji Nadzoruje procesy zarządzania, aby unikać mikrozarządzania i zwiększać autonomię pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje i wdraża systemowe rozwiązania zapobiegające wypaleniu zawodowemu i poprawiające jakość życia pracowników pracujących zdalnie lub hybrydowo | Kryteria weryfikacji Projektuje systemowe rozwiązania przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu i poprawiające jakość życia pracowników pracujących zdalnie lub hybrydowo | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wspiera kadrę menedżerską w radzeniu sobie z typowymi trudnościami związanymi z pracą zdalną i hybrydową oraz w budowaniu zaangażowania pracowników | Kryteria weryfikacji Kontroluje i wspiera kadrę menedżerską w rozwiązywaniu problemów związanych z pracą zdalną i hybrydową oraz budowaniu zaangażowania pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia z pracownikami i kadrą menedżerską indywidualne przypadki związane z wykorzystaniem pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy, wypracowuje optymalne rozwiązania | Kryteria weryfikacji Ocenia indywidualne przypadki i projektuje optymalne rozwiązania w zakresie pracy zdalnej i elastycznego czasu pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
Budowanie postawy lidera. Komunikacja dla liderów
1.Budowanie postawy lidera. Źródła autorytetu lidera
-Samoświadomość – katalog osobistych cech liderskich w świecie wirtualnym
-Kompetencje skutecznego lidera – jaką wiedzą, umiejętnościami, doświadczeniem i postawą powinien legitymować się modelowy przywódca?
-Elementy składające się na autorytet lidera
-Przyczyny postępowania niszczącego autorytet lidera
2.Kluczowe role menadżera
-Co składa się na proces zarządzania i liderowania?
-Planowanie, organizacja, kierowanie i kontrola – co się na nie składa?
3.Lider w zespole rozproszonym
-Specyfika zespołów rozproszonych i wirtualnych oraz hybrydowych
-Zespół rozproszony – mechanizmy, bariery i zalety
-Szczególna rola lidera w zespole rozproszonym
4.Style przywództwa a praca zdalna i hybrydowa
-Poziom dojrzałości pracownika wg Blancharda (zarządzanie sytuacyjne)
-Stworzenie matrycy dojrzałości dla poszczególnych pracowników w kluczowych kompetencjach business unit
-Kaskadowanie wiedzy i doświadczenia w zależności od poziomu dojrzałości zawodowej pracownika
5.Komunikowanie (delegowanie) i monitorowanie celu/zadań
-Zarządzanie przez zadania
-Zarządzanie przez cele
-Zarządzanie przez wizję (i autonomię
Dzień 2
Zarządzanie przez cele, delegowanie i egzekwowanie zadań
1.Definiowanie celów i ustalanie priorytetów, czyli jak unikać gaszenia pożarów
-Największe bolączki managerów w organizacji pracy
-Metody SMART i WARTO w procesie wyznaczania celów
-Przegląd technik związanych z definiowaniem celów
-Technika ALPEN – o krok bliżej na rzecz doskonałości biznesowej
-GTD jest pięcioetapowy proces zarządzania zadaniami
-Techniki radzenia sobie ze zmianą priorytetów zadań - jak zarządzać wielozadaniowością i odpowiedzialnością
-Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów
2.Kluczowe zasady delegowania i egzekwowania zadań
-Zasady rządzące sprawnym delegowaniem i egzekwowaniem zadań
-Ustalanie priorytetów pod kątem ważności i pilności
-Komunikacja nastawiona na cel i budowanie relacji jako kluczowa sprawność menedżerska wykorzystywana w procesie delegowania i egzekwowania.
-Procedura delegowania i monitorowania zadań w zależności od fazy dojrzałości pracownika
-Korzyści płynące z delegowania? Delegowanie jako inwestycja w czas.
3.Egzekwowanie zadań i udzielanie informacji zwrotnych
-Funkcja informacji zwrotnej w procesie egzekwowania zadań
-Sposoby udzielania informacji zwrotnej.
-Właściwe dopasowanie metody informacji zwrotnej do odbiorcy
-Radzenie sobie z oporem na informację zwrotna
Walidacja
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Budowanie postawy lidera. Źródła autorytetu lidera | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Kluczowe role menadżera | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Lider w zespole rozproszonym | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 przerwa obiadowa | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Style przywództwa a praca zdalna i hybrydowa | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Komunikowanie (delegowanie) i monitorowanie celu/zadań | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 10-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Definiowanie celów i ustalanie priorytetów, czyli jak unikać gaszenia pożarów | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Kluczowe zasady delegowania i egzekwowania zadań | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 przerwa obiadowa | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Kluczowe zasady delegowania i egzekwowania zadań c.d. | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Egzekwowanie zadań i udzielanie informacji zwrotnych | Prowadzący Paweł Musiałowski | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 912,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 912,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 182,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 182,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Musiałowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skryp
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością)
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna osoba odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kontakt telefoniczny)
Sala szkoleniowa powinna zawierać:
-dostęp do światła dziennego
-bezpieczne i higieniczne warunki realizacji szkolenia
-regulaminy i instrukcje BHP, zasady ewakuacji, instrukcje bezpieczeństwa pożarowego
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi