Motoryczna terapia jedzenia
Motoryczna terapia jedzenia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Grupa docelowa usługi
Na szkolenie zapraszamy:
logopedów/neurologopedów pracujących z niemowlętami
terapeutów pracujących w ramach wczesnej interwencji, fizjoterapeutów
- Minimalna liczba uczestników16
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji22-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy teoretycznej oraz praktycznych umiejętności w zakresie diagnozy i terapii motorycznych problemów związanych z jedzeniem u dzieci. Szkolenie umożliwi uczestnikom skuteczne wspieranie dzieci w procesie rozszerzania diety oraz terapii trudności w przyjmowaniu pokarmów drogą doustną.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy znają anatomię i fizjologię jedzenia | Kryteria weryfikacji Uczestnicy rozpoznają struktury biorące udział w jedzeniu oraz mechanizmy połykania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnicy znają normatywny rozwój umiejętności jedzenia u dzieci | Kryteria weryfikacji Uczestnicy wskazują zależność między rozwojem ruchowym a umiejętnościami jedzenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnicy rozumieją zasady rozszerzania diety | Kryteria weryfikacji Uczestnicy wskazują najnowsze wytyczne dotyczące rozszerzania diety | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnicy znają zasady pozycjonowania na czas posiłku | Kryteria weryfikacji Uczestnicy wskazują prawidłowe pozycje wspierające funkcje jedzenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnicy potrafią diagnozować motoryczne umiejętności jedzenia | Kryteria weryfikacji Uczestnicy wymieniają dostępne narzędzia diagnostyczne i ich zastosowanie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnicy znają metody motorycznej terapii jedzenia | Kryteria weryfikacji Uczestnicy wskazują algorytm postępowania w przypadku trudności z jedzeniem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia:
1. Anatomia i fizjologia jedzenia - struktury biorące udział w jedzeniu, połykanie, nerwy czaszkowe.
2. Normatywny rozwój umiejętności jedzenia - rozwój ruchowy a jedzenie, ślinienie, rozwój pracy żuchwy, policzków, języka oraz warg.
3. Rozszerzanie diety w świetle najnowszych wytycznych.
4. Pozycjonowanie na czas posiłku.
5. Diagnoza motorycznych umiejętności dziecka w aspekcie jedzenia - przegląd dostępnych narzędzi, propozycje własne.
6. Motoryczna terapia jedzenia - algorytm postępowania w przypadku dysfunkcji i trudności, m. in. gryzienia, żucia, ruchów lateralnych, domykania warg, asymetrycznej pracy obszaru orofacjalnego, krztuszenia, problemów z piciem ze słomki i kubeczka.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Anatomia i fizjologia jedzenia; Normatywny rozwój umiejętności jedzenia; | Prowadzący Agata Zielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Rozszerzanie diety; | Prowadzący Agata Zielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Pozycjonowanie na czas posiłku | Prowadzący Agata Zielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Diagnoza motorycznych umiejętności dziecka w aspekcie jedzenia | Prowadzący Agata Zielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 ;Motoryczna terapia jedzenia | Prowadzący Agata Zielska | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 walidscja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agata Zielska
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku neurologopedia. Doświadczenie zawodowe zdobywała w gabinecie prywatnym, szpitalu oraz Śląskim Centrum Niemowlaka. Pracujejako logopeda od 10 lat, wcześniej również jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy dostają skrypt do szkolenia.
Informacje dodatkowe
Uczestnicy dostają skrypt do szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi