Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową- szkolenie
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową- szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami projektu są mikro, mali, średni i duzi przedsiębiorcy (bez samozatrudnionych), zespoły HR oraz menadżerowie/ kandydaci na menadżerów zainteresowani otrzymaniem refundacji na usługi rozwojowe mające na celu przygotowanie pracodawców do wprowadzenia i zarządzania zmianą w firmie związaną m.in. ze starzeniem się społeczeństwa czy zróżnicowaniem sposobu świadczenia pracy.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji13-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkol. jest zdobycie wiedzy i umiejętności na temat: wykorzystania potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowo zespołów i całej organizacji; zapewnienia poszcz. grupom wiekowym odp. wsparcia w pracy i rozwoju; budowania rozwiązań opartych o intermentoring oraz przeciwdziałania procesom związanym z wypaleniem zawodowym. Podczas szkolenia rozwijane będą kompetencję zgodne z opis. kompetencji kadr w obszarze HREfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy | Kryteria weryfikacji Interpretuje konsekwencje demograficznych zmian społecznych dla strategii biznesowych firmy, wskazując na potencjalne wyzwania i możliwości wynikające ze starzenia się społeczeństwa i zmiany pokoleń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku | Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ działań dostosowanych do wieku pracowników na poprawę ich zaangażowania, satysfakcji oraz na obniżenie rotacji pracowników w przedsiębiorstwie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia | Kryteria weryfikacji Opisuje potencjalne korzyści oraz wyzwania wynikające z różnorodności pokoleniowej w miejscu pracy, wskazując, jak mogą one wpływać na dynamikę zespołu oraz efektywność pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych | Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ regulacji prawnych na decyzje przedsiębiorstw dotyczące zatrudniania osób starszych, uwzględniając korzyści i wyzwania związane z ich wdrażaniem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje kluczowe potrzeby osób „50+” w zakresie zatrudnienia, takie jak dostęp do szkoleń, wsparcie w adaptacji technologicznej oraz możliwości rozwoju zawodowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice w oczekiwaniach i aspiracjach rozwojowych pracowników z różnych grup wiekowych, uwzględniając ich priorytety, np. stabilność zatrudnienia, rozwój zawodowy, równowaga między pracą a życiem prywatnym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potencjalne wyzwania wynikające z różnic wiekowych, proponując konkretne strategie ich minimalizacji, np. poprzez dostosowanie stylu zarządzania do różnorodnych potrzeb pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów | Kryteria weryfikacji Motywuje członków zespołu do aktywnego udziału w projektach oraz dzielenia się swoimi doświadczeniami i pomysłami, tworząc atmosferę sprzyjającą otwartości i wzajemnemu wsparciu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia | Kryteria weryfikacji Promuje kulturę otwartości i wzajemnego szacunku w zespole, w której różnice pokoleniowe są postrzegane jako atut, a nie jako przeszkoda w wymianie kompetencji i doświadczeń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Wprowadza programy dokumentowania wiedzy, takie jak bazy danych, które umożliwiają pracownikom w wieku przedemerytalnym dzielenie się swoimi doświadczeniami i najlepszymi praktykami z młodszymi pracownikami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał | Kryteria weryfikacji Monitoruje i ocenia efektywność zróżnicowanych zespołów, aby identyfikować najlepsze praktyki oraz obszary do poprawy, co pozwala na ciągłe doskonalenie strategii włączania pracowników z różnych pokoleń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników | Kryteria weryfikacji Wdraża programy wsparcia psychologicznego i doradczego, które są skierowane do starszych pracowników, pomagając im radzić sobie ze stresem i przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie | Kryteria weryfikacji Projektuje proces rekrutacji i selekcji, który uwzględnia różnorodność wiekową i pokoleniową, aby tworzyć zróżnicowane zespoły o różnych perspektywach i umiejętnościach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia | Kryteria weryfikacji Monitoruje atmosferę w miejscu pracy oraz poziom zaangażowania pracowników, przeprowadzając regularne badania satysfakcji, aby identyfikować obszary wymagające poprawy w kontekście kultury pracy opartej na wzajemnym szacunku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia | Kryteria weryfikacji Wprowadza procedury zgłaszania i rozwiązywania konfliktów, które są jasne i dostępne dla wszystkich pracowników, zapewniając, że każdy ma możliwość wypowiedzenia się w sytuacjach problemowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę | Kryteria weryfikacji Organizuje regularne sesje feedbackowe, które umożliwiają pracownikom dzielenie się swoimi spostrzeżeniami na temat atmosfery pracy oraz proponowanie usprawnień, co wpływa na ich zaangażowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1
1.Wprowadzenie do szkolenia – procesy demograficzne a rynek pracy
-Procesy demograficzne w Polsce i Unii Europejskiej
-Starzenie się społeczeństw a funkcjonowanie w świecie VUCA
-Funkcjonowanie i rozwój firmy w sytuacji różnorodności pokoleniowej pracowników
2.Kto jest kto, czyli pokolenia w pracy
-Z czego wynika przynależność do generacji: data urodzenia czy system wartości?
-Wpływ warunków wychowania i dorastania na kształtowanie się pokoleń
-Charakterystyka generacji: Baby Boomers, Generacja X, Pokolenie Y, Gen Z, Płatki śniegu
-Fakty i mity o generacjach.
-„Inni – nie znaczy gorsi” – znaczenie akceptacji różnic międzypokoleniowych i wzajemnego szacunku
-Korzyści dla biznesu z tworzenia zespołu wielopokoleniowego
3.Komunikacja i działania pokoleń w pracy – styl pracy
-Jak funkcjonują przedstawiciele pokoleń w pracy
-Preferencje – styl pracy a pokolenia: motywatory, oczekiwania wobec przełożonego i pracodawcy, komunikacja i odbiór informacji, informacje zwrotne i przekaz oczekiwań, odpowiedzialność a lojalność,
-Potencjał różnych wiekowo grup pracowników i jego wykorzystanie
-Różnice międzypokoleniowe a styl pracy
-Oczekiwania wobec przełożonego
DZIEŃ 2
1.Potrzeby i obszary rozwojowe pokoleń – dobre praktyki
-Czego potrzebuje każde z pokoleń, aby efektywnie funkcjonować w pracy
-Stres – frustracja – wypalenie – jak temu zapobiegać?
-Obszary rozwojowe i aspiracje każdego z pokoleń w świecie VUCA
-Wyrównywanie szans na rynku pracy
-Czego wzajemnie mogą się uczyc pokolenia od siebie? Transfer kompetencji i doświadczeń pomiedzy pokoleniami
-Pokolenie Baby Boomers w roli mentora i trenera
2.Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
-Podejście kompetencyjne w zarządzaniu w różnorodnym wiekowo zespole
-Dopasowanie zarządzanie do kompetencji pracownika
-Wpływ sposobu zarządzania na rozwój kompetencji pracowników
-Udzielania wsparcia pracownikom
3.Dobre praktyki – jak komunikować się i budować relacje w zespole
-Integracja wokół współnego celu i wartości w budowaniu zespołu zróżnicowanego wiekowo
-Budowanie otwartości w zespole jak remedium na brak zaufania
-Znaczenie strukturyzacji pracy – przekaz oczekiwań i zasad realizacji zadań
-Siła konstruktywnej informacji zwrotnej
Walidacja
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie do szkolenia-procesy demograficzne a rynek pracy | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Kto jest kto, czyli pokolenia w pracy | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Kto jest kto, czyli pokolenia w pracy c.d. | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Komunikacja i działania pokoleń w pracy – styl pracy | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Potrzeby i obszary rozwojowe pokoleń – dobre praktyki | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym c.d. | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Dobre praktyki – jak komunikować się i budować relacje w zespole | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 912,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 912,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 182,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 182,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Gieras
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skryp
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością)
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna os. odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kont. tel.).
Sala szkol. powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki real. szkol.
- regulaminy i instr. BHP, zas. ewakuacji, instr. bezp. pożar.
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
W przypadku finansowania ze środków publicznych w przynajmniej 70% - cena netto=brutto. Stawka vat zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 podpunkt c), ustawy o vat
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi