Szkolenie: Terapia ręki i trening umiejętności społecznych.
Szkolenie: Terapia ręki i trening umiejętności społecznych.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- Nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej,
- Pedagogów, psychologów szkolnych oraz terapeutów zajęciowych,
- Logopedów, terapeutów integracji sensorycznej oraz terapeutów pedagogicznych,
- Opiekunów, asystentów i osób pracujących z dziećmi z niepełnosprawnościami,
- Rodziców, opiekunów i osób pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym, którzy chcą którzy chcą aktywnie wspierać rozwój motoryczny i społeczny dzieci
Usługa adresowana również dla uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”
Szkolenie skierowane również do uczestników projektu "Małopolski Pociąg do Kariery"
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji19-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do prowadzenia treningu umiejętności społecznych oraz terapii ręki w gabinecie psychologa, pedagoga czy przez nauczycieli i logopedów z odpowiednimi kwalifikacjami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wyjaśnia podstawowe zasady integracji sensorycznej oraz jej wpływ na rozwój dziecka. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo opisuje pojęcia i mechanizmy SI, wskazuje ich znaczenie dla funkcjonowania dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozpoznaje symptomy zaburzeń przetwarzania sensorycznego. | Kryteria weryfikacji Wskazuje symptomy zaburzeń | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dobiera ćwiczenia wspierające rozwój psychoruchowy i prawidłową postawę ciała. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje ćwiczenia zgodne z celem terapeutycznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opracowuje plan działań wspierających dla dziecka z trudnościami SI. | Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe elementy planu pracy terapeutycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wykorzystuje wiedzę pedagogiczną do wspierania procesu uczenia się i terapii. | Kryteria weryfikacji wspierania procesu uczenia się i terapii.Stosuje poprawną terminologię i logiczne uzasadnienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia jest dostosowany do potrzeb uczestników usługi oraz głównego celu usługi i jej charakteru oraz obejmuje zakres tematyczny usługi. Uczestnik nie musi spełniać dodatkowych wymagań dot. poziomu zaawansowania. Powinien natomiast posiadać podstawowa umiejętność obsługi komputera. Usługa prowadzona jest w godzinach dydaktycznych.
Szkolenie ma charakter teoretyczno- praktyczny. W ramach szkolenia zostanie przeprowadzona walidacja.
Przerwy nie są wliczone w ogólny czas usługi rozwojowej. Harmonogram usługi może ulec nieznacznemu przesunięciu, ponieważ ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie.
Zajęcia zostaną przeprowadzone przez ekspertów z wieloletnim doświadczeniem, którzy przekazują nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także praktyczne wskazówki i najlepsze praktyki. Uczestnicy mają możliwość czerpania z jego wiedzy i doświadczeń.
Warunki organizacyjne: Szkolenie z elementami ćwiczeń, rozmów na żywo, testy, wykłady, prezentacje, współdzieleniu ekranu, ankiety.
Program szkolenia:
Moduł 1. Podstawy terapii ręki i jej znaczenie
- Czym jest terapia ręki, główne cele i założenia.
- Znaczenie motoryki małej dla rozwoju dziecka.
Moduł 2. Psychologiczne i pedagogiczne aspekty terapii ręki
- Wprowadzenie do psychologii terapii ręki: podstawowe pojęcia, znaczenie w kontekście psychologicznym i pedagogicznym.
- Rola emocji w terapii ręki: wpływ stanu emocjonalnego pacjenta na proces rehabilitacji i wsparcie emocjonalne ze strony terapeuty.
- Terapia ręki w budowaniu relacji społecznych.
Moduł 3. Integracja terapii ręki z innymi formami pracy
- Integracja terapii ręki z innymi technikami terapeutycznymi (np. zajęcia artystyczne wymagające precyzji i współpracy).
- Zadania zespołowe z elementami manualnymi rozwijające motorykę i umiejętności społeczne.
Moduł 4. Warsztat praktyczny terapeuty ręki
- Ćwiczenia rozwijające umiejętności psychologiczne niezbędne w pracy terapeuty ręki i trenera umiejętności społecznych.
- Jak w codziennej pracy przeplatać zajęcia z terapii ręki – przegląd metod terapeutycznych.
- Wyposażenie sali/gabinetu pedagoga.
Moduł 5. Współpraca i komunikacja z podopiecznymi oraz rodzicami
- Motywowanie podopiecznych do zaangażowania w terapię.
- Jak rozmawiać z rodzicami o problemach podopiecznego – opracowanie kwestionariusza.
Moduł 6. Analiza przypadków i wdrożenie umiejętności
- Case studies – analiza konkretnych przypadków z pracy uczestników.
- Omówienie nabytych umiejętności.
- Wspólne wypracowanie planu wdrażania nowych technik w pracy zawodowej.
Walidacja
Walidacja zostanie przeprowadzony przez wyznaczoną osobę do walidacji w ostatni dzień usługi. Usługodawca zapewnia rozdzielność funkcji pomiędzy trenerem a osobą odpowiedzialną za walidację efektów uczenia się.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Moduł 1. Podstawy terapii ręki i jej znaczenie/ ćwiczenia, prezentacja, rozmowa na żywo | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Przerwa | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Moduł 2. Psychologiczne i pedagogiczne aspekty terapii ręk/ ćwiczenia, rozmowa na żywo, prezentacja | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Przerwa | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Moduł 3. Integracja terapii ręki z innymi formami pracy/ ćwiczenia, dyskusja, prezentacja | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Moduł 4. Warsztat praktyczny terapeuty ręki/ prezentacja, dyskusja | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Przerwa | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Moduł 4. Warsztat praktyczny terapeuty ręki/ ćwiczenia, dyskusja, prezentacja | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Przerwa | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Moduł 4. Warsztat praktyczny terapeuty ręki/ ćwiczenia, dyskusja, prezentacja/ćwiczenia, dyskusja, prezentacja | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Moduł 4. Warsztat praktyczny terapeuty ręki/ ćwiczenia, dyskusja, prezentacja/ ćwiczenia, dyskusja, prezentacja | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Przerwa | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Moduł 5. Współpraca i komunikacja z podopiecznymi oraz rodzicamii / ćwiczenia, prezentacja, rozmowa na żywo | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Moduł 6. Analiza przypadków i wdrożenie umiejętności / ćwiczenia, prezentacja, rozmowa na żywo | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Przerwa | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Moduł 6. Analiza przypadków i wdrożenie umiejętności/ dyskusja, prezentacja, ćwiczenia | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Przerwa | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja | Prowadzący JOANNA MIĆKA | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 736,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 736,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 118,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 118,40 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
JOANNA MIĆKA
W maju 2023 roku brała udział w warsztacie „Zmysły a postawa ciała”, poszerzając wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z dziećmi i dorosłymi.
Łączy wiedzę pedagogiczną i terapeutyczną, dzięki czemu skutecznie wspiera rozwój dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych. W pracy cechuje się zaangażowaniem, indywidualnym podejściem do każdego uczestnika procesu terapeutycznego oraz dążeniem do stałego podnoszenia kwalifikacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe:
Prezentacja PDF z najważniejszymi informacjami prezentowanymi podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie online.
Wymagania techniczne: Komputer podłączony do Internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę. Uczestnik ma obowiązek zapisania się na usługę przez BUR co najmniej na 1 dzień przed rozpoczęciem realizacji usługi.
Przed zapisaniem się na usługę, w celu potwierdzenia dostępności miejsca w grupie szkoleniowej prosimy o kontakt pod numerem telefonu 34 387 16 73
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Usługa skierowana również do uczestników projektu " Małopolski pociąg do Kariery- zawarto umowę z WUP Kraków
Dla osób korzystających z dofinansowania wymagana jest minimalna frekwencja na poziomie 80% zajęć, potwierdzona listą obecności
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
3) W przypadku braku uzyskania dofinansowania lub uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w szkoleniu:
Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
Szkolenie odbędzie się przy pomocy platformy Clickmeeting.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, mikrofon i bezpłatną aplikację ZOOM (do pobrania na komputer lub dostęp bezpośrednio w przeglądarce internetowej). Wymagane jest również posiadanie kamery.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
Uczestnik może skorzystać z dowolnego łącza sieciowego (prędkością łącza od 512 KB/sek.)
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
Okres ważności linku: 1h przed rozpoczęciem szkolenia w pierwszym dniu do ostatniej godziny w dniu zakończenia
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
Uczestnik jest zobowiązany posiadać komputer z dostępem do internetu, wyposażony w kamerę, głośnik i i mikrofon.