Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi”-Coachingowe i mentoringowe metody rozwoju pracowników
Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi”-Coachingowe i mentoringowe metody rozwoju pracowników
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Odbiorcami usługi są właściciele oraz kadra zarządzająca mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, w szczególności liderzy, menedżerowie i koordynatorzy zespołów, którzy chcą rozwijać kompetencje w zakresie wspierania pracowników poprzez coaching i mentoring. Szkolenie jest skierowane do osób odpowiedzialnych za rozwój pracowników i efektywną współpracę zespołową.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji18-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji uczestników w zakresie stosowania metod coachingowych i mentorskich w pracy z pracownikami. Uczestnicy rozwiną umiejętność prowadzenia rozmów rozwojowych, planowania działań wspierających rozwój zawodowy oraz stosowania narzędzi wspierających samodzielność i efektywność pracowników w środowisku zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się definiuje coaching i mentoring oraz różnice między nimi | Kryteria weryfikacji rozróżnia definicje i wskazuje kluczowe różnice między podejściami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się charakteryzuje model zarządzania sytuacyjnego P. Hersaya | Kryteria weryfikacji dopasowuje styl zarządzania do poziomu rozwoju pracownika | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wyjaśnia rolę lidera jako coacha i mentora | Kryteria weryfikacji planuje konkretne zadania lidera w rolach coacha i mentora | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się rozróżnia metody wspierania rozwoju pracownika | Kryteria weryfikacji dobiera metodę do sytuacji zawodowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się charakteryzuje narzędzia coachingowe (GROW, C5, pytania kartezjańskie) | Kryteria weryfikacji planuje dobór narzędzia do problemu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się charakteryzuje rolę informacji zwrotnej | Kryteria weryfikacji formułuje korzyści jej udzielania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wyjaśnia zasady planowania celów rozwojowych według reguły WARTO | Kryteria weryfikacji opisuje elementy reguły WARTO i ich zastosowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się definiuje techniki aktywnego słuchania i ich zastosowanie | Kryteria weryfikacji rozpoznaje przykłady parafrazy, odzwierciedlenia i klaryfikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się definiuje zasady team coachingu i jego wdrożenia | Kryteria weryfikacji charakteryzuje cechy skutecznego team coachingu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wyjaśnia metody motywowania pracowników do rozwoju | Kryteria weryfikacji identyfikuje motywujące komunikaty i działania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się definiuje zasady przyjmowania i wykorzystywania informacji zwrotnej | Kryteria weryfikacji monitoruje skuteczne sposoby przyjmowania feedbacku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się definiuje zasady etyczne w pracy coachingowej i mentoringowej | Kryteria weryfikacji rozpoznaje zasady etyczne i ich zastosowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się definiuje działania wspierające kulturę rozwoju w organizacji | Kryteria weryfikacji organizuje działania budujące kulturę uczenia się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
Coachingowe wspieranie pracowników
1.Model zarządzania sytuacyjnego P. Hersay. Określenie zasad pracy z osobami na różnych etapach ich rozwoju
-Rola zarządzania przez cele i przez relacje w procesie rozwijania pracowników
-Coaching a inne formy rozwoju pracowników
-Zasady szkoleniowe dla coacha, czyli jak efektywnie prowadzić trening i coaching w miejscu pracy
2.Istota coachingu - założenia dotyczące roli lidera jako coacha i trenera w procesie rozwoju pracowników
-Metody rozwoju człowieka – poziomy kompetencji u pracownika
-Coaching jako styl kierowania i metoda współpracy lidera z podwładnymi
-Metody coachingowe jako wsparcie lidera
-Role coacha, czyli granice między wsparciem i rozwojem, a kontrolą i egzekwowaniem wykonania zadań
-Proces coachingu - ustalenie celów rozwojowych - reguła WARTO, analiza zachowań pracownika, informacja zwrotna, ponowne ustalenie celów szkoleniowych
-Jakie cele zrealizujesz pracując modelem coachingu?
-Istota coachingu w pracy lidera
-Team coaching - jak go wdrożyć?
-Narzędzia coachingowe w pracy menadżera: siatka celów, GROW, C5, Pytania kartezjańskie
3.Komunikacyjne umiejętności lidera - coacha
-Zasady udzielania informacji zwrotnej, czyli jak rozmawiać z pracownikiem, aby uczynić z jego błędów silną motywację
-Konstruktywna krytyka - jak krytykować, aby nie zniechęcić do pracy, a zachęcić do zmiany zachowania
-Efektywne pytania - najskuteczniejsze narzędzie coacha
-Wybrane techniki aktywnego słuchania przydatne w prowadzeniu rozmowy coachingowej z podwładnym
-Kiedy warto pytać pracownika „dlaczego?” a kiedy „po co?”
-Zasada Sokratesa - "znaj odpowiedź na pytanie, które zadajesz."
4.Model rozmowy rozwojowej
-Skuteczna struktura rozmowy rozwijającej z pracownikiem
5.Plan rozwoju umiejętności
-Jak tworzyć efektywne plany dla pracowników wspierające proces rozwoju ich umiejętności
Dzień 2
Przygotowanie do pracy mentorskiej
1.Mentoring – czym jest i jakie daje korzyści
-Założenia i dobre praktyki
-Bezpieczeństwo i wyzwania w mentoringu
-Talenty w mentoringu
-Fundamenty mentoringu i misja mentorska
2.Narzędzia stosowane w mentoringu
-Jak uczą się dorośli – cykl Kolba
-Psychologia pozytywna i prowokatywna
-Narzędzia odkrywania i rozwijania talentów i mocnych stron
-Narzędzia rozwojowe i coachingowe w mentoringu
3.Kompetencje Mentora
-Kompetencje Mentora: pytam, słucham, widzę i odpowiadam
-Planowanie procesu mentorskiego
-Przygotowanie do rozpoczęcia procesu
-Radzenie sobie z zakłóceniami i sytuacjami trudnymi
-Motywowanie podopiecznego do mentoringu
-Rozwijanie kompetencji mentee
4.Przygotowanie Mentora do pracy z mentee
-Proces mentorski – krok po kroku
-Ustalenie celów i obszarów do rozwoju
-Narzędzia planowania długookresowego
-Zbudowanie relacji par mentorskich
-Ustalenie kontraktu „Mentorskiego”
-Wzajemne poznawanie się i ustalenia zasad partnerstwa.
-Przedyskutowanie wzajemnych oczekiwań i ustalenie granic.
-Główne techniki stosowane w tej fazie: pytania naprowadzające (otwarte), techniki dobrego stawiania celów
5.Rozwinięcie relacji
-Koncentracja na celach i posuwanie się naprzód, ustalenie tzw. checkpointów do oceny i realizacji celów
-Wypracowanie narzędzi
-Główne techniki stosowane w tej fazie: pytania naprowadzające, feedback, role play
6.Faza niezależności i zakończenia relacji mentoringowej
-Zakończenie formalnej relacji i przejście do relacji mniej formalnych
-Określenie rozwoju kompetencji
-Główne techniki stosowane w tej fazie: podsumowujące i oceniające całość
Walidacja
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Model zarządzania sytuacyjnego P. Hersay. Określenie zasad pracy z osobami na różnych etapach ich rozwoju | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Istota coachingu - założenia dotyczące roli lidera jako coacha i trenera w procesie rozwoju pracowników | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Komunikacyjne umiejętności lidera - coacha | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Model rozmowy rozwojowej | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Plan rozwoju umiejętności | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Mentoring – czym jest i jakie daje korzyści | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Narzędzia stosowane w mentoringu | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Kompetencje Mentora | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Przygotowanie Mentora do pracy z mentee | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Rozwinięcie relacji | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 przerwa kawowa | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Faza niezależności i zakończenia relacji mentoringowej | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Walidacja | Prowadzący Magdalena Gieras | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 218,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 218,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Gieras
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skryp
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością)
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna osoba odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kontakt telefoniczny)
Sala szkoleniowa powinna zawierać:
-dostęp do światła dziennego
-bezpieczne i higieniczne warunki realizacji szkolenia
-regulaminy i instrukcje BHP, zasady ewakuacji, instrukcje bezpieczeństwa pożarowego
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi