Standardy Sprzedaży i Obsługi Klienta – Zaawansowane Strategie i Optymalizacja- część II
Standardy Sprzedaży i Obsługi Klienta – Zaawansowane Strategie i Optymalizacja- część II
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pracowników sprzedaży detalicznej oraz pracowników pierwszej linii kontaktu z klientem (sprzedawcy, doradcy klienta, konsultanci), posiadających minimum 6 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z bezpośrednią obsługą klienta. Uczestnicy powinni mieć podstawową wiedzę z zakresu sprzedaży i obsługi klienta, ale nie są wymagane zaawansowane kompetencje menedżerskie. Szkolenie jest szczególnie dedykowane osobom, które chcą podnieść swoje umiejętności interpersonalne, lepiej radzić sobie w trudnych sytuacjach z klientami, zwiększyć efektywność sprzedaży poprzez techniki konsultacyjne, cross-selling i personalizację obsługi oraz zbudować długofalowe relacje z klientami. Grupa może obejmować również początkujących liderów zespołów sprzedażowych.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji19-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie skutecznie budował relacje z klientami, zastosuje techniki sprzedaży konsultacyjnej i personalizacji obsługi, rozpozna typy klientów i dostosuje komunikację. Będzie posługiwał się narzędziami CRM, rozwiązywał reklamacje i sytuacje konfliktowe, a także zaprojektuje działania zwiększające lojalność klientów w środowisku sprzedaży detalicznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje znaczenie relacji z klientami w kontekście sprzedaży i lojalności. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia wpływ pozytywnych relacji z klientem na wzrost sprzedaży i utrzymanie lojalności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje podstawowe techniki sprzedaży konsultacyjnej i personalizacji obsługi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia różnice między sprzedażą tradycyjną a konsultacyjną oraz omawia sposoby dostosowania oferty do indywidualnych potrzeb klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki komunikacji interpersonalnej w kontakcie z klientem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje zastosowanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej w sytuacjach sprzedażowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozwiązuje sytuacje reklamacyjne zgodnie z obowiązującymi procedurami i z zachowaniem zasad asertywności. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje zgłoszenie reklamacyjne, dobiera właściwy sposób działania oraz prowadzi komunikację z klientem zgodnie z procedurą. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Reaguje adekwatnie na emocje i potrzeby klienta w sytuacjach trudnych i konfliktowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje empatię, zachowuje spokój i stosuje techniki deeskalacji w sytuacjach konfliktowych z klientem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tytuł: Standardy Sprzedaży i Obsługi Klienta – Zaawansowane Strategie i Optymalizacja- część II
Forma świadczenia usługi: stacjonarna
Czas trwania usługi: 20 godz. dydaktycznych
Godziny realizacji: 09:00 do 16:30
Teoria: 8 godzin dydaktycznych
Praktyka: 10 godzin dydaktycznych
Przerwy: 2 godziny dydaktyczne wliczone w czas szkolenia
Cele szkolenia:
Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie skutecznie budował relacje z klientami, zastosuje techniki sprzedaży konsultacyjnej i personalizacji obsługi, rozpozna typy klientów i dostosuje komunikację. Będzie posługiwał się narzędziami CRM, rozwiązywał reklamacje i sytuacje konfliktowe, a także zaprojektuje działania zwiększające lojalność klientów w środowisku sprzedaży detalicznej.
Grupa docelowa:
Szkolenie skierowane jest do pracowników sprzedaży detalicznej oraz pracowników pierwszej linii kontaktu z klientem (sprzedawcy, doradcy klienta, konsultanci), posiadających minimum 6 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z bezpośrednią obsługą klienta. Uczestnicy powinni mieć podstawową wiedzę z zakresu sprzedaży i obsługi klienta, ale nie są wymagane zaawansowane kompetencje menedżerskie. Szkolenie jest szczególnie dedykowane osobom, które chcą podnieść swoje umiejętności interpersonalne, lepiej radzić sobie w trudnych sytuacjach z klientami, zwiększyć efektywność sprzedaży poprzez techniki konsultacyjne, cross-selling i personalizację obsługi oraz zbudować długofalowe relacje z klientami. Grupa może obejmować również początkujących liderów zespołów sprzedażowych.
Liczba osób: max 15 osób
Terener i walidator:
W ramach realizacji usługi zachowany jest wyraźny podział ról trenera i walidatora, zgodnie z wymaganiami systemu BUR.
Trener odpowiada za przygotowanie i przeprowadzenie procesu edukacyjnego, w tym za wsparcie uczestników w osiąganiu założonych efektów uczenia się oraz za zebranie wymaganych dowodów i deklaracji uczestników.
Walidator nie uczestniczy w procesie szkoleniowym i nie wpływa na sposób przygotowania dokumentacji. Jego zadaniem jest niezależna ocena efektów uczenia się osiągniętych przez uczestników, na podstawie przekazanych materiałów. Ocena ta odbywa się zgodnie z przyjętymi standardami walidacji, przy zachowaniu pełnej neutralności i obiektywizmu.
Dzień 1
1. Wprowadzenie do Relacji z Klientami
- Znaczenie relacji z klientami Dlaczego relacje z klientami są kluczowe dla sukcesu firmy
- Wpływ relacji na sprzedaż Jak pozytywne relacje przekładają się na wzrost sprzedaży i lojalność klientów
- Wartość klienta Metody obliczania wartości klienta
- Zrozumienie długoterminowych korzyści z budowania relacji
2. Rola Pracownika w Budowaniu Marki
- Każdy pracownik jako ambasador marki Jak pracownicy wpływają na wizerunek firmy
- Motywacja i zaangażowanie pracowników Teorie motywacji Przegląd kluczowych teorii motywacyjnych
- Potrzeby pracowników Identyfikacja i zaspokajanie podstawowych potrzeb pracowników
- Rola uznania i docenienia Techniki doceniania pracy pracowników i motywowania ich do dalszych działań
- Każdy pracownik jako ambasador marki Jak pracownicy wpływają na wizerunek firmy
3. Budowanie Pozytywnych Relacji z Klientami
- Komunikacja interpersonalna Skuteczne techniki komunikacyjne: werbalne i niewerbalne
- Empatia Jak wczuć się w sytuację klienta i zrozumieć jego potrzeby
- Personalizacja obsługi Dostosowanie obsługi do indywidualnych potrzeb klienta
4. Praktyczne Narzędzia i Techniki
- Techniki sprzedaży konsultacyjnej Doradzanie klientom i pomoc w wyborze produktów
- Rozwiązywanie problemów Skuteczne radzenie sobie z trudnymi sytuacjami i reklamacjami
- Budowanie zaufania Tworzenie trwałych relacji z klientami opartych na zaufaniu
5. Specyfika Sprzedaży Detalicznej
- Rodzaje sprzedaży Różne typy sprzedaży w kontekście detalicznym
- Cykl zakupowy klienta w sklepie Etapy procesu zakupowego klienta
- Najważniejsze wyzwania w sprzedaży detaliczne jIdentyfikacja i strategie radzenia sobie z głównymi wyzwaniami
Dzień 2
6. Budowanie Relacji z Klientami w Sklepie
- Techniki sprzedaży konsultacyjnej Praktyczne zastosowanie technik konsultacyjnych w sklepie
- Personalizacja obsługi Przykłady i metody personalizacji obsługi klienta
- Program lojalnościowy Tworzenie i zarządzanie programami lojalnościowymi
7. Obsługa Klienta
- Standardy obsługi klienta Kluczowe standardy i ich implementacja
- Rozwiązywanie reklamacji Procesy i najlepsze praktyki w obsłudze reklamacji
- Zarządzanie trudnymi sytuacjami Techniki radzenia sobie z konfliktami i trudnymi klientami
8. Merchandising
- Ekspozycja towarów Optymalne aranżacje produktów w sklepie
- Atmosfera sklepu Tworzenie przyjaznej i zachęcającej atmosfery
- Wpływ aranżacji na decyzje zakupowe Jak układ sklepu wpływa na zachowania klientów
9. Narzędzia do Zarządzania Relacjami z Klientami
- Systemy CRM Wykorzystanie systemów CRM w zarządzaniu relacjami z klientami
- Ankiety satysfakcji klienta Projektowanie i analiza ankiet satysfakcji
- Analiza danych Wykorzystanie danych do optymalizacji obsługi klienta
10. Podstawy Sprzedaży Dodatkowej i Cross-Sellingu
- Definicje i różnice między technikami Zrozumienie sprzedaży dodatkowej vs cross-selling
- Psychologiczne aspekty sprzedaży dodatkowej Motywacje i zachowania klientów w kontekście sprzedaży dodatkowej
- Przykładowe sytuacje z praktyki Studium przypadków i analiza rzeczywistych sytuacji
11. Typologia Osobowości Klienta
- Typy klientów Charakterystyka różnych typów klientów (impulsywni, niezdecydowani, wymagający)
- Język ciała Czytanie sygnałów wysyłanych przez klienta i dostosowanie komunikacji
- Emocje w sprzedaży Rozpoznawanie i zarządzanie emocjami własnymi oraz klienta
12. Rozwiązywanie Reklamacji i Zwrotów
- Procedury reklamacyjne Krok po kroku: przyjęcie, weryfikacja, komunikacja, rozwiązanie
- Prawo konsumenckie Podstawowe przepisy dotyczące reklamacji i zwrotów towarów
- Komunikacja w sytuacjach konfliktowych Techniki aktywnego słuchania, empatii i asertywności
13. Obsługa Klienta w Sytuacjach Kryzysowych
- Sytuacje awaryjne Postępowanie w przypadku braku towaru, problemów z kasą, itp.
- Klient agresywny Strategie deeskalacji konfliktu i zachowanie bezpieczeństwa
- Klient roszczeniowy Stawianie granic i jednoczesne znajdowanie satysfakcjonujących rozwiązań
14. Budowanie Lojalności Klientów
- Personalizacja obsługi Dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb klienta
- Programy lojalnościowe Wykorzystanie programów lojalnościowych do budowania relacji
- Feedback Zbieranie opinii klientów i wykorzystywanie ich do poprawy jakości obsługi
15. Podsumowanie i Sesja Q&A
- Omówienie kluczowych punktów szkolenia
- Dyskusja i odpowiedzi na pytania uczestników
- Planowanie dalszych działań i wdrożenie zdobytej wiedzy
16. Walidacja usługi
Metody pracy:
- Prezentacja multimedialna
- Ćwiczenia praktyczne (indywidualne i zespołowe)
- Symulacje i analiza przypadków
- Konsultacje indywidualne i grupowe
Weryfikacja efektów uczenia się:
Test wiedzy (pre- i post-test)
Feedback od prowadzącego
Test walidacyjny
Ankieta ewaluacyjna
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 25 Znaczenie relacji z klientami oraz ich wpływ na sprzedaż i lojalność | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 25 Obliczanie wartości klienta i długofalowe korzyści z budowania relacji | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 25 Przerwa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 25 Rola pracownika jako ambasadora marki i budowanie pozytywnego wizerunku firmy | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 11:25 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 25 Motywacja i zaangażowanie pracowników na podstawie wybranych teorii | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:25 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 25 Przerwa obiadowa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 25 Zaspokajanie potrzeb pracowników oraz techniki doceniania i uznania | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:25 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 25 Komunikacja interpersonalna i znaczenie empatii w obsłudze klienta | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 25 Przerwa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 25 Personalizacja obsługi i dostosowanie oferty do indywidualnych potrzeb klienta | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 15:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 25 Techniki sprzedaży konsultacyjnej i rozwiązywanie problemów klientów | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:05 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 25 Budowanie zaufania i długotrwałych relacji z klientami | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:50 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 25 Sprzedaż detaliczna i typy sprzedaży w kontekście cyklu zakupowego klienta | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 25 Najczęstsze wyzwania w sprzedaży detalicznej i sposoby ich przezwyciężania | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 25 Przerwa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 25 Personalizacja obsługi w sklepie oraz tworzenie programów lojalnościowych | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 11:25 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 25 Standardy obsługi klienta i skuteczne rozwiązywanie reklamacji | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:25 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 25 Przerwa obiadowa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 25 Merchandising i wpływ aranżacji sklepu na decyzje zakupowe | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:25 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 25 CRM, ankiety satysfakcji klienta i analiza danych w obsłudze klienta | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 25 Przerwa | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 25 Techniki sprzedaży dodatkowej i cross-sellingu oraz ich psychologiczne aspekty | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 15:05 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 25 Typologia osobowości klientów, język ciała i emocje w sprzedaży | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:05 | Godzina zakończenia 15:35 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 25 Rozwiązywanie reklamacji, prawo konsumenckie i komunikacja w konfliktach | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:35 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 25 Walidacja usługi i ocena osiągnięcia efektów uczenia się przez uczestników | Prowadzący Adam Chyb | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Adam Chyb
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje kompletny skrypt szkoleniowy zawierający najważniejsze informacje i materiały omawiane podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach i doradztwie, które dofinansowane są z funduszy europejskich jest założenie konta indywidualnego, a później firmowego w Bazie Usług Rozwojowych. Następnie zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który dysponuje funduszami. Złożenie dokumentów o dofinansowanie do usługi rozwojowej u Operatora Usługi, zgodnie z wymogami jakie określił.
Ponadto niezbędnym warunkiem do nabycia kompetencji jest pełnoletność, wykształcenie co najmniej średnie, wypełnienie testu wiedzy lub odbycie rozmowy kwalifikacyjnej przed i po szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Planujemy dwie 10 minutowe przerwy pomiędzy modułami oraz jedną 30 minutową obiadową. Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%.W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Warunkiem zaliczenia jest napisanie pre i post testów oraz testu walidacyjnego.
Uczestnictwo w min. 80% zajęć liczone na podstawie listy obecności w każdym dniu szkolenia.
Uczestnicy są świadomi, że usługa realizowana z dofinansowaniem może podlegać monitoringowi ze strony Operatora lub PARP i wyrażają zgodę na jego przeprowadzenie.
Uczestnik otrzyma zaświadczenie ze szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi