Analityka w procesach HR w kontekście zmian na rynku pracy
Analityka w procesach HR w kontekście zmian na rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do członków zespołów HR, pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną oraz zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, menedżerów oraz kandydatów na stanowiska menedżerskie. W szczególności dedykowana jest osobom, które przygotowują organizację do zmian wynikających z przeobrażeń rynku pracy i potrzebują rozwijać kompetencje w zakresie analityki HR jako narzędzia wspierającego podejmowanie trafnych decyzji personalnych i strategicznych.
Usługa jest dedykowana dla firm:
- SOLAREIS POLAND Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, NIP: 5761594234
- SKORUPA Energy Technic Joachim Skorupa, NIP: 5751002203
- MEBLONOWAK Elżbieta Nowak, Marek Nowak, Katarzyna Skoruppa s.c., NIP: 5761590756
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji19-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowanie uczestników do samodzielnego stosowania narzędzi analityki HR w podejmowaniu decyzji personalnych i planowaniu działań w odpowiedzi na zmiany rynku pracy. Uczestnik rozwinie umiejętności gromadzenia, analizy i interpretacji danych HR, identyfikowania kluczowych wskaźników oraz tworzenia raportów wspierających zarządzanie zasobami ludzkimi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje zasady gromadzenia, analizowania i raportowania istotnych danych, informacji HR w celu podejmowania decyzji opartych na danych. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje zasady gromadzenia i analizy danych HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje techniki analizy danych jakościowych oraz ilościowych wykorzystywane w obszarze HR. | Kryteria weryfikacji Wskazuje właściwe techniki analizy danych jakościowych i ilościowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozpoznaje możliwości wykorzystania statystycznych metod i narzędzi analizy danych w obszarze HR. | Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiednie metody statystyczne do konkretnych sytuacji HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje główne funkcjonalności, możliwości analityczne wiodących na rynku polskim narzędzi/platform HCM. | Kryteria weryfikacji Wskazuje główne funkcje analityczne platform HCM. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wykonuje analizy danych, podejmuje na tej podstawie prawidłowe decyzje dotyczące procesów HR realizowanych w firmie. | Kryteria weryfikacji Prezentuje wyniki analizy danych HR i proponowane decyzje. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Interpretuje dane z raportów i opracowań badawczych, dotyczących zjawisk na rynku pracy, w sposób użyteczny dla własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji Wskazuje trafne interpretacje danych z raportów i badań rynku pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Skutecznie wdraża i modyfikuje procesy HR w takich obszarach jak zarządzanie wiekiem, różnorodnością oraz nowymi formami pracy, w oparciu o dostępne dane i wynikające z nich wnioski. | Kryteria weryfikacji Przedstawia propozycje zmian procesów HR w oparciu o dane i wnioski z analiz. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Bada opinię pracowników (w tym kwestii zasad równości sprawiedliwości organizacyjnej) zgodnie z założeniami metodologicznymi i najlepszymi praktykami w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Wskazuje poprawne metody badania opinii pracowników zgodnie z przyjętymi standardami. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wykorzystuje uzyskiwane w procesie analizy procesów HR wnioski dotyczące wskaźników efektywności na poziomie poszczególnych osób, zespołów i całej firmy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje odpowiednie wskaźniki efektywności dla różnych poziomów organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Liczy zwrot z inwestycji (ROI) w procesy ukierunkowane na zarządzanie wiekiem, różnorodnością oraz nowymi formami pracy. | Kryteria weryfikacji Wybiera właściwą metodę obliczania ROI w pytaniach testowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Samodzielnie wykorzystuje funkcjonalności statystyczne ogólnie dostępnych programów takich jak MS Excel. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje funkcje statystyczne MS Excel w pytaniach testowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dokonuje analizy procesów HR na bazie wybranej platformy HCM. | Kryteria weryfikacji Przedstawia analizę danych HR wykonaną przy użyciu platformy HCM. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Na bazie prowadzonych analiz skutecznie zarządza kapitałem ludzkim w organizacji, bazującym na zróżnicowanym potencjale pracowników. | Kryteria weryfikacji Prezentuje działania zarządcze podejmowane na podstawie analizy danych o potencjale pracowników. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Przygotowuje i przekazuje wnioski z prowadzonych analiz procesów HR w sposób użyteczny dla kadry zarządzającej, menedżerskiej oraz samych pracowników. | Kryteria weryfikacji Przedstawia wnioski z analiz HR w sposób dostosowany do potrzeb różnych odbiorców. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Przekonuje do realizacji systematycznych badań procesów HR w organizacji. | Kryteria weryfikacji Prezentuje argumenty uzasadniające konieczność realizacji badań HR w organizacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1: Rola danych w podejmowaniu decyzji HR
Czas: 1,5 h
Efekty uczenia się:
- Identyfikuje zasady gromadzenia, analizowania i raportowania istotnych danych HR
- Interpretuje dane z raportów dotyczących zjawisk na rynku pracy
- Zakres tematyczny:
- Rodzaje danych HR: operacyjne, strategiczne, predykcyjne
- Dane ilościowe i jakościowe: źródła, struktura, znaczenie
- Trendy na rynku pracy i ich interpretacja w kontekście decyzji HR
Moduł 2: Metody analizy danych HR – ilościowe i jakościowe podejścia
Czas: 1,5 h
Efekty uczenia się:
- Identyfikuje techniki analizy danych jakościowych oraz ilościowych
- Rozpoznaje możliwości wykorzystania metod statystycznych
- Zakres tematyczny:
- Klasyczne i zaawansowane techniki analizy danych HR
- Analiza korelacji, regresji, wskaźniki statystyczne
- Analiza danych jakościowych: wywiady, ankiety, teksty otwarte
Moduł 3: Narzędzia analityczne w HR – od Excela po HCM
Czas: 1 h
Efekty uczenia się:
- Samodzielnie wykorzystuje funkcjonalności statystyczne programów
- Identyfikuje funkcjonalności narzędzi HCM
- Zakres tematyczny:
- MS Excel w analizie HR: funkcje, tabele przestawne, wizualizacje
- Przegląd wiodących platform HCM (SAP SuccessFactors, Workday, Enova)
- Możliwości analityczne systemów: dashboardy, alerty, predykcje
Moduł 4: Wskaźniki efektywności w HR i zarządzanie przez dane
Czas: 1,5 h
Efekty uczenia się:
- Wykorzystuje dane do decyzji w procesach HR
- Wskazuje wskaźniki efektywności na różnych poziomach organizacji
- Liczy ROI działań HR
- Zakres tematyczny:
- KPI w HR: absencja, rotacja, czas rekrutacji, efektywność szkoleń
- ROI w projektach HR – podejścia i przykłady obliczeń
- Przekładanie wskaźników na działania operacyjne i strategiczne
Moduł 5: Analiza danych a optymalizacja procesów HR
Czas: 1,5 h
Efekty uczenia się:
- Wykonuje analizy i rekomenduje decyzje kadrowe
- Wykorzystuje dane do modyfikacji procesów zarządzania wiekiem, różnorodnością i nowymi formami pracy
- Zakres tematyczny:
- Analiza danych a projektowanie działań HR (modyfikacje polityk, ścieżek kariery, benefitów)
- Zastosowanie danych do optymalizacji procesów różnorodności i inkluzywności
- Studium przypadku: zmiana formy zatrudnienia a dane o efektywności
Moduł 6: Badanie opinii pracowników jako narzędzie analityczne
Czas: 1 h
Efekty uczenia się:
- Bada opinię pracowników zgodnie z założeniami metodologicznymi
- Zakres tematyczny:
- Typy badań opinii: zaangażowanie, satysfakcja, DEI, sprawiedliwość organizacyjna
- Tworzenie narzędzi: skale, pytania, analiza wyników
- Najlepsze praktyki: cykliczność, anonimizacja, działania po badaniu
Moduł 7: Prezentacja wyników analiz – komunikacja i wpływ
Czas: 3h 15 min
Efekty uczenia się:
- Przygotowuje i przekazuje wnioski dla różnych odbiorców
- Przekonuje do realizacji badań HR
- Zakres tematyczny:
- Zasady skutecznej prezentacji danych HR dla zarządu, menedżerów, pracowników
- Argumentacja za prowadzeniem regularnych badań
- Formy prezentacji: raporty, dashboardy, storytelling
Moduł 8: Walidacja efektów uczenia się
Czas: 45 min
Metody walidacji:
- Test teoretyczny (automatyczny wynik) 30 min
- Prezentacja na podstawie analizy danych HR 15 min na uczestnika (Walidacja jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi i odbędzie się w ostatnim dniu szkolenia.Godziny walidacji będą dostępne u osoby nadzorującej usługę po stronie dostawcy usług.
___________________________________________________________________________________________________
Walidacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona w dwóch formach - w formie testu teoretycznego online z wynikiem generowanym automatycznie oraz w formie prezentacji. Walidacja zostanie przeprowadzona przez wskazanego walidatora.
1. Miejsce i warunki przeprowadzenia walidacji
- Test będzie realizowany na miejscu, w sali szkoleniowej, zgodnie z harmonogramem.
- Uczestnikom zostaną zapewnione komputery lub smartfony z dostępem do internetu.
- Organizator zapewnia również:
stabilne łącze internetowe,
zapasowe urządzenia na wypadek awarii,
obecność osoby wspierającej technicznie (asysta IT),
dostępność loginów/testów w systemie e-learningowym z automatycznym ocenianiem.
2. Charakterystyka testu teoretycznego
- Forma testu: test online, dostępny poprzez bezpieczną platformę testową.
- Liczba pytań: około 18-24 pytań (po 2-3 pytania do każdego z efektów uczenia się kończących się testem z automatycznie wygenerowanymi odpowiedziami).
- Czas trwania testu: 30 minut.
- Rodzaje pytań:
- pytania zamknięte jednokrotnego wyboru (np. ABCD),
- pytania typu prawda/fałsz,
2a. Charakterystyka prezentacji
Forma: indywidualne wystąpienia uczestników (maks. 16 osób) przed walidatorem, z możliwością pytań uzupełniających. Uczestnicy przygotowują ustną prezentację (może być wzbogacona pokazem slajdów). Uczestnicy zbierają materiały do prezentacji przez cały czas szkolenia.
Czas na prezentację: ok. 15 minut na osobę, w tym pytania walidatora.
Kryteria oceny: spójność z efektami uczenia się, poprawność merytoryczna, umiejętność zastosowania wiedzy w praktyce, trafność doboru narzędzi i argumentacja.
Rola walidatora: obserwacja wystąpienia, zadawanie pytań pogłębiających, ocena w arkuszu obserwacji.
3. Warunki zaliczenia testu
- Uczestnik musi uzyskać co najmniej 70% poprawnych odpowiedzi
- Wynik testu jest generowany automatycznie po zakończeniu, a uczestnik otrzymuje natychmiastową informację zwrotną o rezultacie.
Dokumentowanie wyników walidacji
- Wyniki testu teoretycznego – zapis w systemie, generowany automatycznie po zakończeniu testu.
- Protokół walidacji – sporządzony przez walidatora, zawierający listę uczestników, opis przebiegu walidacji, wyniki testów i prezentacji.
- Arkusz obserwacji – indywidualny dla każdego uczestnika, odzwierciedlający stopień realizacji efektów uczenia się podczas prezentacji (ocena kompetencji praktycznych i społecznych).
4.Warunki organizacyjne:
- Szkolenie stacjonarne w sali szkoleniowej wyposażonej w sprzęt multimedialny
- Dostęp do materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej (PDF)
- Grupa 4–16 osób
- Minimalna frekwencja do walidacji: 80%
- Obecność dokumentowana na liście obecności
5. Zgodność z OKHR i efektami uczenia się
- Każde pytanie w teście jest powiązane z konkretnym efektem uczenia się opisanym w programie szkolenia i wynikającym z Opisu Kompetencji HR.
- Pytania mają na celu sprawdzenie wiedzy, umiejętności analizy sytuacyjnej, rozróżniania narzędzi oraz oceny praktycznych działań zgodnych z OKHR.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Rola danych w podejmowaniu decyzji HR | Prowadzący Regina May | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Metody analizy danych HR – ilościowe i jakościowe podejścia | Prowadzący Regina May | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Narzędzia analityczne w HR – od Excela po HCM | Prowadzący Regina May | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Wskaźniki efektywności w HR i zarządzanie przez dane | Prowadzący Regina May | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Analiza danych a optymalizacja procesów HR | Prowadzący Regina May | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Badanie opinii pracowników jako narzędzie analityczne | Prowadzący Regina May | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Prezentacja wyników analiz – komunikacja i wpływ | Prowadzący Regina May | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Regina May
W ciągu ostatnich 2 lat zrealizowała ponad 160 godzin szkoleń i warsztatów bezpośrednio związanych z tematyką analityki w HR, w tym w zakresie: wdrażania podejścia evidence-based HR, budowy dashboardów i wskaźników KPI dla działów personalnych, analizy danych pracowniczych w kontekście zmian rynkowych oraz rozwijania kompetencji analitycznych u specjalistów i menedżerów HR. Szkolenia prowadziła zarówno dla firm z sektora MŚP, jak i dużych organizacji w trakcie transformacji organizacyjnej i cyfrowej.
Jako certyfikowana trenerka i konsultantka, łączy kompetencje z zakresu analizy danych, HR business partneringu i zarządzania zmianą. Posiada doświadczenie w pracy z narzędziami takimi jak MS Excel (Power Query, Power Pivot), Power BI, Google Data Studio oraz platformami HCM wspierającymi raportowanie i analizę danych HR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów w formie elektronicznej, które będą dostępne do pobrania przed rozpoczęciem szkolenia oraz na bieżąco w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające ukończenie szkolenia.
Materiały w formacie PDF z prezentacji używanych podczas szkolenia.
Metody interaktywne i aktywizujące prowadzenia usługi:
- Warsztaty problemowe – uczestnicy w małych grupach opracowują rozwiązania dla realnych scenariuszy HR, które następnie omawiane są na forum.
- Studia przypadków (case study) – analiza rzeczywistych sytuacji organizacyjnych, dyskusja nad możliwymi strategiami postępowania.
- Burza mózgów – generowanie pomysłów dotyczących innowacyjnych rozwiązań HR i inicjatyw proekologicznych.
- Symulacje decyzyjne – odgrywanie ról (role-play) związanych z komunikacją strategiczną i negocjowaniem zmian.
- Dyskusja moderowana – pogłębiona wymiana doświadczeń i opinii z aktywnym udziałem trenera.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem BUR.
Usługa szkoleniowa będzie dostosowana do potrzeb osób z różnym typem niepełnosprawności. W przypadku takiej sytuacji prosimy o kontakt najpóźniej 5 dni przed rozpoczęciem usługi.
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT – finansowanie co najmniej 70% ze środków publicznych.
Każdego dnia szkolenia będzie rozdana do podpisu lista obecności potwierdzająca udział w szkoleniu uczestników przedsiębiorstw:
- SOLAREIS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, NIP: 5761594234
- SKORUPA Energy Technic Joachim Skorupa, NIP: 5751002203
- MEBLONOWAK Elżbieta Nowak, Marek Nowak, Katarzyna Skoruppa s.c., NIP: 5761590756
będąca warunkiem rozliczenia usługi. Podpisana lista obecności zostanie przekazana do operatora.
Jedna godzina szkolenia wynosi 60 minut.
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi (jeśli występują)
W trakcie szkolenia jest możliwa wizytacja z udziałem PARP, Operatora lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.
Adres
Adres
Sala szkoleniowa o powierzchni ok. 45 m², wyposażona w:
rzutnik multimedialny i ekran,
tablicę suchościeralną i flipchart,
wygodne krzesła i stoły z możliwością ustawienia w układzie warsztatowym (U lub podkowa),
dostęp do szybkiego internetu (Wi-Fi),
komputery/laptopy dla uczestników na potrzeby walidacji.
Sala spełnia warunki dostępności dla osób z niepełnosprawnościami (parter, podjazd, toaleta).
Zapewniona będzie klimatyzacja i dostęp do napojów (kawa, herbata, woda) oraz zaplecze sanitarne.
Punkty orientacyjne i dojazd:
Budynek znajduje się przy drodze wojewódzkiej nr 901, około 800 m od centrum Dobrodzienia.
W pobliżu: stacja benzynowa Orlen (300 m), Urząd Miasta Dobrodzień (600 m), supermarket Dino (500 m).
Na miejscu dostępny bezpłatny parking dla uczestników.
Dojazd możliwy również komunikacją publiczną – przystanek autobusowy „Dobrodzień – Centrum” w odległości 5 minut pieszo.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi