WYPALENIE ZAWODOWE - JAK ODZYSKAĆ WYPALONEGO PRACOWNIKA? - SZKOLENIE OTWARTE ONLINE
WYPALENIE ZAWODOWE - JAK ODZYSKAĆ WYPALONEGO PRACOWNIKA? - SZKOLENIE OTWARTE ONLINE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla menadżerów, kierowników, szefów.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji04-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi5
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje liderów do rozpoznawania i reagowania na wypalenie zawodowe w zespole, poprzez rozwój kompetencji w zakresie diagnozy objawów, prowadzenia rozmów wspierających oraz wdrażania praktyk zapobiegających pogłębianiu problemu, z zachowaniem odpowiednich granic odpowiedzialności i dbałości o własną higienę psychiczną.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje wczesne sygnały wypalenia zawodowego u pracowników oraz u siebie. | Kryteria weryfikacji - Identyfikuje typowe objawy wypalenia w zespole.- Analizuje czynniki wywołujące wypalenie. - Klasyfikuje sygnały ostrzegawcze według stopnia ryzyka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje działania wspierające pracowników w sytuacji wypalenia zawodowego. | Kryteria weryfikacji - Opracowuje plan rozmowy wspierającej z wypalonym pracownikiem.- Formułuje propozycje działań naprawczych i monitorujących. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje i koryguje działania w zespole w obszarze psychologicznego bezpieczeństwa i motywacji. | Kryteria weryfikacji - Ocenia efektywność stosowanych praktyk w zespole.- Obserwuje zmiany w klimacie zespołu po wdrożeniu działań wspierających. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje praktyki self-care w codziennej pracy lidera w celu zwiększenia odporności psychicznej. | Kryteria weryfikacji - Planuje i wdraża własne działania wzmacniające higienę psychiczną.- Stosuje strategie równoważenia pracy zawodowej i regeneracji emocjonalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie kierowane jest do liderów zespołów, menedżerów, osób odpowiedzialnych za rozwój pracowników i kulturę organizacyjną.
W przypadku ćwiczeń, grupa będzie dzielona na zespoły 2-3 osobowe.
Usługa przeprowadzona będzie w trybie godzin zegarowych.
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
Usługa zdalna w czasie rzeczywistym: szkolenie praktyczne z case'ami i ćwiczeniami - 4h i 45 min, test walidacyjny w formularzach Google - 15 ostatnich minut spotkania.
- Wypalenie zawodowe – wyzwanie dla lidera i realne koszty dla organizacji
Dlaczego wypalenie to problem organizacyjny, a nie tylko indywidualny? Skala zjawiska oraz jego konsekwencje.
Rola lidera wobec wypalenia pracownika
Dlaczego wypalenie bywa ignorowane? Bariery psychologiczne i kulturowe.
Typowe błędy w reagowaniu na wypalenie – „teoria zdechłego konia.”
Studium przypadku: kryzys w zespole i jego konsekwencje dla organizacji.
- Jak rozpoznać wypalenie i zrozumieć jego uwarunkowania?
Wczesne objawy i sygnały ostrzegawcze wypalenia u pracowników
Uwarunkowania wypalenia – co je wywołuje i podtrzymuje?
Osobowość oraz indywidualna podatność na wypalenie
- Zmiana zaczyna się od lidera – od czego zacząć?
Postawa lidera wobec kryzysu wypalenia zawodowego pracownika
Twoja ścieżka postępowania
Rola i granice odpowiedzialności lidera w obliczu wypalenia pracownika
- Motywacja własna lidera
Self-care lidera jako element przywództwa
Praktyki wspierające Twoją higienę psychiczną, motywację i równowagę emocjonalną
Jak inspirować siebie, by móc inspirować innych?
- Dobre i szkodliwe praktyki. Jak lider może realnie pomóc lub pogłębić problem?
Wpływ lidera na klimat zespołu, motywację oraz psychologiczne bezpieczeństwo - przykłady
- Jak rozmawiać i co robić z wypalonym pracownikiem?
Rozmowa wspierająca – przydatny wzór
Jak motywować, nie bagatelizując trudności?
Trudne sytuacje w rozmowie – jak reagować?
Co po rozmowie? Monitorowanie i kontynuacja wsparcia.
- Lider jako inicjator zmiany – inspirujący przykład skutecznej interwencji
- Praca nad trudnymi sytuacjami uczestników szkolenia i pomocne rozwiązania.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 4 Szkolenie - WYPALENIE ZAWODOWE - JAK ODZYSKAĆ WYPALONEGO PRACOWNIKA? Cz. 1 - rozmowa na żywo i ćwiczenia/ case’y | Prowadzący Joanna Najbor | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 4 Przerwa | Prowadzący Joanna Najbor | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 4 Szkolenie - WYPALENIE ZAWODOWE - JAK ODZYSKAĆ WYPALONEGO PRACOWNIKA? Cz. 2 - rozmowa na żywo i ćwiczenia/ case’y | Prowadzący Joanna Najbor | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 4 Test walidacyjny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 725,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 590,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 145,14 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 118,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Najbor
Posiada ponad 20‑letnie, poparte sukcesami, doświadczenie w pracy z osobami funkcjonującymi w warunkach wysokiego obciążenia i presji. Projektowała oraz realizowała zaawansowane warsztaty i treningi mentalne dla wielu służb mundurowych, przygotowując je do skutecznego działania w środowisku wymagającym odporności psychicznej, szybkiego podejmowania decyzji oraz zachowania efektywności w sytuacjach kryzysowych.
Obecnie jako trenerka i konsultantka wspiera w tym obszarze organizacje biznesowe, łącząc najnowsze osiągnięcia psychologii stosowanej z praktycznymi narzędziami podnoszącymi skuteczność w pracy w warunkach presji.
Prowadzi interwencje kryzysowe, diagnozy psychologiczne, zajmuje się także profilaktyką i terapią uzależnień. Z wykształcenia jest psychologiem (Uniwersytet Śląski), certyfikowaną psychoterapeutką i ekspertką w zakresie zdrowia psychicznego w organizacjach.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały zostaną przesłane w formie online podczas szkolenia przez trenera. Będą to scenariusze rozmów wspierających, pliki ćwiczeń do samodzielnej pracy, prezentacja multimedialna.
Informacje dodatkowe
Ostatnie 15 minut szkolenia jest przeznaczone na walidację.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbędzie się na platformie ZOOM. W tym celu konieczne jest aby każdy uczestnik posiadał komputer/ laptop z dostępem do internetu.
Uczestnik szkolenia zobowiązany jest do włączenia kamery oraz mikrofonu. Przy jednym stanowisku komputerowym może siedzieć tylko jedna osoba.
Ostatnie 15 min jest przeznaczone na przeprowadzenie walidacji, która odbędzie się poprzez formularze Google.