MS Excel – efektywna praca z danymi i funkcjami
MS Excel – efektywna praca z danymi i funkcjami
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do pracowników administracyjnych, analityków, specjalistów ds. sprzedaży, controllingu, kadr, finansów i logistyki, którzy w codziennej pracy wykorzystują MS Excel do wprowadzania, porządkowania i analizowania danych. Uczestnikami mogą być osoby o podstawowej znajomości Excela, posiadające doświadczenie w pracy biurowej, które chcą uporządkować i rozwinąć swoje umiejętności w zakresie tworzenia formuł, korzystania z funkcji, sortowania i filtrowania danych oraz przygotowywania wykresów. Program odpowiada również na potrzeby osób, które chcą poznać praktyczne zastosowanie tabel przestawnych i funkcji warunkowych, by sprawniej przygotowywać raporty i zestawienia. Uczestnicy powinni znać podstawy obsługi komputera i środowiska MS Office.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji23-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik będzie posługiwał się funkcjami i formułami Excela w celu analizy danych, wykona obliczenia na liczbach, datach i tekstach, przygotuje zestawienia i raporty z użyciem tabel przestawnych, zastosuje formatowanie warunkowe, zaprojektuje wykresy oraz uporządkuje i przefiltruje dane. Będzie efektywniej wykorzystywał Excela w codziennej pracy biurowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje podstawowe funkcje i formuły wykorzystywane w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel. | Kryteria weryfikacji Wskazuje, jak zmiana przysłony wpływa na ekspozycję i głębię ostrości na przykładach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje zasady porządkowania, sortowania i filtrowania danych w arkuszu kalkulacyjnym. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia sposób poprawnego sortowania wielopoziomowego i zastosowania filtrów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje zestawienia danych z wykorzystaniem tabel przestawnych i wykresów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy tabelę przestawną, grupuje dane i dodaje wykres przestawny zgodnie z poleceniem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje formatowanie warunkowe oraz skróty klawiaturowe w celu zwiększenia efektywności pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie używa formatowania warunkowego do wyróżniania wartości i stosuje skróty klawiaturowe podczas pracy z arkuszem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Organizuje własną pracę z danymi w Excelu w sposób uporządkowany i zgodny z zasadami dobrej praktyki biurowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie porządkuje dane wejściowe i przygotowuje je do dalszej analizy, uwzględniając czytelność i logiczny układ. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tytuł szkolenia: MS Excel – efektywna praca z danymi i funkcjami
Forma świadczenia usługi: Stacjonarna
Czas trwania usługi: 20 godzin dydaktycznych (1godz=45 min)
Godziny realizacji: 09:00 do 16:30
Teoria: 7 godziny dydaktyczne
Praktyka: 11 godzin dydaktycznych
Przerwy: 2 godzina dydaktyczna wliczona w czas trwania usługi
Cele szkolenia:
Uczestnik będzie posługiwał się funkcjami i formułami Excela w celu analizy danych, wykona obliczenia na liczbach, datach i tekstach, przygotuje zestawienia i raporty z użyciem tabel przestawnych, zastosuje formatowanie warunkowe, zaprojektuje wykresy oraz uporządkuje i przefiltruje dane. Będzie efektywniej wykorzystywał Excela w codziennej pracy biurowej.
Grupa docelowa:
Szkolenie jest skierowane do pracowników administracyjnych, analityków, specjalistów ds. sprzedaży, controllingu, kadr, finansów i logistyki, którzy w codziennej pracy wykorzystują MS Excel do wprowadzania, porządkowania i analizowania danych. Uczestnikami mogą być osoby o podstawowej znajomości Excela, posiadające doświadczenie w pracy biurowej, które chcą uporządkować i rozwinąć swoje umiejętności w zakresie tworzenia formuł, korzystania z funkcji, sortowania i filtrowania danych oraz przygotowywania wykresów. Program odpowiada również na potrzeby osób, które chcą poznać praktyczne zastosowanie tabel przestawnych i funkcji warunkowych, by sprawniej przygotowywać raporty i zestawienia. Uczestnicy powinni znać podstawy obsługi komputera i środowiska MS Office.
Liczba uczestników: max 15 osób
Trener i walidator:
W ramach realizacji usługi zachowany jest wyraźny podział ról trenera i walidatora, zgodnie z wymaganiami systemu BUR.
Trener odpowiada za przygotowanie i przeprowadzenie procesu edukacyjnego, w tym za wsparcie uczestników w osiąganiu założonych efektów uczenia się oraz za zebranie wymaganych dowodów i deklaracji uczestników.
Walidator nie uczestniczy w procesie szkoleniowym i nie wpływa na sposób przygotowania dokumentacji. Jego zadaniem jest niezależna ocena efektów uczenia się osiągniętych przez uczestników, na podstawie przekazanych materiałów. Ocena ta odbywa się zgodnie z przyjętymi standardami walidacji, przy zachowaniu pełnej neutralności i obiektywizmu
Zakres tematyczny szkolenia:
Dzień 1
1. Porządkowanie danych i wstęp do formuł
- Omówienie interfejsu programu MS Excel i jego podstawowych elementów
- Zasady prawidłowego wprowadzania i organizowania danych w arkuszu
- Praca na zakresach komórek – zaznaczanie, kopiowanie, wklejanie
- Stosowanie skrótów klawiaturowych usprawniających pracę z danymi
- Wykonywanie podstawowych obliczeń na liczbach i datach
- Sesja Q&A – pytania uczestników i rozwinięcie omawianych zagadnień
2. Funkcje i formuły
- Operacje na tekstach: łączenie, rozdzielanie, czyszczenie danych
- Adresowanie bezwzględne i odwołania do komórek
- Wprowadzenie do funkcji: SUMA, ŚREDNIA, MAX, MIN – typowe błędy i pułapki
- Zastosowanie funkcji liczbowych, dat i tekstów w analizie danych
- Wklejanie specjalne – opcje i zastosowania
- Sesja Q&A
3. Formatowanie, sortowanie, filtrowanie
- Zasady stosowania formatowania warunkowego i jego praktyczne przykłady
- Sortowanie danych z uwzględnieniem wielu poziomów
- Filtrowanie danych – zastosowanie filtrów automatycznych i niestandardowych
- Sesja Q&A
4. Wykresy
- Tworzenie wykresów na podstawie danych – dobór odpowiedniego typu
- Formatowanie wykresów i dodawanie elementów graficznych
- Wprowadzenie do wizualizacji danych z użyciem obrazów i symboli
- Sesja Q&A
Dzień 2
5. Ćwiczenia utrwalające
- Powtórzenie i praktyczne utrwalenie wiedzy z zakresu: formuł, funkcji, porządkowania danych, skrótów klawiaturowych
- Rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem różnych metod analizy danych
6. Tabele przestawne
- Budowa tabeli przestawnej i tworzenie dynamicznych zestawień
- Grupowanie danych tekstowych i dat
- Zastosowanie fragmentatorów jako narzędzi do filtrowania
- Tworzenie i modyfikowanie wykresów przestawnych
- Sesja Q&A
7. Funkcja JEŻELI
- Składnia i logika działania funkcji JEŻELI
- Praktyczne zastosowania funkcji w analizie warunkowej danych
- Rozszerzenia funkcji JEŻELI – zastosowanie z AND, OR itp.
- Sesja Q&A
8. Praktyka i utrwalanie wiedzy
- Zestaw ćwiczeń sprawdzających nabyte umiejętności
- Omówienie rozwiązań i wspólna analiza zastosowanych metod
- Dyskusja o możliwościach dalszego rozwijania kompetencji w pracy z MS Excel
- Podsumowanie szkolenia
9 Walidacja usługi
Metody pracy:
- Prezentacja multimedialna
- Ćwiczenia praktyczne
- Symulacje i analiza przypadków
- Konsultacje indywidualne i grupowe
Weryfikacja efektów uczenia się:
- Test wiedzy (pre- i post-test)
- Feedback od prowadzącego
- Test walidacyjny
- Ankieta ewaluacyjna
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Porządkowanie danych i wstęp do formuł – omówienie podstawowych zasad pracy z danymi i formułami w Excelu. | Prowadzący Anna Barańska | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Barańska | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Funkcje i formuły – praktyczne zastosowanie podstawowych i zaawansowanych funkcji oraz technik formułowania. | Prowadzący Anna Barańska | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Anna Barańska | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Formatowanie, sortowanie i filtrowanie danych oraz tworzenie wykresów – nauka wizualizacji i organizacji danych. | Prowadzący Anna Barańska | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Barańska | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Powtórki i omówienie zagadnień z dnia pierwszego wraz z pytaniami i odpowiedziami. | Prowadzący Anna Barańska | Data realizacji zajęć 24-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Ćwiczenia utrwalające – praktyczne zadania rozwijające umiejętności z poprzedniego dnia. | Prowadzący Anna Barańska | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Przerwa | Prowadzący Anna Barańska | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Tabele przestawne oraz wprowadzenie do funkcji JEŻELI – tworzenie zestawień i podstawy funkcji warunkowej. | Prowadzący Anna Barańska | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Przerwa obiadowa | Prowadzący Anna Barańska | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Kontynuacja funkcji JEŻELI oraz praktyka i utrwalanie wiedzy – zastosowanie w praktycznych przykładach. | Prowadzący Anna Barańska | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Sesja pytań i odpowiedzi, podsumowanie szkolenia i dyskusja o dalszych możliwościach. | Prowadzący Anna Barańska | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Walidacja usługi | Prowadzący Anna Barańska | Data realizacji zajęć 25-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 750,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 750,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 87,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 87,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Barańska
W pracy szkoleniowej wykorzystuje doświadczenie zdobyte w korporacjach, co pozwala jej lepiej rozumieć potrzeby uczestników. Starannie dobiera ćwiczenia, tak aby jak najlepiej odpowiadały codziennym wyzwaniom zawodowym.
W przekazywaniu wiedzy stawia na język skojarzeń, który ułatwia zrozumienie nawet zaawansowanych zagadnień. Każde szkolenie dostosowuje do poziomu i potrzeb uczestników, dbając o ich komfort i efektywność nauki.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje kompletny skrypt szkoleniowy zawierający najważniejsze informacje i materiały omawiane podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach i doradztwie, które dofinansowane są z funduszy europejskich jest założenie konta indywidualnego, a później firmowego w Bazie Usług Rozwojowych. Następnie zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który dysponuje funduszami. Złożenie dokumentów o dofinansowanie do usługi rozwojowej u Operatora Usługi, zgodnie z wymogami jakie określił.
Ponadto niezbędnym warunkiem do nabycia kompetencji jest pełnoletność, wykształcenie co najmniej średnie, wypełnienie testu wiedzy lub odbycie rozmowy kwalifikacyjnej przed i po szkoleniu
Informacje dodatkowe
Planujemy dwie 10 minutowe przerwy pomiędzy modułami oraz jedną 30 minutową obiadową. Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%.W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Warunkiem zaliczenia jest napisanie pre i post testów oraz testu walidacyjnego.
Uczestnictwo w min. 80% zajęć liczone na podstawie listy obecności w każdym dniu szkolenia.
Uczestnicy są świadomi, że usługa realizowana z dofinansowaniem może podlegać monitoringowi ze strony Operatora lub PARP i wyrażają zgodę na jego przeprowadzenie.
Uczestnik otrzyma zaświadczenie ze szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi