Zarządzanie Jakością wg ISO 9001:2015 – Warsztaty Specjalistyczne cz.2
Zarządzanie Jakością wg ISO 9001:2015 – Warsztaty Specjalistyczne cz.2
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za wdrażanie, utrzymanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością wg ISO 9001:2015 w organizacji. Grupę docelową stanowią pracownicy pełniący funkcje kierownicze i operacyjne w działach jakości, produkcji, logistyki, administracji, a także osoby wyznaczone na pełnomocników ds. jakości lub uczestniczące w zespołach projektowych zajmujących się zarządzaniem jakością. Uczestnikami mogą być także pracownicy przygotowujący się do pełnienia roli audytora wewnętrznego oraz osoby nadzorujące dokumentację i procesy w ramach SZJ. Osoby te powinny mieć podstawową wiedzę o funkcjonowaniu organizacji i jej procesach oraz chęć rozwijania kompetencji w zakresie praktycznego stosowania wymagań normy ISO 9001:2015, podejścia procesowego, zarządzania ryzykiem oraz prowadzenia auditów i przeglądów kierowniczych.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji03-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po szkoleniu będzie posługiwał się wymaganiami normy ISO 9001:2015, zaplanuje i wdroży system zarządzania jakością, zidentyfikuje ryzyka i szanse w organizacji, opracuje dokumentację SZJ, przeprowadzi audyt wewnętrzny oraz przygotuje przegląd zarządzania. Będzie rozumiał kontekst organizacji i podejście procesowe oraz zastosuje myślenie oparte na ryzyku w praktyce.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje wymagania normy ISO 19011 dotyczące audytowania systemów zarządzania. | Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady audytowania, etapy procesu audytu oraz rolę audytora wewnętrznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia elementy skutecznego systemu nadzoru nad dokumentacją oraz zarządzania wiedzą organizacyjną. | Kryteria weryfikacji Opisuje sposoby tworzenia, przechowywania i udostępniania dokumentów i wiedzy w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje i dokumentuje przegląd zarządzania zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001:2015. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje plan przeglądu, zbiera dane wejściowe i opracowuje dokumentację z przeglądu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosuje zasady badania satysfakcji klientów w systemie zarządzania jakością. | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie metody badawcze i interpretuje wyniki ankiety lub analizy opinii klientów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Współpracuje w zespole audytorskim z zachowaniem zasad etycznych i komunikacyjnych. | Kryteria weryfikacji Wykazuje zdolność do zadawania pytań, aktywnego słuchania oraz jasnego raportowania wyników audytu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tytuł usługi: Zarządzanie Jakością wg ISO 9001:2015 – Warsztaty Specjalistyczne cz.2
Forma świadczenia usługi: stacjonarna
Czas trwania usługi: 20 godzin dydaktycznych
Godziny realizacji: 09:00 do 16:30
Teoria: 10 godzin dydaktycznych
Praktyka: 8 godzin dydaktycznych
Przerwy: 2 godziny dydaktyczne wliczone w czas szkolenia
Cel szkolenia:
Uczestnik po szkoleniu będzie posługiwał się wymaganiami normy ISO 9001:2015, zaplanuje i wdroży system zarządzania jakością, zidentyfikuje ryzyka i szanse w organizacji, opracuje dokumentację SZJ, przeprowadzi audyt wewnętrzny oraz przygotuje przegląd zarządzania. Będzie rozumiał kontekst organizacji i podejście procesowe oraz zastosuje myślenie oparte na ryzyku w praktyce.
Grupa docelowa:
Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za wdrażanie, utrzymanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością wg ISO 9001:2015 w organizacji. Grupę docelową stanowią pracownicy pełniący funkcje kierownicze i operacyjne w działach jakości, produkcji, logistyki, administracji, a także osoby wyznaczone na pełnomocników ds. jakości lub uczestniczące w zespołach projektowych zajmujących się zarządzaniem jakością. Uczestnikami mogą być także pracownicy przygotowujący się do pełnienia roli audytora wewnętrznego oraz osoby nadzorujące dokumentację i procesy w ramach SZJ. Osoby te powinny mieć podstawową wiedzę o funkcjonowaniu organizacji i jej procesach oraz chęć rozwijania kompetencji w zakresie praktycznego stosowania wymagań normy ISO 9001:2015, podejścia procesowego, zarządzania ryzykiem oraz prowadzenia auditów i przeglądów kierowniczych.
Liczba uczestników: max 10 uczestników
Trener i walidator:
W ramach realizacji usługi zachowany jest wyraźny podział ról trenera i walidatora, zgodnie z wymaganiami systemu BUR.
Trener odpowiada za przygotowanie i przeprowadzenie procesu edukacyjnego, w tym za wsparcie uczestników w osiąganiu założonych efektów uczenia się oraz za zebranie wymaganych dowodów i deklaracji uczestników.
Walidator nie uczestniczy w procesie szkoleniowym i nie wpływa na sposób przygotowania dokumentacji. Jego zadaniem jest niezależna ocena efektów uczenia się osiągniętych przez uczestników, na podstawie przekazanych materiałów. Ocena ta odbywa się zgodnie z przyjętymi standardami walidacji, przy zachowaniu pełnej neutralności i obiektywizmu.
Zakres tematyczny szkolenia:
Dzień 1: Zarządzanie dokumentacją, wiedzą i audytem w systemie jakości
- Zarządzanie dokumentacją w systemie zarządzania jakością
- Rodzaje dokumentów i zapisów w SZJ
- Wymagania dotyczące nadzorowania dokumentacji
- Praktyczne zasady tworzenia, aktualizacji i przechowywania dokumentów
- Zarządzanie wiedzą w organizacji
- Wymagania normy ISO 9001:2015 dotyczące wiedzy organizacyjnej
- Identyfikowanie, utrzymywanie i udostępnianie wiedzy w organizacji
- Narzędzia i metody zarządzania wiedzą
- Audytowanie systemu zarządzania jakością zgodnie z ISO 19011
- Wytyczne ISO 19011 w zakresie audytowania systemów zarządzania
- Rodzaje auditów, zasady audytowania, role i odpowiedzialności audytora
- Planowanie i realizacja audytu wewnętrznego
Dzień 4: Doskonalenie SZJ, orientacja na klienta i trwały sukces organizacji
- Audytowanie systemu zarządzania jakością – kontynuacja
- Zbieranie dowodów, formułowanie ustaleń audytowych
- Raportowanie wyników audytu i działania poaudytowe
- Zasady i metody badania zadowolenia klienta
- Rola klienta w systemie zarządzania jakością
- Techniki pomiaru satysfakcji klienta
- Interpretacja wyników i podejmowanie działań
- Monitorowanie i pomiar procesów oraz nadzór nad nimi
- Metody oceny skuteczności i efektywności procesów
- Dobór mierników i interpretacja danych pomiarowych
- Organizacja i dokumentowanie przeglądów zarządzania
- Przygotowanie i prowadzenie przeglądu zarządzania
- Zasady dokumentowania ustaleń i decyzji kierownictwa
- Wprowadzenie do normy ISO 9004:2010
- Główne założenia ISO 9004
- Różnice między ISO 9001 a ISO 9004
- Zastosowanie normy w budowaniu trwałego sukcesu organizacji
- Walidacja usługi
Metody pracy:
- Prezentacja multimedialna
- Ćwiczenia praktyczne
- Symulacje i analiza przypadków
- Konsultacje indywidualne i grupowe
Weryfikacja efektów uczenia się:
- Test wiedzy (pre- i post-test)
- Feedback od prowadzącego
- Test walidacyjny
- Ankieta ewaluacyjna
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Omówienie zasad zarządzania dokumentacją w systemie zarządzania jakością i sposobów ich praktycznego wdrażania w organizacji 10:30 – 10:40 | Prowadzący Mariusz Detko | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Mariusz Detko | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Zarządzanie wiedzą organizacyjną jako element wspierający utrzymanie skutecznego systemu zarządzania jakością | Prowadzący Mariusz Detko | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Mariusz Detko | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Wprowadzenie do audytowania systemu zarządzania jakością według normy ISO 19011 oraz rola i odpowiedzialność audytora | Prowadzący Mariusz Detko | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Mariusz Detko | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Planowanie i przygotowanie audytu wewnętrznego wraz z analizą dokumentów i tworzeniem planu audytu | Prowadzący Mariusz Detko | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Realizacja audytu wewnętrznego w praktyce analiza niezgodności dowodów i raportowanie ustaleń audytowych | Prowadzący Mariusz Detko | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Mariusz Detko | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Zasady i metody badania satysfakcji klienta z uwzględnieniem technik zbierania i analizowania opinii | Prowadzący Mariusz Detko | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Mariusz Detko | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Nadzorowanie monitorowanie i pomiar procesów w celu oceny ich efektywności w systemie zarządzania jakością | Prowadzący Mariusz Detko | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Mariusz Detko | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:10 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Organizacja i dokumentowanie przeglądu kierownictwa oraz wprowadzenie do normy ISO 9004 i jej zastosowania | Prowadzący Mariusz Detko | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja usługi | Prowadzący Mariusz Detko | Data realizacji zajęć 05-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 720,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 720,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 236,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 236,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mariusz Detko
zarządzania oraz umiejętności menadżerskich. Od ponad 20 lat związany jest z branżą doradczą i
szkoleniową, realizując projekty dla firm z sektora spożywczego, informatycznego, medycznego i
motoryzacyjnego. Specjalizuje się w zarządzaniu jakością, wdrażaniu i audytowaniu systemów
zarządzania takich jak ISO 9001, ISO 14001, PN 18001, HACCP oraz zintegrowanych systemów
zarządzania. Posiada bogate doświadczenie praktyczne w zarządzaniu organizacją i prowadzeniu szkoleń
menadżerskich z zakresu marketingu, zarządzania przedsiębiorstwem, rozwijania kompetencji
kierowniczych oraz organizacji doskonalenia zawodowego personelu. Jest auditorem kontraktowym
Dekra Certification oraz BV Certification w zakresie systemu zarządzania jakością ISO 9001 i PN EN
15038. Współpracował z czołowymi firmami szkoleniowymi, takimi jak TUV Akademia, Dekra i Bureau
Veritas, prowadząc wdrożenia systemów zarządzania w ponad 100 organizacjach różnych branż.
Jest twórcą licznych autorskich programów szkoleniowych z zakresu systemów zarządzania, narzędzi
jakości oraz umiejętności menadżerskich. Jako konsultant realizował wieloletnie projekty
wdrożeniowe oraz programy audytów standardów marki dla międzynarodowych koncernów
motoryzacyjnych. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Politechniki Świętokrzyskiej i
Akademii Rolniczej w Krakowie, posiada certyfikaty auditora wiodącego ISO 9001 oraz auditor
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje kompletny skrypt szkoleniowy zawierający najważniejsze informacje i materiały omawiane podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach i doradztwie, które dofinansowane są z funduszy europejskich jest założenie konta indywidualnego, a później firmowego w Bazie Usług Rozwojowych. Następnie zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który dysponuje funduszami. Złożenie dokumentów o dofinansowanie do usługi rozwojowej u Operatora Usługi, zgodnie z wymogami jakie określił.
Ponadto niezbędnym warunkiem do nabycia kompetencji jest pełnoletność, wykształcenie co najmniej średnie, wypełnienie testu wiedzy lub odbycie rozmowy kwalifikacyjnej przed i po szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Planujemy dwie 10 minutowe przerwy pomiędzy modułami oraz jedną 30 minutową obiadową w każdym dniu. Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%.W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Warunkiem zaliczenia jest napisanie pre i post testów oraz testu walidacyjnego.
Uczestnictwo w min. 80% zajęć liczone na podstawie listy obecności w każdym dniu szkolenia.
Uczestnicy są świadomi, że usługa realizowana z dofinansowaniem może podlegać monitoringowi ze strony Operatora lub PARP i wyrażają zgodę na jego przeprowadzenie.
Uczestnik otrzyma zaświadczenie ze szkolenia
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi