Wykorzystanie AI i Copilota w pracy biurowej
Wykorzystanie AI i Copilota w pracy biurowej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery, Kierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników biurowych, specjalistów ds. administracji, księgowości, HR oraz wszystkich osób zainteresowanych automatyzacją codziennych zadań za pomocą narzędzi AI. Uczestnicy powinni posiadać podstawową umiejętność obsługi pakietu Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint) oraz otwartość na nowe technologie.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek-Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji14-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi4
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wykorzystanie AI i Copilota w pracy biurowej- przygotowanie uczestników do świadomego, efektywnego i odpowiedzialnego wykorzystywania narzędzi opartych na sztucznej inteligencji (AI), takich jak Microsoft Copilot, w codziennej pracy biurowej. Uczestnicy poznają zasady bezpiecznego i etycznego korzystania z AI, nauczą się tworzyć i optymalizować dokumenty, arkusze kalkulacyjne oraz wizualizacje danych z wykorzystaniem inteligentnych asystentów, a także zdobędą kompetencje w zakresie automatyzacjiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: Znajomość podstaw sztucznej inteligencji i jej zastosowania w pracy biurowej, Rozumienie zasad bezpieczeństwa i etyki w korzystaniu z AI, Wiedza na temat generowania dokumentów i streszczeń za pomocą AI, Znajomość metod optymalizacji arkuszy kalkulacyjnych przy użyciu Copilota, Umiejętność tworzenia wykresów i wizualizacji danych przy wsparciu AI, Świadomość możliwości automatyzacji pracy biurowej za pomocą inteligentnych asystentów. | Kryteria weryfikacji Efekty uczenia się w zakresie wiedzy zostaną uznane za osiągnięte, jeśli uczestnik testu:poprawnie rozpoznaje definicje i podstawowe pojęcia związane ze sztuczną inteligencją i jej zastosowaniem w pracy biurowej, wskazuje właściwe zastosowania AI w generowaniu dokumentów, streszczeń, wizualizacji danych i pracy z arkuszami, identyfikuje zasady bezpieczeństwa, etyki i automatyzacji w kontekście pracy z narzędziami AI. Weryfikacja: pytania testowe sprawdzające znajomość pojęć, funkcjonalności oraz zasad etycznych i organizacyjnych korzystania z AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:Tworzenie i edytowanie dokumentów biznesowych z wykorzystaniem Copilota, Automatyczne streszczanie raportów i dokumentów, Wykorzystywanie AI do generowania treści marketingowych i biznesowych, Optymalizacja pracy z arkuszami kalkulacyjnymi i analiza danych, Tworzenie przejrzystych wizualizacji i raportów na podstawie danych liczbowych, Usprawnianie komunikacji i organizacji pracy za pomocą narzędzi AI. | Kryteria weryfikacji Efekty uczenia się w zakresie umiejętności zostaną uznane za osiągnięte, jeśli uczestnik testu:prawidłowo wybiera narzędzia AI do realizacji konkretnych zadań biurowych (tworzenie dokumentów, analiza danych, raportowanie), rozpoznaje sposoby użycia AI w edycji treści, streszczaniu, wizualizacji i komunikacji, zna procedury optymalizacji pracy z arkuszami kalkulacyjnymi przy wsparciu Copilota. Weryfikacja: pytania testowe weryfikujące umiejętność rozpoznania odpowiednich narzędzi i działań w kontekście scenariuszy biurowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE:Świadome i odpowiedzialne korzystanie z narzędzi AI w pracy biurowej, Otwartość na nowe technologie i ich adaptację w codziennych obowiązkach, Efektywna współpraca w zespole z wykorzystaniem narzędzi wspierających automatyzację, Krytyczne podejście do treści generowanych przez AI oraz ich weryfikacja, Skuteczna organizacja pracy i oszczędność czasu poprzez wykorzystanie automatyzacji. | Kryteria weryfikacji Efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych zostaną uznane za osiągnięte, jeśli uczestnik testu:rozpoznaje dobre praktyki odpowiedzialnego i świadomego korzystania z AI w pracy biurowej, potrafi wskazać właściwe postawy wobec nowych technologii, w tym krytyczną ocenę treści generowanych przez AI, wykazuje rozumienie roli AI w organizacji pracy i współpracy zespołowej. Weryfikacja: pytania testowe sprawdzające rozumienie kontekstu etycznego, organizacyjnego i współpracy z użyciem AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w pracy biurowej
- Czym jest sztuczna inteligencja (AI) i jak zmienia codzienną pracę.
- Ramy prawne, bezpieczeństwo danych i etyka w korzystaniu z AI.
- Tworzenie wzorów umów i dokumentów
- Generowanie szablonów dokumentów przy użyciu Copilota.
- Personalizacja treści i dopasowanie do potrzeb odbiorcy.
- Sprawdzanie poprawności językowej i stylistycznej dokumentów.
- Opracowywanie dokumentów i streszczeń materiałów
- Analiza dużych ilości tekstu i tworzenie streszczeń.
- Automatyczne podsumowania raportów, notatek i prezentacji.
- Porządkowanie i redagowanie treści z pomocą AI.
- Wspieranie pracy z arkuszami kalkulacyjnymi
- Tworzenie i optymalizacja formuł w Excelu z pomocą Copilota.
- Automatyzacja obliczeń i analiza danych.
- Przykłady zastosowań Copilota w codziennej pracy z danymi.
- Tworzenie wykresów i wizualizacji danych
- Przekształcanie danych liczbowych w przejrzyste wykresy.
- Dobór odpowiednich typów wizualizacji.
- Praktyczne wskazówki dotyczące estetyki i czytelności prezentacji danych.
- Wspieranie kreatywności i komunikacji
- Generowanie pomysłów i treści za pomocą Copilota (burza mózgów).
- Tworzenie tekstów: hasła reklamowe, wiadomości e-mail, posty do social media.
- Wsparcie AI w pisaniu, edytowaniu i inspirowaniu.
- Generowanie zasobów wizualnych.
- Praktyczne zastosowania Copilota w biurze i tworzenie własnych asystentów/agentów AI
- Praca z Copilotem przy zadaniach powtarzalnych
- Przykłady zadań wykonywanych szybciej dzięki asystentom AI.
- Codzienna automatyzacja pracy i oszczędność czasu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w pracy biurowej | Prowadzący Katarzyna Jaszczak Bukowska | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Tworzenie dokumentów i wzorów umów z AI | Prowadzący Katarzyna Jaszczak Bukowska | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Opracowywanie dokumentów i streszczeń materiałów | Prowadzący Katarzyna Jaszczak Bukowska | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Praca z arkuszami kalkulacyjnymi i danymi | Prowadzący Katarzyna Jaszczak Bukowska | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Wizualizacja danych z pomocą AI | Prowadzący Katarzyna Jaszczak Bukowska | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Kreatywność i komunikacja z AI | Prowadzący Katarzyna Jaszczak Bukowska | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Automatyzacja pracy i asystenci AI | Prowadzący Katarzyna Jaszczak Bukowska | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Test końcowy+podsumowanie | Prowadzący Katarzyna Jaszczak Bukowska | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 799,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 650,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 199,88 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 162,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Jaszczak Bukowska
Absolwentka Politechniki Łódzkiej, magister inżynier budownictwa specjalizująca się w konstrukcjach lądowych. Certyfikowany trener Autodesk (Autodesk Certified Instructor – Silver) w zakresie Autodesk Robot Structural Professional Analysis. Od ponad 14 lat realizuje projekty dla sektora biznesowego i publicznego w Polsce i za granicą, specjalizując się w analizie i wizualizacji danych oraz wdrażaniu narzędzi cyfrowych.
Wykładowczyni akademicka na uczelniach takich jak Społeczna Akademia Nauk, Uniwersytet WSB Merito, UTH, gdzie prowadzi zajęcia z zakresu nowoczesnych technologii w edukacji, wspomagania projektowania, systemów informatycznych, HR i planowania finansowego. Od 2019 roku współpracuje z Polską Akademią Otwartą, szkoląc nauczycieli, trenerów, edukatorów oraz pracowników biznesu i HR w zakresie AI, zasobów cyfrowych i metod kształcenia.
Tworzy kursy e-learningowe, materiały edukacyjne i treści cyfrowe, dbając o ich dostępność i inkluzywność. Zajmuje się również automatyzacją procesów i usprawnieniem prac projektowych. Posiada certyfikat Autodesk – AI Digital Competences.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w postaci skryptu pdf.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie koncentruje się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji i narzędzia Copilot w pracy biurowej. Uczestnicy dowiedzą się, jak AI może usprawnić tworzenie dokumentów, analizę danych, opracowywanie raportów i komunikację biznesową. Omówione zostaną także kwestie etyczne i prawne związane z używaniem AI w miejscu pracy. Celem kursu jest zwiększenie efektywności pracy poprzez automatyzację powtarzalnych zadań i wykorzystanie inteligentnych asystentów do optymalizacji procesów biurowych.
Informacje dodatkowe
Szkolenie trwa od godziny 08:30-12:30 (4h).
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek-Rozwój.
Kompetencja związana z cyfrową transformacją.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. Platforma komunikacyjna
Szkolenie będzie prowadzone za pośrednictwem platformy Microsoft Teams. Jest to profesjonalne narzędzie do wideokonferencji, współpracy i wymiany plików, które umożliwia dostęp do prezentowanych treści, uczestnictwo w dyskusjach oraz współpracę na żywo.
2. Minimalne wymagania sprzętowe
Urządzenie uczestnika musi spełniać następujące wymagania:
- Komputer/laptop:
- Procesor: minimum 1.6 GHz lub wyższy
- Pamięć RAM: minimum 4 GB
- Karta graficzna: zgodna z DirectX 9 lub nowsza
- System operacyjny: Windows 10 lub nowszy / macOS X 10.11 El Capitan lub nowszy
- Tablet/smartfon:
- Android: wersja 6.0 lub nowsza
- iOS: wersja 12.0 lub nowsza
- Kamera internetowa i mikrofon (wbudowane lub zewnętrzne).
3. Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego
- Prędkość pobierania: minimum 1.2 Mbps
- Prędkość wysyłania: minimum 1.2 Mbps
- Stałe i stabilne połączenie internetowe (preferowane jest połączenie kablowe lub Wi-Fi o stabilnym sygnale).
4. Niezbędne oprogramowanie
- Aplikacja Microsoft Teams:
- Użytkownicy komputerów mogą pobrać aplikację Teams z oficjalnej strony Microsoft lub korzystać z wersji przeglądarkowej (najlepiej w przeglądarce Microsoft Edge, Google Chrome lub Safari).
- Użytkownicy urządzeń mobilnych powinni pobrać aplikację Microsoft Teams z odpowiednich sklepów (Google Play, App Store).
- Przeglądarka internetowa: jeśli szkolenie odbywa się przez przeglądarkę, rekomendowane są najnowsze wersje przeglądarek Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari.