Akademia Cyfrowego Startu: Zostań Specjalistą od komputera, Internetu i nowoczesnych narzędzi w praktyce – nauka obsługi Worda, Canvy, Czat GPT, AI, e-usług ( mObywatel , ePUAP, itd ), przeglądarki, komunikatorów i mediów społecznościowych
Akademia Cyfrowego Startu: Zostań Specjalistą od komputera, Internetu i nowoczesnych narzędzi w praktyce – nauka obsługi Worda, Canvy, Czat GPT, AI, e-usług ( mObywatel , ePUAP, itd ), przeglądarki, komunikatorów i mediów społecznościowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób dorosłych (w szczególności 40+), które chcą poczuć się pewniej w cyfrowym świecie i nauczyć się obsługi komputera od podstaw. Dla tych, którzy dotąd nie mieli okazji lub odwagi, by sięgnąć po technologię, a chcą dziś z niej korzystać – dla siebie, swojej rodziny lub własnej firmy. Kurs skierowany jest zarówno do osób prywatnych, jak i prowadzących działalność gospodarczą. Uczestnicy poznają w praktyce, jak korzystać z komputera, internetu, e-usług, Canvy, Worda czy ChatGPT. Szkolenie pozwala krok po kroku zdobyć kompetencje cyfrowe potrzebne w codziennym życiu i pracy, bez stresu i presji. Dla każdego, kto chce nadążyć za zmianami i odzyskać poczucie kontroli – niezależnie od wieku i wcześniejszych doświadczeń z technologią. Uczestnicy zyskują nie tylko nowe umiejętności, ale też spokój, samodzielność i pewność, że potrafią odnaleźć się w cyfrowym świecie – w pracy, domu i kontaktach z innymi.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji03-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi60
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ISO 21001: 2018 Organizacje edukacyjne – „Systemy zarządzania dla organizacji edukacyjnych – wymagania ze wskazówkami dotyczącymi użytkowania”
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności z zakresu obsługi komputera, internetu oraz narzędzi cyfrowych takich jak Word, Canva, komunikatory internetowe, e-usługi i ChatGPT. Uczestnik zdobędzie podstawowe kompetencje cyfrowe niezbędne do funkcjonowania w życiu codziennym, pracy oraz prowadzieniu działalności gospodarczej. Szkolenie zwiększy jego pewność siebie, samodzielność i ułatwi odnalezienie się w świecie nowych technologii.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik obsługuje komputer w zakresie podstawowym, rozróżnia jego główne elementy oraz wykorzystuje klawiaturę i mysz do codziennych działań. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia elementy zestawu komputerowego i obsługuje podstawowe funkcje komputera. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy, organizuje i zarządza plikami i folderami na komputerze, porządkując swoje dane w przejrzysty sposób. | Kryteria weryfikacji Kursant tworzy foldery i zapisuje pliki w wybranej lokalizacji, porządkując dane. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy i edytuje dokumenty tekstowe, formatuje je oraz zapisuje w różnych formatach z wykorzystaniem edytora tekstu (np. Word). | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy i zapisuje prosty dokument tekstowy z podstawowym formatowaniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik korzysta z przeglądarki internetowej do wyszukiwania informacji oraz stosuje podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się po sieci. | Kryteria weryfikacji Kursant wyszukuje informacje w internecie i stosuje podstawowe zasady bezpieczeństwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje dostępne e-usługi i narzędzia online (np. zakupy, mObywatel, rozkłady jazdy), realizując proste czynności przez internet. | Kryteria weryfikacji Uczestnik korzysta z wybranej e-usługi i wykonuje proste zadanie online | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik komunikuje się z wykorzystaniem komunikatorów i mediów społecznościowych, przestrzegając zasad netykiety. | Kryteria weryfikacji Kursant zakłada konto w komunikatorze i komunikuje się zgodnie z zasadami netykiety | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie wykonuje zadania z wykorzystaniem nabytych umiejętności cyfrowych, zwiększając swoją pewność i swobodę działania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykonuje praktyczne zadanie łączące kilka poznanych umiejętności cyfrowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje sztuczną inteligencję (ChatGPT) do rozwiązywania codziennych problemów i generowania treści użytkowych. | Kryteria weryfikacji Kursant formułuje zapytanie do ChatGPT i wykorzystuje otrzymaną odpowiedź | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy proste projekty graficzne w aplikacji Canva, edytuje szablony i zapisuje gotowe materiały do wykorzystania prywatnie lub zawodowo. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy i zapisuje projekt graficzny z wykorzystaniem szablonu w Canvie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Cyfrowy Start PLUS – Komputer, Internet i Nowoczesne Narzędzia w Praktyce
Czas trwania: 60 godzin dydaktycznych
MODUŁ 1: Oswajanie komputera (5h)
- Włączanie i wyłączanie komputera
- Jak działa myszka: lewy/przyciski, scroll, przeciąganie
- Klawiatura: najważniejsze przyciski (Enter, Shift, Caps Lock, Delete)
- Skróty klawiszowe: Ctrl+C, Ctrl+V, Ctrl+Z, Alt+Tab, Ctrl+S
- Poruszanie się po pulpicie, otwieranie i zamykanie okien
- Ćwiczenia: znajdź ikonę, uruchom program, zapisz i zamknij plik
MODUŁ 2: Pliki i foldery – porządek na komputerze (5)
- Tworzenie folderów i podfolderów
- Nadawanie nazw plikom i folderom
- Zapisywanie plików z Worda, przeglądarki, maila
- Przenoszenie, kopiowanie i usuwanie plików
- Opróżnianie kosza i przywracanie plików
- Ćwiczenia: „Zrób porządek w Moich Dokumentach”
MODUŁ 3: Tworzenie dokumentów – Word / Google Docs (5h)
- Pisanie dokumentu od podstaw
- Formatowanie tekstu: pogrubienie, podkreślenie, kolory, rozmiar
- Wstawianie zdjęć i tabel
- Zapisywanie dokumentu na komputerze lub pendrive
- Ćwiczenia: napisz proste CV, list do urzędu, plan dnia
MODUŁ 4: Internet i bezpieczeństwo w sieci (5h)
- Czym jest przeglądarka (Chrome, Firefox)
- Wyszukiwanie informacji w Google: przepisy, porady, lokalizacje
- Obsługa zakładek i historia przeglądania
- Co to są cookies i jak się z nimi obchodzić
- Jak rozpoznać fałszywe strony, linki i reklamy
- Silne hasła i podstawy cyberbezpieczeństwa
- Ćwiczenia: znajdź przepis, pogodę, rozkład jazdy
MODUŁ 5: Usługi online w życiu codziennym (5h)
- mObywatel i podstawowe funkcje aplikacji
- Rejestracja do lekarza przez Internet
- Zakupy online: Allegro, OLX, podstawy płatności
- Korzystanie z map Google, rozkładów jazdy, rozkład PKP
- Praktyczne strony: np. ZUS, ePUAP (ogólne zapoznanie)
- Ćwiczenia: zamówienie książki, sprawdzenie trasy
MODUŁ 6: Komunikacja i media społecznościowe (5h)
- Facebook: przeglądanie, reagowanie, pisanie posta
- Messenger i WhatsApp: wysyłanie wiadomości i zdjęć
- Wideorozmowy: Zoom, Google Meet – podstawy działania
- Netetykieta – jak uprzejmie i bezpiecznie komunikować się online
- Ćwiczenia: napisz wiadomość, zrób wideorozmowę testową
MODUŁ 7: Ćwiczenia praktyczne i utrwalenie wiedzy (5h)
- Codzienne zadania do wykonania krok po kroku
- Symulacje: „Zapisz się na badanie”, „Zamów prezent online”
- Praca z przygotowanymi materiałami: wyszukiwanki, quizy, checklisty
- Ćwiczenia z samodzielnością: „Dziś zrobię to bez pomocy”
MODUŁ 8: Sztuczna inteligencja – ChatGPT w codziennym życiu (5h)
- Czym jest ChatGPT i jak może pomóc w pracy i życiu
- Zakładanie konta na stronie ChatGPT (dla chętnych)
- Poruszanie się po interfejsie czata
- Jak zadawać pytania, by otrzymać przydatne odpowiedzi
- Pomysły na użycie AI:
- pisanie ogłoszenia
- tworzenie planu podróży
- ułatwianie zadań w pracy
- streszczenie tekstu, pisanie życzeń, listów, ogłoszeń
- Ćwiczenia: porozmawiaj z AI i zapisz odpowiedź
MODUŁ 9: Canva – Twoje pierwsze grafiki (5h)
- Czym jest Canva i do czego można ją wykorzystać
- Zakładanie konta i logowanie się
- Obsługa szablonów i edytora
- Tworzenie prostych grafik:
- ulotka do pracy
- zaproszenie
- proste CV
- Pobieranie i zapisywanie projektów
- Ćwiczenia: stwórz własną grafikę od zera
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Dzień 1 | Prowadzący Lubow Jankowicz | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Dzień 2 | Prowadzący Lubow Jankowicz | Data realizacji zajęć 11-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Dzień 3 | Prowadzący Lubow Jankowicz | Data realizacji zajęć 14-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Dzień 4 | Prowadzący Lubow Jankowicz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Dzień 5 | Prowadzący Lubow Jankowicz | Data realizacji zajęć 21-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Dzień 6 | Prowadzący Lubow Jankowicz | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Dzień 7 | Prowadzący Lubow Jankowicz | Data realizacji zajęć 28-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Dzień 8 | Prowadzący Lubow Jankowicz | Data realizacji zajęć 04-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Dzień 9 | Prowadzący Lubow Jankowicz | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Test wiedzy/walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 7 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 7 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 120,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 120,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Lubow Jankowicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych:
- Zeszyt ćwiczeń w wersji drukowanej lub PDF (do samodzielnego wykonywania krok po kroku)
- Podręcznik w formie PDF z instrukcjami, screenami i przykładami z programu szkolenia
- Słowniczek pojęć komputerowych (np. co to jest folder, przeglądarka, PDF, prompt, AI itp.)
- Tablicę skrótów klawiszowych – do powieszenia obok komputera lub do wklejenia do zeszytu
- Checklisty do każdego modułu – np. „Co już umiem?”, „Co warto powtórzyć?”
- Szablony do ćwiczeń w Wordzie i Canvie (np. CV, zaproszenie, prosta ulotka)
- Karta bezpieczeństwa w sieci – najważniejsze zasady bezpiecznego korzystania z internetu
- Mini przewodnik po ChatGPT – jak zadawać pytania, przykładowe prompty
- Imienny certyfikat ukończenia szkolenia
Pomagamy również uczestnikom w procesie rejestracji w Bazie Usług Rozwojowych i złożeniu wniosku o dofinansowanie.
Warunki uczestnictwa
Uczestnik musi dysponować własnym sprzętem komputerowym (komputer, laptop lub tablet) oraz dostępem do internetu.
Obecność na co najmniej 80 % zajęć jest warunkiem uzyskania certyfikatu ukończenia szkolenia i przekazania materiałów dydaktycznych i szablonów.
Aktywny udział w ćwiczeniach praktycznych uczestników.
Chęć działania i nauki – szkolenie wymaga nastawienia na praktyczne ćwiczenia i gotowość do korzystania z nowych narzędzi cyfrowych.
W przypadku uczestników, którzy nie korzystają z dofinansowania, udział w szkoleniu jest możliwy wyłącznie po wcześniejszym opłaceniu pełnej kwoty za szkolenie – najpóźniej do 2 dni przed rozpoczęciem kursu. Szczegółowe informacje dotyczące płatności przekazywane są indywidualnie.
Szkolenie komercyjne podlega opodatkowaniu VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami (stawka 23%). Szkolenia finansowane w całości lub częściowo ze środków publicznych są zwolnione z VAT.
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane jest w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym, z udziałem trenera na żywo. Łączny czas trwania to 60 godzin dydaktycznych (czyli 45 godzin zegarowych), rozłożonych na 9 dni. W czasie tym zawarte są przerwy: jedna półgodzinna lub dwie po 15 minut dziennie – zgodnie z preferencją uczestników.
Istnieje możliwość indywidualnego ustalenia terminu i godzin szkolenia, a także realizacji szkolenia w trybie 1:1 po wcześniejszym uzgodnieniu. Szkolenie może zostać w pełni dostosowane do poziomu wiedzy, tempa pracy i oczekiwań uczestnika. Istnieje również możliwość opracowania indywidualnego programu szkoleniowego na podstawie potrzeb danej osoby – wystarczy skontaktować się telefonicznie lub mailowo.
Uczestnik bierze aktywny udział w ćwiczeniach i wychodzi z gotowymi materiałami oraz zestawem praktycznych promptów do dalszego wykorzystywania. Szkolenie prowadzone jest w kameralnej atmosferze, z indywidualnym podejściem i pełnym wsparciem trenera.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem platformy ClickMeeting. Uczestnik nie musi instalować żadnej aplikacji – wystarczy kliknąć w przesłany link i otworzyć go w przeglądarce internetowej (np. Chrome, Firefox). Platforma jest w języku polskim i prosta w obsłudze.
Do udziału w szkoleniu niezbędne jest:
– stabilne łącze internetowe (min. 5 Mb/s),
– komputer stacjonarny lub laptop z dostępem do internetu (uczestnictwo za pomocą telefonu nie jest zalecane),
– działająca kamera oraz mikrofon,
– aktualna wersja przeglądarki internetowej,
– adres e-mail do otrzymania linku do spotkania i materiałów szkoleniowych.
W razie trudności technicznych, uczestnik może otrzymać pomoc techniczną przed rozpoczęciem szkolenia – wystarczy skontaktować się z organizatorem. Udzielamy wsparcia przy pierwszym logowaniu oraz sprawdzeniu sprzętu i połączenia.