Akademia Lidera - Motywowanie podwładnych
Akademia Lidera - Motywowanie podwładnych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa usługi: liderzy i mistrzowie, kierownicy, menedżerowie, osoby zarządzające zespołami lub planowane do awansu.
Grupę docelową stanowią osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie X na stanowiskach liderskich, menedżerskich, kierowniczych.
Udział w szkoleniu nie wymaga spełnienia żadnych dodatkowych wymagań w zakresie doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności uczestników.
- Minimalna liczba uczestników9
- Maksymalna liczba uczestników9
- Data zakończenia rekrutacji29-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma charakter przykładowy.Pomagamy rozwijać kompetencje menedżerskie, zespołowe i komunikacyjne w nowoczesny, praktyczny i angażujący sposób.
Sprawdź pełną ofertę na www.knowhub.pl. W razie pytań skontaktuj się z nami: +48 502 390 327.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje wewnętrzne i zewnętrzne czynniki wpływające na motywację pracowników. | Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między motywacją wewnętrzną a zewnętrzną. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Analizuje, jak konkretne czynniki wpływają na poziom zaangażowania pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Dobiera techniki motywacyjne adekwatne do sytuacji i potrzeb pracowników. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje minimum trzy techniki motywowania pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Przyporządkowuje odpowiednie techniki do przykładowych sytuacji zawodowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje błędy w komunikacji obniżające motywację pracowników. | Kryteria weryfikacji Wymienia najczęstsze błędy komunikacyjne popełniane przez liderów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Oceni skutki niewłaściwego komunikatu na podstawie opisu sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Tworzy plan działań zwiększających zaangażowanie w zespole. | Kryteria weryfikacji Wskazuje cele i etapy planu motywowania zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia wybór narzędzi motywacyjnych w planie działania. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Oceni rolę lidera jako źródła motywacji i zaangażowania w zespole. | Kryteria weryfikacji Opisuje postawy i zachowania lidera sprzyjające motywacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ postawy lidera na atmosferę i efektywność zespołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Cel usługi szkoleniowej:
Usługa jest elementem programu rozwojowego pt.: „Akademia Lidera”. Celem programu jest zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa poprzez poprawę efektywności i elastyczności zespołów produkcyjnych dzięki podniesieniu kompetencji Liderów kierujących zespołami na różnych odcinkach procesów.
Celem szkolenia jest wyposażenie liderów i menedżerów w praktyczne umiejętności motywowania pracowników z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb, wartości i mechanizmów społecznych. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać źródła motywacji w zespole, stosować adekwatne techniki komunikacji i unikać błędów obniżających zaangażowanie. Szczególny nacisk położony zostanie na rozwój samoświadomości lidera jako źródła autentycznej motywacji i budowanie środowiska pracy sprzyjającego odpowiedzialności i trwałemu zaangażowaniu.
Grupa docelowa:
liderzy i mistrzowie, kierownicy, menedżerowie, osoby zarządzające zespołami lub planowane do awansu.
1h szkolenia = 60 min
> Łącznie usługa trwa
8 godzin (1 dzień 8 godzin), przerwy są wliczone do procesu kształcenia.
W czasie usługi zostanie zrealizowane:
6 godzin praktycznych, w tym walidacja
1 godzina teoretyczna
1 godzina przerw
Walidacja jest wliczana jest do procesu kształcenia
Warunki organizacyjne realizacji usługi - zajęcia będę realizowane dla grupy 9 osób, osoba prowadząca, w części praktycznej, wykorzysta metody aktywizujące, takie jak: ćwiczenia, pracę w grupach, scenki itp. a części teoretyczne będą stanowić podsumowanie i wyjaśnienie do części praktycznych.
Program szkolenia
Moduł 1. Zrozumieć motywację – definicje, źródła, modele
- Czym jest motywacja operacyjna i jak ją rozumieć w zespole?
- Główne teorie motywacji – od teorii potrzeb po model motywacji 3.0.
- Wewnętrzne i zewnętrzne źródła motywacji – analiza porównawcza.
- Motywacja a zaangażowanie – podobieństwa i różnice.
- Rola lidera w identyfikacji poziomu motywacji pracowników.
Moduł 2. Motywowanie poprzez komunikację i postawę lidera
- Jak mówić, jak słuchać – komunikacja budująca zaangażowanie.
- Postawa lidera jako narzędzie motywacyjne – wpływ i konsekwencje.
- Techniki wspierające dialog motywujący w codziennej pracy.
- Budowanie atmosfery bezpieczeństwa i uznania w zespole.
- Feedback jako element wzmacniania motywacji.
Moduł 3. Motywowanie przez wartości i reguły zespołowe
- Znaczenie wspólnych wartości w motywowaniu.
- Jak tworzyć środowisko sprzyjające samodyscyplinie i odpowiedzialności.
- Reguły zespołowe jako narzędzie wzmacniania wewnętrznej motywacji.
- Kultura odpowiedzialności – jak ją budować.
- Rola lidera w podtrzymywaniu etosu zespołu.
Moduł 4. Motywacja osobista lidera i jej wpływ na zespół
- Dlaczego liderzy muszą zaczynać od siebie – motywacja własna.
- Odporność psychiczna a skuteczność motywowania.
- Autorefleksja jako źródło siły przywódczej.
- Inspiracja zamiast kontroli – jak pobudzać działanie w zespole.
- Jak zachować własną energię i motywację w długiej perspektywie.
Moduł 5. Trudności i ryzyka w motywowaniu
- Czym jest przymotywowanie – symptomy i skutki.
- Wypalenie i spadek motywacji – jak zapobiegać, jak reagować.
- Najczęstsze błędy liderów obniżające motywację zespołu.
- Mechanizmy społeczne – kiedy wspierają, kiedy przeszkadzają.
- Jak zbudować trwałe i realistyczne podejście do motywowania w organizacji.
Moduł walidacji będzie przebiegać następująco:
Na 30 minut do zakończenia zajęć osoba prowadząca usługę przekaże uczestnikom kody dostępu do kwestionariusza on-line. Kwestionariusz będzie się składał z testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie. Test z wynikiem generowanym automatycznie będzie zbudowany z pytań zamkniętych z 1 lub wieloma prawidłowymi odpowiedziami. Część testowa została zaplanowana na 15 minut.
Walidacja metodą testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie zostanie przeprowadzona na platformie Google forms z wykorzystaniem telefonów komórkowych należących do osób uczestniczących. Wykorzystane zostanie publiczne łącze Wi-Fi lub łącze LTE dostępne w telefonach. Wyniki będą dostępne dla osób uczestniczących natychmiast po zakończeniu wypełniania testu z wynikiem generowanym automatycznie.
Zadaniem osoby prowadzącej szkolenie będzie czysto techniczne przekazanie uczestnikom dostępów do arkusza walidacji. Nie będzie natomiast ingerować w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.
Osoba prowadząca walidację nie będzie obecna w trakcie zajęć. Będzie włączona w przygotowanie procesu walidacji, oraz na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Moduł 1: Zrozumieć motywację – definicje, źródła, modele | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Moduł 2: Motywowanie poprzez komunikację i postawę lidera | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Moduł 3: Motywowanie przez wartości i reguły zespołowe | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Moduł 4: Motywacja osobista lidera i jej wpływ na zespół | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Moduł 5: Trudności i ryzyka w motywowaniu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Walidacje faktów kształcenia (Test z wynikiem generowanym automatycznie, analiza dowodów i deklaracji) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Weryfikacja wyników testów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 414,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 176,81 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 143,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Realizator zapewnia: skrypt szkoleniowy, teczki, notesy, długopisy. Materiały szkoleniowe w formie fizycznej (papierowy skrypt oraz zestaw ćwiczeń) zostaną przekazane osobom uczestniczącym w usłudze na początku realizacji zajęć. Materiały będą rozłożone na stołach w sali szkoleniowej przed rozpoczęciem szkolenia przez każdego z uczestników.
Walidacja metodą testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie zostanie przeprowadzona na platformie Google forms z wykorzystaniem telefonów komórkowych należących do osób uczestniczących. Wykorzystane zostanie publiczne łącze Wi-Fi lub LTE dostępne w telefonach. Wyniki będą dostępne dla osób uczestniczących natychmiast po zakończeniu wypełniania testu z wynikiem generowanym automatycznie.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
Obecność na zajęciach powinna wynosić nie mniej niż 80% czasu trwania szkolenia – zgodnie z Regulaminem Projektu „Dotacje na usługi rozwojowe dla dolnośląskich firm”