Akademia Lidera - Budowanie autorytetu
Akademia Lidera - Budowanie autorytetu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa usługi: liderzy i mistrzowie, kierownicy, menedżerowie, osoby zarządzające zespołami lub planowane do awansu.
Grupę docelową stanowią osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie X na stanowiskach liderskich, menedżerskich, kierowniczych.
Udział w szkoleniu nie wymaga spełnienia żadnych dodatkowych wymagań w zakresie doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności uczestników.
- Minimalna liczba uczestników9
- Maksymalna liczba uczestników9
- Data zakończenia rekrutacji29-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma charakter przykładowy.Pomagamy rozwijać kompetencje menedżerskie, zespołowe i komunikacyjne w nowoczesny, praktyczny i angażujący sposób.
Sprawdź pełną ofertę na www.knowhub.pl. W razie pytań skontaktuj się z nami: +48 502 390 327.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia role lidera, menedżera i eksperta oraz ich wpływ na zespół | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe cechy roli lidera, menedżera i eksperta. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Opisuje skutki niewłaściwego pełnienia kilku ról jednocześnie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje zasady budowania autorytetu formalnego i relacyjnego | Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby wzmacniania autorytetu relacyjnego w codziennej pracy lidera. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia ryzyka związane z nadużywaniem autorytetu formalnego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Identyfikuje zachowania lidera budujące zaufanie w zespole | Kryteria weryfikacji Opisuje rolę zaufania w relacji lider–zespół. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Podaje przykłady działań wzmacniających lub osłabiających zaufanie w sytuacjach kryzysowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Tworzy komunikat perswazyjny dostosowany do sytuacji i odbiorcy | Kryteria weryfikacji Wskazuje elementy skutecznego komunikatu perswazyjnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Dobiera styl komunikatu do odbiorcy z uwzględnieniem etycznych zasad wpływu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje mechanizmy wpływu i ich granice w pracy lidera | Kryteria weryfikacji Tłumaczy różnicę między wpływem, perswazją a manipulacją. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby ochrony integralności własnej i zespołu przed nieetycznym wpływem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program
Cel usługi szkoleniowej:
Usługa jest elementem programu rozwojowego pt.: „Akademia Lidera”. Celem programu jest zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstwa poprzez poprawę efektywności i elastyczności zespołów produkcyjnych dzięki podniesieniu kompetencji Liderów kierujących zespołami na różnych odcinkach procesów.
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji liderskich w zakresie budowania autorytetu w zespole. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat typów autorytetu (formalnego, relacyjnego i profesjonalnego) oraz nauczą się świadomie je wzmacniać, stosując etyczne techniki komunikacji wpływu. Rozwiną również umiejętności budowania zaufania w zespole, rozpoznawania technik manipulacji i stosowania komunikatów perswazyjnych z poszanowaniem granic innych osób. Szkolenie ma na celu wsparcie liderów w zwiększeniu ich skuteczności i autentyczności w relacjach zawodowych.
Grupa docelowa:
liderzy i mistrzowie, kierownicy, menedżerowie, osoby zarządzające zespołami lub planowane do awansu.
1h szkolenia = 60 min
> Łącznie usługa trwa
8 godzin (1 dzień 8 godzin), przerwy są wliczone do procesu kształcenia.
W czasie usługi zostanie zrealizowane:
6 godzin praktycznych, w tym walidacja
1 godzina teoretyczna
1 godzina przerwy
Walidacja jest wliczana jest do procesu kształcenia
Warunki organizacyjne realizacji usługi - zajęcia będę realizowane dla grupy 9 osób, osoba prowadząca, w części praktycznej, wykorzysta metody aktywizujące, takie jak: ćwiczenia, pracę w grupach, scenki itp. a części teoretyczne będą stanowić podsumowanie i wyjaśnienie do części praktycznych.
Program szkolenia:
Moduł 1. Role, jakie przyjmuje przełożony w pracy
- Charakterystyka ról lidera, menedżera i eksperta — podobieństwa i różnice.
- Konteksty organizacyjne wymagające zmiany roli.
- Skutki nieadekwatnego pełnienia ról kierowniczych.
- Metody diagnozy własnego profilu roli w zespole.
- Dobre praktyki zarządzania przy jednoczesnym pełnieniu wielu ról.
Moduł 2. Autorytet formalny, profesjonalny, relacyjny
- Trzy źródła autorytetu w pracy lidera — definicje i praktyczne przykłady.
- Budowanie profesjonalnego autorytetu poprzez kompetencje i postawę.
- Wzmacnianie autorytetu relacyjnego w oparciu o spójność i zaufanie.
- Ryzyka związane z nadużywaniem autorytetu formalnego.
- Strategie zwiększające wiarygodność lidera w codziennych sytuacjach zarządczych.
Moduł 3. Zaufanie do lidera a budowanie autorytetu
- Rola zaufania jako fundamentu wpływu i zaangażowania zespołu.
- Powiązania między transparentnością decyzji a wiarygodnością przełożonego.
- Zachowania i komunikaty wzmacniające zaufanie w relacji z zespołem.
- Mechanizmy odbudowy zaufania w sytuacjach kryzysowych.
- Znaczenie przewidywalności i spójności działań lidera.
Moduł 4. Komunikaty perswazyjne – techniki tworzenia i używanie
- Kluczowe elementy skutecznego komunikatu perswazyjnego.
- Wykorzystanie modalności językowych w komunikacji z zespołem.
- Techniki wpływu i peswazji— zastosowanie w pracy lidera.
- Dobór stylu komunikacji do odbiorcy.
- Zasady etycznej perswazji w środowisku pracy.
Moduł 5. Etyczne aspekty procesu wywierania wpływu
- Różnice między wpływem, perswazją a manipulacją – podejście praktyczne.
- Psychologiczne mechanizmy wpływu obecne w codziennych interakcjach lidera.
- Granice wywierania wpływu w relacji przełożony–pracownik.
- Sposoby wzmacniania odporności zespołu na manipulację.
- Rola asertywności jako narzędzia ochrony integralności własnej i zespołu.
Moduł walidacji będzie przebiegać następująco:
Na 30 minut do zakończenia zajęć osoba prowadząca usługę przekaże uczestnikom kody dostępu do kwestionariusza on-line. Kwestionariusz będzie się składał z testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie. Test z wynikiem generowanym automatycznie będzie zbudowany z pytań zamkniętych z 1 lub wieloma prawidłowymi odpowiedziami. Część testowa została zaplanowana na 15 minut.
Walidacja metodą testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie zostanie przeprowadzona na platformie Google forms z wykorzystaniem telefonów komórkowych należących do osób uczestniczących. Wykorzystane zostanie publiczne łącze Wi-Fi lub łącze LTE dostępne w telefonach. Wyniki będą dostępne dla osób uczestniczących natychmiast po zakończeniu wypełniania testu z wynikiem generowanym automatycznie.
Zadaniem osoby prowadzącej szkolenie będzie czysto techniczne przekazanie uczestnikom dostępów do arkusza walidacji. Nie będzie natomiast ingerować w jakiejkolwiek formie w ocenę wyników testu ani w proces jego wypełniania.
Osoba prowadząca walidację nie będzie obecna w trakcie zajęć. Będzie włączona w przygotowanie procesu walidacji, oraz na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestników
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Moduł 1: Role, jakie przyjmuje przełożony w pracy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Moduł 2: Autorytet formalny, profesjonalny, relacyjny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Moduł 3: Zaufanie do lidera a budowanie autorytetu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Moduł 4: Komunikaty perswazyjne – techniki tworzenia i używanie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Przerwa kawowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Moduł 5: Etyczne aspekty procesu wywierania wpływu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Walidacje faktów kształcenia (Test z wynikiem generowanym automatycznie, analiza dowodów i deklaracji) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Weryfikacja wyników testów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 414,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 150,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 176,81 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 143,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Realizator zapewnia: skrypt szkoleniowy, teczki, notesy, długopisy. Materiały szkoleniowe w formie fizycznej (papierowy skrypt oraz zestaw ćwiczeń) zostaną przekazane osobom uczestniczącym w usłudze na początku realizacji zajęć. Materiały będą rozłożone na stołach w sali szkoleniowej przed rozpoczęciem szkolenia przez każdego z uczestników.
Walidacja metodą testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie zostanie przeprowadzona na platformie Google forms z wykorzystaniem telefonów komórkowych należących do osób uczestniczących. Wykorzystane zostanie publiczne łącze Wi-Fi lub LTE dostępne w telefonach. Wyniki będą dostępne dla osób uczestniczących natychmiast po zakończeniu wypełniania testu z wynikiem generowanym automatycznie.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
Obecność na zajęciach powinna wynosić nie mniej niż 80% czasu trwania szkolenia – zgodnie z Regulaminem Projektu „Dotacje na usługi rozwojowe dla dolnośląskich firm”