Karty charakterystyki zgodne z przepisami rozporządzenia 2020/878 -teoria i praktyka
Karty charakterystyki zgodne z przepisami rozporządzenia 2020/878 -teoria i praktyka
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób początkujących lub mających na celu aktualizację wiedzy, odpowiedzialnych w firmie za sporządzanie kart charakterystyki, weryfikację kart dostarczonych od dostawców, monitorowanie wewnętrznego systemu zarządzania kartami, do osób odpowiedzialnych za zarządzanie chemikaliami, pracujących w dziale zakupów, pracowników laboratoriów.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji15-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie do samodzielnej weryfikacji kart charakterystyki zgodnie z wymaganiami rozporządzenia 2020/878Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Po tym szkoleniu będziesz wiedzieć m.in.:jak stosować przepisy prawne dotyczące sporządzania kart charakterystyki, rozróżnia zasady klasyfikacji i oznakowania substancji i mieszanin chemicznych zgodnie z CLP, scharakteryzować, w którym miejscu w karcie powinien się znaleźć kod UFI, jak monitorować zmiany przepisów związanych z kartami charakterystyki. | Kryteria weryfikacji ZALICZENIE TESTU | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Po tym szkoleniu będziesz umieć m.in.:ocenić poprawność karty charakterystyki produktu, ocenić poprawność etykiety produktu chemicznego i w jaki sposób jest ona powiązana z kartą charakterystyki, ocenić, kiedy można spodziewać się załącznika do karty w postaci scenariusza narażenia, | Kryteria weryfikacji ZALICZENIE TESTU | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Po tym szkoleniu będziesz umieć m.in.:monitorować system kart charakterystyki stosowanych w firmie, wdrożyć w firmie informacje ze scenariuszy narażenia. | Kryteria weryfikacji ZALICZENIE TESTU | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Karta charakterystyki jako najważniejszy dokument przekazywany w łańcuchu dostaw:
- rozporządzenie zmieniające załącznik II do rozporządzenia REACH (Nr 2020/878) – nowy format karty charakterystyki, okresy przejściowe,
- od kiedy należy stosować nowy format
- prawidłowy identyfikator produktu,
- jak sprawdzić kartę charakterystyki od dostawcy, czy jest aktualna,
- nowe podejście do sekcji 1.3 karty charakterystyki
- jakie informacje są ważne dla firmy użytkującej produkt,
- kiedy Informować Prezesa ds. Substancji Chemicznych - zmiana od 2021 roku – nowy system zgłaszania,
- kod UFI w karcie charakterystyki – kiedy jest wymagany,
- NDSy UE,
- co oznacza dostarczenie karty na żądanie,
- aktualizacja karty.
2. Scenariusze narażania jako załączniki do kart charakterystyki:
- Osoba odpowiedzialna za utworzenie SN,
- format,
- skąd wynika konieczność tworzenia scenariuszy narażenia,
- jak dołączać do kart charakterystyki,
- wdrożenie scenariuszy narażenia,
- czy należy sporządzać scenariusze narażenia dla mieszanin
- nowe podejście dotyczące przekazywania informacji o narażeniu,
- w jaki sposób dalszy użytkownik musi przekazywać informacje, które uzyska od producenta,
- czy DU musi sporządzać swoje scenariusze narażenia.
3. Omówienie przykładowych kart charakterystyki lub kart dostarczonych przez uczestników szkolenia - dyskusja i wymiana poglądów oraz opinii.
UWAGA: szkolenie zalecane jest dla Osób posiadających co najmniej podstawową wiedzę z zakresu Rozporządzenia REACH. Jeśli nie posiadasz takiej wiedzy, zalecamy najpierw udział w naszym szkoleniu "Obowiązki przedsiębiorstwa wynikające z przepisów rozporządzeń REACH i CLP - jak je spełnić?"
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych.
Warunki organizacyjne:
- dla przeprowadzenia szkolenia: stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu dla każdej osoby - do samodzielnego zapewnienia przez Uczestnika (udział on-line)
- Nie występuje podział na podgrupy szkoleniowe, np. warsztatowe.
Metody szkoleniowe: prezentacja, warsztaty, omawianie przykładów na podstawie danych uczestników (case study), dyskusja
Liczba godzin szkolenia podana jest w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna = 45 minut)
Liczba godzin teoretycznych: 5 godzin dydaktycznych
Liczba godzin praktycznych: 2 godziny dydaktyczne
Przerwy nie są wliczone w podaną liczbę godzin dydaktycznych szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Karta charakterystyki jako najważniejszy dokument przekazywany w łańcuchu dostaw - cz.1 | Prowadzący Marzena Pysz | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:50 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący Marzena Pysz | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:50 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Karta charakterystyki jako najważniejszy dokument przekazywany w łańcuchu dostaw - cz.2 | Prowadzący Marzena Pysz | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:20 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Przerwa | Prowadzący Marzena Pysz | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:20 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Scenariusze narażania jako załączniki do kart charakterystyki | Prowadzący Marzena Pysz | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Przerwa | Prowadzący Marzena Pysz | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:25 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Omówienie przykładowych kart charakterystyki lub kart dostarczonych przez uczestników szkolenia - dyskusja i wymiana poglądów oraz opinii | Prowadzący Marzena Pysz | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:25 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 848,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 690,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 121,24 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 98,57 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marzena Pysz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja zawierająca podstawowe treści wykładowe, przekazana Uczestnikom w wersji elektronicznej (pdf).
Informacje dodatkowe
Dla podmiotów/osób uczestniczących w usłudze, które otrzymają dofinansowanie min. 70% koszt szkolenia jest zwolniony z podatku VAT (podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - par. 3 ust 1 pkt 14 ).
Cena zawiera:
- materiały szkoleniowe (prezentacja w wersji elektronicznej / przy udziale stacjonarnym na życzenie zamiast wersji pdf może zostać przygotowany wydruk prezentacji)
- serwis kawowy (dotyczy udziału stacjonarnego)
- lunch (dotyczy udziału stacjonarnego)
- imienne zaświadczenie o udziale w szkoleniu
WIĘCEJ INFORMACJI O TYM SZKOLENIU ORAZ FORMULARZE ZGŁOSZENIOWE - NA STRONIE: https://www.cp.org.pl/szkolenie-kch
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
1. Szkolenie odbędzie się na platformie ClickMeeting.
2. Minimalne wymagania sprzętowe:
- Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany 4-rdzeniowy)
- 2GB RAM (zalecane 4GB lub więcej)
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS w. 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS
3. Zalecane połączenie z Internetem o min. parametrach: pobieranie 5 mb/s, i wysyłanie minimum 1 mb/s. Zalecamy skorzystanie z połączenia próbnego, o którym zostaniesz poinformowany e-mailem.
4. Uczestnicy nie muszą instalować u siebie aplikacji, link do pokoju webinaryjnego, który otworzy się w przeglądarce, zostanie przesłany e-mailem po rejestracji. Wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Edge (Chromium), Safari, Yandex lub Opera.
5. Link do pokoju będzie aktywny do zakończenia szkolenia.