Szkolenie - Umiejętności komputerowe, przetwarzanie tekstów, arkusze kalkulacyjne - poziom podstawowy
Szkolenie - Umiejętności komputerowe, przetwarzanie tekstów, arkusze kalkulacyjne - poziom podstawowy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą zdobyć lub uzupełnić wiedzę z zakresu obsługi komputera, w szczególności:
- osoby wykluczone cyfrowo
- osoby z brakiem umiejętności obsługi komputera oraz aplikacji Internetowych
- osoby z niewielką wiedzą dotyczącą obsługi komputera
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji17-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego wykonywania czynności związanych z podstawową obsługą komputera, wykorzystaniem arkuszy kalkulacyjnych, edytora tekstu oraz korzystaniem z sieci.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Obsługuje komputer w zakresie podstawowym | Kryteria weryfikacji rozróżnia typy komputerów, podstawowe elementy składowe komputera i podstawowe urządzenia peryferyjnerozróżnia podstawowe typy oprogramowania i systemy operacyjne poprawnie włącza i wyłącza komputer wyszukuje potrzebne informacje dotyczące obsługi komputera, korzystając z funkcji pomocy wyjaśnia obowiązujące przepisy i zasady posiadania legalnego oprogramowania, rozróżnia typy licencji stosuje procedury bezpiecznego logowania oraz wyjaśnia politykę i zasady bezpiecznych haseł uzasadnia konieczność stosowania zapory (firewall) i podaje cel jej użycia uzasadnia potrzebę archiwizacji danych na zewnętrznych nośnikach i potrzebę regularnego uaktualniania oprogramowania definiuje pojęcie złośliwego oprogramowania i używa oprogramowania antywirusowego do skanowania komputera wymienia zasady prawidłowego, ergonomicznego korzystania z komputera, uwzględniające ochronę zdrowia i środowiska oraz zasady dostosowania stanowiska komputerowego do potrzeb osoby niepełnosprawnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykonuje prace na plikach i folderach, zarządza prostymi aplikacjami | Kryteria weryfikacji wyjaśnia hierarchiczny schemat organizacji dysków, folderów i plików przez system operacyjnyidentyfikuje popularne rodzaje plików, wyświetla właściwości plików i folderów, prawidłowo odczytuje rozmiary plików i folderów wyszukuje pliki według podanych kryteriów, sortuje pliki według podanych kryteriów, tworzy foldery, kopiuje, przenosi pliki i foldery pomiędzy folderami i dyskami rozróżnia główne typy urządzeń do przechowywania danych, kompresuje i dekompresuje pliki oraz foldery do wybranego miejsca na dysku rozróżnia popularne ikony, obsługuje przykładowe okna programu, odczytuje i konfiguruje parametry dostępnych funkcji w panelu sterowania uruchamia i zamyka prosty edytor tekstu, kopiuje, przenosi tekst pomiędzy dokumentami lub wewnątrz dokumentu wkleja/wstawia zrzuty ekranowe do dokumentu, zapisuje dokument i nadaje mu właściwą nazwę instaluje i odinstalowuje drukarki, drukuje dokument | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uzyskuje dostęp do sieci | Kryteria weryfikacji wyjaśnia pojęcia związane z przeznaczeniem sieci, współdzieleniem, bezpiecznym udostępnianiem, przepustowościąwyjaśnia pojęcie Internetu i omawia podstawowe zastosowania Internetu, rozróżnia sposoby podłączenia do Internetu wykonuje operację ściągania z sieci i wysyłania do sieci plików i zasobów rozróżnia łącza internetowe, wybiera typ łącza internetowego i uzasadnia wybór podłącza urządzenie do sieci bezprzewodowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Korzysta z zasobów Internetu | Kryteria weryfikacji wyjaśnia pojęcia związane z Internetem, identyfikuje powszechnie znane domenyrozpoznaje i charakteryzuje metody kontroli i zabezpieczeń podczas pracy z siecią, wypełnia, przesyła i resetuje formularz internetowy modyfikuje ustawienia przeglądarki, gromadzi i zarządza linkami do stron przy użyciu zakładek/ulubionych znalezione zasoby (pliki, teksty, obrazy) kopiuje do wskazanego miejsca, drukuje lub zapisuje na dysku wyszukuje informacje za pomocą wyszukiwarki, korzystając z różnych kryteriów wyjaśnia podstawowe zasady poszanowania praw autorskich podczas korzystania z dostępnych zasobów, określa sposoby publikacji i udostępniania treści przez użytkowników wyjaśnia zasady obowiązujące w społeczności internetowej (wirtualnej) charakteryzuje sposoby ochrony przed negatywnymi skutkami korzystania z portali społecznościowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Komunikuje się za pomocą poczty elektronicznej | Kryteria weryfikacji wyjaśnia pojęcia związane z komunikacją w sieciwymienia zasady netykiety przestrzega zasad dotyczących wysyłania załączników wyjaśnia zagrożenia związane z niechcianą pocztą tworzy, formatuje, wysyła wiadomości, odpowiada na otrzymane wiadomości, drukuje wiadomości, zarządza wiadomościami zarządza programem pocztowym, wykorzystując zaawansowane funkcje takie jak autoresponder, podpis wiadomości korzysta z książki adresatów, zarządza kalendarzem on-line | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dostosowuje edytor tekstu do własnych preferencji, tworzy i formatuje dokumenty, wstawia i formatuje tabele, wykresy, obrazy; przygotowuje listy i koperty z użyciem korespondencji seryjnej; przygotowuje dokumenty do druku i je drukuje | Kryteria weryfikacji ustawia podstawowe opcje/preferencje dla aplikacji oraz edytowanego dokumentutworzy przy pomocy edytora tekstu dokument, zapisuje go na dysku z odpowiednią nazwą porusza się pomiędzy otwartymi dokumentami modyfikuje wyświetlanie dokumentu wprowadza zadany tekst do dokumentu, formatuje czcionkę, formatuje akapit wyszukuje frazy w dokumencie, używając funkcji "Znajdź" i zastępuje frazy innymi, korzystając z funkcji "Zastąp" kopiuje i przenosi tekst w dowolne miejsce, stosuje automatyczne dzielenie wyrazów korzysta z tabulatorów w przygotowaniu tabelarycznym tekstu, stosuje automatyczne wypunktowanie i numerowanie korzysta ze stylów przy formatowaniu tekstu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji tworzy w dokumencie tabelę, wstawia dane do tabeli, edytuje dane w tabeliformatuje tabelę, zmienia układ tabeli, wstawia obiekt graficzny w określone miejsce w dokumencie kopiuje, przenosi obiekt wewnątrz dokumentu lub pomiędzy dokumentami, modyfikuje wstawiony obiekt przygotowuje dokument główny wybiera adresatów (źródło danych) korespondencji seryjnej łączy listę adresową z dokumentem, drukuje dokumenty w korespondencji seryjnej wstawia do dokumentu podział strony zmienia ustawienia strony w nagłówku lub stopce dokumentu wstawia numery stron lub datę, lub pola systemowe koryguje błędy w dokumencie przy pomocy słownika podgląda wydruk dokumentu, drukuje dokument do pliku (PDF) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dostosowuje arkusz kalkulacyjny do własnych potrzeb, wprowadza dane do arkusza, wykonuje proste działania matematyczne i logiczne za pomocą arkusza, tworzy wykresy, formatuje i drukuje arkusz kalkulacyjny | Kryteria weryfikacji ustawia podstawowe opcje/preferencje w aplikacjimodyfikuje widok lub sposób wyświetlania arkusza używa funkcji logicznej if (jeżeli) zapisuje skoroszyt na dysku w określonej lokalizacji, jako plik określonego typu porusza się pomiędzy otwartymi skoroszytami zaznacza elementy arkusza (wiersze, kolumny, blok komórek przyległych, odległych) lub modyfikuje elementy arkusza blokuje wiersze lub/i kolumny przełącza się pomiędzy arkuszami, wykonuje operacje na arkuszach w tym: usuwa, przenosi, zmienia nazwę, dodaje wprowadza dane do poszczególnych komórek, modyfikuje istniejącą zawartość komórek, sortuje blok komórek według jednego kryterium, kopiuje i przenosi zawartość komórki lub bloku komórek w obrębie arkusza/arkuszy/skoroszytu/ kilku skoroszytów, automatycznie wypełnia komórki danymi na podstawie zawartości sąsiednich komórek, formatuje komórki zawierające liczby (w tym procenty), daty, teksty, zawija tekst w komórce, bloku komórek, zmienia wygląd zawartości komórki, kopiuje format komórki/ bloku komórek do innej komórki lub innego bloku komórek, modyfikuje wygląd komórki arkusza | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji tworzy wykresy różnego typu na podstawie danych zawartych w arkuszumodyfikuje wykresy, dodaje, usuwa, edytuje tytuł wykresu, dodaje etykiety z danymi do wykresu formatuje elementy wykresu zmienia wielkości marginesów strony, orientację strony, rozmiar papieru rozmieszcza zawartość arkusza na określonej liczbie stron, dodaje, edytuje, usuwa tekst nagłówka i stopki arkusza wstawia do nagłówka/stopki numery stron, datę, czas, nazwę pliku i arkusza, usuwa nagłówek/stopkę sprawdza i poprawia arkusz pod względem rachunkowym i językowym, włącza i wyłącza wyświetlanie/drukowanie linii siatki, wyświetlanie/drukowanie nagłówków kolumn i wierszy (adresów kolumn i wierszy) stosuje automatyczne powtarzanie nagłówków kolumn i wierszy na każdej drukowanej stronie arkusza podgląda wydruk arkusza drukuje do pliku (PDF) zaznaczony blok komórek arkusza, cały arkusz, wskazany wykres, cały skoroszyt | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji tworzy reguły przy użyciu odwołań do komórek i operatorów arytmetycznychrozpoznaje i właściwie interpretuje podstawowe błędy związane z użyciem reguł stosuje adresowanie względne i bezwzględne (absolutne) przy tworzeniu reguł używa funkcji sumowania, obliczania średniej, wyznaczania minimum i maksimum, zliczania, liczenia niepustych, zaokrąglania używa funkcji logicznej if(jeżeli) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik doskonali swoje umiejętności i aktualizuje wiedzę, definiuje kompetencje społeczne | Kryteria weryfikacji Wdraża nabyte umiejętności, w tym: komunikuje się w grupie, pracuje w grupie, buduje i utrzymuje pozytywne relacje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kwalifikacje zarejestrowane w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- KwalifikacjeCertyfikat umiejętności komputerowych – poziom podstawowy
- Kod kwalifikacji w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęe-xam Damian Koniuszenny
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoe-xam Damian Koniuszenny
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Szkolenie jest realizowane w godzinach lekcyjnych - 45min. Szkolenie łącznie trwa 16godzin dydaktycznych = 720 minut. Dodatkowo w trakcie szkolenia przewidziane są dwie przerwy: 15 i 30 minutowe (łącznie przerwy trwają 90min). Przerwy nie są ujęte w polu „Liczba godzin dydaktycznych”, czyli nie są wliczone do czasu trwania usługi, ale są wliczone do tabeli z harmonogramem zajęć.
Program szkolenia:
1. Podstawy pracy z komputerem (2h, w tym 0,5h teoria i 1,5h praktyka)
- Rozumienie podstawowych pojęć
- Znajomość elementów pulpitu systemu operacyjnego
- Podstawowe operacje na plikach i folderach
- Instalacja i odinstalowywanie programów i urządzeń peryferyjnych
- Oprogramowanie antywirusowe do skanowania komputera
2. Podstawy pracy w sieci (2,75h, w tym 0,75h teoria i 2h praktyka)
- Zrozumienie pojęcia adresu URL i tworzenie zakładek
- Używanie przeglądarki internetowej i zmiana jej ustawień
- Obsługa poczty elektronicznej
3.MS Word (3,5h, w tym 0,5h teoria i 3h praktyka)
- dostosowanie edytora do własnych preferencji, w tym: formatowanie (tekst, akapity, style, kolumny, wstawianie tabel, wykresów i obrazów), odwołania (przypisy dolne i końcowe, podpisy, spisy i indeksy, zakładki i odsyłacze),
- tworzenie i formatowanie dokumentów,
- zwiększanie wydajności pracy (pola, formularze i szablony, korespondencja seryjna (w tym przygotowanie listów i kopert), łączenie i linkowanie, automatyzacja),
- współpraca przy edycji (śledzenie i podgląd, dokument główny, ochrona),
- końcowa obróbka dokumentu (sekcje, ustawienia), przygotowanie dokumentu do druku i jego wydruk.
4.MS Excel (3h, w tym 0,5h teoria i 2,5h praktyka)
- dostosowanie arkusza do własnych preferencji poprzez formatowanie (komórki i arkusze),
- wprowadzanie danych do arkusza i wykorzystanie: formuły i funkcje (używanie funkcji i definiowanie formuł), tworzenie wykresów (formatowanie),
- analiza (tabele przestawne, tabela danych, sortowanie i filtrowanie, scenariusze),
- wykonywanie prostych działań matematycznych i logicznych z wykorzystaniem funkcji,
- zwiększanie wydajności (nazwy zakresów komórek, wklejanie specjalne, szablony, odnośniki, powiązania i import danych, automatyzacja),
- końcowa obróbka dokumentu (sekcje, ustawienia), przygotowanie arkusza do druku i jego wydruk.
5.Egzamin wewnętrzny (0,25h)
6.Egzamin zewnętrzny (0,5h)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 1. Podstawy pracy z komputerem | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 1. Podstawy pracy z komputerem | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 2. Podstawy pracy w sieci | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Przerwa | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 2. Podstawy pracy w sieci | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 3.MS Word | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 3.MS Word | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 3.MS Word | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 4.MS Excel | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Przerwa | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 4.MS Excel | Prowadzący Konrad Woszczyk | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Egzamin wewnątrzny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Egzamin zewnętrzny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 187,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 187,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 150,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 350,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 350,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Konrad Woszczyk
Od 04.2022 do nadal - właściciel firmy zajmującej się: outsourcing IT, bezpieczeństwo, audyty IT, strony www, szkolenia. Natomiast od roku 2021 do nadal - aktywnie prowadzi szkolenia z zakresu: DIGCOMP, tworzenie stron www, tworzenie aplikacji internetowych oraz grafika komputerowa Photoshop. Łącznie przeszkolił ponad 250 osób, podczas 1200h szkoleniowych.
Ponadto, od 2019 do nadal zajmuje stanowisko Kierownika Działu IT w Instytucie Niedziela.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników po zakończonym szkoleniu otrzyma niezbędne materiały dydaktyczne w formie elektronicznej na maila (celem ochrony środowiska przed koniecznością drukowania materiałów szkoleniowych) oraz materiały biurowe: notes i długopis, celem robienia notatek podczas szkolenia.
Po zakończeniu szkolenia i pozytywnej walidacji wewnętrznej, uczestnik otrzyma zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia.
Po pozytywnym zdaniu egzaminu Uczestnik otrzymuje certyfikat potwierdzający kwalifikację: Certyfikat umiejętności komputerowych – poziom podstawowy
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zebranie się grupy co najmniej grupy 4 osób. Jeśli grupa się nie zbierze, zostanie wyznaczony inny nowy termin szkolenia.
Informacje dodatkowe
Istnieje możliwość zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983).
- Za godzinę zajęć uznaje się: godzinę dydaktyczną 45min.
Przeliczenie godzin dydaktycznych na godziny zegarowe (zgodnie z harmonogramem):
16godzin dydaktycznych x 45min = 720min
720min / 60min = 12h zegarowej
Przerwy: 15min + 30min = 45min
45min x 2dni = 90min / 60min = 1,5h zegarowej
Łącznie: 12h + 1,5h = 13,5h zegarowej (w tym 16godzin dydaktycznych szkolenia oraz 2godziny dydaktyczne stanowią przerwy, co daje łącznie 18h dydaktycznych = 13,5godziny zegarowej)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Laboratorium komputerowe
- Komputery będą posiadać: system operacyjny Windows, przeglądarka internetowa, pakiet Office.