Zaawansowane kompetencje cyfrowe – Technologie 3D
Zaawansowane kompetencje cyfrowe – Technologie 3D
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dedykowane jest osobom, które chcą pogłębić swoją wiedzę w zakresie praktycznego zastosowania technologii 3D w różnych branżach i dziedzinach.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji23-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do pracy z zaawansowanymi technologiami 3D takimi jak modelowanie i druk 3D, skanowanie, fotogrametria oraz wizualizacja 3D. Program obejmuje szeroki wachlarz zagadnień pokazując praktyczne zastosowanie technologii 3D w różnych dziedzinach jak np. ochrona dziedzictwa, archeologia, inżynieria, architektura, edukacja, gry wideo czy rzeczywistość wirtualna i rozszerzona (VR/AR).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje podstawowezasady i metodologię pracy w programie Reality Capture. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie fotogramertii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia elementy interfejsu i przestrzeni roboczej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje podstawowe funkcje programu Reality Capture | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia etapy przygotowania i importu danych wejściowych. | Kryteria weryfikacji Wymienia podstawowe zasady tworzenia zdjęć na potrzeby fotogrametrii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje obsługiwane formaty danych wejściowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje sposób importu zdjęć i chmur punktów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik wskazujeetapy tworzenia modelu 3D. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje proces generowania chmury punktów i siatki 3D | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia etapy teksturowania modeli | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje typowe problemy i błędy rekonstrukcji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia techniki optymalizacji i edycji modeli 3D. | Kryteria weryfikacji Wymienia techniki oczyszczania i uproszczania siatek | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby uzupełniania braków i wygładzania powierzchni | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia podstawowe techniki retopologii | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje proces eksportu modeli. | Kryteria weryfikacji Wskazuje obsługiwane formaty eksportowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera format eksportu do docelowego zastosowania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje możliwości integracji z innym oprogramowaniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia:
I. Wprowadzenie do zaawansowanych technologii 3D
- Przegląd współczesnych technologii 3D i ich zastosowań w różnych branżach.
- Wybór odpowiednich narzędzi i oprogramowania do pracy z technologiami 3D.
- Zasady efektywnego zarządzania projektami 3D.
II. Modelowanie 3D – umiejętności techniczne
- Tworzenie modeli 3D w profesjonalnych programach (np. Rhinoceros, Blender, 3D Coat).
- Techniki modelowania powierzchniowego i bryłowego.
- Przygotowanie modeli do renderowania, druku 3D i produkcji.
III. Druk 3D – praktyczne zastosowanie
- Omówienie technologii druku 3D.
- Przygotowanie plików do druku 3D i optymalizacja modeli.
- Praktyczne warsztaty z wykorzystaniem drukarek 3D.
IV. Wizualizacje, prezentacje 3D i komunikacja wizualna
- Tworzenie wysokiej jakości wizualizacji za pomocą dedykowanych narzędzi.
- Prezentacja modeli 3D na stronach internetowych.
- Wykorzystanie technologii VR i AR w prezentacji projektów 3D.
V. Skanowanie 3D i fotogrametria
- Wprowadzenie do technik skanowania 3D i fotogrametrii.
- Obsługa skanera laserowego 3D i aplikacji do fotogrametrii (np. Reality Capture).
- Praktyczne wykorzystanie dronów w pomiarach i skanowaniu terenu.
VI. Cyfrowe rzeźbienie 3D – umiejętności artystyczne
- Wprowadzenie do technik cyfrowego rzeźbiarstwa 3D i modelowania organicznego
- Cyfrowa rekonstrukcja 3D w ochronie dziedzictwa
- Techniki tworzenia płaskorzeźb i ornamentów
VII. Malarstwo cyfrowe 3D - umiejętności artystyczne
- Malowanie ręczne na obiektach 3D
- Generowanie tekstur proceduralnych, tworzenie materiałów o właściwościach fizycznych
- Tworzenie własnych tekstur i materiałów ze skanów i zdjęć
VIII. Umiejętności organizacyjne, pozyskiwanie informacji
- Wyszukiwanie, katalogowanie i praca z materiałami referencyjnymi.
- Techniki tworzenia dokumentacji zdjęciowej na potrzeby technologii 3D.
- Planowanie scen dla rzeczywistości rozszerzonej.
IX. Technologie 3D w praktyce – case studies
- Praca nad rzeczywistymi projektami z branż takich jak ochrona dziedzictwa, przemysł, medycyna i edukacja.
- Analiza przykładów zastosowania technologii 3D w biznesie.
- Omówienie możliwości dalszego rozwoju kompetencji cyfrowych.
X. Walidacja - egzamin wewnętrzny.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Walidacja - egzamin wewnętrzny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 878,20 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 340,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 159,90 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 130,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Burzyński
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursant otrzymuje prezentację oraz zestaw plików do ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Do odbycia szkolenia niezbędna jest jedynie umiejętność sprawnego poruszania się w środowisku Windows lub MacOS oraz jego obsługi za pomocą myszki. Podstawy teoretyczne lub praktyczne tworzenia grafiki 2D lub 3D są pomocne, ale nie są wymagane.
Usługa rozwojowa, dla której dofinansowanie wynosi co najmniej 70% lub więcej jest zwolniona z podatku VAT. W takim przypadku cena netto = cenie brutto usługi.
Informacje dodatkowe
Kurs obejmuje 18 godzin edukacyjnych, tj. 13,5 godz. zegarowych.
Zajęcia teoretyczne: 7 godz.
Zajęcia praktyczne: 10 godz.
Egzamin wewnętrzny: 1 godz.
Po zakończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój.
Podpisano umowę z WUP Kraków w ramach Projektu „Małopolski pociąg do kariery – sezon 1” i/lub „Nowy start w Małopolsce z EURESem”.
Kompetencja związana z cyfrową transformacją.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe