Zarządzanie stresem i emocjami – Inteligencja emocjonalna szkolenie.
Zarządzanie stresem i emocjami – Inteligencja emocjonalna szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- Pracowników zarządzających zespołem lub procesami, którzy często doświadczają trudnych emocji wynikających z konieczności balansowania między oczekiwaniami zarządu a zespołu, takich jak złość, bezsilność, czy frustracja.
- Pracowników mających kontakt z klientami lub kontrahentami, którzy muszą radzić sobie z emocjami, frustracjami i oczekiwaniami klientów/kontrahentów.
- Pracowników na stanowiskach wymagających podejmowania licznych kluczowych decyzji.
- Pracowników wykonujących pracę twórczą, której rezultaty podlegają ocenie lub są widoczne w późniejszym czasie, co może prowadzić do niepewności, frustracji i wypalenia zawodowego
- Pracowników wykonujących powtarzalne, monotonne zadania, gdzie codzienna rutyna może prowadzić do frustracji i wypalenia zawodowego
W usłudze mogą uczestniczyć również osoby z innych projektów
usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Zarządzanie stresem i emocjami - Inteligencja emocjonalna” wyposaża uczestników w praktyczne techniki i narzędzia do radzenia sobie ze stresem i własnymi emocjami w miejscu pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje strategie radzenia sobie ze stresem i emocjami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje strategie radzenia sobie ze stresem i emocjami, przedstawiając ich zastosowanie w praktyce. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje swoje emocje i potrzeby szybciej, aby zapobiegać frustracjom. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje swoje emocje i potrzeby w praktycznych ćwiczeniach, wykazując zdolność zapobiegania frustracjom. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Uczestnik postępuje spokojnie i skutecznie w stresowych okolicznościach. | Kryteria weryfikacji Uczestnik postępuje spokojnie i skutecznie w symulowanych sytuacjach stresowych, demonstrując efektywne strategie radzenia sobie. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych i obejmuje ewentualne przerwy.
Szkolenie jest adresowane do pracowników zarządzających zespołami, pracujących z klientami lub podejmujących kluczowe decyzje, którzy doświadczają trudnych emocji i frustracji. Dotyczy również osób wykonujących twórczą lub monotonną pracę, prowadzącą do wypalenia zawodowego.
Warsztat prowadzony jest przy wykorzystaniu wystąpień indywidualnych, symulacji grupowych oraz w podziale na grupy.
Program szkolenia Zarządzanie stresem i emocjami - Inteligencja emocjonalna
DZIEŃ 1
1. W jaki sposób rozwijać w sobie inteligencję emocjonalną i korzystać z niej w praktyce? – zrozum emocje i naucz się je rozpoznawać:
- Jak powstają emocje? - proces powstawania emocji kluczem do świadomego zarządzania nimi.
- Rozpoznawanie emocji – jak wsłuchać się w sygnały wysyłane przez ciało (fizjologia emocji) i właściwie nazywać pojawiające się emocje?
- Jakie znaczenie dla procesu regulacji emocji ma ich nazywanie?
- Jakie przeszkody stoją na drodze do skutecznego radzenia sobie z emocjami – poznaj najważniejsze mechanizmy obronne.
2. Zarządzanie emocjami - jak radzić sobie ze złością, frustracją, smutkiem, strachem i innymi trudnymi emocjami?
- Jakie są pozytywne aspekty złości i innych trudnych emocji (tak, tak, pozytywne!)?
- Jak za pomocą odpowiednich pytań dotrzeć do źródła emocji i znaleźć konstruktywne rozwiązanie w każdej trudnej sytuacji?
- Algorytm wygaszania złości - autorskie narzędzie, umożliwiającego zmianę złości w neutralny stan, umożliwiający komfortowe, normalne funkcjonowanie.
- Jak zmieniać negatywne przekonania, które stoją za przeżywaną złością, frustracją, strachem – trening modyfikacji przekonań i radzenie sobie z nawykowymi, nawracającymi myślami.
3. Inteligencja emocjonalna w relacjach - jak rozmawiać o emocjach, reagować na emocje innych i budować porozumienie w najtrudniejszych interpersonalnych sytuacjach?
- Czym jest empatia i czy jest dla niej miejsce w biznesie?
- Jak zareagować w sposób empatyczny na trudne emocje współpracowników/partnerów biznesowych/klientów i skierować rozmowę w stronę konstruktywnego rozwiązania?
- Jak odkrywać potrzeby kryjące się za emocjami innych ludzi – model komunikacji w duchu Porozumienia bez Przemocy Marshalla Rosenberga.
- Jak konstruktywnie wyrażać swoje emocje – nawet w biznesie!
DZIEŃ 2
4. Zarządzanie stresem - jak rozpoznać swoje stresory i oswoić stres?
- Czym jest stres, jak powstaje i kiedy staje się zagrożeniem – poznaj proces powstawania stresu.
- Źródła stresu: trudna rozmowa, presja czasu, natłok spraw, konflikty, zawodowe wyzwania itd. – jakie potrzeby, przekonania, wartości kryją się pod doświadczeniem stresu w różnych zawodowych sytuacjach?
- Stres objawia się w ciele i w Twojej głowie – jak rozpoznawać stresory i odpowiednio reagować na pierwsze sygnały stresu?
- Skutki długotrwałego napięcia i stresu – do czego może doprowadzić funkcjonowanie w warunkach chronicznego stresu?
- Co na to nauka? – najnowsze badania dotyczących stresu i ich praktyczne zastosowaniu.
5. Zarządzanie stresem - jak przekuć stres w konstruktywne działanie?
- Jaki jest Twój styl radzenia sobie w trudnych sytuacjach – autodiagnoza.
- Konflikt, presja czasu, posiadanie dużej odpowiedzialności, wystąpienia publiczne - co zrobić aby umiejętnie posługiwać się wszystkimi stylami adekwatnie do sytuacji i celu jaki chcesz, uzyskać.
- 6 kroków radzenia sobie ze stresem - autorskie narzędzie, które pomoże Ci zamienić niepokój w mobilizację i ukierunkować się na konstruktywne działanie.
- Co zrobić, żeby nie przenosić emocji i stresu z domu do pracy i z pracy do domu?
6. W jaki sposób budować swoją odporność emocjonalną - narzędzia i techniki wspierające w radzeniu sobie w stresie:
- Co sprawia, że niektórzy ludzie lepiej radzą sobie z emocjami i stresem niż inni?
- Techniki oddechowe – jak pracować oddechem, by skutecznie regulować własną reakcję stresową.
- Czym jest mindfulness i jak trenować uważność – poznaj skuteczny sposób na przeciwdziałanie skutkom funkcjonowania w chronicznym stresie.
- Techniki relaksacyjne - sposób na rozluźnienie po ciężkim dniu i redukcję napięcia mięśni w reakcji na stres: trening Jacobsona, trening autogenny Schultza.
- Neuropsychologia w praktyce, czyli jak zmienić negatywne nastawienie mózgu i mieć więcej energii do działania? – trening pozytywnego myślenia wg Ricka Hansona.
Wykorzystaj potencjał energii tkwiący w emocjach i stresie - na własną korzyść.
My wiemy, jak zaprojektować i poprowadzić szkolenie tak, abyś wziął z niego więcej! Kluczowe są nie tylko wiedza i umiejętności, które z nami rozwiniesz, ale przede wszystkim:
- Praca warsztatowa na Twoich prawdziwych doświadczeniach, dzięki której przećwiczysz w działaniu nowo poznane techniki;
- Twoje głębokie, osobiste „odkrycia”, które gwarantują, że będziesz miał wewnętrzną motywację do wykorzystania nowych umiejętności po szkoleniu;
- Twoje własne, różnorodne emocje, którymi nie dość, że będziesz mógł od razu zarządzić, to jeszcze właśnie dzięki nim więcej się nauczysz a nasze szkolenie zapadnie Ci na długo w pamięć!
Czas trwania:
Szkolenie trwa 16 godzin. (2 dni). Przerwy wliczone są w czas trwania usługi.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu ustrukturyzowanego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca waliduje usługę po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera, a następnie potwierdza osiągnięcie efektów kształcenia swoim podpisem na certyfikacie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 W jaki sposób rozwijać w sobie inteligencję emocjonalną i korzystać z niej w praktyce? – zrozum emocje i naucz się je rozpoznawać? | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Zarządzanie emocjami - jak radzić sobie ze złością, frustracją, smutkiem, strachem i innymi trudnymi emocjami? | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Lunch | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Inteligencja emocjonalna w relacjach - jak rozmawiać o emocjach, reagować na emocje innych i budować porozumienie w najtrudniejszych interpersonalnych sytuacjach? | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Inteligencja emocjonalna w relacjach - jak rozmawiać o emocjach, reagować na emocje innych i budować porozumienie w najtrudniejszych interpersonalnych sytuacjach? - ciąg dalszy | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Zarządzanie stresem - jak rozpoznać swoje stresory i oswoić stres? | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Zarządzanie stresem - jak rozpoznać swoje stresory i oswoić stres? - ciąg dalszy | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Lunch | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Zarządzanie stresem - jak przekuć stres w konstruktywne działanie? | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 W jaki sposób budować swoją odporność emocjonalną - narzędzia i techniki wspierające w radzeniu sobie w stresie? | Prowadzący Monika Dąbrowska | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 890,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 890,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 118,13 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 118,13 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Monika Dąbrowska
Jako Senior Communications Manager w międzynarodowej korporacji wspierała realizację celów biznesowych firmy oraz budowała zaangażowanie pracowników biura i sieci sprzedaży m,in, w Polsce, Francji i Irlandii. Doradzała w obszarze komunikacji prezesom, zarządom oraz kadrze menedżerskiej, łącząc najwyższe standardy komunikacji opartej na współpracy, zaufaniu i budowaniu relacji międzyludzkich z perspektywą efektywności biznesowej.
Jako akredytowany konsultant Insights Discovery oraz praktyk neurolingwistycznego programowania wspiera skuteczność osobistą oraz budowanie efektywnej komunikacji i współpracy w zespole, wykorzystując potencjał różnorodności stylów funkcjonowania człowieka.
Jest certyfikowanym praktykiem Personal Agility System.
Absolwentka Podyplomowego Studium PR na UW. Ukończyła kurs „Persuasive Presentations” w Duarte’s Academy USA.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały w formie notatnika szkoleniowego oraz materiałów poszkoleniowych w formie elektroniczej. Istnieje także możliwość otrzymania materiałów w formie papierowej.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia usługi z podatku VAT dla szkoleń finansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych - Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług. § 3 ust. 1 pkt 14
Uczestnik ma obowiązek uczestnictwa w minimum 80% zajęć. Frekwencja zostanie potwierdzona listą obecności
Adres
Adres
Przystanek Wola-Ratusz
Tramwaje: 10, 13, 15, 20, 23, 26
Autobusy: 190, 520, 157
Metro:
Ratusz Arsenał (6 min komunikacją miejską)
Rondo Daszyńskiego (10 min: komunikacja miejska + spacer)
Rondo ONZ (8 min komunikacją miejską)
Dworce kolejowe (12 min komunikacją miejską):
Warszawa Centralna
Warszawa Śródmieście WKD
Warszawa Ochota
Możliwość parkowania
W okolicy al. Solidarności poza parkingami przy ulicy można zostawiać samochody dodatkowo na parkingach prywatnych, na przykład przy ul. Żytniej 20 znajduje się płatny parking. Z miejsc parkingowych, w miarę dostępności, można też skorzystać w Hotelu Ibis Warszawa Centrum, położonym ok. 200 m od naszej sali (60 zł za dobę).
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi