ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKICH KIEROWNIKÓW DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
ROZWÓJ UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKICH KIEROWNIKÓW DZIAŁÓW TECHNICZNYCH
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- Dyrektorów i Kierowników Technicznych
- Głównych Mechaników i Głównych Inżynierów
- Szefów Utrzymania Ruchu
- Kierowników zainteresowanych poprawą efektywności pracy działu technicznego
- Kierowników Działów Produkcji
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji21-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest poznanie podstawowych zasad i metod kierowania oraz wspierania pracowników w osiąganiu lepszych wyników w pracy w działach technicznych i UREfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik deleguje zadania pracownikom w działach technicznych | Kryteria weryfikacji - omawia kiedy delegować zadania pracownikom- omawia sposoby przekazywania zadań zgodnie z zakresem kompetencji podwładnych - omawia zasady ustalania kolejności zadań - omawia jak zadbać o właściwą komunikację - omawia jak ocenić efektywność wykonanych zadań - omawia jak formułować konstruktywną krytykę i informację zwrotną - omawia jak monitorować i sprawdzać postępy pracowników - omawia style udzielania informacji zwrotnej: FUPR, FUKO, SPINKA | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza rozmowy dyscyplinujące | Kryteria weryfikacji - omawia jak przygotować argumenty- omawia jak określać ramy współpracy - omawia jak korygować niewłaściwe postawy/zachowania pracownika - omawia jak wyciągać konsekwencje - omawia jak egzekwować i dyscyplinować, gdy prośby i polecenia nie działają - omawia jak nakładać kary porządkowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje dobrą komunikację z pracownikami różnych pokoleń i pochodzącymi z innych krajów | Kryteria weryfikacji - określa obszary konfliktogenne- omawia jak diagnozować problemy w komunikacji grupowej i w zarządzaniu grupą - wskazuje sposoby reagowania na szkodliwe zjawiska w środowisku pracy, m.in. dyskryminację, uprzedzenia, mobbing, bullying - omawia jak wykorzystać style zarządzania charakterystyczne dla poszczególnych kultur | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zarządza konfliktem w dziale technicznym | Kryteria weryfikacji - określa ryzyko wystąpienia konfliktu- wskazuje źródło konfliktu w organizacji - omawia jak przeprowadzać rozmowy z pracownikami w sytuacji konfliktu - omawia jakie metody i techniki zarządzania konfliktami dobrać do zaplanowanych działań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie jest skierowane do osób, które zarządzają pracownikami w działach technicznych.
Usługa online w czasie rzeczywistym, realizowana w ramach 1 grupy szkoleniowej, w trakcie ćwiczeń podział na grupy 3,5,7-osobowe w zależności od ilości uczestników.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi: I dzień - dwie przerwy 15min , przerwa obiadowa 45 min, II dzień - jedna przerwa kawowa 15 min.
WALIDACJA - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/szkolenie-menedzerskie-rozwoj-umiejetnosci-menedzerskich-kierownikow-dzialow-technicznych?date=79471
Rola szefa w zespole technicznym.
Jakie cele wyznaczam sobie jako lider?
Po pierwsze odpowiedzialność za realizację zadań i odpowiedzialność za bezpieczeństwo ludzi. Nad czym będziemy pracować na szkoleniu – planowanie, organizowanie, dobra komunikacja, delegowanie, motywowanie, budowanie zaangażowania i kontrola.
- Jakie trudności stają przed osobą awansującą z funkcji współpracownika na szefa zespołu? Jakich błędów unikać? Jak działać, aby zespół zaakceptował Ciebie w nowej roli?
- Dlaczego dotychczasowe metody zarządzania zawodzą?
- Organizacja i nadzorowanie pracy podległego zespołu pracowników.
- Autorytet szefa – jak go zbudować i dlaczego jest tak ważny szczególnie w działach technicznych? Kluczowe błędy menedżerów – jak ich unikać?
- Poznaj siebie. Jakim jesteś liderem? Autodiagnoza.
Ćwiczenia NA START budujące atmosferę i twórcze zaangażowanie uczestników. Pakiet testów „Kompetencje szefa-lidera”.
Sztuka delegowania – jak zwiększyć produktywność pracowników działów technicznych?
- Drabina delegowania – 6 poziomów delegowania – jak i kiedy delegować zadania pracownikom?
- Przekazywanie zadań a zakres kompetencji podwładnych
- Realizacja celu a ustalanie kolejności zadań
- Dlaczego pracownicy nie robią tego, co powinni:
- nie znają powodu, nie rozumieją, dlaczego mają wykonać zadanie
- brak kompetencji technicznych, „know-how” do rozwiązania problemu / wykonania zadania
- brak instrukcji, pracownicy nie wiedzą co mają zrobić
- brak wiary w proponowany przez menedżera sposób działania
- przekonanie pracowników, że ich sposoby są lepsze
- realizowanie innych priorytetów, kolizja priorytetów
- nie dostrzeganie korzyści z wykonania tego zadania
- realizowanie zadań i projektów w niewłaściwy sposób
- są nagradzani za to, że nie robią tego, co powinni
- są karani za zrobienie tego co mają zrobić
- spodziewają się negatywnych konsekwencji zrobienia tego co mają wykonać
- ich słabe wyniki nie skutkują negatywnymi dla nich konsekwencjami
- istnieją przeszkody poza kontrolą pracowników, na które nie mają wpływu
- osobiste ograniczenia uniemożliwiają im wykonanie zadania
- kwestie osobiste, problemy poza zawodowe
- Jak zminimalizować przyczyny niewłaściwego wykonania zadania przez pracownika:
- zadbaj o właściwą komunikację, jakiej komunikacji unikamy?
- doceniaj i wyrażaj pochwały
- wspieraj i pomagaj w diagnozowaniu problemu
- zwracaj uwagę i krytykuj konstruktywnie – konkretnie, zwięźle, bazując na faktach
- regularnie monitoruj i sprawdzaj postępy pracowników
- bądź otwarty na nowe metody zarządzania pracownikami
Ćwiczenie: „Drabina delegowania”.
Informacja zwrotna – narzędzie bieżącego kierowania
- Informacja zwrotna jako drogowskaz dla zespołu – cele i zasady konstruktywnego feedbacku
- Modele udzielania informacji zwrotnej: FUPR, FUKO, SPINKA i inne
- Rozmowy oceniające wykonanie zadań, brak wyników, badające przyczyny niepowodzeń pracownika w realizacji zadań, braku właściwej komunikacji z przełożonym, kolegami z zespołu itp.
Ćwiczenie: Scenki symulowane „Bezpieczny feedback”.
Trudni pracownicy czy trudne postawy i zachowania
- Najczęstsze trudne postawy:
- Pracownik mówi, że się nie da
- Pracownik deklaruje, że nie będzie niczego zmieniał
- Pracownik kurczowo trzyma się dotychczasowych rozwiązań
- Pracownik uparcie twierdzi, że wszystko jest jak należy
- Pracownik obwinia klienta / menedżera / kolegę
- Pracownik tłumaczy się, że nie miał danych
- Pracownik broni się, że nie ma tego w zakresie obowiązków
- Pracownik powtarza, że to nie jest jego sprawa
- Pracownik spóźnia się na każde możliwe spotkanie
- Pracownik zawsze wszystko wie najlepiej
- Pracownik próbuje udowodnić, kto tu rządzi
- Sposoby radzenia sobie z trudnymi postawami pracowników: zapewnienie poczucia bezpieczeństwa, okazywanie zaufania i prawo do błędu, wyjaśnienie, dlaczego to robimy, tworzenie zasad, atakowanie problemu, a nie ludzi, umiejętne zadawanie pytań, przygotowanie planu.
- Rozmowa konfrontacyjna – jak ją przeprowadzić
Ćwiczenie: Przypadek Dawida, Marcina, Grzegorza.
Odważne rozmowy z pracownikami – rozmowy dyscyplinujące
- „Stawianie granic” – jak być konsekwentnym i wyciągać konsekwencje?
- Rozmowa dyscyplinująca skuteczną alternatywą sformalizowanego trybu nakładania kar porządkowych
- Jak uniknąć zarzutów pracownika o stronniczości i brak wsparcia?
- Jakie błędy popełniają menedżerowie?
- 4-etapowy model dyscyplinowania pracowników – przygotowanie argumentów, określenie ram współpracy, korygowanie niewłaściwych postaw/zachowań pracownika
- Jak egzekwować i dyscyplinować, gdy prośby i polecenia nie działają?
Ćwiczenie: Prowadzenie efektywnych rozmów z pracownikami na przykładach podanych przez trenera i uczestników.
Praca zespołowa w służbach technicznych – nastawienie na ludzi czy na cele?
- Praca zespołowa w służbach technicznych – mit czy rzeczywistość?
- Zespół jako grupa – psychologia działania grup, pracy w grupie i myślenia grupowego
- Budowanie zespołu z jednostek: strategie, metody i niebezpieczeństwa
- Typy pracowników w Twoim zespole i ich wzorce pracy
- Dobór odpowiedniego sposobu zarządzania zespołem w zależności od fazy rozwoju zespołu
- Doświadczenie dynamiki zespołu i jej konsekwencji dla sprawnego funkcjonowania zespołu
- Postawy i zachowania, które zabijają ducha w zespole: blokowanie pomysłów, dominacja, manipulowanie innymi, izolowanie się, unikanie odpowiedzialności.
Ćwiczenie: „Pojazd”.
Komunikowanie się z pracownikami różnych pokoleń i uważność na różnice kulturowe w dziale technicznym. Budowanie zasad dobrej komunikacji. Jak chcemy się komunikować z pracownikami, a jakiej komunikacji unikamy?
- Cztery pokolenia pracowników: BB, X, Y, Z w działach technicznych – różnice wiekowe, psychologiczne i ich wpływ na zarządzanie.
- Obszary konfliktogenne: balans praca/życie, punktualność, poczucie odpowiedzialności, otwartość na feedback, chęć uczenia się, gotowość do dzielenia się wiedzą
- Jak budować autorytet szefa w kontaktach z różnymi pokoleniami?
- Sposoby na efektywne komunikowanie się z pokoleniem X i BB: słuchanie pracowników, tworzenie zasad i reguł, docenianie doświadczenia, docenianie i wykorzystanie wartości pokolenia BB i X
- Sposoby na efektywne komunikowanie się z pokoleniem Y i Z: koncentracja na osiągnięciach, budowanie nieformalnych relacji, styl wypowiadania się szefa mało oficjalny, swoboda komunikowania, indywidualizm i niezależność, pytania kierowane do młodego pokolenia
Ćwiczenie: Przypadek Dawida i Piotra
Wyzwania kulturowe w zespole technicznym – pracownicy z innych krajów
- Bariery w komunikacji z pracownikami pochodzącymi z innych krajów – nie tylko językowe
- Różnice kulturowe w podejściu do: czasu, terminowości, zwierzchności, hierarchii władzy – czy można sobie z nimi łatwo poradzić?
- Stereotypy a realny kontakt z pracownikiem innej narodowości: dostrzeganie jego osobowości, doświadczenia, ambicji.
Dyskusja moderowana. Omówienie zasad współpracy z cudzoziemcami w zespole technicznym.
Jak wprowadzać zmiany i angażować pracowników?
- Źródła oporu przed zmianami: sytuacja zmiany np. obawy przed utratą pracy, zmianą szefa, wzrostem zakresu zadań i odpowiedzialności
- Organizacja procesu zmian np. zaskakiwanie ludzi zmianą, negatywne doświadczenia z poprzednimi zmianami
- Osobowość pracownika np. lęk przed nieznanym, poziom samooceny, tendencja do ryzyka
- Oddziaływanie innych np. nacisk współpracowników, brak zaufania wobec kierownika
- Zasady wprowadzania zmian – przygotowanie pracowników do zmiany
- Psychologiczne reakcje ludzi na sytuację zmiany: fazy zmiany / krzywa zmiany, rozpoznawanie charakterystycznych reakcji i zachowań
- Techniki przezwyciężania oporu przed zmianą
- pomaganie współpracownikom w zmianie
- zrozumienie i empatia w procesie zmiany
- komunikacja w procesie zmiany
Ćwiczenie: „Opór i oporniki” – rozpoznawanie reakcji pracowników na sytuację zmiany, krzywa zmiany w nas. Pakiet testów.
Konflikty w zespole, czyli co może nie zagrać?
- Najczęstsze przyczyny powstawania konfliktów w zespołach technicznych i pomiędzy zespołami produkcyjnymi a wspomagającymi
- Koło konfliktu Ch.Moor’a i zjawisko eskalacji konfliktu
- Style rozwiązywania konfliktu i komunikacja w sytuacji konfliktowej
- Przełamywanie oporu pracowników i indywidualnych barier
- Schemat dobrej rozmowy szef-pracownik w sytuacji konfliktu
- Metoda mediacji
Diagnoza sytuacji konfliktowych w zespole technicznym na kole konfliktu.
Zapobieganie odchodzeniu pracowników z firmy – co powinno budzić czujność, a co od Ciebie zależy Szefie?
- Jakie są oznaki, że pracownik chce odejść z firmy
- Dlaczego ważne jest zatrzymanie niektórych pracowników i o co należy walczyć?
- Powody, dla których chcą odejść
- Co możesz zrobić, żeby zostali….
- A jeśli nic nie możesz zrobić, to jak rozstać się pokojowo?
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Rozwój umiejętności menedżerskich kierowników działów technicznych-część I-wykład+ćwiczenia | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Rozwój umiejętności menedżerskich kierowników działów technicznych-przerwa | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Rozwój umiejętności menedżerskich kierowników działów technicznych-część II-wykład+ćwiczenia | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Rozwój umiejętności menedżerskich kierowników działów technicznych-przerwa | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Rozwój umiejętności menedżerskich kierowników działów technicznych-część III-wykład+ćwiczenia | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Rozwój umiejętności menedżerskich kierowników działów technicznych-przerwa | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Rozwój umiejętności menedżerskich kierowników działów technicznych-część IV-wykład+ćwiczenia | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 27-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Rozwój umiejętności menedżerskich kierowników działów technicznych-część I-wykład+ćwiczenia | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Rozwój umiejętności menedżerskich kierowników działów technicznych-przerwa | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Rozwój umiejętności menedżerskich kierowników działów technicznych-część II-wykład+ćwiczenia | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Rozwój umiejętności menedżerskich kierowników działów technicznych-WALIDACJA-test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 966,77 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 599,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 163,90 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 133,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
trener Effect
Wykładowca w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach (studia podyplomowe: „Psychologia menedżerska”, „Trener i menedżer szkoleń”), Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki (studia podyplomowe: „Zarządzanie projektem”).
Specjalizuje się w obszarze zarządzania i rozwoju potencjału kadry menedżerskiej ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw produkcyjnych.
Ukończyła prestiżową szkołę coachów prowadzoną przez Erickson College International „The Art and Science of Coaching”, aktualnie w trakcie certyfikacji ICF.
Swoją przygodę z coachingiem rozpoczęła się w 2004 roku
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie papierowej
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte.
Adres
Adres
Możliwe jest zakwaterowanie w hotelu na dzień przed rozpoczęciem szkolenia od godziny 16:00 bez dodatkowych opłat. Kolacja w tym dniu w godz. 19:00 – 21:00.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi