SPIN i profil skutecznego PH. Szkolenie stacjonarne.
SPIN i profil skutecznego PH. Szkolenie stacjonarne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią przedstawiciele handlowi (PH) z branży farmaceutycznej i weterynaryjnej, odpowiedzialni za budowanie relacji z lekarzami i realizację celów sprzedażowych, którzy chcą podnieść skuteczność rozmów sprzedażowych i rozwijać kompetencje w zakresie sprzedaży konsultacyjnej opartej na modelu SPIN.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji14-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest rozwinięcie zaawansowanych kompetencji przedstawicieli handlowych w zakresie prowadzenia profesjonalnych rozmów z lekarzami weterynarii, z wykorzystaniem pełnego modelu SPIN. Uczestnicy pogłębią umiejętność zadawania pytań implikacyjnych oraz typu potrzeba-korzyść, nauczą się logicznie łączyć wszystkie elementy modelu SPIN w strukturę efektywnej rozmowy oraz rozpoznawać właściwy moment na przedstawienie oferty.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje wyzwania i specyfikę pracy PH w sektorze weterynaryjnym | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje główne bariery w budowaniu relacji z lekarzem i opisuje ich wpływ na efektywność wizyty. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie nawiązuje kontakt z lekarzem i dba o dobre pierwsze wrażenie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza krótką rozmowę symulacyjną z lekarzem, stosując techniki otwarcia, small talk i przedstawienia się. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozpoznaje styl komunikacji lekarza i dopasowuje do niego sposób prowadzenia rozmowy. | Kryteria weryfikacji Analizuje styl rozmówcy i dobiera właściwe techniki komunikacyjne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wykorzystuje aktywne słuchanie oraz zadaje trafne pytania otwarte. | Kryteria weryfikacji Wykazuje umiejętność słuchania oraz tworzy zestaw pytań dopasowanych do potrzeb lekarza. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wdraża model SPIN (pytania sytuacyjne i problemowe) w rozmowie z lekarzem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie formułuje pytania SPIN i używa ich w rozmowie sprzedażowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Przekłada cechy produktu na język korzyści. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy komunikat oparty na wartościach i potrzebach lekarza, zamiast na cechach technicznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Etycznie przekonuje i reaguje na obiekcje lekarzy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje techniki typu feel-felt-found i parafrazę podczas symulowanej rozmowy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Samodzielnie przeprowadza efektywną wizytę opartą na budowaniu relacji i diagnozowaniu potrzeb. | Kryteria weryfikacji Uczestnik realizuje pełną symulację wizyty z lekarzem – według poznanych technik. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie w głównej mierze oparte jest na ćwiczeniach indywidualnych, grupowych ( w grupach 5-cio osobowych), dyskusji grupowej, grach symulacyjnych, prezentacji przykładów, mini wykładach.
Szkolenie prowadzone jest w formie godzin zegarowych.
Uczestnicy otrzymają materiały autorskie, opracowane przez wykładowców-praktyków.
Dzień 1
Temat: Relacja z lekarzem jako fundament sukcesu
- Wprowadzenie i analiza wyzwań roli PH
- Omówienie specyfiki pracy przedstawiciela handlowego.
- Dyskusja: trudności w budowaniu relacji z lekarzami (czas, konkurencja, opór przed sprzedażą).
- Psychologia relacji z klientem (weterynarzem)
- Czynniki budujące zaufanie i wiarygodność.
- Postawa wspierająca lekarza vs. sprzedażowa promocja produktu.
- Nawiązanie kontaktu i pierwsze wrażenie
- Techniki efektywnego otwarcia rozmowy.
- Ćwiczenia w parach: scenki „pierwsza wizyta”.
- Feedback trenera i grupy (mowa ciała, ton głosu, styl komunikacji).
- Komunikacja interpersonalna i aktywne słuchanie
- Interaktywny moduł o słuchaniu i pytaniach otwartych.
- Ćwiczenia: odgrywanie mini-scenek z reakcją PH na potrzeby i wątpliwości lekarza.
- Style komunikacji i dopasowanie do rozmówcy
- Charakterystyka stylów komunikacyjnych lekarzy.
- Ćwiczenie grupowe: analiza przypadków i sposoby dopasowania komunikacji.
Dzień 2
Perswazja etyczna i wstęp do modelu SPIN
- Język korzyści vs. cechy produktu
- Przekładanie danych o produkcie na wartości kliniczne.
- Ćwiczenie: przekształcanie materiałów marketingowych w język korzyści.
- Rozpoznawanie potrzeb i problemów lekarza – wprowadzenie do modelu SPIN
- Omówienie pytań Situation i Problem.
- Mini-wykład: przykłady pytań sytuacyjnych i problemowych.
- Ćwiczenie w parach: tworzenie pytań i odgrywanie fragmentów rozmów.
- Sztuka przekonywania bez manipulacji
- Różnica między perswazją a manipulacją.
- Techniki radzenia sobie z obiekcjami lekarzy (feel-felt-found, parafraza, dopytywanie).
- Ćwiczenie podsumowujące sesję I
- Symulacja wizyty w zespołach 3-osobowych.
- Scenki oparte na realnych sytuacjach.
- Moderacja i feedback trenerski oraz wewnątrzgrupowy.
- Zadanie wdrożeniowe (na okres między sesjami)
- Zastosowanie poznanych technik w pracy terenowej.
- Zadanie: zadawanie pytań sytuacyjnych i problemowych, notowanie reakcji.
- Przygotowanie krótkiego podsumowania doświadczeń – omówienie na początku sesji drugiej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Intro | Prowadzący dr Paweł Pawłowski | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Wprowadzenie i analiza wyzwań roli PH | Prowadzący dr Paweł Pawłowski | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Psychologia relacji z klientem(weterynarzem) | Prowadzący dr Paweł Pawłowski | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący dr Paweł Pawłowski | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Nawiązanie kontaktu i pierwsze wrażenie | Prowadzący dr Paweł Pawłowski | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący dr Paweł Pawłowski | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Komunikacja interpersonalna i aktywne słuchanie | Prowadzący dr Paweł Pawłowski | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Style komunikacji i dopasowanie do rozmówcy | Prowadzący dr Paweł Pawłowski | Data realizacji zajęć 15-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Język korzyści vs. cechy produktu | Prowadzący dr Paweł Pawłowski | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Rozpoznawanie potrzeb i problemów lekarza – wprowadzenie do modelu SPIN | Prowadzący dr Paweł Pawłowski | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący dr Paweł Pawłowski | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Sztuka przekonywania bez manipulacji | Prowadzący dr Paweł Pawłowski | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Przerwa obiadowa | Prowadzący dr Paweł Pawłowski | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Ćwiczenie podsumowujące sesję | Prowadzący dr Paweł Pawłowski | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Przerwa kawowa | Prowadzący dr Paweł Pawłowski | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Podsumowanie szkolenia, zadanie wdrożeniowe | Prowadzący dr Paweł Pawłowski | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący Paulina Brojek | Data realizacji zajęć 16-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 040,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 040,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 190,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 190,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Paulina Brojek
Ukończyła liczne szkolenia z zakresu zarządzania projektami unijnymi, relacji z klientem oraz nowoczesnych form komunikacji. W pracy trenerskiej ceni rzetelność, zaangażowanie i aktywny kontakt z uczestnikami. Jej szkolenia to połączenie wiedzy, inspiracji i praktyki.
Z zamiłowania obserwatorka zmian społecznych, pasjonatka literatury, muzyki i podróży. Jej interdyscyplinarne podejście i profesjonalizm przekładają się na wysoką skuteczność prowadzonych działań edukacyjnych.
dr Paweł Pawłowski
Ceniony ekspert w dziedzinie Psychologii Biznesu. Poprzez działania doradczo – szkoleniowe wspiera klientów w zwiększaniu efektywności sprzedaży, negocjacji, obsługi klienta i zarządzania. Zajmuje się definiowaniem potrzeb szkoleniowych, przygotowywaniem i realizacją projektów szkoleniowych. Pracując dla wielu firm związanych z branżą szkoleniowo – doradczą, poprowadził ponad 1750 dni szkoleniowych i coachingowych, dedykowanych, praktycznie, wszystkim sektorom biznesu, ze szczególnym uwypukleniem firm farmaceutycznych, banków, firm ubezpieczeniowych oraz przedsiębiorstw produkcyjnych. Szczególnie mocno doświadczony w obszarze Executive Coaching oraz w prowadzeniu warsztatów z szeroko rozumianego zakresu zarządzania siłami sprzedaży.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w postaci prezentacji i skryptów zostaną udostępnione dla uczestników podczas usługi oraz po jej realizacji.
Informacje dodatkowe
Metodyka szkolenia: Szkolenie w głównej mierze oparte jest na mini wykładach, prezentacji przykładów, dyskusji grupowej, które odbywają się pomiędzy blokami teoretycznymi.
Szkolenie prowadzone jest w formie godzin zegarowych 1h= 60min
Zaświadczenie o ukończeniu usługi wydane zostanie uczestnikowi z min. 80% obecnością.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi