Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Efektywność osobista
Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Efektywność osobista
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Odbiorcami szkolenia są właściciele i pracownicy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, którzy chcą rozwijać kompetencje w obszarze zarządzania emocjami, komunikacji interpersonalnej oraz radzenia sobie ze stresem. Szkolenie skierowane jest do osób na różnych szczeblach organizacyjnych, w szczególności do menedżerów, liderów i osób pracujących w zespołach oraz w środowisku wymagającym odporności psychicznej.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji09-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwinięcie twórczego potencjału uczestników poprzez poznanie modeli i metod wspierających kreatywność, nabycie umiejętności stosowania technik heurystycznych i intuicyjnych, eliminowania barier myślowych oraz budowania postawy innowacyjnej sprzyjającej tworzeniu nowych, wartościowych rozwiązań w środowisku zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje skuteczną komunikację w zespole i jej wpływ na jakość współpracy | Kryteria weryfikacji Porządkuje elementy skutecznej komunikacji i analizuje ich znaczenie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia fakty i interpretacje w kontekście wypowiedzi interpersonalnych | Kryteria weryfikacji Wskazuje wypowiedzi będące faktami lub interpretacjami w analizie przypadku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje model 4C odporności psychicznej | Kryteria weryfikacji Dopasowuje komponenty modelu 4C do odpowiednich opisów zachowań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia znaczenie technik regulacji stresu w sytuacjach zawodowych | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie techniki redukcji stresu do opisanych sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje działania z zastosowaniem metody ALPEN i matrycy Eisenhowera | Kryteria weryfikacji Porządkuje zadania według priorytetów i metod planowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje informację zwrotną w sposób wspierający i konstruktywny | Kryteria weryfikacji Dobiera typ informacji zwrotnej do sytuacji komunikacyjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje skutki nieefektywnego delegowania zadań | Kryteria weryfikacji Analizuje konsekwencje nieefektywnego delegowania zadań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje symptomy przeciążenia stresem i jego wpływ na efektywność | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje objawy stresu i ich skutki w opisie sytuacyjnym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia wpływ stylu komunikacji na relacje i atmosferę w zespole | Kryteria weryfikacji Analizuje sytuacje komunikacyjne i przewiduje ich konsekwencje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Adaptuje styl komunikacji do różnorodnych członków zespołu | Kryteria weryfikacji Dopasowuje styl komunikacji do charakterystyki rozmówcy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje postawę otwartości na trudne rozmowy i konstruktywną krytykę | Kryteria weryfikacji Uzasadnia znaczenie otwartości i empatii w procesie komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
DZIEŃ 1
- Obsługa klienta wewnętrznego i zewnętrznego
- Rola celu w procesie komunikacji – cele organizacji a cele osobiste,
- Komunikacja między zespołami zadaniowymi/komórkami organizacyjnymi, przepływ informacji wewnątrz organizacji.
- Dobre praktyki związane z obsługą klienta
- Profesjonalny sekretariat
- Komunikacja w zróżnicowanym zespole.
- Spójność w komunikacji a wiarygodność,
- Bariery w komunikacji
- Odróżnianie faktów od interpretacji
- Rozwiązywanie problemów, poszukiwanie i analiza informacji
- Nastawienie reaktywne i proaktywne w rozwiązywaniu problemów
- Asertywność:
- Jak asertywnie wyznaczać cele i je egzekwować
- Struktura wypowiedzi i stworzenie algorytmów do następujących sytuacji: jak rozmawiać z kolegą o przyspieszeniu pracy/wyegzekwowaniu określonej realizacji zadania, jak komunikować trudności, problemy i porażki np. kierownikowi, współpracownikom itp…
- Rodzaje informacji zwrotnej:
- Rozmowa:
- Techniki radzenia sobie w trudnych sytuacjach: techniki reagowania na krytykę (np. ukonkretnianie zarzutów, odróżnienie opinie od faktów, stawianie granic)
DZIEŃ 2
- Człowiek w działaniu.
- Matryca Eisenhowera
- Delegowanie i rozliczanie (w kontekście zarzadzania zadaniami i priorytetami)
- Metoda ALPEN
- Zastosowanie zasady Pareto w zarządzaniu czasem
- Zasada 60/40
- Złota godzina
- Jak nadawać priorytety zadaniom.
- Układanie planu dziennego, tygodniowego i innych.
- Kontrola realizacji planu.
- Schemat I-BEAM , jako narzędzie, które pomaga nam w planowaniu i kontrolowaniu naszego planu dnia.
- Określanie ramy czasowej dla realizacji zadania
- Gra symulacyjna Zegarmistrz
- Wprowadzenie do odporności psychicznej
- Czym jest odporność psychiczna?
- Dlaczego odporność psychiczna jest ważna w mojej pracy?
- Czym jest narzędzie MTQ48
- 4 mity o odporności psychicznej
- Czym charakteryzują się osoby silne i odporne psychicznie
- Koncepcja 4 C
- Zaangażowanie (Commitment) – nieustępliwość
- Kontrola (Control) – poczucie sprawczości, skuteczności
- Wyzwanie (Challenge) – dostrzeganie szans, niezagrożeń
- Pewność siebie (Confidence) – wiara w siebie
- Stres w codziennym życiu – ćwiczenia praktyczne (wskazane maty do relaksacji)
- Jak rozpoznać obciążenie stresem.
- Autonomiczny, współczulny układ nerwowy, czyli dlaczego oddech jest najważniejszym narzędziem w redukcji stresu
- Narzędzia:
- Technika GROM
- Wybrane technika oddechu do zastosowania w kilka minut
- Trening progresywny
- Trening Schulza
- Samoregulacja i nerw błędny – metody praktycznej samoregulacji
- Odwracanie uwagi – strategie stosowane na co dzień
- Świadomość emocjonalna, akceptowanie emocji przekierowanie
- Trening pamiętnikowy
- Trening wdzięczności
- Metoda TPS.
- WALIDACJA
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Obsługa klienta wewnętrznego i zewnętrznego | Prowadzący Anna Gucwa | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Gucwa | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Komunikacja w zróżnicowanym zespole. | Prowadzący Anna Gucwa | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Anna Gucwa | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Asertywność | Prowadzący Anna Gucwa | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Gucwa | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Rozmowa | Prowadzący Anna Gucwa | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Człowiek w działaniu | Prowadzący Anna Gucwa | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Gucwa | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Wprowadzenie do odporności psychicznej | Prowadzący Anna Gucwa | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Anna Gucwa | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Stres w codziennym życiu – ćwiczenia praktyczne (wskazane maty do relaksacji) | Prowadzący Anna Gucwa | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Anna Gucwa | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Stres w codziennym życiu – ćwiczenia praktyczne (wskazane maty do relaksacji) c.d. | Prowadzący Anna Gucwa | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 218,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 218,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Anna Gucwa
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością).
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna osoba odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kontakt telefoniczny)
Sala szkoleniowa powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki realizacji szkolenia
- regulaminy i instrukcje BHP, zasady ewakuacji, instrukcje bezpieczeństwa pożarowego
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi