TWARDE NEGOCJACJE ZAKUPOWE
TWARDE NEGOCJACJE ZAKUPOWE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Logistyka
- Grupa docelowa usługi
Program polecamy kadrze kierowniczej i specjalistom działów zakupów i logistyki, importu, inwestycji, przetargów, projektów.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników22
- Data zakończenia rekrutacji05-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do zarządzania procesem negocjacjiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik omawia jak prowadzić negocjacje zakupowe | Kryteria weryfikacji - analizuje pozycję dostawcy - omawia jak wybierać strategie kupieckie - omawia stosowanie technik negocjacyjnych i wywierania wpływu - omawia jak asertywnie stawiać granice w negocjacjach - objaśnia jak umiejętnie bronić swoich celów - omawia jak stosować techniki perswazji - omawia jak stosować techniki asertywnej komunikacji - omawia jak negocjuje ceny - omawia sposoby radzenia sobie z trudnymi partnerami - omawia jak budować długofalową współpracę z dostawcami - omawia zasady domykania kontraktów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana do kadry kierowniczej i specjalistów działów zakupów i logistyki, importu, inwestycji, przetargów, projektów
Usługa stacjonarna realizowana w ramach 1 grupy szkoleniowej, bez podziału na grupy.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi: I dzień - dwie przerwy 15min , przerwa obiadowa 45 min, II dzień - jedna przerwa kawowa 15 min.
WALIDACJA - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/negocjacje-zakupowe?date=79488
Rola działów zakupów
- Funkcja zakupów i inwestycji w przedsiębiorstwie, czy tylko redukcja kosztów?
- Innowacja i Integracja. Dział zakupów w walce o konkurencyjność przedsiębiorstwa.
- Strategia zakupowa przedsiębiorstwa. Cele w negocjacjach z dostawcami.
- Negocjacje, a kategorie zakupowe Direct i Indirect. Zakupy operacyjne / taktyczne / strategiczne.
- Narzędzia i dźwignie zakupowe wspierające prowadzenie negocjacji.
Konsolidacja potrzeb. Procedury. Analiza rynku i dostawców. Zarządzanie popytem. TCO i CBD. E-narzędzia. Budowanie relacji z Dostawcami. Outsorcing. Grupy zakupowe. Finansowanie przez Dostawców. Partnerstwo z Dostawcami.
Siła i efektywność kupca
- Predyspozycje osobowościowe wspierające skuteczność prowadzenia negocjacji zakupowych. Kim jesteś w negocjacjach? Siła negocjacyjna, co to takiego i jak można ją zwiększyć? Mocne i słabe strony. Autodiagnoza Indywidualnego Stylu Negocjacyjnego.
- Postawy, a efektywność biznesowa Kupca. Co sprzyja osiąganiu sukcesu w negocjacjach? Jak najlepsi Kupcy doskonalą swoje Talenty?
- Autorytet Kupca. Budowanie wiarygodności i silnej pozycji wyjściowej.
- Savoir vivre w negocjacjach. Podstawy konstruktywnego wizerunku. 8 najczęstszych błędów w budowaniu wizerunku.
- Kodeks zasad i wartości Kupca – Negocjatora.
Wybór strategii – jak negocjować, aby wygrywać
- Rodzaje strategii w negocjacjach. Strategie aktywne, pasywne, konfrontacyjne, integracyjne.
- Kiedy, jak i z kim stosować określone strategie negocjacyjne. Cele i narzędzia stosowane w poszczególnych strategiach. Elastyczność. Metody otwarcia, prowadzenia i zamknięcia poszczególnych strategii negocjacyjnych. 4 pozycje wyjściowe.
- Planowanie negocjacji – analiza pozycji Dostawcy i Nabywcy. 5 sił Pottera. Dane wrażliwe Dostawców. Słabe i Mocne Punkty. O czym można, a czego nie wolno mówić. O co warto zapytać Dostawców.
- Wybór strategii. Definiowanie celów negocjacyjnych. Minimum i maximum. Cele sprzężone. Budowanie scenariusza negocjacji.
- Definiowanie pozycji/oczekiwań/zachowań/taktyk Dostawcy. Budowanie kontrpropozycji.
- Alternatywy wspierające i kontrolujące przebieg negocjacji: BATNA, agenda, zespół negocjacyjny i role w zespole, dokumentowanie procesu negocjacji – protokoły, karta ustaleń.
- Uruchamianie strategii w pierwszym rozdaniu. Badanie odpowiedzi Dostawcy. Elastyczność podejścia.
Otwarcie negocjacji. Zbuduj dobrą pozycję wyjściową i relacje
- Architektura pomieszczenia i jej wpływ na wynik negocjacji.
- Przełamywanie barier i tworzenie konstruktywnych relacji.
- Gry i techniki stosowane na wejściu przez Kupców.
Taktyki białe w rozpoczęciu negocjacji
Wyższy cel. Metapoziom. Przepuszczanie pozytywnych strzałek. Nagroda w raju. Darmowa przysługa. Szybko, zwięźle i na temat.
Taktyki czarne w rozpoczęciu negocjacji
Fait accompli. Taktyka wysokiej/niskiej piłki. Technika zabójczego pytania. Dobry / zły glina. Zabójcza riposta. Stawianie pod ścianą. Kryptolicytacja.
Taktyki neutralne
Próbny balon. Konkurencja. Liczy się tylko… Cisza. Wywiad rozpoznawczy. Gra na czas.
- Ulubione zagrywki handlowców na wejściu. Jak nie dać się zaskoczyć i sprytnie rozegrać początek, czyli czego uczą się handlowcy i stosują na Kupcach.
- Skuteczne kontrtaktyki: unikaj konfliktu przy rozpoczęciu negocjacji, okazuj zaskoczenie, stawiaj wysokie oczekiwania, nigdy nie przyjmuj pierwszej oferty, nie dawaj gwarancji zakupu, wzmacniaj niepewność, wypuszczaj próbny balon.
Faza środkowa. Wszystko, albo nic, czy kompromis?
- Sztuka perswazji w budowaniu sukcesu negocjacji.
- Techniki wywierania wpływ stosowane przez Dostawców i Kupców.
- Stosowanie adekwatnej argumentacji do typu osobowościowego Dostawcy (szybka diagnoza i trafne argumenty).
- Budowanie porozumienia: umiejętność słuchania i słyszenia, parafraza, odzwierciedlenie, klaryfikacja, potwierdzenie, słowa klucze budujące porozumienie.
- Retoryka Kupca – jak mówić, aby zmotywować do podjęcia decyzji.
- Jak pytaniami sterować procesem negocjacji.
- Gry i taktyki fazy środkowej.
Taktyki białe
Podtrzymywanie dobrej atmosfery. Wyższe cele. Niewielkie ustępstwa. Ad vanitatem. Ad miseracordiam. Koncentrowanie się na interesach i rozwiązaniach. Okazywanie zrozumienia.
Taktyki czarne
Bezlitosny partner. Dokręcanie śruby. Wycofanie oferty. Zdechła ryba. Rosyjski front. Groźba. Brak ustępstw. Ataki personalne. Obniżanie wartości. Stawianie żądań. Twarde wybory. Taktyki prowokowania negatywnych emocji. Wyolbrzymianie sporu. Blef. Dziel i rządź.
Taktyki neutralne
Standardowa procedura. Optyk z Brooklinu. Wyższa instancja. Gorący ziemniak. Pusty portfel. Przełamywanie impasu. Angażowanie trzeciej strony. Zmiana biegu. Przejmowanie inicjatywy. Autorytet. Kompromis. Obiektywne kryteria. Inspektor Colombo. Ekspert. Salami.
- Asertywność po stronie Kupca. Techniki asertywnej komunikacji w negocjacjach. Krytyka. Odmowa. Prośba. Asertywne komunikaty. Feedback. Komunikat trójstopniowy. FEKOZ. Jak Kupiec profesjonalnie reaguje na trudne zachowania i komunikaty Dostawców.
Manipulacje, konflikt, emocje, stres. Jak rozegrać twarde techniki
- Techniki manipulacji stosowane przez handlowców podczas negocjacji.
Manipulacje faktami. Manipulacje emocjami. Manipulacje komplementami. Manipulacje wiedzą i koneksjami. Manipulacje zmniejszaniem poczucia kontroli. Manipulacje technikami wpływu społecznego. Manipulacje lingwistyczne. Celowe pomyłki i odwracanie uwagi.
Jak rozpoznawać, neutralizować i minimalizować manipulacje.
- Czego uczą się handlowcy na temat przedstawiania ceny. Czyli jak obronić się przed wpływem i grą ceną w trakcie negocjacji. 11 najczęstszych technik prezentowania ceny przez handlowców.
- Emocje w zenicie. Czyli jak zachować twarz i schować emocje do kieszeni. Inteligencja emocjonalna Kupca.
- Uwaga na Impas. Co doprowadza do impasu i jak wyjść z impasu w negocjacjach.
- Praktyczne sposoby radzenia sobie ze stresem, frustracją, negatywnymi emocjami dla Negocjatorów.
Finalizacja negocjacji. Jak zakończyć z sukcesem
- Podsumowanie. Ustalenia. Wspólna karta.
- Techniki stosowane na zakończenie. Czyli dlaczego należy trzymać koncentrację do końca.
Taktyki białe
Wprowadzanie nadcelu. Uzasadnianie wagi. Zaangażowanie emocjonalne. Prezentacja korzyści.
Taktyki czarne
Błędne liczby. Nieuwaga. Zmiana warunków. Nowa oferta. Eskalacja ustępstw.
Taktyki neutralne
Skubanie. Absorbcja protestu. Śmieszne pieniądze. Rzut na taśmę. Podsumowanie. 8 zamknięć negocjacji.
- Budowanie relacji na przyszłość. Zostaw mosty, otwarte furtki, pozytywne gesty, nawet wówczas, gdy było trudno.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Twarde negocjacje zakupowe-część I-wykład | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Twarde negocjacje zakupowe-przerwa | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Twarde negocjacje zakupowe-część II-wykład | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Twarde negocjacje zakupowe-przerwa | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Twarde negocjacje zakupowe-część III-wykład | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Twarde negocjacje zakupowe-przerwa | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Twarde negocjacje zakupowe-część IV-wykład | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 11-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Twarde negocjacje zakupowe-część I-wykład | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Twarde negocjacje zakupowe-przerwa | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Twarde negocjacje zakupowe-część II-wykład | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Twarde negocjacje zakupowe-WALIDACJA-test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 089,77 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 699,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 174,15 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 141,58 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Trener Effectu
Należy dzisiaj do czołówki trenerów w Polsce. Psycholog, certyfikowany trener TTT University of Wales, Personal Coaching The Coaching Academy, London, Trener The Training Associates, jednej z największych firm szkoleniowych na świecie.
Łącznie przeprowadziła ponad 400 projektów szkoleniowych z zakresu negocjacji, perswazji, komunikacji i wpływu oraz technik antymanipulacji dla organizacji komercyjnych, rządowych i samorządowych takich jak m.in.: ING Bank Śląski SA, BRE Bank SA, Kredyt Bank SA, PKO BP SA, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE, PGNiG, KGHM, Polkomtel, P4, BWI, Nexteer, Man, Skanska, Mirbud, Volvo, General Motors, Isuzu, Magna Polska, Star Foods Ltd., Danone, Netia, Delphi, Schneider Electric, Air Products Polska, Messer Polska, CJ Internationale, ICF Polfa Rzeszów, Polfa Łódź, Grupa Orlen, Vienna Insurance Group oraz organizacji rządowych i samorządowych: Narodowy Bank Polski, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, ZUS, Urzędy Miast, Urzędy Marszałkowskie.
W swojej karierze przeszkoliła kilka tysięcy osób m.in. menedżerów i kupców.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie papierowej.
Informacje dodatkowe
Usługa w formie stacjonarnej.
Cena szkolenia zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, dwa lunche, przerwy kawowe, opłatę parkingową.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi