Human Performance Improvement - rozwój prekompetencji w oparciu o FRIS®, MTQ® i Biofeedback
Human Performance Improvement - rozwój prekompetencji w oparciu o FRIS®, MTQ® i Biofeedback
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
- Menedżerowie i liderzy zespołów – szukający skutecznych narzędzi do pracy z zespołem, odporności psychicznej i lepszej komunikacji
- Specjaliści HR i trenerzy – pracujący nad rozwojem ludzi, wzmacnianiem kompetencji miękkich i dobrostanu psychicznego
- Ambitni profesjonaliści i eksperci – dążący do szczytowej formy umysłowej („Peak Performance”), większej efektywności i samoświadomości
- Osoby pracujące pod dużą presją – np. konsultanci, kierownicy projektów, handlowcy – które chcą lepiej radzić sobie ze stresem i wypaleniem
- Pracownicy firm otwartych na innowacje rozwojowe – gotowi na pracę z biofeedbackiem, FRIS® i metodami uważności
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji18-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi31
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy rozwiną kompetencje osobiste i zespołowe w zakresie stylów poznawczych, odporności psychicznej oraz samoświadomości neurofizjologicznej, w oparciu o metody FRIS®, MTQ® i treningi biofeedback. Nauczą się diagnozować własne zasoby, reagować w sytuacjach stresu i presji, komunikować się w sposób empatyczny i asertywny oraz wdrażać strategie mikroregeneracji i peak performance w codziennej pracy zawodowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje i rozróżnia style poznawcze oraz ich wpływ na zespół | Kryteria weryfikacji a) Charakteryzuje cztery style poznawcze wg modelu FRIS®;b) Rozróżnia mocne i słabsze strony własnego stylu myślenia i działania; c) Uzasadnia znaczenie różnorodności poznawczej w pracy zespołowej; d) Planuje podział zadań w zespole zgodnie ze stylem poznawczym członków. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Diagnozuje i ocenia poziom odporności psychicznej | Kryteria weryfikacji a) Definiuje pojęcie odporności psychicznej i wyjaśnia jej komponenty (model MTQ® 4C)b) Przeprowadza autodiagnozę poziomu własnej odporności psychicznej c) Analizuje własne postawy w sytuacjach stresowych i pod presją d) Ocenia wpływ odporności psychicznej na podejmowanie decyzji i działania w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje strategie komunikacji empatycznej i asertywnej | Kryteria weryfikacji a) Rozróżnia komunikację w stresie od komunikacji w równowadzeb) Organizuje sposób wyrażania granic w relacjach z zespołem c) Wdraża empatyczne reakcje na trudne sytuacje interpersonalne d) Analizuje własne mechanizmy obronne i sposoby reagowania pod presją | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Tworzy indywidualny plan wzmacniania odporności psychicznej | Kryteria weryfikacji a) Projektuje mikronawyki i strategie mikroregeneracji w ciągu dniab) Planuje działania wspierające odporność w relacji z innymi c) Opracowuje mapę wpływu społecznego i identyfikuje “wzmacniaczy” i “osłabiaczy” d) Tworzy kontrakt odporności, zawierający konkretne zobowiązania po szkoleniu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1
Otwarcie:
- Przywitanie, cele szkolenia, zasady współpracy
- Ice-breaker: „Co mnie wzmacnia, co mnie zjada?” (ćwiczenie pod presją)
Wstęp do FRIS®
- FRIS® Poker – poznanie samego siebie.
Style myślenia i działania wg FRIS® i ich znaczenie.
- Mocne i słabsze strony własnych stylów myślenia i działania.
- Zasady komunikacji i wzajemnej motywacji w zespole wg FRIS®
- Proces FRIS® - podział zadań i obowiązków z poszanowaniem różnorodności poznawczej
- Raport FRIS i analiza indywidualna
Fundamenty odporności psychicznej
Wprowadzenie do odporności psychicznej
- Czym jest odporność psychiczna?
- Odporność psychiczna jako prekompetencja
- Fakty i mity (ćwiczenie z kartami stwierdzeń)
- Wrażliwość ≠ słabość – balans między odpornością a empatią
- Czy wysoka odporność psychiczna zawsze pomaga?
- „Odporność czy pancerz – jaka postawa wspiera pracownika?”
Ćwiczenie: Matryca stresu – pole wpływu
- Praca z modelem Pola Wpływu
- Analiza postaw: aktywna vs pasywna
- Diagnoza osobistych „zjadaczy energii”
- Wnioski: Co mogę kontrolować a co jest poza mój kontrolą?
Model 4C odporności psychicznej
- Czym są: Kontrola, Zaangażowanie, Wyzwania, Pewność siebie
- Autoanaliza: „Jak silna jest moja odporność psychiczna?” autodiagnoza
- Omówienie wyniku MTQ i sesja informacji zwrotnej
- Mini-warsztat: „Moje 4C – jak wpływają na moje decyzje i zespół?”
Moduł 2
Wzmacnianie odporności i praca w zespole
Rozgrzewka i refleksja z dnia 1
- Co mnie zaskoczyło? Co chcę przepracować?
Praca nad niską odpornością psychiczną
- Strategie rozwoju w każdym obszarze modelu 4C
- Mikronawyki, które robią różnicę
- Zadanie: „Mój osobisty plan wzmacniania odporności”
Relacje a odporność psychiczna
- Jak inni ludzie wpływają na naszą siłę psychiczną?
- Wampiry energetyczne – rozpoznanie, granice, higiena psychiczna
- Zasoby społeczne: kto mnie wzmacnia, kto osłabia?
- Ćwiczenie: „Mapa wpływu społecznego + role ludzi w moim otoczeniu”
Komunikacja i odporność psychiczna w zespole
- Jak pracownik z wysoką odpornością psych. wpływa na zespół?
- Komunikacja w stresie vs komunikacja w równowadze
- Empatyczne granice – asertywność bez agresji
- Ćwiczenie: „Sytuacje graniczne – jak reaguję, jak mogę inaczej?”
Ćwiczenie diagnostyczne: Jak pracuję pod presją?
- Symulacja zadania pod ograniczeniem czasu i obecnością obserwatora
- Omówienie mechanizmów obronnych, reakcji, komunikacji
Podsumowanie
- Koło refleksji: „Co biorę ze sobą na co dzień?”
- Praca indywidualna: „Mój kontrakt na odporność”
Moduł 3
Wprowadzenie
- Krótkie wprowadzenie do pojęć: mindfulness, biofeedback, odporność psychiczna
Mindfulness i trening uważności z biofeedbackiem (GSR)
- Czym jest uważność? Jak działa na mózg i układ nerwowy?
- Krótkie ćwiczenia oddechowe i obserwacyjne
- Ćwiczenie praktyczne: relaksacja z użyciem GSR – zobacz, jak reaguje Twoje ciało
- Omówienie doświadczeń
Trening HEG – podejmij lepszą decyzję, dotleniając swój mózg
- Co to jest HEG i jak wpływa na funkcje wykonawcze mózgu?
- Płaty przedczołowe i ich rola w biznesie (skupienie, planowanie, kontrola emocji)
- Ćwiczenie HEG – aktywacja płatów czołowych (obserwacja reakcji mózgu)
Budowanie pozytywnej odporności psychicznej (bez modelu 4C)
- Co oznacza być odpornym psychicznie w praktyce?
- Czynniki indywidualne: sen, sen mentalny, nawyki regeneracji
- Ćwiczenie: „Twoje źródła siły” – praca indywidualna i w parach
- Strategie mikroregeneracji w ciągu dnia
Stres i wypalenie – praktyczne rozpoznanie i profilaktyka
- Różnice: napięcie – stres – wypalenie
- Objawy i przebieg wypalenia – jak je rozpoznać u siebie i innych?
- Ćwiczenie: autodiagnoza stresu i wypalenia + refleksja: co mnie chroni?
- Techniki codziennej profilaktyki emocjonalnej
Peak Performance – szczytowa forma umysłu
- Co to znaczy działać w stanie szczytowym?
- Jak zarządzać energią mentalną i emocjonalną?
- Ćwiczenie biofeedback (HEG lub GSR): trening koncentracji i samoregulacji
- Neurohigiena: jak dbać o mózg na co dzień?
Zastosowanie narzędzi w pracy i życiu osobistym
- Jak wdrażać techniki z treningu w codzienne życie?
- Scenki i przykłady zastosowań w pracy menedżera, lidera, trenera
- Plan indywidualny: 3 zmiany, które wprowadzam po szkoleniu
Podsumowanie i zakończenie
- Główne wnioski i refleksje
- Sesja Q&A
Czas trwania kursu: 31 godzin lekcyjnych. Jedna godzina lekcyjna jest rozumiana jako 45 minut.
Czas realizacji usługi podawany jest w godzinach dydaktycznych, przerwy nie są wliczane do czasu trwania kursu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 27 Zajęcia | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 27 Przerwa | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 27 Zajęcia | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:35 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 27 Przerwa | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 27 Zajęcia | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 27 Zajęcia | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 27 Przerwa | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 27 Zajęcia | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:35 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 27 Przerwa | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 27 Zajęcia | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 27 Zajęcia | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 27 Przerwa | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 27 Zajęcia | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:35 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 27 Przerwa | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 27 Zajęcia | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 25-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 27 Zajęcia | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 27 Przerwa | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 27 Zajęcia | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:35 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 27 Przerwa | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 27 Zajęcia | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 26-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 27 Zajęcia | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 27 Przerwa | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 27 Zajęcia | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:35 | Godzina zakończenia 12:05 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 27 Przerwa | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:05 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 27 Zajęcia | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 27 Przerwa | Prowadzący Adriana Sadowska | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:40 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 27 Przeprowadzenie testu w ramach walidacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 560,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 560,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 179,35 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 179,35 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Adriana Sadowska
Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń, warsztatów i indywidualnych sesji z zakresu technik sprzedaży w oparciu o sprawną komunikację z klientem, budowania i utrzymania wizerunku marki, technik skutecznej sprzedaży produktów premium, efektywnego zarządzania zespołem pracowników i budowaniu długotrwałych relacji zespołowych, z klientami i kontrahentami, zarządzania ludźmi, negocjacji biznesowych, optymalizacji działalności firmy w obszarze marketingu i sprzedaży, organizacji pracy własnej oraz asertywności.
Dodatkowo opierając się na doświadczeniu jako trener i rekruter prowadzi projekty rekrutacyjne swoich klientów w oparciu o narzędzie FRIS®.
Prowadzi również indywidualne sesje informacji zwrotnej FRIS® z elementami coachingu.
Na swoim koncie ma ponad 2500 przeszkolonych osób. Szkoli w Polsce i za granicą. Rocznie ponad 500 godzin spędza na sali szkoleniowej i/lub indywidualnych sesjach z klientami. Jako certyfikowany trener pracuje od 6 lat. Szkolenia przygotowuje w oparciu o wiedzę merytoryczną oraz własne doświadczenie.
Szkoliła pracowników takich firm jak m.in: Siemens, Gigaset Communication, Blachotrapez, Aviva, Alianz, Padma Art i wiele innych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma komplet materiałów szkoleniowych.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych z funduszy europejskich warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora który udziela dofinansowania. W przypadku dofinansowania poniżej 70% do ceny szkolenia należy doliczyć 23% VAT.
Informacje dodatkowe
Absolwent szkolenia otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi