LEAN MANUFACTURING - optymalne zarządzanie potencjałem procesów produkcyjnych - warsztaty praktyczne
LEAN MANUFACTURING - optymalne zarządzanie potencjałem procesów produkcyjnych - warsztaty praktyczne
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
-Pracownicy Działów Produkcji, Logistyki, Zakupów, Rachunkowości, Obsługi Klienta, Sprzedaży i Marketingu.
-Przedstawiciele Działów Jakości.
-Wszystkie osoby zainteresowane podnoszeniem efektywności zarządzania.
-Właściciele procesów produkcyjnych.
-Menedżerowie średniego i wyższego szczebla. - Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji10-06-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do nabycia kompetencji w zakresie szczupłego zarządzania w środowisku produkcyjnym oraz nabycie umiejętności w zakresie dokonywania transformacji procesowych - tak, aby finalnie organizacja stała się bardziej efektywna i wydajna. Ten 2-dniowy interaktywny warsztat pozwala zrozumieć, że usprawnienie w jednym miejscu organizacji może powodować negatywne konsekwencje w innym miejscu, co finalnie nierzadko prowadzi do nieosiągnięcia doskonałości.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- objaśnia metody identyfikacji wąskich gardeł i projektowania systemu ssącego w procesach produkcyjnych. - rozpoznaje zasady nowoczesnego zarządzania zapasami oraz potrafił rozpoznać jego wpływ na efektywność organizacyjną. - tłumaczy Rozumiał podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania procesowego i modelowania procesów biznesowych, w tym etapy doskonalenia procesów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Opisuje sposób projektowania systemu ssącego z uwzględnieniem lokalizacji wąskich gardeł. - Wyjaśnia zależność między zarządzaniem zapasami a terminowością dostaw i poziomem obsługi klienta. - Rozpoznaje narzędzia i techniki wspierające doskonalenie procesów (np. Six Sigma, Lean, Kaizen). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:- Analizuje procesy pod kątem możliwości ich standaryzacji i stworzyć podstawowe instrukcje standardów pracy. - Prowadzi analizę i doskonalenie procesów w różnych działach firmy w oparciu o zasady lean management. - Wykorzystuje konkretne narzędzia Lean w celu rozwiązywania problemów i zapobiegania błędom. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Opracowuje co najmniej jedną instrukcję standardową dla wybranego stanowiska/procesu. - Ocenia efekty zaproponowanych usprawnień pod względem wartości dodanej dla klienta i organizacji. - Dobiera odpowiednie narzędzie Lean do konkretnego problemu (np. 5 Why, Ishikawa, Poka-Yoke, Kaizen, Andon). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia- reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Grupa docelowa
-Pracownicy Działów Produkcji, Logistyki, Zakupów, Rachunkowości, Obsługi Klienta, Sprzedaży i Marketingu.
-Przedstawiciele Działów Jakości.
-Wszystkie osoby zainteresowane podnoszeniem efektywności zarządzania.
-Właściciele procesów produkcyjnych.
-Menedżerowie średniego i wyższego szczebla.
Program szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
Dzień I
Godz. 10.00 - 10.10 – PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
Godz. 10.10 - 12.00 – szkolenie
1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
• Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
• Omówienie głównych elementów warsztatów.
2. KLUCZOWE TERMINY I POJĘCIA ZARZĄDZANIA MODELOWANIEM PROCESÓW.
• Modelowanie procesu, zarządzanie procesowe, doskonalenie procesów.
• Działania w ramach zarządzania procesowego.
• Model przebiegu pracy.
• Kluczowe korzyści z zarządzania modelowaniem procesów.
• Etapy projektu doskonalenia procesów.
Godz. 12.00 - 12.15 – przerwa
Godz. 12.15 - 14.00 – szkolenie
3. ZRÓWNOWAŻONA KARTA WYNIKÓW W PROCESACH PRODUKCYJNYCH.
• Podstawowe zasady funkcjonowania Zrównoważonej Karty Wyników (ang. Balanced Scorecard - BSC) – perspektywa całej organizacji i działów produkcyjnych i logistyki.
• Wykorzystanie BSC w procesie zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
• Budowy systemu miar w organizacji produkcyjnej – czyli jak krok po kroku wdrożyć system wczesnego ostrzegania.
• Zasady ustalania i wyboru celów strategicznych w odniesieniu do różnych perspektyw biznesowych ze szczególnym uwzględnieniem procesów produkcyjnych.
• Etapy procesu wdrażania Kart Wyników w środowisku produkcyjnym.
Godz. 14.00 - 14.30 – przerwa
Godz. 14.30 - 16.00 – szkolenie
4. PROJEKTOWANIE STRUMIENIA WARTOŚCI – GRA SYMULACYJNA.
• Strumień wartości – a właściwie, co to takiego?
• Mapowanie i definiowanie aktualnych procesów biznesowych.
• Projektowanie stanu przyszłego i definiowanie głównych ról zgodnie ze strumieniem wartości.
• Interdyscyplinarne zespoły obsługujące strumień wartości.
Godz. 16.00 - 16.15 - przerwa
Godz. 16.15 - 18.00 – szkolenie
5. STANDARYZACJA PRACY W PROCESACH GŁÓWNYCH I WSPIERAJĄCYCH.
• Cel standaryzacji pracy – smutna konieczność czy podstawa do właściwych zmian?.
• Analiza procesów pod kontem poszukiwania ograniczeń.
• Instrukcja tworzenia standardów w procesach wspierających – czyli krok po kroku w kierunku doskonałości.
Dzień II
Godz. 09.00 - 11.00 – szkolenie
6. IDENTYFIKACJA PRZEBIEGU WARTOŚCI W PROCESACH PRODUKCYJNYCH I USŁUGOWYCH.
• Wariantowość przepływu aktywności w procesach.
• Techniki grupowania zadań i unifikacja przepływów – eliminacja suboptymalizacji procesów i nieuprawnionego transferowania odpowiedzialności na inne działy w organizacji.
• Określenie zapotrzebowania na zasoby.
• Ocena potrzeb szkoleniowych podczas wdrażania procesów.
• Wybór technik zarządzania wizualnego.
7. PROJEKTOWANIE SYSTEMU SSĄCEGO ORAZ ELIMINACJA WĄSKICH GARDEŁ DLA PROCESÓW PRODUKCYJNYCH.
• Projektowanie sygnałów wizualnych i ustalenie optymalnego typu systemu ssącego dla organizacji.
• Ustalenie zasad podejmowania decyzji – krytyczne spojrzenie na powszechne praktyki.
• Faza 1. Identyfikacja ograniczeń.
• Faza 2. Zapewnienie widoczności ograniczeń.
• Faza 3. Ustalenie limitów.
• Faza 4. Monitorowanie systemu.
Godz. 11.00 - 11.15 – przerwa
Godz. 11.15 - 13.00 – szkolenie
8. NARZĘDZIA LEAN I TECHNIKI W PROCESACH WSPIERAJĄCYCH.
• Zapobieganie problemom – analiza przyczyn i skutków wad FMEA.
• Analiza Pareto.
• Metoda Why-why.
• System naprowadzania.
• Listy kontrolne.
• Narzędzia liczące.
• Poka Yoke.
• Definiowanie sekwencji.
• Wskaźniki istotnych warunków.
• System wykrywania niewłaściwego miejsca.
Godz. 13.00 - 13.30 – przerwa
Godz. 13.30 - 15.00 – szkolenie
9. ZARZĄDZANIE ZAPASAMI W NOWOCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWIE PRODUKCYJNYM.
• Funkcje i rola zapasu w przedsiębiorstwie - czy zawsze opłaca się redukować zapasy?.
• Klasyfikacja zapasów i główne metody ich optymalizacji w organizacji.
• Zarządzanie zapasami jako podstawowy problem logistyki.
Godz. 15.00 - 15.15 – przerwa
Godz. 15.15 - 16.40 – szkolenie
10. ZASTOSOWANIE LEAN W RÓŻNYCH DZIAŁACH NOWOCZESNEJ ORGANIZACJI – GRA SYMULACYJNA.
• Zasady zintegrowanego podejścia do optymalizacji organizacji produkcyjnej.
• Doskonalenie procesów produkcyjnych.
• Doskonalenie procesów sprzedaży i marketingu.
• Doskonalenie procesów w dziale zakupów.
• Doskonalenie procesów w dziale rachunkowości.
• Doskonalenie procesów w dziale obsługi Klienta.
• Doskonalenie procesów w dziale HR.
11. PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH I WNIOSKI KOŃCOWE.
Godz. 16.40 - 16.50 – POST TEST walidacja usługi
Godz. 16.50 - 17.00 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 LEAN MANUFACTURING - optymalne zarządzanie potencjałem procesów produkcyjnych. | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 11-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 LEAN MANUFACTURING - optymalne zarządzanie potencjałem procesów produkcyjnych. | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 12-06-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 943,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 580,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 121,46 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 98,75 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Zygmunt Dolata
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie przyznane jest zgodnie z treścią rozporządzenia ministra finansów art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 r.
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
- Usługa będzie rejestrowana w celu kontroli i audytu. Wizerunek uczestników będzie rejestrowany. Uczestnik zobowiązany jest to posiadania i używania sprawnej kamerki internetowej.
Informacje dodatkowe
Materiały dydaktyczne:
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
-autorski podręcznik Uczestnika szkolenia,
-materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi