Kurs TUS – Trening Umiejętności Społecznych – I i II stopnia ●WARSZAWA●
Możliwość dofinansowania
Kurs TUS – Trening Umiejętności Społecznych – I i II stopnia ●WARSZAWA●
Numer usługi 2025/07/29/6326/2909930
990,00 PLN
brutto
990,00 PLNnetto
61,88 PLNbrutto/h
61,88 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Dyrektorzy, wicedyrektorzy, nauczyciele szkół, nauczyciele przedszkoli, nauczyciele wspomagający, asystenci, psycholodzy, pedagodzy
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji20-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 183 ust. 1 oraz art. 184 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńFormy doskonalenia zawodowego nauczycieli
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zapoznanie nauczycieli z założeniami Treningu Umiejętności Społecznych (zasady tworzenia grup oraz prowadzenia zajęć). Uczestnicy przygotują plan pracy grupy oraz zestaw pomysłów i materiałów do pracy własnej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnicy:poznają metody planowania przebiegu zajęć grupowych oraz zasady doboru uczestników do grup treningu umiejętności społecznych, przygotują przykładowy plan zajęć grupowych do danej grupy wiekowej oraz potrzeb dzieci, poznają sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami podczas zajęć. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać co najmniej trzy metody planowania zajęć grupowych.Uczestnik potrafi wskazać kryteria doboru uczestników do grup treningu umiejętności społecznych. Uczestnik aktywnie uczestniczy w dyskusji, dzieląc się wiedzą na temat metod planowania i doboru uczestników. Uczestnik samodzielnie przygotowuje plan zajęć dostosowany do określonej grupy wiekowej i jej potrzeb. Plan zawiera cele, opis działań, czas trwania poszczególnych elementów oraz przewidywane metody pracy. Uczestnik zna i potrafi wymienić co najmniej trzy strategie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami. Uczestnik potrafi omówić przykłady sytuacji trudnych i zaproponować odpowiednie reakcje. Uczestnik bierze udział w ćwiczeniach symulacyjnych, wykazując umiejętność zastosowania poznanych metod. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
1) Podstawy teoretyczne TUS
- cel i założenia TUS
- oddziaływanie przez modelowanie, ćwiczenie zachowania, wzmacnianie i generalizację
- instrukcje, wizualizacje, scenki, rola informacji zwrotnej
2) Tworzenie grup TUS
- rola prowadzących
- właściwy dobór do grup
- rozmowa wstępna z rodzicem
- rozmowa wstępna z dzieckiem (diagnoza)
- wskazania do pracy indywidualnej
3) Prowadzenie grup, praca „tu i teraz”, proces grupowy
- struktura zajęć: plan zajęć stacjonarnych
- tworzenie systemu zasad i systemu motywacyjnego
- konstruowanie wzmacniających komunikatów
- praca z emocjami dziecka
- praca z trudnymi zachowaniami
- współpraca z rodzicami
4) Trening Społeczny
- planowanie tematów dostosowanych do potrzeb uczestników
- przygotowywanie materiałów na zajęcia
- przykładowe ćwiczenia, gry i zabawy
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 2
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Kurs TUS – Trening Umiejętności Społecznych – I i II stopień ●WARSZAWA● | Prowadzący Małgorzata Pieńkowska | Data realizacji zajęć 23-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Kurs TUS – Trening Umiejętności Społecznych – I i II stopień ●WARSZAWA● | Prowadzący Małgorzata Pieńkowska | Data realizacji zajęć 24-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 990,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 990,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 61,88 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 61,88 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Małgorzata Pieńkowska
Pedagog, oligofrenopedagog, socjolog, socjoterapeutka prowadząca zajęcia dla dzieci z zaburzeniami zachowania, zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Czynny trener umiejętności społecznych dla grup dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzieży i młodych dorosłych.
Na co dzień pracuje jako nauczyciel współorganizujący proces kształcenia dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W praktyce stosuje założenia terapii behawioralnej, elementy NVC, dialogu motywującego - w zależności od potrzeb i możliwości odbiorców. Dzięki dużej wrażliwości i doświadczeniu rozumie potrzeby zarówno uczniów jaki i nauczycieli i rodziców.
Posiada warsztat i przygotowanie trenerskie (specjalizacja andragogika). W czasie prowadzonych szkoleń stawia na praktyczny aspekt wiedzy, kontakt z uczestnikami służący wymianie doświadczeń i wypracowaniu wspólnej wartości.
Specjalizuje się w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; od 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą, w tym z osobami z zaburzeniami w spektrum autyzmu, szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka licznych kursów, m.in. „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży” prowadzonego przez Centrum CBT
Czynny trener umiejętności społecznych dla grup dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzieży i młodych dorosłych.
Na co dzień pracuje jako nauczyciel współorganizujący proces kształcenia dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W praktyce stosuje założenia terapii behawioralnej, elementy NVC, dialogu motywującego - w zależności od potrzeb i możliwości odbiorców. Dzięki dużej wrażliwości i doświadczeniu rozumie potrzeby zarówno uczniów jaki i nauczycieli i rodziców.
Posiada warsztat i przygotowanie trenerskie (specjalizacja andragogika). W czasie prowadzonych szkoleń stawia na praktyczny aspekt wiedzy, kontakt z uczestnikami służący wymianie doświadczeń i wypracowaniu wspólnej wartości.
Specjalizuje się w obszarze komunikacji, kreatywności i automotywacji; od 20 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą, w tym z osobami z zaburzeniami w spektrum autyzmu, szkoli dorosłych, prowadzi autorskie programy edukacyjne i profilaktyczne dla dzieci i młodzieży. Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego i Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW, uczestniczka licznych kursów, m.in. „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży” prowadzonego przez Centrum CBT
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzymuje obszerny pakiet materiałów, które wspierają efektywne wdrażanie zdobytej wiedzy w praktyce.
Po szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat oraz zaświadczenie.
Zaświadczenie będzie wydane na podstawie § 23 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie doskonalenia zawodowego nauczycieli – (Dz. U. z 2023 r. poz. 2738.)Warunki uczestnictwa
uzupełnienie i przesłanie zgłoszenia
Adres
Adres
Warszawa 127
Warszawa
woj. mazowieckie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- obiekt dysponuje bezpłatnym parkingiem
Kontakt
Kontakt
Anna Busz-Lis
E-mail
a.buszlis@stimulus.com.pl
Telefon
(+48) 504 291 990