REKLAMACJE DO DOSTAWCÓW
REKLAMACJE DO DOSTAWCÓW
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Logistyka
- Grupa docelowa usługi
Usługa dla - kupców, pracowników działu inwestycji i zamówień publicznych, logistyki i produkcji, osób zaangażowanych w procesy zakupowe w organizacji
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji27-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Reklamacje do dostawców" przygotowuje do egzekwowania warunków umowy z dostawcą w procesie reklamacyjnymEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje zasady składania reklamacji do dostawców | Kryteria weryfikacji - omawia jak sprawdzać nabyty towar- omawia o sposobie powiadomienia o wadzie - omawia jak przedstawiać oczekiwania/żądania - omawia zasady zwracania wadliwych towarów - charakteryzuje procedury żądania naprawienia szkody | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje zasady kontaktów z dostawcą w sprawie reklamacji | Kryteria weryfikacji - omawia proces powiadamia dostawcy telefonicznie lub mailowo- omawia zasady wezwania do usunięcia wady/usterki na podstawie zapisów w umowie - omawia jak pisać formalne pisma reklamacyjne do dostawcy - omawia zagadnienia związane z żądaniem zwrotu utraconych korzyści (odwołanie do KC) - omawia procedury odwołania się od negatywnej decyzji reklamacyjnej dostawcy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik omawia zasady pisania wezwań reklamacyjnych | Kryteria weryfikacji - omawia jak konkretyzować oczekiwania w kontekście warunków umowy- omawia jak wyliczyć konkretną wartości utraconych korzyści - używa zdecydowanych form językowych, aby zwiększyć szansę na realizację celu reklamacyjnego - omawia jak stosować argumentację obiektywną i subiektywną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana do specjalistów działu zakupów, logistyki, zaopatrzenia
Usługa online w czasie rzeczywistym, realizowana w ramach 1 grupy szkoleniowej, bez podziału na grupy
Uczestnik powinien posiadać komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu, wyposażony w kamerę, głośnik i mikrofon.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi i trwają 15 min.
WALIDACJA - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/reklamacje-do-dostawcow?date=79615
Negocjacyjna natura procesu reklamacji z dostawcą
- Budowanie strategii negocjacyjnej, biorąc pod uwagę
- – wielkość dostawcy (mała firma/duża korporacja)
- – długo i krótko terminową współpracę
- – przyczyny zależne i niezależne od dostawcy
- – posiadanie alternatywy biznesowej dla dostawcę.
- Źródła i przyczyny reklamacji w kontekście kluczowych etapów współpracy pomiędzy stronami.
- 5 strategii negocjacyjnych w sytuacji konfliktu interesów.
- Istota strategii WIN-WIN w konkretnym przykładzie reklamacyjnym – case study.
- 2 płaszczyzny oddziaływania na dostawcę
- – merytoryczna (zapisy w umowie, twarde dane, parametry, normy, specyfikacje)
- – psychologiczna (asertywność, pewność siebie, konsekwencja, determinacja, cierpliwość, zarządzanie emocjami)
- „Miękko do człowieka i twardo do problemu”, czyli specyfika reklamacji do dostawcy, który jest „monopolistą” w biznesie odbiorcy – przykłady możliwych działań i mechanizmów.
Kluczowe aspekty prawne procesu z perspektywy odbiorcy i dostawcy
- Kiedy zgłoszenie/pismo spełnia formalne wymogi pisma reklamacyjnego?
- Pułapki wynikające z interpretacji zapisów w umowie współpracy B2B.
- Pułapki wynikające z interpretacji zapisów w Kodeksie Cywilnym.
- Umowa B2B i jej zapisy jako podstawa do podjęcia decyzji reklamacyjnej (możliwości wyłączania zapisów wynikających z rękojmi).
Prawa i obowiązki każdej ze stron, czyli 5 kluczowych kroków w składaniu reklamacji wynikających z kodeksu cywilnego
- Zbadanie rzeczy kupionej.
- Powiadomienie o wadzie.
- Przedstawienie oczekiwania/żądania.
- Dostarczenie rzeczy.
- Żądanie naprawienia szkody.
Gradacja reakcji w kontakcie z dostawcą w sytuacji reklamacyjnej, czyli „od prośby do groźby” (prośba – oczekiwanie – żądanie – reklamacja – sankcja)
- Kontakt telefoniczny – pierwsza reakcja do dostawcy
- – przygotowanie się do rozmowy
- – znajomość zapisów umowy B2B (gwarancja, wyłączenia, zobowiązania, specyfikacja, sankcje, terminy, rękojmia)
- – zebranie faktów, danych, dowodów (protokoły, zdjęcia, filmy, oświadczenia, Qcheck)
- – czas reakcji (jak najszybciej)
- – wyrażenie oczekiwań (zgodnie z umową / rękojmia)
- – wyrażenie konsekwencji (na co naraziła mnie ta sytuacja / lub mogła)
- – kontrakt na działanie (telefoniczny / e-mailowy / pisemny).
- Kontakt e-mailowy – potwierdzenie ustaleń pomiędzy odbiorcą i dostawcą.
- – potwierdzenie ustaleń
- – potwierdzenie odczytania e-maila
- Wezwanie do usunięcia wady przez dostawcę
- – formalne wezwanie do usunięcia wady/usterki na podstawie zapisów w umowie
- – przykłady „bezpieczników” – zapisy w umowie
- – wykonawstwo zastępcze – przykład
- Formalne pismo reklamacyjne do dostawcy
- – struktura pisma
- – elementy obowiązkowe pisma
- – elementy opcjonalne pisma
- – żądanie zwrotu utraconych korzyści (odwołanie do KC)
- Odwołanie się od negatywnej decyzji reklamacyjnej dostawcy
- – struktura pisma
- – wskazanie nowych dowodów, faktów
- – przywołanie ewentualnych nowych konsekwencji i sankcji.
Struktura profesjonalnego wezwania reklamacyjnego
- Konkretyzacja oczekiwań w kontekście warunków umowy.
- Oczekiwanie zwrotu utraconych korzyści – sposób wyliczenia konkretnej wartości.
- Lingwistyka w komunikacji z dostawcą, czyli jak używać zdecydowanych form językowych, aby zwiększyć szansę na realizację celu reklamacyjnego?
- Argumentacja obiektywna (rzeczowa) czyli: fakty, dane, wartości, okoliczności i odwołanie się do konkretnych warunków umowy.
- Argumentacja subiektywna (emocjonalna), czyli: utrata zaufania, lojalności, możliwość dzielenia się negatywną opinią w przestrzeni internetowej.
- Analiza przypadku – ćwiczenie zespołowe na bazie scenariusza realnej sytuacji biznesowej uczestników szkolenia.
Wybrane techniki negocjacyjne stosowane przez dostawców. Jak stosować i ja na nie reagować wykorzystując reguły wywierania wpływu według R. Cialdiniego?
- Nigdy nie przyjmuj pierwszej oferty.
- Zawsze oczekuj czegoś w zamian.
- Zaczynaj z wysokiego poziomu.
- Stopniuj ustępstwa.
- Bądź zdeterminowany, cierpliwy i konsekwentny.
- Nie daj się wpuścić w strategię „czasowego rozmiękczania” stosowaną przez dostawców.
Złote zasady postępowania w procesie reklamacyjnym
- Dekalog najważniejszych zasad w pisaniu reklamacji do dostawców.
- Zadania wdrożeniowe dla uczestników szkolenia (opcja).
- Sesja Q&A.
- Sesja informacji zwrotnych dotyczących i podsumowanie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Reklamacje do dostawców-część I-wykład | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Reklamacje do dostawców-przerwa | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Reklamacje do dostawców-część II-wykład | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Reklamacje do dostawców-przerwa | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Reklamacje do dostawców-część III-wykład | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Reklamacje do dostawców-przerwa | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Reklamacje do dostawców-część IV-wykład | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Reklamacje do dostawców-WALIDACJA-test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 033,20 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 840,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 147,60 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 120,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
trener Effect
Od 15 lat wdraża w firmach standardy obsługi klienta z uwzględnieniem trudnych sytuacji reklamacyjnych, prowadzi audyt procedur reklamacyjnych. Trener zarządzania emocjami w obsłudze klienta, komunikacji z klientem, z doświadczeniem praktycznym zdobytym w pracy w międzynarodowych korporacjach.
Jest autorem kilku publikacji prasowych na temat sprzedaży relacyjnej i obsługi klienta w procesie reklamacji w pismach branżowych: Business&Coaching Magazin, Handel, Fresh&Cool.
Autor poradnika dla handlowców: „Merchandising w praktyce”.
Autor publikacji na temat wykorzystania metody OJT – dla magazynu Business & Coaching oraz rozwoju kompetencji menedżerskich (Zarządzanie Zespołem Sprzedażowym w oparciu o program Zarządzanie przez Cele MBO). Praktyk NLP i specjalista w prowadzeniu coachingu handlowców metodą Coaching On The Job.
Twórca standardów pracy dla Przedstawicieli Handlowych i Regionalnych Kierowników Sprzedaży. Posiada 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami sprzedażowymi
Więcej informacji - https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/reklamacje-do-dostawcow?date=68509
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały - Pliki dokumentów przygotowanych w formacie PDF
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa online w czasie rzeczywistym na platformie ZOOM
Logowanie przez kliknięcie w link, który uczestnik otrzymuje drogą mailową, przed rozpoczęciem usługi (aktywny w godzinach 8.00-16.00 w dniu szkolenia)
Wymagania techniczne: komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek., kamerka, mikrofon-wbudowane lub wejście USB, słuchawki (opcjonalnie)
Wymagania sprzętowe - system operacyjny Windows 8/10/11, macOS, Linux, Chrome OS. Przeglądarka - Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.