Pokonaj stres i przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu! Kontroluj emocje! Wzmocnij pewność siebie! Antystresowy SOS i koła ratunkowe dla menedżerów
Pokonaj stres i przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu! Kontroluj emocje! Wzmocnij pewność siebie! Antystresowy SOS i koła ratunkowe dla menedżerów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie "Pokonaj stres i przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu! Kontroluj emocje! Wzmocnij pewność siebie! Antystresowy SOS i koła ratunkowe dla menedżerów" adresowane jest do:
- Członków Zarządu
- Menedżerów wszystkich szczebli zarządzania
- Kierowników Projektów
- Liderów Zespołów
- Osób pełniących strategiczne role zawodowe w warunkach stresogennych, doświadczających napięć będących rezultatem często krytycznych relacji międzyludzkich (wewnątrz-korporacyjnych i zewnątrz-korporacyjnych).
- Wszystkich, którzy chcą rozwijać umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania stresem
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji14-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Pokonaj stres i przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu! Kontroluj emocje! Wzmocnij pewność siebie! Antystresowy SOS i koła ratunkowe dla menedżerów" przygotowuje do radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym i zarządzania emocjami w celu wykorzystania pełnego potencjału własnego w życiu zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje czym jest wypalenie zawodowe, jakie są jego przyczyny i objawy | Kryteria weryfikacji - omawia wpływ wysokiego poziomu stresu zawodowego- omawia wpływ konfliktów i obciążenia pracą - omawia wpływ poczucia niesprawiedliwego traktowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik określa wewnętrzne i zewnętrzne czynniki stresowe | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje uwarunkowania odczuwania stresu wg typów osobowości- określa przyczyny chronicznego stresu i jego następstwa - omawia objawy stresu dostrzegalne w zachowaniu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik podnosi swoją świadomość na temat własnych sposobów reagowania na stres i radzenia sobie z nim | Kryteria weryfikacji - określa stresogenne dla niego sytuacje- omawia jak stosować ćwiczenia oddechowe - omawia jak stosować wizualizacje i afirmacje - omawia wpływ ćwiczeń fizycznych i zabaw ruchowych dba o odpoczynek i sen - omawia wpływ stosowania energetyzującej diety i muzyki relaksacyjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana do osób, które chcą efektywnie zarządzać stresem
Usługa realizowana w ramach 1 grupy szkoleniowej, w trakcie ćwiczeń podział na grupy 3,5,7-osobowe w zależności od ilości uczestników.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi: pierwszy dzień - 2 x 15 minut i 1x 45 minut, drugi dzień - jedna przerwa 15 minut.
WALIDACJA - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/szkolenie-wypalenie-zawodowe-stres-wypalenie-zawodowe-jak-sobie-radzic?date=79481
1. Syndrom wypalenia zawodowego
Cel: Uświadomienie uczestnikom czym jest wypalenie zawodowe, jakie są jego przyczyny i objawy.
Przyczyny wypalenia zawodowego
- wysoki poziom stresu zawodowego
- konflikty interpersonalne w miejscu pracy
- brak wsparcia społecznego w pracy
- zbyt duże obciążenie pracą
- zbyt długie godziny pracy
- brak równowagi pomiędzy wysiłkiem wkładanym w pracę a oczekiwanymi za pracę nagrodami finansowymi i niefinansowymi (szacunek, prestiż, docenienie pracy)
- niski poziom autonomii zawodowej
- poczucie niesprawiedliwego traktowania
- duży rozdźwięk pomiędzy pracą, którą pracownik chciałby wykonywać a pracą, którą musi wykonywać w rzeczywistości
Objawy wypalenia zawodowego – trzy wymiary:
- wyczerpanie lub brak energii
- cynizm, negatywizm i zdystansowanie się wobec pracy
- zmniejszone poczucie własnej skuteczności
Ćwiczenia:
- Uruchomienie doświadczenia – odwołanie się do sytuacji trudnych/stresogennych
- Ćwiczenie oddychanie tzw. Naturalnego (2:2:4:2)
- „Mucha” – ćwiczenie poprawiające koncentrację
2. Stres – jeden z czynników wypalenia zawodowego.
Cel: Uświadomienie uczestnikom wewnętrznych i zewnętrznych czynników stresowych.
Uwarunkowanie odczuwania stresu typem osobowości – wewnętrzne czynniki stresowe, osobowość typu A (agresywna) i D (depresyjna)
Czym jest stres? Rodzaje stresu (eustres, dystres)
Czy każdy stres jest zły?
Proporcja poziomu stresu do wykonywanego zadania – Prawo Yarkesa i Dodsona
Przyczyny chronicznego stresu
Następstwa długotrwałego stresu
„Koło życia” wg Aleksandra Lowena – jak stres blokuje dostęp do naszych mocnych stron
Objawy stresu (objawy dostrzegalne w zachowaniu)
Neurofizjologia reakcji stresowej – co się dzieje w moim mózg, kiedy się denerwuję?
Fizjologiczne przejawy reakcji stresowej (objawy dostrzegalne w funkcjonowaniu ciała) np. w trakcie wystąpień publicznych, ważnych spotkań, prezentacji, komunikacji interpersonalnej
Psychologiczne przejawy reakcji stresowej (objawy dostrzegalne w zachowaniu) – podniesiony głos, agresja, bierność
Fazy stresu – od „uciekać czy bić się” do „udawać martwego”
Następstwa chronicznego stresu (frustracja, problemy z zapamiętywaniem i koncentracją, choroby stresowe, kłopoty ze snem, chroniczne zmęczenie, depresja, syndrom wypalenia, bezpłodność) wynikające np. z sytuacji pandemicznej, izolacji, czynników wojennych, braku stabilizacji i przewidywalności.
Ćwiczenia:
- Test Martinetta – badanie wieku serca za pomocą ciśnieniomierza
- Żonglowanie piłeczkami (rozluźnianie mięśni, synchronizacja półkul mózgowych, wzmacnianie kreatywności, dotlenianie organizmu)
- Office aerobic – proste ćwiczenia fizyczne do wykonania w biurze obniżające stres i poprawiające myślenie:
- – punkty na myślenie
- – jasność myślenia
- – leniwa ósemka
- – synchronizacja półkul mózgowych
3. Jak stres wpływa na mnie? – osobista „mapa sytuacji stresogennych” (autodiagnoza) analiza Lista stresorów zawodowych
Cel: pogłębienie samoświadomości uczestnika na temat własnych sposobów reagowania na stres i radzenia sobie z nim.
Jakie sytuacje są dla mnie trudne? – typologia indywidualna
Jak reaguję na sytuacje trudne? – schematy, nawyki działania – w komunikacji z innymi, w czasie prezentacji, rozmowy z klientem, przełożonym, współpracownikiem
Znaczenie inteligencji emocjonalnej dla skuteczności radzenia sobie ze stresem – dlaczego wzmacnianie umiejętności miękkich jest tak ważnym aspektem radzenia sobie ze stresem?
Ćwiczenia:
- Gimnastyka mózgu – ćwiczenia usprawniające pracę mózgu
- Ćwiczenia izometryczne – rozluźniające mięśnie karku, szyi i kręgosłupa
- „Pompowanie łydki” szybkie pozbywanie się napięć powstałych w wyniku wysokiego poziomu adrenaliny
4. Przeszkody w prowadzeniu harmonijnego życia, umiejętność ich przezwyciężania
Cel: pogłębienie samoświadomości uczestnika na temat przeszkód w prowadzeniu harmonijnego życia.
Nawyki ograniczające innowacyjność i elastyczność myślenia oraz otwartą postawę
Przekonania – uskrzydlające czy ograniczające nasze działanie, kontakty z innymi, osiąganie celów.
Rutyna uniemożliwiająca umiejętność przewidywania
Budowanie poczucia własnej wartości – jak się nie dać podcinaczom skrzydeł
System wartości – ich wpływ na podejmowane decyzje
Zabawa integracyjna – wykorzystanie elementów vedic art.
Ćwiczenia:
- Relaks synchronizujący półkule mózgowe i pobudzający zmysły
- Muzyka relaksacyjna -wpływ muzyki na obniżenie poziomu stresu
- Elementy vedic art. – osiąganie stanu flow, relaksu, wyciszenia, wzmocnienie kreatywności i intuicji poprzez malowanie
5. Wellbeing i równowaga w życiu prywatnym i zawodowym
Cel: Uświadomienie uczestnikom, jak dbać o wellbeing i na czym polega efektywność zawodowa i osobista; wykorzystanie technik coachingowych do wzmocnienia poczucia własnej wartości, a tym samym budowania odporności na stres
Koło życia – mój stosunek do pracy i innych wartości
Moja lista życiowych sukcesów, czyli jak nauczyć się doceniać siebie
Pewność siebie – jak zasilać swoje korzenie?
Mój system wartości – kręgosłup pozwalający wyznaczyć priorytety
Myśli – afirmacja i jej znaczenie w budowaniu pewności siebie
Ograniczające przekonania – jak je zmienić na pozytywne
Wdzięczność – metoda czyszczenia mózgu z „chwastów”
Wizualizacja – sposób motywacji, wzbudzania pozytywnych emocji i wzmacniania pewności siebie
Wyobraźnia – jak ją wykorzystać przy realizowaniu celów
Docieranie do zasobów na linii czasu
Mapa Marzeń – zaprojektuj swoją przyszłość, wzbudź pozytywne emocje i zmotywuj do działania
Ćwiczenia:
- Malowanie mandali – sposób na obniżenie stresu, wydzielanie się hormonów szczęścia, poprawę kreatywności i sprawności umysłowej, zwiększenie świadomości stanu emocjonalnego
- Moje wewnętrzne zasoby – ćwiczenie indywidualne i w zespołach.
- Joga twarzy:
- – rozluźnienie czepca ścięgnistego
- – rozluźnienie mięśni żuchwy (zmniejszenie bruksizmu)
- – rozluźnienie tzw. lwiej zmarszczki
- – udrożnienie przepływu limfy
6. Mój potencjał, moja wewnętrzna siła – jak wzmacniać pewność siebie i jak ją wykorzystać do budowania odporności na stres
Cel: Uświadomienie uczestnikom ich wewnętrznych zasobów i tego co buduje ich wewnętrzną siłę i dobrostan; obniżenie poziomu stresu poprzez dotarcie do osobistych zasobów.
Samoświadomość – jakie emocje mi towarzyszą i jaki mają wpływ na moje samopoczucie
Pewność siebie – od czego zależy? Dlaczego wpływa na umiejętność radzenia sobie ze stresem?
„Linia czasu” – ćwiczenie pomagające uświadomić uczestnikowi jego potencjał i mocne strony w sytuacjach stresowych np. w czasie wystąpień, prezentacji itp.
Moja lista życiowych sukcesów, czyli jak nauczyć się doceniać siebie
Myśli – afirmacja i jej znaczenie w budowaniu pewności siebie
Sterowanie własną motywacją poznawczą – przewaga motywacji wewnętrznej nad zewnętrzną
Alokacja – umiejętność przenoszenia swoich zasobów do realizacji różnych zadań
Feedbak – twórcze i konstruktywne przekazywanie informacji zwrotnej
Edyfikacja – dlaczego warto myśleć i mówić o innych dobrze?
Ćwiczenia:
- Kreatywne bazgroły – uaktywnienie procesu twórczego, koncentracji i relaksacji
- „Cytryna” – mentalny wpływ na odczuwanie stresu, wpływ myślenia na stan fizjologiczny
- Technika „nie myśl” – jak poprawnie formułować afirmacje
- „Moje sukcesy” – dbanie o swoje myśli
- „Rozpoczynaj z wizją końca” – siła wizualizacji w przygotowaniu mentalnym
7. W poszukiwaniu równowagi… recepta na kryzys. Stres OFF – Moc ON
Cel: wyposażenie uczestnika w praktyczne techniki obniżające poziom stresu i przejście przez kryzys
„Karetka pogotowia” – technika radzenia sobie ze stresem w „dysocjacji” – przeżywanie sytuacji stresowej z pozycji obserwatora
Asocjacja – kiedy wykorzystać do wzmacniania emocji, a kiedy z niej zrezygnować (Technika przydatna w sytuacji, kiedy wydarzenie dotyczy przyszłości np. spotkanie, prezentacja, wystąpienie publiczne)
Ćwiczenia oddechowe – kontrola tętna, rozluźnianie mięśni
„Trening MASEK” – warunkowanie obniżonego tętna
Trening relaksacji neuromięśniowej
Techniki umysłowe – wizualizacje, afirmacje
Gimnastyka mózgu – ćwiczenia synchronizujące półkule mózgowe
Office aerobik – ćwiczenia fizyczne poprawiające sprawność umysłową
Ćwiczenia i zabawy ruchowe – żonglowanie piłeczkami, ćwiczenia Dennisona, technika Jacobsona
Jak odzyskać wewnętrzną energię:
Odpoczynek i sen
Ćwiczenia fizyczne
Energetyzująca dieta
Muzyka relaksacyjna
Ćwiczenia:
- Technika asocjacji i dysocjacji – kiedy wykorzystywać
- Oddychanie „na 16” – kontrola tętna i rozluźnianie mięśni
- Oddychanie 4 x 5 – szybkie pozbywanie się stresu przed wystąpieniami publicznymi i ważnymi spotkaniami
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Pokonaj stres i przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu-część I-wykład+ćwiczenia | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Pokonaj stres i przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu-przerwa | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Pokonaj stres i przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu-część II-wykład+ćwiczenia | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Pokonaj stres i przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu-przerwa | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Pokonaj stres i przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu-część III-wykład+ćwiczenia | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Pokonaj stres i przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu-przerwa | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Pokonaj stres i przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu-część IV-wykład+ćwiczenia | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 20-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Pokonaj stres i przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu-część I-wykład+ćwiczenia | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Pokonaj stres i przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu-przerwa | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Pokonaj stres i przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu-część II-wykład+ćwiczenia | Prowadzący Trener Effectu | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Pokonaj stres i przeciwdziałaj wypaleniu zawodowemu-WALIDACJA-test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 089,77 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 699,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 174,15 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 141,58 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Trener Effectu
Posiada ponad 20 – letnie doświadczenie w pracy nad skuteczną redukcją stresu dla różnych organizacji w Polsce.
Posiada certyfikat I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Specjalizuje się w tematach związanych z zarządzaniem czasem i poprawą efektywności w pracy zawodowej, rozwojem kompetencji osobistych: zarządzanie stresem i kontrola emocji, work-life & balance komunikacja i asertywność, kreatywność i proaktywność, joga umysłu.
Od 2008 roku jest coachem (certyfikat Multi Level Coaching – studium coachingu obejmowało 540 godz.) – od 2004 roku prowadzi indywidualne treningi z menedżerami wyższego szczebla.
Mistrz Praktyk NLP – w pracy wykorzystuje nowoczesne metody neurolingwistycznego programowania.
Trener technik szybkiego czytania w Akademii Nauki i mnemotechniki. Od 10 lat prowadzi indywidualne sesje coachingowe, business coachingu, manager coachingu, jak również life coachingu oraz personal coachingu.
Ekspert w zakresie psychologii zapraszany do udziału w znanych audycjach radiowych: m.in. „Dobranocka” dla Programu III Polskiego Radia.
Posiada również bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla administracji publicznej m.in. dla: Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Środowiska, Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Warszawie, Urzędu Marszałkowskiego.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie papierowej
Informacje dodatkowe
Szkolenie stacjonarne.
Cena szkolenia zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, dwa lunche, przerwy kawowe, opłatę parkingową.
Adres
Adres
Możliwe jest zakwaterowanie w hotelu na dzień przed rozpoczęciem szkolenia od godziny 16:00 bez dodatkowych opłat. Kolacja w tym dniu w godz. 19:00 – 21:00.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi