Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi”- Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych- odpowiedzialny lider
Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi”- Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych- odpowiedzialny lider
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Odbiorcami usługi są właściciele i pracownicy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, którzy potrzebują wsparcia w rozwijaniu kompetencji związanych z technikami zarządzania w kryzysie. Szkolenie jest skierowane do pracowników na wszystkich szczeblach organizacyjnych, szczególnie do osób pracujących w zespołach, pracujących na stanowiskach samodzielnych ale także dla osób w procesie zmiany zawodowej.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji07-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji liderskich w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi poprzez nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie rozpoznawania rodzajów kryzysów, podejmowania decyzji pod presją, zarządzania emocjami i zespołem, prowadzenia skutecznej komunikacji, wdrażania planów awaryjnych oraz odbudowy organizacyjnej po kryzysie z uwzględnieniem etyki i odpowiedzialności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia rodzaje kryzysów w organizacji oraz ich potencjalne skutki | Kryteria weryfikacji Kategoryzuje sytuacje kryzysowe zgodnie z ich typologią | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje symptomy i źródła kryzysu | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje symptomy oraz przypisuje je do odpowiednich faz kryzysu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje etapy cyklu kryzysowego | Kryteria weryfikacji Porządkuje etapy cyklu w logicznej kolejności i przypisuje im działania lidera | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje zasady komunikacji kryzysowej | Kryteria weryfikacji Rozróżnia komunikaty skuteczne i nieskuteczne zgodnie z zasadami komunikacji liderskiej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia narzędzia planowania i kontroli działań w sytuacjach kryzysowych | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje funkcje narzędzi takich jak matryca priorytetów, scenariusze, checklisty | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje symptomy kryzysu i ich wpływ na organizację | Kryteria weryfikacji Monitoruje objawy i klasyfikuje je zgodnie z typem i stopniem zagrożenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje działania lidera w pierwszej fazie kryzysu | Kryteria weryfikacji Organizuje działania według priorytetów i struktury reagowania kryzysowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje schemat działań komunikacyjnych | Kryteria weryfikacji Dobiera i organizuje komunikaty zgodne z etapem i typem kryzysu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje działania wspierające odbudowę i rozwój po kryzysie | Kryteria weryfikacji Porządkuje i ocenia działania wdrożeniowe w procesie odbudowy zespołu lub organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje postawy lidera wspierające zaufanie w zespole | Kryteria weryfikacji Rozróżnia postawy budujące lub osłabiające zaufanie zespołowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uzasadnia znaczenie międzydziałowej współpracy w kryzysie | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje relacje między działami w kontekście skutecznego reagowania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia skutki błędnej komunikacji kryzysowej | Kryteria weryfikacji Analizuje następstwa komunikatów naruszających zasady skutecznej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
1.Kryzys w organizacji-definicje i typologie
-Rodzaje kryzysów: operacyjne, wizerunkowe, personalne, strategiczne
-Źródła i symptomy nadchodzącego kryzysu
-Cykl życia kryzysu: od zdarzenia do odbudowy
2.Rola lidera w sytuacjach kryzysowych
-Kluczowe kompetencje lidera kryzysowego
-Postawy i decyzje lidera w obliczu presji
-Przewodzenie w niepewności – zarządzanie emocjami własnymi i zespołu
-Etyka i odpowiedzialność w trudnych decyzjach
3.Komunikacja kryzysowa
-Zasady komunikacji w stresie i napięciu
-Komunikaty lidera wobec zespołu, zarządu i interesariuszy
-Transparentność vs. poufność – co i jak komunikować
-Błędy komunikacyjne w kryzysie i ich konsekwencje
4.Zespół w sytuacji kryzysowej
-Reakcje pracowników na stres i niepewność
-Budowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania
-Delegowanie w kryzysie – autonomia vs. kontrola
-Utrzymanie motywacji i efektywności w warunkach destabilizacji
Dzień 2
5.Decyzje i priorytety w warunkach kryzysu
-Podejmowanie decyzji pod presją czasu i emocji
-Priorytetyzacja działań – matryce i narzędzia decyzyjne
-Zarządzanie ryzykiem i scenariuszami
-Elastyczność i korekta kursu
6.Strategie i narzędzia zarządzania kryzysowego
-Tworzenie i wdrażanie planów awaryjnych (contingency plans)
-Rola procedur, checklist i zespołów kryzysowych
-Współpraca z działami HR, PR i bezpieczeństwa
-Analiza przypadków (case study)
7. Odbudowa po kryzysie i rozwój organizacyjny
-Refleksja i ewaluacja działań kryzysowych
-Wnioski jako podstawa rozwoju kultury organizacyjnej
-Wzmacnianie odporności psychicznej i systemowej
-Komunikacja „po kryzysie” – jak zakończyć kryzys formalnie i emocjonalnie
WALIDACJA
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Kryzys w organizacji – definicje i typologie | Prowadzący Karol Helowicz | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Karol Helowicz | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Rola lidera w sytuacjach kryzysowych | Prowadzący Karol Helowicz | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 przerwa obiadowa | Prowadzący Karol Helowicz | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Komunikacja kryzysowa | Prowadzący Karol Helowicz | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Karol Helowicz | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Zespół w sytuacji kryzysowej | Prowadzący Karol Helowicz | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Decyzje i priorytety w warunkach kryzysu | Prowadzący Karol Helowicz | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Karol Helowicz | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Strategie i narzędzia zarządzania kryzysowego | Prowadzący Karol Helowicz | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 przerwa obiadowa | Prowadzący Karol Helowicz | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Strategie i narzędzia zarządzania kryzysowego c.d. | Prowadzący Karol Helowicz | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Karol Helowicz | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Odbudowa po kryzysie i rozwój organizacyjny | Prowadzący Karol Helowicz | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 736,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 736,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 171,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 171,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Karol Helowicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt.
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika, zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami (np. stoły z regulowaną wysokością).
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i indywidualne, filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna osoba odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kontakt telefoniczny)
Sala szkoleniowa powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki realizacji szkolenia
- regulaminy i instrukcje BHP, zasady ewakuacji, instrukcje bezpieczeństwa pożarowego
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi