Szkolenie - Tworzenie strategii biznesowej na podstawie Business Model Canvas & Lean Canvas
Szkolenie - Tworzenie strategii biznesowej na podstawie Business Model Canvas & Lean Canvas
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do właścicieli firm, członków zarządów, menedżerów i osób odpowiedzialnych za rozwój organizacji, w szczególności z sektora MŚP. Uczestnikami mogą być osoby planujące rozwój firmy, wprowadzające nowy produkt lub usługę, przygotowujące się do ekspansji na nowe rynki lub pozyskania finansowania, a także chcące uporządkować obszary strategiczne działalności. Nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie w pracy z modelami biznesowymi, natomiast potrzebna jest gotowość do pracy warsztatowej i analizy własnych pomysłów biznesowych.
Usługa adresowana również dla uczestników projektu:
- „Kierunek – Rozwój”
- „Malopolski Pociąg Do Kariery - Sezon 1”
- "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
- „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego opracowania i analizy modelu biznesowego z wykorzystaniem narzędzi Business Model Canvas i Lean Canvas, umożliwiając identyfikację kluczowych elementów działalności, weryfikację założeń rynkowych oraz zaplanowanie działań rozwojowych firmy. Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili przełożyć wizję i strategię firmy na spójny model biznesowy, dostosowany do zmian rynkowych i celów organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje kluczowe elementy działalności firmy z wykorzystaniem Business Model Canvas i Lean Canvas. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi poprawnie zidentyfikować i opisać co najmniej 8 z 9 elementów modelu, wskazując ich powiązania i wpływ na strategię firmy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik porównuje zastosowania BMC i Lean Canvas, dobierając narzędzie do specyfiki projektu lub organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje co najmniej trzy różnice między BMC a Lean Canvas oraz uzasadnia wybór jednego z narzędzi w odniesieniu do własnego przypadku. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik formułuje cele rozwojowe organizacji zgodnie z zasadą SMART. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje co najmniej trzy cele strategiczne spełniające kryteria SMART, powiązane z przygotowanym modelem biznesowym. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik opracowuje mini-plan wdrożenia strategii na podstawie przygotowanego modelu biznesowego. | Kryteria weryfikacji Plan zawiera określone działania, przypisane zasoby, osoby odpowiedzialne i wstępny harmonogram realizacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Uczestnik prezentuje wypracowany model biznesowy i plan działań, uzasadniając przyjęte rozwiązania. | Kryteria weryfikacji Prezentacja zawiera omówienie kluczowych elementów modelu, celów strategicznych i planu wdrożenia, a uzasadnienia są spójne i logiczne. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia (10 godzin zegarowych, w tym 9 godzin szkolenia + 1 godzina walidacji)
Moduł 1. Wprowadzenie do myślenia strategicznego – 1 godz.
• Rola strategii w rozwoju organizacji, w szczególności w sektorze MŚP
• Typowe błędy strategiczne: reaktywność, intuicyjne decyzje, brak spójnych celów
• Różnica między celem operacyjnym a strategicznym
Moduł 2. Business Model Canvas i Lean Canvas – omówienie narzędzi – 1,5 godz.
• Struktura Business Model Canvas – 9 obszarów modelu
• Struktura Lean Canvas – różnice w podejściu i zastosowaniach
• Porównanie obu narzędzi i wskazówki, kiedy które stosować
• Przykłady modeli w praktyce
Moduł 3. Warsztat: modelowanie biznesu uczestnika w BMC i Lean Canvas – 2 godz.
• Wypełnienie obu modeli na przykładzie własnej firmy lub pomysłu biznesowego
• Konsultacje indywidualne z trenerem
• Praca w parach i grupach – wymiana spostrzeżeń, analiza luk i możliwości
Moduł 4. Planowanie celów rozwojowych – 1,5 godz.
• Zasada SMART w praktyce
• Wybór priorytetowych obszarów do rozwoju
• Ćwiczenie: formułowanie 3–5 celów strategicznych
• Analiza przykładów: cele nieczytelne vs. cele skuteczne
Moduł 5. Warsztat: od strategii do działania – 1,5 godz.
• Przekładanie celów na działania operacyjne
• Tworzenie mini-planów wdrożeniowych z określeniem zasobów, odpowiedzialności i ryzyk
• Przygotowanie finalnych wersji modeli i planów
Moduł 6. Prezentacja i omówienie prac – 1 godz.
• Prezentacja wyników pracy uczestników
• Informacja zwrotna od trenera
• Wnioski i dobre praktyki
Moduł 7. Podsumowanie i dalsze kroki – 0,5 godz.
• Jak pracować z wypracowanymi modelami po szkoleniu
• Jak aktualizować modele i cele
• Rekomendacje wdrożeniowe
Walidacja po szkoleniu – 1 godz.
• Sprawdzenie przygotowanych modeli i planów działań pod kątem spójności, kompletności i zgodności z celami szkolenia
Forma pracy:
Interaktywny warsztat z elementami prezentacji, praca indywidualna i w małych grupach, case studies, konsultacje z trenerem, narzędzia: Business Model Canvas, Lean Canvas, karta celów, mini-plan działań, arkusz refleksji.
Efekt końcowy:
Uczestnik wychodzi z gotowym modelem biznesowym w dwóch wariantach (BMC i Lean Canvas) oraz zestawem spójnych celów rozwojowych przygotowanych do wdrożenia lub przedstawienia decydentom w firmie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 1 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 1 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 1 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 2 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 2 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Szkolenie zdalne czasie rzeczywistym - 2 dzień (prezentacja, rozmowa na żywo, ćwiczenia, współdzielenie ekranu) | Prowadzący Agnieszka Dobosz | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja po szkoleniu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 788,62 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 220,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 178,86 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Dobosz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma komplet materiałów dydaktycznych i roboczych niezbędnych do aktywnego uczestnictwa w szkoleniu oraz dalszej pracy nad strategią rozwoju firmy. Materiały będą dostępne w formie papierowej i/lub elektronicznej, w zależności od formy realizacji usługi.
W skład pakietu materiałów wchodzą:
– prezentacja szkoleniowa w formacie PDF, zawierająca omówienie kluczowych zagadnień teoretycznych (strategia, model Canvas, zasada SMART),
– szablon Business Model Canvas & Lean Canvas
– formularz „Arkusz planowania celów SMART”, umożliwiający samodzielne definiowanie celów rozwojowych,
– „Karta działań strategicznych” – narzędzie do planowania kroków wdrożeniowych, zawierające pola dotyczące zasobów, odpowiedzialności, harmonogramu i ryzyk,
– „Arkusz refleksji strategicznej” – autodiagnoza wiedzy i postawy uczestnika przed i po szkoleniu,
– lista kontrolna do wdrożenia strategii po szkoleniu – praktyczny przewodnik ułatwiający monitorowanie realizacji celów,
– rekomendowana bibliografia i linki do bezpłatnych narzędzi online, wspierających dalsze samodzielne działania (m.in. generator Canvas, przykłady strategii dla MŚP, edytowalne szablony SMART).
W przypadku formy zdalnej wszystkie materiały zostaną przekazane uczestnikom przed rozpoczęciem szkolenia drogą mailową lub za pośrednictwem platformy e-learningowej (np. Google Drive, Dropbox, OneDrive).
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój
Zawarto umowę z WUP Kraków w ramach Projektu „Malopolski Pociąg Do Kariery - Sezon 1” oraz Projektu "Nowy Start w Małopolsce z EURESEM"
Zawarto umowę z WUP Szczecin w ramach Projektu „Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe”
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa szkoleniowa realizowana będzie w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym, z wykorzystaniem platformy komunikacyjnej Google Meet lub innej równoważnej.
Aby zapewnić płynny i niezakłócony udział w szkoleniu, uczestnik musi dysponować:
- komputerem stacjonarnym lub laptopem z aktualnym systemem operacyjnym (Windows 10 lub nowszy, macOS, Linux),
- stabilnym łączem internetowym o przepustowości min. 10 Mb/s (zalecane: 20 Mb/s i więcej),
- działającą kamerą internetową (wymagana do pracy warsztatowej oraz weryfikacji obecności),
- sprawnym mikrofonem oraz głośnikami lub zestawem słuchawkowym (wymagana komunikacja głosowa podczas ćwiczeń i konsultacji),
- dostępem do przeglądarki internetowej w aktualnej wersji (zalecane: Chrome, Firefox lub Edge),
- kontem e-mail do komunikacji organizacyjnej i otrzymywania materiałów szkoleniowych.
W przypadku pracy na dwóch ekranach (np. laptop + monitor zewnętrzny), komfort uczestnictwa w ćwiczeniach praktycznych może być znacznie wyższy, jednak nie jest to wymóg konieczny.
W dniu poprzedzającym szkolenie uczestnik otrzyma link do spotkania,
Uczestnik powinien znajdować się w cichym, dobrze oświetlonym miejscu, umożliwiającym koncentrację i aktywny udział w pracy indywidualnej oraz zespołowej.