Zielone kompetencje - Profil stresu zawodowego i prywatnego z wykorzystaniem zielonych kompetencji.
Zielone kompetencje - Profil stresu zawodowego i prywatnego z wykorzystaniem zielonych kompetencji.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Osoby pragnące poprawić komunikację interpersonalną oraz zrozumieć siebie i innych. Szkolenie jest dla ludzi chcących pogłębić swoje zainteresowania na temat przyczyn i skutków stresu w miejscu pracy i w życiu prywatnym, jak również zdobyć najważniejsze kompetencje dla zrównoważonego rozwoju. Oferta skierowana jest również dla osób, które planują współpracować z instytucjami wpierającymi zielone innowacje oraz poznać narzędzia i sposoby radzenia sobie ze stresem.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji03-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje uczestników do zwiększenia świadomości postrzegania stresu, rozpoznaniu sygnałów stresowych oraz jak zapobiegać i w odpowiednim momencie im przeciwdziałać. Szkolenie ma na celu rozwijanie świadomości ekologicznej oraz przyczynienie się do budowania zielonej gospodarki wraz z nabyciem kompetencji dla zrównoważonego rozwoju. Pomaga zniwelować obawy związane z Europejskim Zielonym Ładem, które dotyczą potencjalnych kosztów transformacji i obciążeń dla gospodarki.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje pojęcia zielonej gospodarki | Kryteria weryfikacji Wdraża pojęcia zielonej gospodarki, jej skutki dla rynku pracy oraz życia społecznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia kluczowe zielone kompetencje | Kryteria weryfikacji Wdraża i opisuje wraz z przyporządkowaniem przykładów różnych działań typowych dla kategorii zielonych kompetencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje znaczenie zielonych kompetencji i ich wpływ na życie codzienne oraz zawodowe | Kryteria weryfikacji Analizuje i wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z zieloną transformacją ( zielona gospodarka , zielone miejsca pracy, zielone kompetencje) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje pojęcie zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Uzasadnia i opisuje jak wprowadzić w życie codziennie i zawodowe zasady zrównoważonego rozwoju, jak zmienić swoje nawyki na lepsze. Czyli jak pracować nad własną motywacją. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje stres oraz rodzaje stresorów. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje czym jest stres oraz wymienia jego rodzaje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia procedury i analizy stresu. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje poznane strategie radzenia sobie ze stresem, rozumie czym jest stres. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża wzorce stresu. | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje wzorce stresu aby znaleźć swój osobisty i zawodowy wzorzec stresu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wykorzystuje poznane krótkofalowe i długofalowe strategie radzenia sobie ze stresem | Kryteria weryfikacji Stosuje umiejętnie poznanie strategii radzenia sobie w sytuacji stresowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Rozróżnia wskazane rodzaje sygnałów stresu. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje poznane rodzaje sygnałałów stresowych oraz wymienia działania zaradcze. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne- komunikacja międzyludzka | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje odpowiednie stylekomunikacji i niweluje sytuacje konfliktowe. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Charakteryzuje w jaki sposób możnabudować świadomość i szacunek dla środowiska poprzez stosowanie ekologicznych postaw w pracy w życiu codziennym. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i analizuje proces zmniejszaniazużycia wody, praktycznego zastosowania recyklingu i segregacji odpadów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje i ocenia Europejski Zielony Ład | Kryteria weryfikacji Analizuje i charakteryzuje czym jest Zielony Ład, wymienia głowne cele i założenia oraz kluczowe obszary działania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje jaki wpływ ma Zielony Ład na życie codzienne i zawodowe | Kryteria weryfikacji Stosuje i analizuje w życiu codziennym założenia i cele Europejskiego Zielonego Ładu, które obejmują szereg inicjatyw politycznych mających na celu transformację ekologiczną we wszystkich sektorach gospodarki. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program skupia się na systemowym myśleniu, odpowiedzialności środowiskowej oraz aktywnym działaniu w oparciu o ramy zielonych kompetencji, rozwijając kluczowe umiejętności niezbędne do wsparcia transformacji ekologicznej. Każdy z uczestników zdobędzie wiedzę oraz narzędzia , które umożliwią świadome podejmowanie życiowych decyzji z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz efektywne wdrażanie innowacji proekologicznych w swoich miejscach pracy oraz w życiu codziennym.
Zakres szkolenia i kompetencje , które nabędzie uczestnik są zielone na podstawie bazy danych ESCO - wykazu przykładowych zielonych umiejętności opracowanych przez KE w ramach w ramach klasyfikacji ESCO:
- budowanie świadomości ekologicznej i promowanie działań proekologicznych
- optymalizacja zużycia energii elektrycznej, ogrzewania oraz wody
- stosowanie zasad recyklingu oraz segregacji odpadów
Hasłem przewodnim szkolenia jest:
- Przemyśl swoje postępowanie ze stresem krok po kroku
- Znajdź własną drogę ku większej kompetencji w stresie
- Dowiedz się, jak zyskać lepszą jakość życia
Aby móc przeciwdziałać stresowi lub go unikać, ważne jest, aby w miarę wcześnie rozpoznawać jego sygnały oraz pierwsze oznaki wyczerpania. Wiele osób wybiera jednak strategię „nie dociekam – uciekam”. Próba rozprawienia się z sygnałami stresu wymaga odwagi oraz rezygnacji z wypierania problemów i życia w zaprzeczeniu.
Znajomość swoich osobistych sygnałów ostrzegawczych pozwoli Ci wpływać na sytuację życiową, w której się aktualnie znajdujesz.
Główne założenia i cele Europejskiego Zielonego Ładu:
- Neutralność klimatyczna do 2050 roku: Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto.
- Wzrost gospodarczy niezależny od zużycia zasobów: Oddzielenie wzrostu gospodarczego od wykorzystania zasobów naturalnych.
- Sprawiedliwa transformacja: Zapewnienie, że korzyści z transformacji ekologicznej będą dostępne dla wszystkich obywateli i regionów.
- Nowoczesna i konkurencyjna gospodarka: Wykorzystanie transformacji ekologicznej do pobudzenia innowacji i konkurencyjności gospodarki UE.
- Ochrona środowiska i różnorodności biologicznej: Działania na rzecz ochrony powietrza, wody, gleby oraz przywrócenia i ochrony różnorodności biologicznej.
- Zrównoważony transport: Promowanie ekologicznych środków transportu i ograniczenie emisji z transportu.
- Gospodarka o obiegu zamkniętym: Przejście na model gospodarki, w którym odpady są minimalizowane, a zasoby są wykorzystywane w sposób efektywny.
Kluczowe obszary działania:
- Transformacja energetyczna: Odnawialne źródła energii, efektywność energetyczna, dekarbonizacja sektora energetycznego.
- Gospodarka o obiegu zamkniętym: Recykling, ponowne wykorzystanie, minimalizacja odpadów.
- Ochrona różnorodności biologicznej: Ochrona siedlisk, ochrona gatunków, zrównoważone rolnictwo.
- Zrównoważony transport: Rozwój transportu publicznego, e-mobilność, transport kolejowy.
- Zrównoważone finansowanie: Kierowanie inwestycji w kierunku zrównoważonych projektów i przedsiębiorstw.
Program szkolenia zawiera Obszar technologii: 3.3 Technologie Gospodarowania odpadami, zgodnie z Programem Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030.
Dzień pierwszy
Moduł 1.
Kształtowanie postawy związanej z odpowiedzialnością ekologiczną w życiu zawodowym i osobistym. Zielone kompetencje i umiejętności.
- świadomość i szacunek dla środowiska
- promowanie zielonej wiedzy
- działania proekologiczne w życiu codziennym i w pracy
- recykling i segregacja odpadów podstawą świadomości proekologicznej
Zielone kompetencje, działania proekologiczne - nasze postawy na rzecz klimatu oraz przestrzegania zasad zrównoważonego rozwoju w miejscu pracy oraz w życiu codziennym
Moduł 2.
Jak powstaje stres?
Stres nie jest stanem, tylko procesem.
Definicja stresu. Stres wg Yerkes-Dodson.
Moduł 3.
Przewodnik po Twoim osobistym stresie, czyli stres to kwestia indywidualna.
Rodzaje stresorów. Praca na kwestionariuszach - czyli jak rozpoznać swoje zawodowe i prywatne czynniki stresogenne.
Przerwa
Moduł 4.
Zrozumienie stresu . Procedura i analiza stresu.
Poznanie strategii radzenia sobie ze stresem. Praca na kwestionariuszu - określ swoje obecne zachowania związane ze stresem.
Moduł 5.
Definicja Europejskiego Zielonego Ładu. Główne założenia I cele oraz nowe możliwości.
Poznanie szczegółowo obaw:
- koszty transformacji,
- obciążenia dla gospodarki,
- utrata miejsc pracy.
- utrata miejsc pracy,
- brak akceptacji społecznej.
Dzień drugi.
Moduł 1.
Wzorce stresu. Czyli twój zawodowy i prywatny wzorzec stresu na mapie stresu.
Przegląd 11 wzorów stresu. Zrozumienie osobistych wzorców reakcji. Analiza Twoich wzorców stresu.
Radzenie sobie ze stresem = uruchamianie zasobów i ich celowe stosowanie.
Moduł. 2
Krótkofalowe oraz długofalowe strategie radzenia sobie ze stresem.
Jak przezwyciężyć swoje czynniki stresogenne?
Moduł 3.
Rodzaje sygnałów stresu. Czyli jak organizm nam sygnalizuje i jak często. Zrozum siebie.
Poprawa komunikacji pomiędzy pracownikami, na każdym poziomie współpracy co wpływa na dobrą atmosferę i wydajność.
Przerwa
Moduł 4.
Empatia dla środowiska poprzez zastosowanie zasad recyklingu i segregacji odpadów
Budowanie świadomości ekologicznej i promowanie tych działań – dlaczego korzystnie to na nas wpływa?
Zielone kompetencje i umiejętności :
- świadomość i szacunek dla środowiska
- promowanie zielonej wiedzy
- redukcja i zarządzanie odpadami w życiu codziennym
- Umiejętność pracy zespołowej
- Planowanie oparte na logicznym myśleniu
Usługa prowadzona jest w godzinach dydaktycznych, czas trwania szkolenia to 16 godzin lekcyjnych.
Czas przerw został wliczony w godzinowy wymiar usługi. Czas walidacji nie został wliczony w szkolenie.
Szkolenie ma charakter warsztatowy i obejmuje:
- 4 godziny dydaktyczne teorii
- 12 godzin dydaktycznych praktyki
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Moduł 1 | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Moduł 2 | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Moduł 3 | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Moduł 4 | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Moduł 5 | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 04-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Moduł 1 | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Moduł 2 | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Moduł 3 | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Moduł 4 | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 05-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Anderka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma:
- licencjonowane materiały szkoleniowe
- niezbędne materiały do ćwiczeń praktycznych
- certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę i pozyskane umiejętności
- niezbędne materiały i akcesoria do przeprowadzenia szkolenia
Warunki uczestnictwa
Szkolenie zostanie zrealizowane w przypadku zebrania się grupy min. 6 - osobowej.
Aby wziąć udział w szkoleniu należy skontaktować się przed datą zakończenia rekrutacji z organizatorem szkolenia drogą mailową lub telefoniczną
e-mail: anderka.persolog@gmail.com tel: +48 515077796 |
Informacje dodatkowe
Warunkiem ukończenia szkolenia jest obecność w 80% czasu szkolenia
Usługa prowadzona jest w godzinach dydaktycznych. Przerwy wliczają się do harmonogramu. Harmonogram przerw jest elastyczny i dostosowany do potrzeb uczestników w czasie trwania szkolenia.
Zakres szkolenia i kompetencje, które nabędzie uczestnik są zielone na podstawie bazy danych ESCO - wykazu przykładowych zielonych umiejętności opracowanych przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Karta niniejszej usługi rozwojowej została przygotowana zgodnie z obowiązującym Regulaminem Bazy Usług Rozwojowych.
PODSTAWA ZWOLNIENIA Z VAT:
1. Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi