Przeciwdziałanie mobbingowi, naruszeniu dóbr osobistych, konfliktom i dyskryminacji w miejscu pracy – zmiany w przepisach o mobbingu
Przeciwdziałanie mobbingowi, naruszeniu dóbr osobistych, konfliktom i dyskryminacji w miejscu pracy – zmiany w przepisach o mobbingu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie dla:
- Prezesów, Dyrektorów zarządzających, Właścicieli firm, którzy powinni być świadomi zjawiska mobbingu i dyskryminacji
- Dyrektorów Personalnych, Kierowników Działów Kadr zobowiązanym monitorować zjawisko mobbingu w organizacji, przeciwdziałać mu oraz pomagać w rozwiązywaniu konfliktów
- Szefów Zespołów
- Kierowników Działów, osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników
- Przedstawicieli związków zawodowych
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji17-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi5
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Przeciwdziałanie mobbingowi, naruszeniu dóbr osobistych, konfliktom i dyskryminacji w miejscu pracy – zmiany w przepisach o mobbingu” prowadzi do stworzenia i wdrożenia planu działań antymobbingowychEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik buduje politykę antymobbingową | Kryteria weryfikacji -omawia jak informować pracowników o niebezpieczeństwie i konsekwencjach mobbingu- omawia jak diagnozować i reagować na mobbing, dyskryminację i molestowanie - omawia sposób opracowania trybu zgłaszania i weryfikacji działań mobbingowych - omawia zasady tworzenia regulaminu przeciwdziałania mobbingowi | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje procedury antymobbingowe | Kryteria weryfikacji - omawia zasady wprowadzania procedur skargowych- omawia jak uruchomić proces gdy wykryte zostają działania mobbingowe - omawia jak sporządzić opinię o pracowniku i ocenę okresową w kontekście naruszenia dóbr osobistych - omawia zasady dokumentowania przebiegu postępowania antymobbingowego - omawia jak powołać komisję antymobbingową | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie jest skierowane do osób, które zobowiązane są do wykrywania i monitorowania symptomów mobbingu
Usługa online w czasie rzeczywistym, realizowana w ramach 1 grupy szkoleniowej, bez podziału na grupy.
Uczestnik powinien posiadać komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu, wyposażony w kamerę, głośnik i mikrofon.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi i trwają 15 minut.
Walidacja - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-menedzerow/szkolenie-effect-mobbing-dyskryminacja-w-pracy
1. Jakie zmiany w zakresie mobbingu przygotowuje obecnie rząd w pilnym trybie? Jaki będzie kierunek najbliższych zmian? Nowa definicja mobbingu?
Jakie są obecnie projektowane zmiany w zakresie przepisów o mobbingu?
Co oznacza nierówne wynagrodzenie ze względu na płeć, jako nowy (projektowany) element mobbingu po zmianach przepisów?
Kiedy różnica w wynagrodzeniu ze względu na płeć będzie mogła stanowić mobbing?
2. Jakie są obowiązki pracodawcy w zakresie przeciwdziałania mobbingowi, naruszeniom dóbr osobistych i dyskryminacji wynikające z prawa pracy?
Jakie są metody przeciwdziałania mobbingowi?
3. Jak zbudować skuteczną politykę antymobbingową?
Jakie wprowadzić mechanizmy, by wyłapać i zneutralizować niepożądane zachowania?
Na co zwracać szczególną uwagę?
Jak rozpoznawać (diagnozować) i reagować na mobbing, dyskryminację i molestowanie?
Co powinno niepokoić pracodawcę?
Jak prowadzić postepowanie?
Jakimi zasadami powinno się rządzić postępowanie antymobbingowe?
Co warto przewidzieć w procedurze antymobbingowej?
Charakterystyka postępowania. Profesjonalizm. Obiektywizm. Ograniczenie w czasie. Dokumentowanie przebiegu postępowania. Tajemnica. Ochrona osób w toku postępowania. Przesłuchanie online. Odstąpienie od przesłuchania osoby, której stawia się zarzut mobbingu.
4. Jak powołać komisję antymobbingową?
5. Jakie są zasady działania i uprawnienia zespołu antymobbingowego w organizacji?
6. Kto bierze udział w czynnościach komisji antymobbingowej?
7. Jak zbierać i zabezpieczać dowody? Jakie czynności podejmują członkowie komisji?
8. Jak postąpić jeżeli ofiara nie chce wszczęcia postępowania?
9. Czy warto pracowników ankietować? Jakie zadawać pytania?
10. Jakie mogą być konsekwencje postanowienia nieuzasadnionego zarzutu mobbingu? Dlaczego nie można działać pochopnie?
11. Co to jest mobbing? – drobiazgowe omówienie definicji mobbigu z poszczególnymi elementami.
12. Jak rozumieć pojęcia uporczywości i długotrwałości?
13. Jak długo musi trwać nękanie lub zastraszanie, by zostały uznane za mobbing?
14. Jakie są rodzaje zachowań, typy praktyk mobbingowych?
15. Jakie są przyczyny mobbingu?
16. Kim jest ofiara?
17. Czym różni się mobbing od naruszenia dóbr osobistych pracownika?
18. Czy kontrola pracy jest mobbingiem?
19. Czym różni się mobbing od sporu i konfliktu – co nie jest mobbingiem?
20. Czy rozróżniasz pojęcia mobbingu, dyskryminacji, nierównego traktowania w zatrudnieniu i molestowania?Jakie są podobieństwa i różnice?
21. Czym różni się dyskryminacja od nierównego traktowania w zatrudnieniu?
22. Jakie działania nie stanowią naruszenia zasady równego traktowania?
23. Czy pracownik może nagrywać w miejscu pracy?
24. Jakie są skuteczne metody i narzędzia zwalniające pracodawców z konieczności wypłaty odszkodowań i zadośćuczynień na wypadek zarzutów ze strony pracowników?
25. Jak zminimalizować ryzyko roszczeń pracowników z tytułu mobbingu czy dyskryminacji czy naruszenia dóbr osobistych?
26. Jak ważne jest wczesne reagowanie na wszelkie przejawy dyskryminacji, mobbingu i naruszeń dóbr osobistych w pracy? Jakie działania podejmować?
27. Jak powinna wyglądać komunikacja z pracownikami (edukacja zarówno menedżerów jak i szeregowych pracowników w zakresie przeciwdziałania dyskryminacji na wypadek zarzutów pracowników dotkniętych mobbingiem)?
28. Jakie mogą być skutki tolerowania mobbingu, naruszenia dóbr osobistych przez pracodawcę, menedżerów, pracowników?
29. Jakie są spory powstałe na tle mobbingu i naruszenia dóbr osobistych pracownika?
30. Na kim spoczywa ciężar dowodu w postępowaniu przed sądem pracy w sprawach o mobbing? Jakie zgłaszać dowody?
31. Jak wygląda rozwiązywanie konfliktów powstałych z zarzutu mobbingu (ugoda sądowa i pozasądowa, postępowanie mediacyjne)?
32. Do kogo zwrócić się o przeprowadzenie mediacji?
33. Jakie są roszczenia pracownika z tytułu mobbingu i naruszenia dóbr osobistych?
34. Jak ustala się zadośćuczynienie?
35. Co obejmuje odszkodowania z tytułu mobbingu?
36. Kiedy przedawniają się roszczenia z tytułu mobbingu?
37. Jakie są konsekwencje wobec mobbera możliwe do wyciągnięcia przez pracodawcę?
Czy jest możliwy regres w stosunku do mobbera? Odpowiedzialność materialna.
38. Dlaczego ogromnie ważne jest dbanie przez pracodawcę o dobrą atmosferę w pracy i przeciwdziałanie konfliktom?
39. Jakie są konsekwencje naruszania praw pracowniczych w kodeksie karnym?
40. Jakie są zasady odpowiedzialności osób kierujących pracownikami?
41. Jak kształtuje się naruszenie dóbr osobistych pracownika z tytułu rozwiązania umowy o pracę, wypowiedzenia umowy lub ukarania karą porządkową.
42. Jak wygląda udział „osób trzecich” podczas rozmów dyscyplinujących?
43. Czy wiesz jak sporządzić prawidłowo opinię o pracowniku i ocenę okresową w kontekście a naruszenia dóbr osobistych?
44. Czy wiesz, czy i kiedy wydanie polecenia poza zakresem czynności, odmowa użycia tytułu zawodowego pracownika, polecenie poddania się badaniu na trzeźwość pracownika, ujawnienie przyczyny zwolnienia mogą wiązać się z zarzutami przeciwko pracodawcy?
45. Czy wiesz jak prowadzić legalny monitoring pracownika w miejscu pracy?
46. Czy utrudnianie uprawnień pracowniczych może stanowić mobbing albo zarzut dyskryminacji? Czy np. odmowa udzielenia wyjścia prywatnego, uwzględnienia wniosku o pracę zdaną mogą stanowić zarzut naruszenia dóbr osobistych albo dyskryminacji?
47. Czy kierowanie pracownika na badania profilaktyczne przed terminem może być uznane za naruszenie dóbr osobistych?
48. Czy zmiana planów urlopowych pracowników lub odwołanie z urlopu może stanowić zarzut naruszenia dóbr osobistych?
49. Czy krytyka pracodawcy może stanowić postawę do rozwiązania umowy o pracę?
50. Jak postąpić kiedy pracodawca nie zgadza się z rozwiązaniem przez pracownika umowy o pracę z powodu mobbingu lub dyskryminacji (nierównego traktowania w zatrudnieniu)?
51. Czy atmosfera napięcia związana z widmem zmian organizacyjnych może być uznana za mobbing?
52. Czy brak odpoczynku dobowego może stanowić zarzut naruszenie dóbr osobistych pracownika? Co z dyżurem pracownika pod telefonem, który narusza jego odpoczynek?
53. W jaki sposób niewłaściwa organizacja pracy wpływa na zarzut mobbingu lub naruszenia dób osobistych albo dyskryminacji?
54. Czy można przetwarzać dane pracownicy o karmieniu dziecka piersią?
55. Czy wolno sporządzać notatki służbowe?
56. Na czym ma polegać transparentność wynagrodzeń w kontekście zmian przepisów wynikających z wdrożenia dyrektywy 2023/970 w sprawie wzmocnienia stosowania zasady równości wynagrodzeń dla mężczyzn i kobiet za taką samą pracę lub pracę o takiej samej wartości za pośrednictwem mechanizmów przejrzystości wynagrodzeń oraz mechanizmów egzekwowania?
57. Na czym polega dyskryminacja płacowa?
Co z wynagrodzeniem „w widełkach”?
Jakie są obiektywne kryteria wartościowania pracy?
58. Co to jest praca tej samej wartości, tego samego rodzaju? Co to jest praca jednakowa?
59. Czy można różnicować wynagrodzenia ze względu na pilna potrzebę zatrudnienia pracownika (zachęcenie do podjęcia pracy)?
60. Jakie są obiektywne kryteria różnicowania wynagrodzenia?
Czy dopuszczalne jest różnicowanie praw pracowników, którzy pełnią te same obowiązki ale niejednakowo?
Jakie wprowadzać rozwiązania w regulaminie pracy i regulaminie wynagradzania konieczne po zmianach przepisów (obiektywne kryteria oceny i wynagradzania pracowników)?
W jaki sposób wartościować pracę pracowników?
Kiedy różnica w wynagrodzeniu jest dopuszczalna?
61. Co z różnicami wynagrodzenia w tzw. „widełkach”?
Kiedy pracownik może mieć roszczenia o odszkodowanie z powodu różnic płacowych?
62. Co to jest nierówne traktowanie i jakie i na jakiej podstawie pracownik może kierować roszczenia?
Czy rzeczywiście występuje luka prawna? – orzecznictwo SN.
63. Na czym będzie polegała jawność wynagrodzeń?
Czy pracodawca będzie mógł zabronić ujawniania wynagrodzenia innej osobie przez pracownika?
64. Jak przedstawi się jawność wynagrodzenia na poziomie rekrutacji po zmianach przepisów?
65. Kiedy pracownik powracający z uprawnień rodzicielskich może zarzucić dyskryminację?
Jak powinno kształtować się wynagrodzenie powracającego pracownika z uprawnień rodzicielskich w kontekście zarzutu dyskryminacji?
66. Jakie są kryteria dyskryminujące?
Jaki jest katalog takich kryteriów?
Czy pracownik może postawić zarzut dyskryminacji ze względu na otyłość?
67. Czy pracodawca może zostać pozwany o roszczenia z tytułu dyskryminacji przez osobę, która nie była pracownikiem?
Jakie to mogę być sytuacje?
68. Kiedy możesz narazić się na zarzut dyskryminacji lub nierównego traktowania na etapie nawiązania stosunku pracy, rozwiązania stosunku pracy, ustalania warunków zatrudnienia?
O co można zapytać kandydata do pracy a jakich pytań unikać?
Kiedy kandydat może postawić zarzut dyskryminacji?
69. Kiedy awans, premiowanie, nagradzanie, dostęp do szkoleń mogą wiązać się z zarzutami pracownika?
70. Czy pracodawca może zabronić pracy u innego pracodawcy?
71. Jak ustalić kryteria doboru do zwolnienia z powodu likwidacji przez redukcję, by nie narazić się na zarzut dyskryminacji?
72. Czy nierównomierne obciążenie dyżurem lub pracą nadliczbową może stanowić zarzut nierównego traktowania w zatrudnieniu?
73. Czy uwzględnianie w pierwszej kolejności urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym może stanowić zarzut nierównego traktowania?
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Przeciwdziałanie mobbingowi-część I-wykład | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Przeciwdziałanie mobbingowi-przerwa | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Przeciwdziałanie mobbingowi-część II-wykład | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Przeciwdziałanie mobbingowi-przerwa | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Przeciwdziałanie mobbingowi-część III-wykład | Prowadzący trener Effect | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Przeciwdziałanie mobbingowi-WALIDACJA-test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 971,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 790,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 194,34 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 158,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
trener Effect
Znany i doświadczony wykładowca akademicki.
Od 1999 r. wykładowca – asystent w Katedrze Prawa.
Autorka licznych artykułów:
„Nowelizacja Kodeksu pracy”,
„Ogólne zasady rozwiązywania umów o pracę”,
„Wypowiedzenie warunków pracy i płacy”,
„Rozwiązanie umowy o pracę z winy pracownika”, także publikacji książkowych „Kodeks pracy i karta nauczyciela w praktyce” oraz „Fundusz świadczeń socjalnych w praktyce”.
Prowadziła szkolenia dla pracowników służby cywilnej, kadry kierowniczej oraz specjalistów działów kadr. Przeszkoliła między innymi kilkuset specjalistów działów kadr, menedżerów firmy KGHM Polska Miedź S.A. Zrealizowała cykl szkoleń dla firmy Man Star Trucks & Buses Sp. z o.o., PEC Katowice S.A., PEC Sp. z o.o. w Tychach, PEC w Dąbrowie Górniczej S.A. Używa twórczych narzędzi dla przedstawienia istoty problemu. Jakość pracy potwierdzają uczestnicy ? najwyższe oceny i zwiększenie sprawności i skuteczności. Listy referencyjne ze szkoleń prowadzonych przez wykładowcę znajdują się na naszej stronie internetowej w zakładce Referencje.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały - Pliki dokumentów przygotowanych w formacie PDF
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa online w czasie rzeczywistym na platformie ZOOM
Logowanie przez kliknięcie w link, który uczestnik otrzymuje drogą mailową, przed rozpoczęciem usługi (aktywny w godzinach 8.00-16.00 w dniu szkolenia)
Wymagania techniczne: komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek., kamerka, mikrofon-wbudowane lub wejście USB, słuchawki (opcjonalnie)
Wymagania sprzętowe - system operacyjny Windows 8/10/11, macOS, Linux, Chrome OS. Przeglądarka - Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.