Praktyk Komunikacji Transformującej
Praktyk Komunikacji Transformującej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Psychologia i rozwój osobisty, Rozwiązywanie konfliktów
Szkolenie skierowane jest do właścicieli firm, osób zarządzających – dyrektorów, kierowników, liderów zarządzających zespołami, pracowników działów obsługi klienta, sprzedaży i zakupów, a także wszystkich pracowników mających kontakt z klientem czy kontrahentami. Ponadto, jest przeznaczone dla coachów, trenerów, edukatorów, facylitatorów, mediatorów oraz przywódców organizacji, a także usługodawców pracujących bezpośrednio z klientem lub pacjentem, by zbudować relację współpracy opartą na zrozumieniu potrzeb i celów.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji04-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój praktycznych umiejętności komunikacyjnych wspierających budowanie relacji opartych na zrozumieniu, współpracy i szacunku. Uczestnicy uczą się, jak skutecznie słuchać, wyrażać potrzeby, zarządzać emocjami oraz rozwiązywać konflikty w modelu wygrana–wygrana. Szkolenie dostarcza narzędzi do pracy z klientami, zespołami i w relacjach osobistych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna założenia i cele Komunikacji Transformującej | Kryteria weryfikacji Wymienia i stosuje narzędzia Komunikacji Transformującej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Ustawia osiągalne i ekologiczne cele | Kryteria weryfikacji Projektuje cele z wizualizacją, mając dane sensoryczne, wyrażając je w pozytywny sposób i ze świadomością ekologii oraz niezawodnym systemem osiągania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zna umiejętności budowania kontaktu. | Kryteria weryfikacji Buduje rapport przez kanał słuchowy, wzrokowy oraz kinestetyczny | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Potrafi założyć kotwicę stanu relaksu | Kryteria weryfikacji Zakłada kotwicę stanu używając stymulanta i odtwarza stan. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zna model "Czyj to problem” | Kryteria weryfikacji Diagnozuje poprawnie sytuacje komunikacyjne i dobiera narzędzia wg modelu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozpoznaje blokady komunikacyjne | Kryteria weryfikacji Identyfikuje 12 pułapek - blokad i zamienia je na poznane narzędzia. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zna narzędzie dawanie uwagi | Kryteria weryfikacji Stosuje komponenty niewerbalnego oddawania uwagi. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wie jak formułować i kiedy używać Pytania otwarte | Kryteria weryfikacji Stosuje poprawnie pytania otwarte. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Słuchanie odzwierciedlające | Kryteria weryfikacji Świadomie stosuje narzędzie słuchanie odzwierciedlające | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Identyfikuje wzrokowe wskazówki dostępu do systemów sensorycznych | Kryteria weryfikacji Za pomocą wzrokowych wskazówek dostępu rozpoznaje systemy reprezentacji zmysłowej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Potrafi asertywnie zadbać o swoje potrzeby z Komunikatem Ja | Kryteria weryfikacji Konstruuje i wypowiada poprawne "Komunikaty Ja" w symulowanych sytuacjach problemowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zna Metodę Dwóch Kroków | Kryteria weryfikacji Za pomocą metody Dwóch Kroków identyfikuje rezultaty Komunikatu Ja | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zna fundamenty zarządzania emocjami | Kryteria weryfikacji Potrafi rozpoznać swój stan emocjonalny i zna narzędzia do jego zmiany. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zna kroki rozwiązywania konfliktów metodą WIN-WIN | Kryteria weryfikacji Projektuje rozwiązania konfliktów z użyciem kroków WIN-WIN | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zna kroki rozwiązywania konfliktów potrzeb | Kryteria weryfikacji Identyfikuje potrzeby stron w konflikcie i stosuje metodę win-win | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rama partnerstwa | Kryteria weryfikacji Potrafi zastosować kroki ustanawiania ramy partnerstwa | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Zna Model KT do rozwiązywania konfliktów wartości | Kryteria weryfikacji Stosuje model Komunikacji Transformującej w rozwiązywaniu konfliktów wartości | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wpływanie na innych | Kryteria weryfikacji Świadomie i z szacunkiem stosuje narzędzia wpływu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wie na czym polega skuteczne konsultowanie | Kryteria weryfikacji Świadomie stosuje narzędzia konsultowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
W trakcie tego szkolenia otrzymasz skuteczne i sprawdzone narzędzia oraz techniki skutecznej i asertywnej komunikacji, poznasz umiejętności budowania relacji partnerstwa i współpracy w zespole oraz rozwiązywania konfliktów z rezultatem wygrana - wygrana. Zrozumiesz też na czym polega wywieranie wpływu.
DZIEŃ 1.
SESJA 10:00 11:30
Informacje wstępne. Kontrakt. Definiowanie celów szkolenia. „Żeglarzowi, który nie wie do jakiego portu zmierza, nie sprzyja żaden wiatr” Żeglarz, który wie do jakiego portu zmierza, może wykorzystać wiatr.
Sesja 11:45 - 13:15
Budowanie stanu, w którym łatwiej jest nawiązać dobry kontakt z drugą osobą. Stan, w którym komunikacja skutecznie działa. Poczucie wzajemnego zrozumienia jest kluczem komunikacji. Omawiamy, pokazujemy i ćwiczymy, jak to zrobić – skutecznie i w przyjemny sposób.
Sesja 14:15 - 16:00
Model “Do kogo należy problem.”
Definicja. Problemy w komunikacji. Omówienie czterech obszarów. Koncepcja Thomasa Gordona. Omawiamy i ćwiczymy, jak stawiać diagnozę, by odpowiednio dobrać narzędzia do rozwiązania problemu w różnych sytuacjach.
Sesja 16:15 - 18:00
Dawanie uwagi. Dobre pomaganie wymaga pewnych niewerbalnych komponentów. Uczestnicy przećwiczą je. Przykłady. Scenki.
Poznanie modelu Etapy uczenia się, by zrozumieć, czego doświadczasz podczas kursu i w pełni to zintegrować.
DZIEŃ 2
Sesja 10:00 - 11:30
Model Komunikacji oraz jak stan emocjonalny filtruje komunikat. Formułowanie Pytań otwartych i odpowiedzi Słuchania odzwierciedlającego w sytuacjach pomagania.
Sesja 11:45 - 13:15
Systemy reprezentacji – wzrokowe wskazówki dostępu.
Strategie czucia się akceptowanym i rozumianym, po co i jak je budować. Omówienie. Ćwiczenia
Sesja 14:15 - 16:00
Wprowadzenie do Komunikatu Ja. Moje cele, kiedy mam problem. Przypomnienie blokad komunikacyjnych w tej sytuacji.
Komunikat Ja. Poprawne formułowanie 3 części, by był skutecznym narzędziem do asertywnego zadbania o swoje potrzeby.
Sesja 16:15 - 18:00
Zarządzanie emocjami – wulkan gniewu. Wprowadzenie do metody Dwóch Kroków. Prezentacja trzech rezultatów tej metody. Przykłady. Scenki.
Pozytywne Komunikaty Ja jako narzędzie motywacyjne oraz budujące i pogłębiające relacje.
Dzień 3
Sesja 10:00 - 11:30
Wprowadzenie do metody rozwiązywania konfliktów wygrana-wygrana. Użycie siły/władzy. Skutki użycia przymusu.
Konflikt potrzeb i konflikt wartości. Na czym polegają. Czym się różnią. Metoda wygrana-wygrana w konflikcie potrzeb. Kroki wygrana-wygrana. Przykłady. Scenki.
Sesja 11:45 - 13:15
Budowanie atmosfery i ramy partnerstwa. Myślenie w kategoriach potrzeb.
Kiedy użycie przymusu (władzy) jest konieczne. Jak minimalizować skutki. Co stosować w zamian. Omówienie. Ćwiczenia.
Wprowadzenie do roli skutecznego konsultanta wspomagającego rozwiązywanie konfliktów oraz stosowania i dzielenia się umiejętnościami Komunikacji Transformującej.
Sesja 14:15 - 16:00
Wprowadzeni do konfliktu wartości. Cele w stosowaniu modelu wygrana-wygrana w tym rodzaju konfliktu.
Przegląd modelu Komunikacji Transformującej, by przypomnieć narzędzia i umiejętności, których uczestnicy nauczyli się podczas poprzednich sesji, by je wykorzystać na tej i używać ich w życiu.
Wpływanie na wartości. Czym jest, czym nie jest, kiedy jest skuteczne.
Sesja 16:15 - 18:00
Stosowanie skutecznego konsultowania w sytuacjach konfliktu wartości. Uczestnicy przećwiczą symulację konsultingu.
Certyfikaty i informacje zwrotne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 21 Założenia Komunikacji Transformującej Kontraktowanie Ustawianie celów | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 21 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 21 Umiejętności budowania kontaktu. Kotwiczenie stanu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 21 Model Czyj to problem Blokady komunikacyjne | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 21 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 21 Dawanie uwagi Etapy uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 21 Model Komunikacji Pytania otwarte Słuchanie odzwierciedlające | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 21 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 21 Słuchanie odzwierciedlające cd Wzrokowe wskazówki dostępu | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 21 Komunikat Ja Metoda Dwóch Kroków | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 21 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 21 Zarządzanie emocjami | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 21 Rozwiązywania konfliktów metodą WIN-WIN versus użycie siły | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 21 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 21 Rozwiązywanie konfliktów potrzeb Rama partnerstwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 21 Przerwa obiadowa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 21 Rozwiązywanie konfliktów wartości Model KT, Wpływanie na innych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 21 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 21 Konsultowanie Podsumowanie,walidacja, Certyfikaty | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 444,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 800,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 143,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 116,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały , skrypty w formie drukowanej.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi