AI od podstaw - jak świadomie korzystać ze sztucznej inteligencji w pracy zawodowej i zwiększyć efektywność działań?
AI od podstaw - jak świadomie korzystać ze sztucznej inteligencji w pracy zawodowej i zwiększyć efektywność działań?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla szerokiego grona odbiorców z różnych sektorów i poziomów zaawansowania technologicznego. Adresowane do pracowników sektora publicznego (urzędów, administracji, instytucji kultury i edukacji), sektora prywatnego (menedżerów, specjalistów HR, marketingu, sprzedaży, IT), organizacji pozarządowych (NGO), mikroprzedsiębiorców, freelancerów oraz osób planujących zmianę zawodową. Uczestnicy chcą poznać działanie AI, usprawnić codzienne obowiązki, efektywniej komunikować się i automatyzować zadania. Szkolenie nie wymaga wcześniejszej wiedzy technicznej i jest dostosowane do różnych potrzeb, pomagając bezpiecznie korzystać z narzędzi sztucznej inteligencji.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji21-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do poznania działania sztucznej inteligencji (AI) i jej zastosowaniami w pracy zawodowej. Uświadomienie potencjału narzędzi AI w różnych branżach sektorach - zarówno publicznych, jak i prywatnych. Przekazanie wiedzy na temat odpowiedzialnego i świadomego korzystania z AI - etyka, bezpieczeństwo, prywatność. Nauka praktycznego wykorzystania AI w codziennych zadaniach zawodowych (tworzenie treści, analizy danych, automatyzacja procesów).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
|---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Uczestnik szkolenia: -określa podstawowe pojęcia związane ze sztuczną inteligencją (AI, ML, NLP, generatywna AI). -omawia rozwój i zastosowania AI w różnych obszarach zawodowych. -interpretuje aspekty etyczne, prawne i związane z bezpieczeństwem danych przy korzystaniu z AI. -analizuje potencjalny wpływ AI na procesy w organizacji oraz rolę człowieka w erze automatyzacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:-określa podstawowe pojęcia (AI, ML, NLP, generatywna AI) i potrafi wskazać różnice między nimi. -omawia przykłady zastosowania AI w różnych branżach, odnosząc je do realnych sytuacji zawodowych. -interpretuje zagadnienia etyczne i prawne – potrafi podać przykłady ryzyk związanych z AI. -analizuje wpływ AI na organizację, wskazując obszary możliwych usprawnień i wyzwań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Uczestnik szkolenia: -tworzy skuteczne prompty i wykorzystuje AI do pisania, redagowania, tłumaczeń i analizy treści. -stosuje narzędzia AI do budowania prezentacji, raportów, analiz i podsumowań spotkań. -opracowuje przykłady automatyzacji procesów administracyjnych z użyciem AI. -wykorzystuje AI do pracy z dokumentami: podsumowania, streszczenia, ekstrakcja danych. -projektuje rozwiązania z wykorzystaniem narzędzi AI dopasowane do potrzeb zespołu lub organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:-tworzy poprawne i efektywne prompty, które prowadzą do uzyskania spójnych i trafnych odpowiedzi AI. -stosuje wybrane narzędzia AI (np. ChatGPT, Canva AI, Otter.ai) do -----przygotowania treści: prezentacji, raportu, podsumowania spotkania. -opracowuje propozycję automatyzacji prostego procesu administracyjnego i potrafi ją uzasadnić. -wykorzystuje AI do pracy z dokumentami (tworzy streszczenie, podsumowanie, ekstrakcję danych z tekstu). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia - reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień I
Fundamenty AI i jej zastosowanie w pracy
Godz.09:00-09.10 - PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
Godz.09:10-10.30 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
- Wprowadzenie do sztucznej inteligencji.
- Czym jest AI - wyjaśnienie pojęć: AI, ML, NLP, generatywna AI.
- Krótkie spojrzenie na historię i rozwój AI.
- Jak działa AI w praktyce - na czym opierają się algorytmy?
- Mity i fakty na temat AI.
Godz.10:30-10.45 - przerwa
Godz.10.45-12.00 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
- AI w życiu zawodowym - przegląd zastosowań.
- Gdzie już dziś używamy AI w pracy (świadomie i nieświadomie).
- Przykłady z różnych branż: edukacja, administracja, HR, marketing, finanse, analiza danych, obsługa klienta.
- Możliwości zwiększenia efektywności i oszczędności czasu.
- Świadome i odpowiedzialne korzystanie z AI.
Godz.12.00-12.20 - przerwa
Godz.12:20-13.30 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
- Aspekty etyczne i prawne - prywatność, ochrona danych, błędy AI.
- Czym jest AI bias i jak go rozpoznać?
- Bezpieczne korzystanie z narzędzi AI - dobre praktyki.
- Czy AI zabierze nam pracę? Rola człowieka w erze sztucznej inteligencji.
Godz.13.30-13.45 - przerwa
Godz.13.45-15:00 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
- Praktyka - pierwsze kroki z AI.
- Praca z ChatGPT - pisanie, redagowanie, tłumaczenia, analiza treści.
- Jak „rozmawiać” z AI - tworzenie efektywnych promptów (prompt engineering).
- Case study: automatyzacja raportowania lub pisania maili.
Dzień II
AI w działaniu: warsztaty praktyczne i wdrożenie
Godz.09:00-10.30 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
- Narzędzia AI - przegląd i praktyka.
- Generowanie treści: ChatGPT, Claude, Gemini.
- Generowanie obrazów: Canva AI, DALL·E, Midjourney (omówienie działania).
- Rozpoznawanie mowy i transkrypcja: Otter.ai, Whisper.
- Narzędzia do analizy danych: Excel z AI, Power BI, Looker Studio z AI.
Godz.10:30-10.45 - przerwa
Godz.10.45-12.00 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
- AI w pracy zespołowej: Notion AI, Microsoft Copilot, Google Duet AI.
- AI w organizacji - praktyczne zastosowania.
- Tworzenie treści marketingowych, opisów produktów, newsletterów.
- Budowanie prezentacji, analiz, podsumowań spotkań.
- Przykłady automatyzacji procesów administracyjnych.
Godz.12.00-12.20 - przerwa
Godz.12:20-13.30 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
- Praca z dokumentami: podsumowania, streszczenia, ekstrakcja danych.
- Ćwiczenia praktyczne -praca w grupach. Uczestnicy tworzą rozwiązania z wykorzystaniem narzędzi AI dla swoich potrzeb (np. scenariusz szkolenia, raport, analiza dokumentu, plan kampanii).
- Wspólna prezentacja rozwiązań - feedback i analiza.
- Strategia wdrażania AI w miejscu pracy.
Godz.13.30-13.45 - przerwa
Godz.13.45-14:40 - szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
- Od czego zacząć wdrażanie AI - analiza potrzeb i zasobów.
- Jak szkolić zespół i budować kulturę AI w organizacji.
- Rekomendowane działania na start - checklisty i zasoby.
- Podsumowanie szkolenia oraz indywidualne pytania i konsultacje.
Godz. 14.40 - 14:50 – POST TEST walidacja usługi
Godz. 14:50 - 15:00 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 12-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie dydaktycznej (45min.)
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Wprowadzenie do sztucznej inteligencji. | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 przerwa | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 AI w życiu zawodowym - przegląd zastosowań. | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 przerwa | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Aspekty etyczne i prawne - prywatność, ochrona danych, błędy AI. | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 przerwa | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Praktyka - pierwsze kroki z AI. | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 22-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Narzędzia AI - przegląd i praktyka. | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 przerwa | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 AI w pracy zespołowej: Notion AI, Microsoft Copilot, Google Duet AI. | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 przerwa | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Praca z dokumentami: podsumowania, streszczenia, ekstrakcja danych. | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 przerwa | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Od czego zacząć wdrażanie AI - analiza potrzeb i zasobów. | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:55 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 POST TEST walidacja usługi | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Krzysztof Sługocki | Data realizacji zajęć 23-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena |
|---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 820,40 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 480,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 151,70 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 123,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Sługocki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie przyznane jest zgodnie z treścią rozporządzenia ministra finansów art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 r.
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
- Usługa będzie rejestrowana w celu kontroli i audytu. Wizerunek uczestników będzie rejestrowany. Uczestnik zobowiązany jest to posiadania i używania sprawnej kamerki internetowej.
Informacje dodatkowe
Wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z Internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.