AKADEMIA HANDLOWCA
AKADEMIA HANDLOWCA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Grupa docelowa usługi
Na kurs zapraszamy w szczególności:
- przedstawicieli handlowych i sprzedawców,
- osoby odpowiedzialne za pozyskiwanie i obsługę klientów,
- managerów sprzedaży,
- przedsiębiorców rozwijających własne biznesy,
- wszystkich, którzy chcą poprawić swoje umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji28-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnego prowadzenia skutecznej sprzedaży.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje i zna oczekiwania klientów w trzech wymiarach – obsługowym, produktowym i psychologicznym. | Kryteria weryfikacji Przypisuje przykłady do odpowiednich kategorii oczekiwań klientów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje techniki budowania relacji z klientem | Kryteria weryfikacji poprawnie opisuje techniki i sposoby budowania relacji, stosowanych w procesie obsługi klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje etapy rozmowy sprzedażowej | Kryteria weryfikacji Wskazuje charakterystyczne działania i techniki dla każdego etapu rozmowy sprzedażowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
MODUŁ I. PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA 2 dni
1. Budowanie postawy skutecznego partnera biznesowego
- kiedy klient przekonuje się do wyboru oferty?
- co oznacza, że firma jest „zorientowana na klienta” (co wiesz o swoich produktach? co chciałby usłyszeć klient? czym się wyróżniasz spośród innych biur rachunkowych? dlaczego klient ma wybrać akurat Twoją ofertę, a nie konkurencji?),
- co oznacza budowanie odpowiednich relacji z klientami,
- przedstawiamy swoje sposoby planowania rozmowy i formułowania celów: cel maksymalny, cel pośredni i cel minimalny.
2. Jak pozyskać przychylność klienta
- co doradca powinien mieć przygotowane do rozmowy,
- co oznaczają oczekiwania klientów: obsługowe, produktowe, psychologiczne?
- formuły budujące relacje z klientem,
- przestań „nadawać” i być “oferciarzem” a zacznij umiejętnie pytać,
- Technika „Znajdź-Pokaż-Utrzymaj” wartość dodaną dla klienta,
- „Selling” - Sytuacja, Problem, Implikacja, Niezbędny zysk (Situation, Problem, Implication, Need Payoff).
3. Jak skutecznie opisywać firmę, siebie i usługi podczas prezentacji
- znajdź to coś… - czy Ty wiesz czym się wyróżniasz spośród konkurencji? Czy klient wie?
- poznajemy zasady efektywnej prezentacji oferty podczas rozmowy na bazie języka korzyści,
- konstruujemy skuteczną treść oferty w kontekście 4 imperatyw – czyli, czym kierują się klienci podejmując decyzje,
- określamy ramy „kultury rozmowy”,
4. Oferowanie swoich usług, czyli NIE sprzedajemy, lecz oferujemy korzyści - etapy rozmowy
- otwarcie rozmowy – jak „budować dobry grunt”,
- sondowanie – w czym rzecz, czyli eliminacja „bólu” klienta” i „przyjemność” na przyszłość,
- prezentacja i udzielanie odpowiedzi – jak je „zanurzyć w korzyściach”? (formuła Cecha- Zaleta-Korzyść-Pytanie),
- eliminacja zastrzeżeń – jak radzić sobie z obiekcjami i odmową klienta?
- pozytywne podsumowanie – „to jedno zdanie na koniec utkwi w pamięci klienta”!
5. Skuteczna komunikacja
- „jakie pytanie, taka odpowiedź” - jak konstruować pytania zwiększające szanse sprzedażowe w rozmowie,
- jak pokazać, że jestem skutecznym słuchaczem wręcz empatycznym słuchaczem,
- parafraza – jej zalety, zastosowanie (kiedy? jak?),
- użycie mocnych, pozytywnych zwrotów – język korzyści,
- błędy językowe, niepożądane słowa („czarna lista”), niezręczne wyrażenia,
- przestawienia rozmowy na „inny tor”,
- czy precyzyjnie formułujesz komunikat? – obraz z punktu widzenia klienta,
6. Jak radzić sobie z obsługa klienta w trudnych sytuacjach podczas rozmowy
- mechanizm i powody odmowy Klienta,
- skąd bierze się podejście roszczeniowe Klienta i jak z nim sobie poradzić,
- obrona przed manipulacjami ze strony klienta,
- eliminacja zastrzeżeń oraz obrona własnej oferty i marki,
- sztuka zwrócenia uwagi klientowi – jak to robić, aby nie prowokować.
MODUŁ II. RADZENIE SOBIE TRUDNYM KLIENTEM 2 dni
1.Trudne sytuacje w obsłudze klienta
- Gdy klient nie otrzymał tego co potrzebował
- Błędy innych pracowników w obsłudze
- Gdy zawiniła firma/instytucja zewnętrzna
2.Trudne sytuacje z klientem, jak postępować?
- Gdzie rodzi się konflikt?
- Kiedy przestajemy panować nad sytuacją?
- Jak zapobiec negatywnym skutkom konfliktu w relacj z klientem?
- Budowanie pozytywnego nastawienia do zastrzeżeń i trudnych sytuacji
- Język korzyści w rozmowach z Klientami
- Skargi – jak sobie z mini radzić; Trudne rozmowy z klientami)
3.Diagnoza problemu zgłaszanego przez klienta w trudnej sytuacji
- Dlaczego klienci nie zawsze wyraźnie określają swoje potrzeby?
- Jak dotrzeć do istoty problemu klienta – narzędzia aktywnego słuchania
- Zadawanie pytań, parafrazowanie i odzwierciedlanie jako niezbędne elementy właściwej obsługi klienta
4. Jak odpowiadać na obiekcje i zastrzeżenia klientów
- Technika „tak, ale…”, pomniejszanie oraz zaprzeczanie - dlaczego to najgorsze ze sposobów odpowiedzi na obiekcje, wątpliwości i zastrzeżenia klientów
- PIWW, parafraza z wyjaśnieniem, poszerzenie – techniki przydatne w przypadku, gdy klient ma częściową rację
- Jak reagować, gdy klient nie ma racji? Trudna sztuka delikatnego edukowania klienta, zgodnie z zasadą „pozwól mu wyjść z twarzą”
- Gdy klient ma rację – kiedy jest potrzebne zadośćuczynienie?
- Gdy nie wiadomo, kto ma rację – techniki asertywne.
MODUŁ III. SKUTECZNE NEGOCJACJE 2 dni
1. Profilowanie partnera negocjacyjnego
- Profil osobowości partnera negocjacyjnego,
- Typy osobowości,
- Charakterystyczne zwroty i wyrażenia,
- Konstrukcje i konteksty wypowiedzi,
- Punkty odniesienia,
- Profile stylu negocjowania,
- 4 wymiary stylów negocjowania,
- Komunikacja interpersonalna w procesie negocjacji,
- Wpływ osobistego stylu zachowania w trudnej sytuacji na przebieg negocjacji,
- 5 dominujących stylów negocjowania i rozwiązywania konfliktu,
- Autodiagnoza własnego stylu negocjowania – słabe i mocne strony negocjatora.
2. Ćwiczenia negocjacje w praktyce – negocjowanie kontaktu
Faza wstępna negocjacji
- Nakreślenie zasad negocjacji jeszcze przed ich rozpoczęciem,
- Docieranie do informacji, którymi dostawca niekoniecznie chce się podzielić (ukryte motywy działania lub informacje),
- Sztuka milczenia szczególnie ważna w tej fazie negocjacji,
- Zacząć od „nie” i doprowadzić z wolna do „tak” na warunkach korzystnych.
Faza negocjacji właściwych
- Techniki ustępstw i prezentowania nowego stanowiska negocjacyjnego,
- Sposoby argumentacji przynoszące korzyści,
- Zasady negocjowania korzystnych warunków współpracy.
- Faza zamykania negocjacji
- Techniki uzyskanie dodatkowych korzyści w końcowej fazie negocjacji zakupowy,
- Metody rozpoznanie sygnałów kończenia negocjacji ze strony sprzedającego,
- Techniki stosowane podczas ostatniej fazy zakończenia rozmów jak presja fiaska, skubanie, fakty dokonane,
- Formalizowanie wyników negocjacji.
3. Narzędzia skutecznego prowadzenia negocjacji handlowych
- Sytuacje oporu drugiej stołu negocjacyjnego, jak sztywność negocjacyjna i zasady przeciwdziałania im ze strony kupującego,
- Zasady przeciwdziałania próbom manipulacji lub blefu
- Zasady radzenie sobie z niezdecydowanymi, emocjonalnymi, nieprzygotowanymi chaotycznymi lub agresywnymi negocjatorami,
- Prawa asertywności w negocjacjach w trudnych sytuacjach,
- Asertywne eksponowanie swoich oczekiwań,
- Asertywna reakcja na lekceważącą, napastliwą, agresywną postawę partnera negocjacyjnego,
- Zachowywanie dystansu emocjonalnego
4. Wzmocnienie inteligencji emocjonalnej poprzez
- Spostrzeganie, rozpoznawanie i rozumienie emocji,
- Zarządzanie emocjami i ich świadome wykorzystanie podczas negocjacji
- Sposoby kontroli własnych emocji wpływanie na emocje drugiej strony,
- Metody radzenia sobie z konfliktem i impasem.
5. Manipulacja przy stole negocjacyjnym
- Czym jest manipulacja w procesie negocjacji?
- 20 technik manipulacyjnych, po które negocjatorzy chętnie sięgają - jak stosować je i jak bronić się przed nimi.
6. Negocjacje - 2 perspektywy
- Perspektywa kupca
- Błędy i dobre praktyki na etapie przygotowania do negocjacji
- Błędy i dobre praktyki na etapie właściwych negocjacji
- Perspektywa sprzedawcy
- Błędy i dobre praktyki na etapie przygotowania do negocjacji
- Błędy i dobre praktyki na etapie właściwych negocjacji
Przerwy nie są wliczone są w czas trwania usługi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 321,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 92,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 75,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Jankowski
i interpersonalne. Doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi i sprzedaży zebrane z 25 lat pracy w międzynarodowych instytucjach oraz własnej działalności. Znajomość praktyczna zagadnień związanych z franchisingiem, czy network marketingiem. W ciągu ostatnich 5 lat nadal zdobywał doświadczenie szkoleniowe i merytoryczne."
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik usługi otrzyma komplet materiałów szkoleniowych , przygotowany przez prowadzących:
Informacje dodatkowe
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie, w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej: https://wektorwiedzy.pl/