Zarządzanie zmianą: Jak przygotować organizację i SZJ na wyzwania 2026 roku.
Zarządzanie zmianą: Jak przygotować organizację i SZJ na wyzwania 2026 roku.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią pracownicy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które posiadają wdrożony System Zarządzania Jakością zgodny z ISO 9001:2015 lub planują go wdrożyć z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi.
W szczególności szkolenie skierowane jest do:
- kierownictwa wysokiego szczebla
- pełnomocników ds. jakości
- kadry zarządczej z obszaru jakości
- pracowników działu jakości
- oraz osób chętnych, nabyć umiejętności w zakresie wymagań normy ISO 9001 i cyfryzacji Systemu Zarządzania Jakością.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji18-08-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi25
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Zarządzanie zmianą: Jak przygotować organizację i SZJ na wyzwania 2026 roku" prowadzi do prawidłowego interpretowania wymagań normy ISO 9001:2015 a w szczególności planowanych zmian, samodzielnego prowadzenia i dokumentowania działań oraz doskonalenia i przystosowania Systemu Zarządzania Jakością do nowych wyzwań przy wykorzystaniu oprogramowania QMS.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą, znajomością i interpretacją wymagań projektu normy ISO 9001:2026 | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i rozróżnia poszczególne punkty projektu normy ISO 9001:2026 | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Poprawnie interpretuje i omawia w praktyce wymagania projektu normy ISO 9001:2026 | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia, uzasadnia i charakteryzuje cele i zasady Systemu Zarządzania Jakością | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik prawidłowo identyfikuje zmiany w Systemie Zarządzania Jakością | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje, omawia, konieczne zmiany w Systemie Zarządzania Jakością | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje, definiuje i uzasadnia proces zmian Systemu Zarządzania Jakością w przedsiębiorstwie | Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje proces wdrożenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje zmiany SZJ w przedsiębiorstwie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje proces wdrożenia zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Weryfikuje prawidłowość procesu wdrożenia zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje i omawia proces certyfikacji po zmianie | Kryteria weryfikacji Definiuje, charakteryzuje oraz planuje w sposób prawidłowy proces certyfikacji po zmianie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedza dotyczącą zmian w transformacji cyfrowej Systemu Zarządzania Jakością. Planuje, organizuje i nadzoruje zmiany w transformacji cyfrową Systemu Zarządzania Jakością z wykorzystaniem oprogramowania informatycznego. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zmiany w transformacji cyfrowej Systemu Zarządzania Jakością i jego procesów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Planuje i realizuje samodzielnie cyfryzację procesów i systemu z wykorzystaniem oprogramowania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Obsługuje oprogramowanie do zarządzania procesami i Systemem Zarządzania Jakością | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Monitoruje i dokonuje oceny zmian Systemu Zarządzania Jakością w procesie jego doskonalenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do pracowników posiadających podstawową wiedzę i doświadczenie z zakresu procesów wewnętrznych w przedsiębiorstwie.
Zakres tematyczny usługi obejmuje:
Moduł nr 1: Wprowadzenie do normy ISO
- Wstęp
- Wprowadzenie do normy ISO 9001:2015
- Zmiany w normie ISO 9001
- Omówienie normy ISO 9001:2015 (Zakres normy, Powołania normatywne, Terminy i definicje, Kontekst Organizacji, Przywództwo, Planowanie, Wsparcie, Działania operacyjne, Ocena wyników, Doskonalenie)
Moduł nr 2: Zmiany w wymaganiach normy ISO
- Szczegółowe omówienie poszczególnych punktów normy.
- Udokumentowana informacja – proces sporządzania dokumentacji SZJ
- Proces wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością w przedsiębiorstwie
Moduł nr 3: Zmiana w SZJ
- Proces planowania zmiany Systemu Zarzadzania Jakością zgodnego
- Narzędzia wspierające zmianę
- Zmiany Systemu Zarządzania Jakością
- Zarządzanie zmianą
- Ćwiczenia praktyczne obejmujące wprowadzanie zmian w SZJ.
Moduł nr 4: Egzamin
Ćwiczenia obejmują podział na grupy w zależności od liczby uczestników (od 2-5), w których realizowane są praktyczne przykłady i studia przypadków. Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych. Przerwy są wliczane w czas usługi rozwojowej. Zajęcia praktyczne obejmują około 20% czasu usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 394,77 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 199,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 255,79 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 207,96 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Karol Urban
- Pełnomocnik ds. SZJ ISO 9001/ AS 9100 (od 2015 - obecnie)
- Kierownik Jakości w Part 21 G POA (od 2015 - obecnie)
- Head of ISM a Part 21J DOA (od 2015 - obecnie)
- Doświadczenie w pracy w Organizacjach obsługowych EASA Part M/F, EASA Part 145 (od 2014 - obecnie)
- Znajomość przepisów technicznych z dziedziny lotnictwa CS-25/FAR-25, CS-23/FAR-25, CS-P
- Znajomość wymagań technicznych dla cyfrowych urządzeń awioniki, w szczególności wymagania w zakresie odporności środowiskowej RTCA DO-160 oraz wymagania dla oprogramowania cyfrowych urządzeń awioniki zgodnie z RTCA DO-178C.
- Doświadczenie w projektach związanych modyfikacją floty (od strony projektowania i produkcji) dla wiodących linii lotniczych, w zakresie schematów malowań oraz wyposażenia kabiny pasażerskiej i kokpitu
W trakcie pracy zawodowej zdobyłem unikalne w skali kraju doświadczenie w projektach w branży lotniczej, w szczególności w obszarze zarządzania jakością oraz certyfikacji wyrobów lotniczych.
Swoje doświadczenie wykorzystałem w świadczeniu usług rozwojowych dla firm z branży lotniczej oraz dla innych przedsiębiorstw, co pozwala mi na dostosowanie prowadzonych szkoleń i realizowanych usług doradczych dokładnie do profilu Państwa przedsiębiorstwa. Usługi szkoleniowe świadczone od 2014 roku do czasu obecnego z zakresu ogólnie pojętej jakości w przedsiębiorstwach i transformacji procesów.
Łukasz Rachfał
Odbyte szkolenia Audytora wewnętrznego ISO9001 (w 2023 roku) oraz lotniczej normy z serii AS9110 (w 2022 roku). Praktyczna wiedza i doświadczenie zdobyte podczas audytów
Doświadczenie praktyczne zdobyte w licznych projektach realizowanych dla firm z branży lotniczej, medycznej oraz informatycznej. Doświadczenie w pracy z firmami projektującymi, produkcyjnymi oraz handlowymi.
Udział w wielu projektach:
- cyfryzacji procesów technologicznych i wdrożenie technologii Przemysłu 4.0 (2023 - obecnie)
- wdrożeniowych ISO 9001 i ISO 27001 (2021 - obecnie)
- utrzymanie Systemów Zarządzania Jakością wg ISO9001 oraz AS9100 i AS9120 (2021 - obecnie)
- przeprowadzanie szkoleń z zakresu Systemów Jakości oraz
Kontroli Jakości (2023 - obecnie)
Osoba prowadząca usługę rozwojową /osoba walidująca posiada doświadczenie zawodowe i kwalifikacje odpowiednie do rodzaju i zakresu niniejszej usługi, zdobyte w przeciągu ostatnich 5 lat od daty publikacji danej usługi. Wiedza i umiejętności z zakresu objętym szkoleniem oraz ocena umiejętności instruktora została pozytywnie zweryfikowane przez Kierownictwo zgodnie z procedurami wdrożonego Systemu Zarządzania Jakości ISO9001.
Justyna Czyż
Doświadczenie zawodowe obejmuje wieloletnią pracę w sektorze lotniczym na stanowiskach technicznych i zarządczych:
Zastępca Kierownika Jakości w organizacjach lotniczych(2021–2024), zarządzanie systemem jakości oraz zgodnością procesów z wymaganiami ISO9002, AS 9100 i EASA Part 21.
Specjalista ds. Systemu Zarządzania Jakością (SZJ) ISO9001, AS 9100 (od 2022 – obecnie).
Audytor wewnętrzny ISO9001 i AS 9100 (od 2021).
Doświadczenie w nadzorze oraz utrzymaniu systemów zarządzania jakością zgodnych z IOS9001 i normą AS 9100D.
Dodatkowo, ponad 5-letnie doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz koordynacji projektów inżynieryjnych w branży lotniczej oraz przemysłowej.
Osoba prowadząca usługę rozwojową /osoba walidująca posiada doświadczenie zawodowe i kwalifikacje odpowiednie do rodzaju i zakresu niniejszej usługi, zdobyte w przeciągu ostatnich 5 lat od daty publikacji danej usługi. Wiedza i umiejętności z zakresu objętym szkoleniem oraz ocena umiejętności instruktora została pozytywnie zweryfikowane przez Kierownictwo zgodnie z procedurami wdrożonego Systemu Zarządzania Jakości ISO9001.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik pierwszego dnia szkolenia otrzyma komplet materiałów w postaci papierowej.
Każdy z uczestników będzie miał dostęp do materiałów ćwiczeniowych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługi wykonywane przez naszą firmę są realizowane za pomocą narzędzi Google Meet lub Jitsi Meet
Dla Google Meet wymagany jest komputer z systemem w najnowszych(i 2 poprzednich) wersjach:
Mac OS X
Windows
Google Chrome
Ubuntu
Linuks dystrybucje oparte na Debianie
Do działania Google Meet wymaga aktualnej wersji jednej z wymienionych niżej przeglądarek:
- Chrome
- Mozilla Firefox
- Microsoft Edge
- Apple Safari.
Microsoft Internet Explorer nie zapewnia obsługi Google Meet i Jitsi Meet.
Do korzystania z Jitsi Meet wymagana jest jedna z najnowszych przeglądarek:
- Chrome
- Firefox
- Safari
Wymagane jest również stabilne połączenie z siecią internet. Zalecana prędkość minimalna to 2MB/s. Wymagane jest
posiadanie mikrofonu i słuchawek(głośników). Zalecane jest posiadanie kamery.
Każdy z uczestników przed usługą otrzyma link umożliwiający połączenie się. Link będzie ważny podczas trwania usługi zgodnie z harmonogramem.
Do przeglądania materiałów wymagany jest oprogramowanie Adobe Acrobat Reader lub inne pozwalające na otwarcie pliku PDF.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi