Trener TUS - Trening Umiejętności Społecznych - stopień II.
Trener TUS - Trening Umiejętności Społecznych - stopień II.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa:
osoby, które ukończyły szkolenie podstawowe (I stopnia) i posiadają już wiedzę teoretyczną oraz podstawowe doświadczenie w prowadzeniu zajęć TUS, nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy, psychologowie, terapeuci i inne osoby pracujące z osobami z trudnościami w umiejętnościach społecznych, rodzice lub opiekunowie prawni dzieci / młodzieży z takimi trudnościami.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek–Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji12-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy i rozwinięcie praktycznych kompetencji uczestników w zakresie planowania, prowadzenia oraz ewaluacji zaawansowanych zajęć TUS, ze szczególnym uwzględnieniem pracy z dziećmi i młodzieżą o złożonych potrzebach rozwojowych i wychowawczych. Szkolenie ma także na celu doskonalenie umiejętności diagnozy, zarządzania trudnymi sytuacjami grupowymi, generalizacji efektów treningu oraz wykorzystania różnorodnych metod wspierających rozwój społeczny.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna zaawansowane koncepcje rozwoju społecznego i emocjonalnego | Kryteria weryfikacji Potrafi omówić zależności między deficytami a funkcjonowaniem społecznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posiada umiejętność stosowania narzędzi do pogłębionej diagnozy umiejętności społecznych | Kryteria weryfikacji Wybiera i stosuje właściwe narzędzia do analizy przypadku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Projektuje długoterminowe programy TUS | Kryteria weryfikacji Opracowuje cykl zajęć z celami, metodami, kryteriami oceny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dobiera zaawansowane metody pracy (np. drama, metafora, techniki narracyjne) | Kryteria weryfikacji Stosuje nowoczesne metody w planie zajęć lub symulacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Radzi sobie z trudnymi sytuacjami w pracy z grupą | Kryteria weryfikacji Wskazuje sposoby reagowania na agresję, opór, konflikty | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umie zaplanować działania wspierające generalizację i trwałość efektów TUS | Kryteria weryfikacji Tworzy plan wdrażania umiejętności poza treningiem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi korzystać z superwizji i analizy własnych doświadczeń | Kryteria weryfikacji Refleksyjnie omawia własne przypadki i uzyskuje informację zwrotną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM SZKOLENIA
MODUŁ 1: Pogłębienie wiedzy o procesach społecznych i emocjonalnych
- Aktualne teorie neuropsychologiczne i rozwojowe
- Trudności w regulacji emocji a funkcjonowanie społeczne
- Rola TUS w pracy z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi (np. ASD, ADHD)
MODUŁ 2: Zaawansowana diagnoza i ocena umiejętności społecznych
- Narzędzia obserwacyjne i kwestionariusze
- Analiza przypadku (case study) – tworzenie profilu uczestnika
- Indywidualizacja celów treningu na podstawie diagnozy
MODUŁ 3: Projektowanie kompleksowych programów TUS
- Planowanie cykli zajęć długoterminowych
- Praca na poziomie celów szczegółowych i operacyjnych
- Łączenie TUS z innymi formami wsparcia (np. trening umiejętności emocjonalnych, interwencja behawioralna)
MODUŁ 4: Praca z grupą złożoną i trudną
- Strategie budowania bezpieczeństwa i zaufania
- Rozwiązywanie konfliktów, praca z agresją i oporem
- Prowadzenie interwencji w sytuacjach kryzysowych
MODUŁ 5: Rozszerzone techniki i metody pracy w TUS
- Techniki narracyjne, dramowe i elementy arteterapii
- Metody projekcyjne w pracy z grupą
- Praca z metaforą i opowieścią
MODUŁ 6: Ewaluacja efektywności i generalizacja umiejętności
- Jak oceniać skuteczność TUS – wskaźniki postępu
- Działania podtrzymujące i praca nad generalizacją
- Utrwalanie umiejętności w środowisku domowym i szkolnym
MODUŁ 7: Superwizja i analiza doświadczeń uczestników
- Prezentacja doświadczeń własnych z prowadzenia TUS
- Praca na realnych przypadkach – sesja superwizyjna
- Wspólna analiza trudnych sytuacji i wymiana dobrych praktyk
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 240,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 240,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 140,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 140,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują:
- prezentację multimedialną,
- certyfikat imienny potwierdzający ukończenie szkolenia wraz z efektami uczenia się,
- scenariusze, arkusze diagnostyczne, propozycje ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
W przypadku osób korzystających z dofinansowania udziału w szkoleniu, wymagane jest spełnienie następujących warunków:
- Założenie konta na BUR i zapisanie się na usługę.
- Obecność na zajęciach na poziomie co najmniej 70% czasu trwania szkolenia.
- Obowiązkowe potwierdzanie obecności – w formie raportów logowania lub list obecności.
Informacje dodatkowe
Kwota za szkolenie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT – szkolenia finansowane ze środków publicznych.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut, podczas szkolenia przewidywane są przerwy na kawę.
Istnieje możliwość organizacji szkolenia dedykowanego, według Państwa zapotrzebowania w miejscu i czasie wskazanym przez Państwa. W razie zainteresowania ofertą indywidualną, prosimy o kontakt.
Dysponujemy wykwalifikowaną kadrą trenerską, posiadającą doświadczenie i kwalifikacje zawodowe do realizacji projektów szkoleniowych z różnorodnych zakresów. Ponadto wspieramy w organizacji szkoleń, eventów, konferencji, pomagamy w rekrutacji kadr, identyfikujemy możliwości pozyskania środków zewnętrznych.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.