Budowa i diagnostyka systemu Common Rail cz. 3 - układy Delphi i Bosch w silnikach Euro 5/Euro 6
Budowa i diagnostyka systemu Common Rail cz. 3 - układy Delphi i Bosch w silnikach Euro 5/Euro 6
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Motoryzacja
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest dla mechaników i rzeczoznawców samochodowych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji02-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie budowy, działania oraz diagnostyki układów Common Rail Delphi i Bosch stosowanych w silnikach Euro 5 i Euro 6. Uczestnik potrafi rozpoznać elementy układu, wyjaśnić ich funkcje, przeprowadzić diagnostykę przy użyciu odpowiednich narzędzi, prawidłowo interpretować wyniki oraz wskazać i usunąć typowe usterki zgodnie z procedurami producentów i zasadami bezpieczeństwa pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna budowę i zasadę działania układów Common Rail Delphi i Bosch stosowanych w silnikach Euro 5/6 | Kryteria weryfikacji Prawidłowo opisuje elementy systemów, wyjaśnia ich funkcje i różnice konstrukcyjne | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi rozpoznać komponenty układów w pojeździe lub na stanowisku diagnostycznym | Kryteria weryfikacji Samodzielnie identyfikuje podzespoły Delphi i Bosch na rzeczywistych układach lub modelach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi przeprowadzić diagnostykę układów CR z użyciem testera diagnostycznego i oscyloskopu | Kryteria weryfikacji Wykonuje pomiary parametrów pracy układu, analizuje dane i sygnały z urządzeń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik interpretuje objawy usterek i dobiera odpowiednie procedury diagnostyczne i naprawcze | Kryteria weryfikacji Na podstawie objawów wskazuje prawdopodobne przyczyny i proponuje sposób postępowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady bezpieczeństwa oraz procedury zgodne z dokumentacją producentów | Kryteria weryfikacji Pracuje zgodnie z zasadami BHP i procedurami serwisowymi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Plan szkolenia:
- Układy wtryskowe Bosch III i IV generacji (do 2200/2500 bar)
- Budowa pomp CP4S1 i CP4S2
- Układy paliwowe stosowane w silnikach, m.in. BMW, Grupa VW, Volvo, Toyota, Fiat, Iveco, Ford, HMC, Renault
- Typowe usterki, warunki poprawnej pracy i procedury wymiany
- Wtryskiwacze piezoelektryczne firmy Bosch
- Budowa i zasada działania wtryskiwaczy piezoelektrycznych firmy Bosch
- Typowe usterki, warunki pracy i procedury wymiany
- Metody diagnozowania wtryskiwaczy pod kątem elektrycznym i hydraulicznym
- Wtryskiwacze elektromagnetyczne Bosch szybkiego działania z zaworem krawędziowym
- Budowa i zasada działania
- Typowe usterki, warunki pracy i procedury wymiany
- Metody diagnozowania wtryskiwaczy pod kątem elektrycznym i hydraulicznym
- Układy wtryskowe firmy Delphi III generacji (do 2200 bar)
- Omówienie działania i budowy układów zasilania wyposażonych w pompy typu DFP3 i DFP6 stosowanych w samochodach osobowych
- Omówienie procedur diagnostycznych oraz instrukcji demontażu i montażu
- Wtryskiwacze elektromagnetyczne Delphi II i III generacji
- Omówienie zasady działania, procedur kodowania i adaptacji wtryskiwaczy
- Omówienie nowych funkcji kodu wtryskiwacza C3I i procedur naprawy
- Omówienie typowych usterek oraz problemów z uruchomieniem i odpowietrzaniem systemów Delphi
- Funkcje adaptacyjne w systemach Common Rail
- Kalibracja dawki zerowej wtryskiwacza w układach CR różnych producentów
- Kalibracja dawki minimalnej biegu jałowego z użyciem czujnika obrotów i czujnika spalania stukowego
- Kalibracja z użyciem kodu wtryskiwacza
- Adaptacja funkcji regulacji ciśnienia w różnych systemach sterowania układów CR
Forma i czas trwania:
Szkolenie stacjonarne, 8 godzin dydaktycznych (1 godzina = 45 minut).
Przerwy nie są wliczane w czas trwania szkolenia.
Warunki organizacyjne:
Zajęcia odbywają się w Radomiu, ul. Olszynowa 23. Grupa szkoleniowa liczy maksymalnie 8 osób. Uczestnicy pracują w podgrupach 3-4 osobowych. Do dyspozycji każdej podgrupy pozostają 2 stanowiska serwisowe, sala wykładowa wyposażona w projektor, tablicę suchościeralną, dostęp do materiałów szkoleniowych, stanowiska praktyczne z układami (pompy, wtryskiwacze, listwy, sterowniki), diagnoskopy, testery diagnostyczne, komputer z oprogramowaniem producenta.
Szkolenie prowadzi doświadczony instruktor z wieloletnią praktyką.
Uczestnik szkolenia otrzyma specjalistyczne, drukowane materiały szkoleniowe przygotowane przez zespół ekspertów BETiS w formie skryptu. Materiały zawierają m.in. procedury diagnostyczne, ilustracje ekranów aplikacji, zestawienie błędów oraz wskazówki serwisowe.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Układy wtryskowe Bosch III i IV generacji (do 2200/2500 bar) | Prowadzący Tomasz Chojnacki | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Przerwa | Prowadzący Tomasz Chojnacki | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Wtryskiwacze piezoelektryczne firmy Bosc | Prowadzący Tomasz Chojnacki | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przerwa | Prowadzący Tomasz Chojnacki | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Wtryskiwacze elektromagnetyczne Bosch szybkiego działania z zaworem krawędziowym | Prowadzący Tomasz Chojnacki | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Przerwa | Prowadzący Tomasz Chojnacki | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Układy wtryskowe firmy Delphi III generacji (do 2200 bar) | Prowadzący Tomasz Chojnacki | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Przerwa | Prowadzący Tomasz Chojnacki | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Wtryskiwacze elektromagnetyczne Delphi II i III generacji | Prowadzący Tomasz Chojnacki | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Przerwa | Prowadzący Tomasz Chojnacki | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Funkcje adaptacyjne w systemach Common Rail | Prowadzący Tomasz Chojnacki | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 650,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 650,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 81,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 81,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Chojnacki
Jest trenerem z zakresu elektroniki samochodowej oraz diagnostyki silników o zapłonie samoczynnym. Prowadzi badania eksperckie z zakresu metod diagnostycznych układów zasilania silników o ZS. Autor wielu publikacji dotyczących metod diagnozowania stanu technicznego systemów samochodowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają specjalistyczne materiały dydaktyczne przygotowane przez naszą firmę
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi