Integracja sensoryczna (SI) z elementami terapii ręki
Integracja sensoryczna (SI) z elementami terapii ręki
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest do:
- nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej,
- pedagogów i psychologów;
- pracowników placówek socjalnych i kulturalno-oświatowych;
- studentów kierunków pedagogicznych;
- inne osoby pracujące z dziećmi i nie tylko.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek–Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji07-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do rozpoznawania oraz wspierania dzieci z trudnościami w zakresie integracji sensorycznej i małej motoryki, poprzez zdobycie wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych niezbędnych do stosowania wybranych elementów terapii ręki w pracy edukacyjnej, wychowawczej i terapeutycznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna podstawowe założenia teorii integracji sensorycznej oraz potrafi wskazać rolę Jean Ayres w jej rozwoju. | Kryteria weryfikacji Prawidłowo wskazuje twórczynię teorii SI | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i nazywa główne założenia metody SI | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Odróżnia integrację sensoryczną od innych metod terapeutycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi wyjaśnić funkcje wybranych zmysłów (propriocepcji, dotyku, zmysłu równowagi) i ich rolę w codziennym funkcjonowaniu człowieka. | Kryteria weryfikacji Wymienia i charakteryzuje omawiane zmysły | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje rozwój wybranych zmysłów w kontekście etapów życia człowieka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje znaczenie integracji tych zmysłów w codziennym funkcjonowaniu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi wskazać objawy nadreaktywności i podreaktywności sensorycznej oraz ich wpływ na proces uczenia się. | Kryteria weryfikacji Poprawnie identyfikuje cechy nadreaktywności i podreaktywności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Odróżnia typowe objawy obu typów zaburzeń | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia wpływ zaburzeń przetwarzania sensorycznego na funkcje poznawcze i edukacyjne dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- Wprowadzenie do zagadnień SI – sylwetka Jean Ayres – twórczyni metody. [PREZENTACJA]
- Cel: Zapoznanie uczestników z postacią Jean Ayres – testy SI
- Metoda: Prezentacja, materiały (testy SI)
- Analiza zmysłów w codziennym funkcjonowaniu człowieka – propriocepcja, zmysł równowagi, dotyk.
- Cel: Omówienie rozwoju zmysłów u człowieka od niemowlęctwa do dorosłości.
- Metoda: warsztaty.
- Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – nadreaktywność i podreaktywność.
- Cel: Zapoznanie z charakterystycznymi cechami i wpływem na proces uczenia się dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
- Metoda: Prezentacja, materiały szkoleniowe.
- Rola przetrwałych odruchów pierwotnych. Prezentowanie opracowanych scenariuszy.
- Cel: Omówienie i pokaz sposobów diagnozowania wybranych przetrwałych odruchów i pierwotnych (Moro, Stos, Atos…).
- Metoda: Warsztaty.
- Przegląd ontogenetycznego i funkcjonalnego rozwoju ręki (chwytu).
- Cel: Zapoznanie uczestników z etapami rozwoju chwytu od noworodka do 6 r. ż.
- Metoda: Prezentacja.
- Integracja sensoryczna a terapia ręki – wpływ integracji zmysłów na rozwój dużej (ćwiczenia posturalne) i małej motoryki.
- Cel: Wdrażanie uczestników do całoścowego diagnozowania dzieci/uczniów pod kątem umiejętności pisania.
- Metoda: Warsztaty.
- Mała motoryka i związane z nią zaburzenia.
- Cel: Nabywanie mejętności diagnozowania dzieci/uczniów w oparciu o różnorodne testy.
- Metoda: Prezentacja, testy diagnostyczne.
- Konstruowanie scenariusza zajęć lub wybranych jego elementów odpowiednio dobranych do zaburzeń w sferze manualnej i grafomotorycznej dzieci/uczniów. Prezentowanie opracowanych scenariuszy.
- Cel: Nabycie umiejętności opracowywania scenariusza zajęć z Terapii ręki wykorzystują zestawy proponowanych ćwiczeń.
- Metoda: Warsztaty.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 212,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 212,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują:
- prezentację multimedialną,
- certyfikat imienny potwierdzający ukończenie szkolenia wraz z efektami uczenia się.
Warunki uczestnictwa
W przypadku osób korzystających z dofinansowania udziału w szkoleniu, wymagane jest spełnienie następujących warunków:
- Założenie konta na BUR i zapisanie się na usługę.
- Obecność na zajęciach na poziomie co najmniej 70% czasu trwania szkolenia.
- Obowiązkowe potwierdzanie obecności – w formie raportów logowania lub list obecności.
Informacje dodatkowe
Kwota za szkolenie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT – szkolenia finansowane ze środków publicznych.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut, podczas szkolenia przewidywane są przerwy na kawę.
Istnieje możliwość organizacji szkolenia dedykowanego, według Państwa zapotrzebowania w miejscu i czasie wskazanym przez Państwa. W razie zainteresowania ofertą indywidualną, prosimy o kontakt.
Dysponujemy wykwalifikowaną kadrą trenerską, posiadającą doświadczenie i kwalifikacje zawodowe do realizacji projektów szkoleniowych z różnorodnych zakresów. Ponadto wspieramy w organizacji szkoleń, eventów, konferencji, pomagamy w rekrutacji kadr, identyfikujemy możliwości pozyskania środków zewnętrznych.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.