Inteligencja Emocjonalna dla dzieci w wieku przedszkolnym - Moduł 2 - Jak skutecznie prowadzić zajęcia i radzić sobie w trudnych sytuacjach - Praktyczne wdrożenie programu Akademii Inteligencji Emocjonalnej w grupie przedszkolnej
Inteligencja Emocjonalna dla dzieci w wieku przedszkolnym - Moduł 2 - Jak skutecznie prowadzić zajęcia i radzić sobie w trudnych sytuacjach - Praktyczne wdrożenie programu Akademii Inteligencji Emocjonalnej w grupie przedszkolnej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Identyfikatory projektówAkademia HR, Nowy start w Małopolsce z EURESEM, Małopolski Pociąg do kariery, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe, Kierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz specjalistów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym – pedagogów, psychologów, terapeutów, wychowawców grup przedszkolnych.
Do udziału zapraszamy zarówno osoby aktywne zawodowo, jak i te przygotowujące się do pracy w przedszkolu. Szkolenie jest odpowiednie dla wszystkich, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje wychowawcze i dydaktyczne w obszarze inteligencji emocjonalnej dzieci w wieku 3–6 lat.
Usługa kierowana jest zarówno do osób indywidualnych, jak i pracowników instytucji oświatowych zainteresowanych rozwijaniem kompetencji w obszarze inteligencji emocjonalnej u dzieci.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji09-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje nauczycieli do samodzielnego prowadzenia zajęć rozwijających inteligencję emocjonalną w przedszkolu, w oparciu o autorski program Akademii Inteligencji Emocjonalnej (AIE). Program wspiera zarówno nauczycieli, jak i rodziców i entuzjastów inteligencji emocjonalnej w tworzeniu empatycznego i wspierającego klimatu w grupie przedszkolnej, a także w budowaniu kultury emocjonalnego dobrostanu w placówce.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna konkretne narzędzia i metody pracy z dziećmi | Kryteria weryfikacji Opisuje min. 3 metody AIE | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Planuje i opisuje scenariusz zajęć z AIE | Kryteria weryfikacji Tworzy zgodny z programem scenariusz | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tworzy wspierające środowisko edukacyjne | Kryteria weryfikacji Wskazuje działania nauczyciela budujące klimat emocjonalny | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Rozumie znaczenie IE dla rozwoju społecznego | Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ IE na relacje w grupie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Praktyka i ewaluacja (2 dni)
Dzień 1 – analiza praktyki i trudności:
- Superwizja wdrożeń (dla uczestników Modułu 1) (nagrania/opisy/symulacje)
- Praca z trudnymi emocjami w grupie
Dzień 2 – ewaluacja i certyfikacja:
- Pokazowe zajęcia uczestników
- Test wiedzy
- Sesja informacji zwrotnej i podsumowanie
Metody pracy
- Mini-wykłady i prezentacje
- Warsztaty i symulacje zajęć
- Tworzenie scenariuszy AIE
- Case study, refleksje, konsultacje
- Superwizja doświadczeń nauczycieli
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Rozpoczęcie: cele dnia, przypomnienie zasad feedbacku | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Superwizja doświadczeń uczestników – część I | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Przerwa | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Superwizja doświadczeń – część II | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Przerwa | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Studium przypadków i praca z trudnymi emocjami dzieci | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Przerwa | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Przygotowanie do dnia ewaluacyjnego | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Otwarcie dnia, przypomnienie kryteriów oceny | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Pokazowe zajęcia uczestników – część I | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Przerwa | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Pokazowe zajęcia – część II | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Przerwa obiadowa | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Test wiedzy teoretycznej | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Refleksja pisemna i dzielenie się w grupie | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Przerwa | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Podsumowanie szkolenia i wspólna mapa wdrożeń | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Egzamin (Test teoretyczny uruchamiany automatycznie) | Prowadzący Magdalena Kowalik | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 306,25 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 306,25 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Kowalik
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników
- Kompletne materiały szkoleniowe (PDF)
- Scenariusze zajęć AIE dla różnych grup wiekowych
- Dziennik wdrożenia (formularz refleksji)
- Certyfikat ukończenia z opisem kompetencji
Podział na część teoretyczną i praktyczną:
- Część teoretyczna: 2 godziny
- Część praktyczna: 14 godzin
Dzień 1 – Superwizja wdrożeń i praca z trudnościami:
- 09:00–10:45 – Superwizja doświadczeń – cz. I → 1,5h praktyczne
- 11:00–12:30 – Superwizja – cz. II → 1,5h praktyczne
- 13:30–15:00 – Studium przypadków → 1,5h praktyczne
- 15:15–17:00 – Przygotowanie do ewaluacji → 1,5h praktyczne
Dzień 2 – Ewaluacja i refleksja:
- 09:15–10:45 – Pokazowe zajęcia uczestników – cz. I → 1,5h praktyczne
- 11:00–12:30 – Pokazowe zajęcia – cz. II → 1,5h praktyczne
- 13:30–14:15 – Test wiedzy teoretycznej → 0,75h teoretyczne
- 14:15–15:00 – Refleksja pisemna i dzielenie się → 0,75h teoretyczne
- 15:15–17:00 – Podsumowanie, mapa wdrożeń, zakończenie → 1,75h praktyczne
Warunki organizacyjne realizacji usługi:
- Szkolenie trwa 2 dni (16 godzin) realizowane na żywo w formie stacjonarnej).
- Zajęcia odbywają się w jednej grupie liczącej od 10 do 30 uczestników.
- Grupa pracuje w systemie wykładowo-warsztatowym z elementami pracy indywidualnej, w parach i małych zespołach.
- Przestrzeń szkoleniowa zapewnia możliwość pracy z rekwizytami (np. pacynką), tablicą, materiałami drukowanymi i multimedialnymi.
Czas trwania godziny szkoleniowej: Szkolenie odbywa się w godzinach dydaktycznych – 1 godzina = 45 minut.
Metody interaktywne i aktywizujące:
- Warsztaty z tworzenia scenariuszy zajęć
- Symulacje i scenki edukacyjne z dziećmi
- Superwizja wdrożeń (nagrania / opisy / prezentacje uczestników)
- Case studies i ćwiczenia refleksyjne
- Praca w parach i grupach z informacją zwrotną
- Test wiedzy oraz refleksja końcowa
Podstawa prawna zwolnienia z VAT: Usługa korzysta ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a ustawy o VAT – usługi edukacyjne świadczone przez jednostkę objętą systemem oświaty.
Frekwencja: Uczestnik zobowiązany jest do udziału w minimum 80% zajęć szkoleniowych.
Potwierdzanie obecności: Frekwencja uczestników będzie potwierdzana na podstawie papierowej listy obecności.
Adres
Adres
Lokal jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi