Kurs - Trener TUS II Stopnia (Trening Umiejętności Społecznych)
Kurs - Trener TUS II Stopnia (Trening Umiejętności Społecznych)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Pedagodzy, nauczyciele, wychowawcy, pracownicy socjalni, osoby pracujące z dziećmi, młodzieżą lub osobami dorosłymi z trudnościami społecznymi.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji19-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia TUS II stopnia jest rozwinięcie umiejętności uczestników w zakresie zaawansowanego prowadzeniaTreningu Umiejętności Społecznych. Uczestnicy pogłębią swoją wiedzę o diagnozie potrzeb grupy, nauczą się
konstruować indywidualne i długofalowe plany TUS, poznają narzędzia pracy z trudnymi zachowaniami i kryzysami
oraz sposoby współpracy z rodzicami, opiekunami i otoczeniem.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posiada pogłębioną wiedzę na temat pracy metodą TUS z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi o złożonych potrzebach rozwojowych i edukacyjnychRozumie zaawansowane metody diagnozy i analizy funkcjonalnej zachowania uczestników Zna i rozumie metody indywidualizacji zajęć w grupach zróżnicowanych rozwojowo oraz sposoby współpracy z rodziną i systemem wsparcia | Kryteria weryfikacji Potrafi tworzyć długofalowe plany zajęć TUS dostosowane do konkretnych potrzeb uczestników. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Umie pracować z grupą wymagającą szczególnego podejścia – rozpoznaje zachowania trudne i reaguje nanie konstruktywnie | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Potrafi stosować zaawansowane techniki: metafory, analizę przypadków, trening poznawczy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Umie przeprowadzić analizę przypadku i poddać refleksji własną praktykę zawodową. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Głównym celem edukacyjnym kursu TUS I stopnia ma na celu przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi.
Program nauczania obejmuje 16 godzin zegarowych.
Przerwy nie są wliczone w czas usługi.
W celu weryfikacji nabytych kompetencji, po zakończeniu szkolenia przeprowadzana jest walidacja w formie testu teoretycznego. Wynik testu generowany jest automatycznie. Uczestnicy szkolenia otrzymają na wskazane adresy e-mail link umożliwiający dostęp do testu. Test będzie przeprowadzany w naszej pracowni komputerowej. Po zakończeniu testu system automatycznie wygeneruje wynik każdego uczestnika.
DZIEŃ 1 – ZAAWANSOWANE STRATEGIE PRACY Z GRUPĄ TUS – DIAGNOZA, INDYWIDUALIZACJA, TRUDNE ZACHOWANIA
- ZAAWANSOWANA DIAGNOZA POTRZEB UCZESTNIKÓW TUS
- Ocena poziomu kompetencji społecznych z użyciem narzędzi standaryzowanych i obserwacyjnych
- Analiza potrzeb grupy a indywidualizacja oddziaływań
- INDYWIDUALIZACJA PRACY W GRUPIE TUS
- Techniki różnicowania poziomu trudności ćwiczeń
- Włączanie osób o różnym stopniu funkcjonowania
- Wspieranie osób wycofanych i nadaktywnych
- PRACA Z DZIEĆMI I OSOBAMI DOROSŁYMI Z ZABURZENIAMI EMOCJONALNYMI
- Strategie wspierające rozumienie norm społecznych
- Modelowanie zachowań alternatywnych
- Praca z trudnościami samoregulacji
- PRACA Z TRUDNYMI EMOCJAMI I ZACHOWANIAMI
- Reagowanie na złość, wybuchy, opór, regres
- Techniki deeskalacji i wspierania samoregulacji emocjonalnej
- Rozmowy naprawcze i wzmacnianie odpowiedzialności
- ZAAWANSOWANE TECHNIKI PRACY: METAFORY, TRENING POZNAWCZY
- Praca z bajką terapeutyczną i metaforą
- Ćwiczenia poznawcze wspierające empatię i elastyczność
- Zastosowanie różnych narzędzi emocjonalno-społecznych
DZIEŃ 2 – TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH W PRAKTYCE – PLANOWANIE I WSPÓŁPRACA Z OTOCZENIEM
- TWORZENIE DŁUGOFALOWYCH PLANÓW PRACY TUS
- Planowanie progresji celów w cyklu kilku miesięcy
- Monitorowanie postępów
- Integracja treści z podstawą programową i planem wsparcia uczestnika
- ANALIZA FUNKCJONALNA ZACHOWAŃ – MODEL ABC I PRACA NAD TRUDNYMI ZACHOWANIAMI
- Identyfikacja funkcji zachowania
- Projektowanie działań wspierających zamianę niepożądanych reakcji na społecznie akceptowane
- Praktyczne ćwiczenia z kartą analizy zachowań
- WSPÓŁPRACA Z RODZINĄ I OPIEKUNAMI
- Budowanie partnerstwa z rodzicem
- Przekazywanie informacji zwrotnych i sugestii do pracy domowej
- Prowadzenie konsultacji wychowawczo-terapeutycznych
- PODSUMOWANIE PRACY WŁASNEJ UCZESTNIKÓW
- Analiza trudności, sukcesów, błędów i zasobów
- Feedback grupowy i trenerski
- Podsumowanie, refleksja, ewaluacja
- Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 OTWARCIE SZKOLENIA, INTEGRACJA UCZESTNIKÓW, KONTRAKT GRUPOWY | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 ZAAWANSOWANA DIAGNOZA POTRZEB UCZESTNIKÓW TUS | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 INDYWIDUALIZACJA PRACY W GRUPIE TUS | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 PRZERWA | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 PRACA Z DZIEĆMI I OSOBAMI DOROSŁYMI Z ZABURZENIAMI EMOCJONALNYMI | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 PRACA Z TRUDNYMI EMOCJAMI I ZACHOWANIAMI | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 ZAAWANSOWANE TECHNIKI PRACY: METAFORY, TRENING POZNAWCZY | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 20-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 TWORZENIE DŁUGOFALOWYCH PLANÓW PRACY TUS | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 ANALIZA FUNKCJONALNA ZACHOWAŃ – MODEL ABC I PRACA NAD TRUDNYMI ZACHOWANIAMI | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 PRZERWA | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 WSPÓŁPRACA Z RODZINĄ I OPIEKUNAMI | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 PODSUMOWANIE PRACY WŁASNEJ UCZESTNIKÓW | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 TEST TEORETYCZNY Z WYNIKIEM GENEROWANYM AUTOMATYCZNIE | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 21-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 111,11 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 111,11 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Maksym
W ramach swojej praktyki prowadzi indywidualne sesje oraz warsztaty z zakresu rozwoju osobistego i zawodowego, wspiera osoby we wzmacnianiu poczucia własnej wartości, motywacji i samoakceptacji, regulacji emocji, wypalenia zawodowego również pomaga w planowaniu kariery czy pracoholizmie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Skrypt szkoleniowy
- Przykładowe scenariusze TUS
- Karty ewaluacji i arkusze obserwacji
- Checklisty trenera TUS
- Lista zalecanej literatury
Warunki uczestnictwa
- Minimalny wiek uczestnika: 18 lat.
- Minimalne wykształcenie: ukończona szkoła średnia (mile widziane wykształcenie pedagogiczne lub pokrewne).
- Doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, osobami dorosłymi z trudnościami społecznymi, zaburzeniami emocjonalnymi – będzie dodatkowym atutem.
- Motywacja do samodzielnego prowadzenia zajęć TUS po ukończeniu szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe