Kurs - Trener TUS I Stopnia (Trening Umiejętności Społecznych)
Kurs - Trener TUS I Stopnia (Trening Umiejętności Społecznych)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Pedagodzy, nauczyciele, wychowawcy, pracownicy socjalni, osoby pracujące z dziećmi, młodzieżą lub osobami dorosłymi z trudnościami społecznymi.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji06-02-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie TUS I stopnia ma na celu przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Uczestnicy zapoznają się z podstawami metodycznymi i psychologicznymi TUS, nauczą się planować i prowadzić sesje oraz reagować na trudne sytuacje w grupie. Program obejmuje wiedzę teoretyczną, techniki pracy, tworzenie scenariuszy, symulacje oraz narzędzia diagnostyczno-ewaluacyjne.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna podstawowe założenia i cele Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) oraz jego zastosowanie w pracy z dziećmi i młodzieżą i osobami dorosłymi.Rozumie procesy rozwoju kompetencji społecznych oraz ich znaczenie w kontekście funkcjonowania psychospołecznego. Posiada wiedzę na temat podstawowej struktury zajęć TUS, ról i kompetencji trenera oraz metod wspierania uczestników w nabywaniu umiejętności społecznych. | Kryteria weryfikacji Potrafi samodzielnie zaplanować cykl zajęć TUS, dopasowując je do wieku i możliwości grupy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Umie obserwować i oceniać postępy uczestników w zakresie kompetencji społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Umie stworzyć scenariusze zajęć TUS, stosując odpowiednie ćwiczenia, techniki i materiały. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji Potrafi przeprowadzić zajęcia TUS, wykorzystując elementy modelowania, odgrywania ról, pracy grupowejoraz analizy sytuacji społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Głównym celem edukacyjnym kursu TUS I stopnia ma na celu przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi.
Program nauczania obejmuje 16 godzin zegarowych.
Przerwy nie są wliczone w czas usługi.
W celu weryfikacji nabytych kompetencji, po zakończeniu szkolenia przeprowadzana jest walidacja w formie testu teoretycznego. Wynik testu generowany jest automatycznie. Uczestnicy szkolenia otrzymają na wskazane adresy e-mail link umożliwiający dostęp do testu. Test będzie przeprowadzany w naszej pracowni komputerowej. Po zakończeniu testu system automatycznie wygeneruje wynik każdego uczestnika.
DZIEŃ 1 – TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE PODSTAWY TUS
- WPROWADZENIE DO TRENINGU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH – DEFINICJE, CELE, ZAKRES
- Historia i rozwój metody TUS w Polsce i na świecie
- Główne założenia treningu: nauka poprzez doświadczenie, modelowanie i wzmocnienia pozytywne
- Kogo obejmować treningiem – kryteria doboru uczestników
- ROZWÓJ KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH U DZIECI, MŁODZIEŻY I OSÓB DOROSŁYCH
- Etapy rozwoju społecznego w normie i w zaburzeniach
- Znaczenie umiejętności społecznych dla funkcjonowania edukacyjnego i emocjonalnego
- STRUKTURA ZAJĘĆ TUS – PLANOWANIE I ORGANIZACJA CYKLU TRENINGOWEGO
- Cykliczność, liczba spotkań, czas trwania sesji
- Stałe elementy sesji: wprowadzenie, rozgrzewka, ćwiczenie główne, podsumowanie
- Przykładowy schemat 10-tygodniowego cyklu TUS
- DOBÓR UCZESTNIKÓW – DIAGNOZA POTRZEB I POZIOMU FUNKCJONOWANIA SPOŁECZNEGO
- Jak ocenić gotowość uczestnika do udziału w grupie TUS
- Narzędzia wspierające (kwestionariusze, obserwacja, wywiad)
- PODSTAWOWE TECHNIKI PRACY W TUS
- Odgrywanie ról, praca z kartami emocji, ćwiczenia interpersonalne
- Praca z opowiadaniami terapeutycznymi i metaforą
- Ćwiczenia grupowe i zadania domowe
- KOMPETENCJE I POSTAWA TRENERA TUS
- Budowanie autorytetu i zaufania
- Granice w relacji trener–uczestnik
- Samoświadomość i odporność psychiczna trenera
DZIEŃ 2 – PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI PROWADZENIA TUS
- TWORZENIE SCENARIUSZY ZAJĘĆ TUS – WARSZTAT PRAKTYCZNY
- Pisanie scenariusza na podstawie celu i grupy docelowej
- Ćwiczenia indywidualne i zespołowe
- Korekta i analiza przykładów
- TRUDNE SYTUACJE W PRACY TRENERA TUS – JAK REAGOWAĆ?
- Agresja, wycofanie, opór, nadaktywność – jak je rozpoznawać i reagować
- Stosowanie zasad i konsekwencji
- Współpraca z otoczeniem w sytuacjach trudnych
- PRACA Z GRUPĄ – DYNAMIKA, INTEGRACJA, MOTYWOWANIE
- Budowanie więzi w grupie
- Rola liderów, outsiderów i mediatorów
- Jak wspierać grupę w rozwoju
- EWALUACJA I DOKUMENTACJA PRACY TRENERA TUS
- Cele i narzędzia ewaluacji zajęć TUS
- Karty obserwacji, listy kontrolne, arkusze informacji zwrotnej
- Pisemne sprawozdanie z cyklu zajęć
- podsumowanie i odpowiedzi na pytania
- Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 OTWARCIE SZKOLENIA, INTEGRACJA UCZESTNIKÓW, KONTRAKT GRUPOWY | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 WPROWADZENIE DO TRENINGU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH – DEFINICJE, CELE, ZAKRES ZASTOSOWANIA | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 ROZWÓJ KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH U DZIECI, MŁODZIEŻY I OSÓB DOROSŁYCH | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 PRZERWA | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 STRUKTURA ZAJĘĆ TUS – PLANOWANIE I ORGANIZACJA CYKLU TRENINGOWEGO | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 DOBÓR UCZESTNIKÓW – DIAGNOZA POTRZEB I POZIOMU FUNKCJONOWANIA SPOŁECZNEGO | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 PODSTAWOWE TECHNIKI PRACY W TUS | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 KOMPETENCJE I POSTAWA TRENERA TUS | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 07-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 TWORZENIE SCENARIUSZY ZAJĘĆ TUS – WARSZTAT PRAKTYCZNY | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 TRUDNE SYTUACJE W PRACY TRENERA TUS – JAK REAGOWAĆ? | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 PRZERWA | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 PRACA Z GRUPĄ – DYNAMIKA, INTEGRACJA, MOTYWOWANIE | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 EWALUACJA I DOKUMENTACJA PRACY TRENERA TUS | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Karolina Maksym | Data realizacji zajęć 08-02-2026 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 111,11 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 111,11 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Karolina Maksym
W ramach swojej praktyki prowadzi indywidualne sesje oraz warsztaty z zakresu rozwoju osobistego i zawodowego, wspiera osoby we wzmacnianiu poczucia własnej wartości, motywacji i samoakceptacji, regulacji emocji, wypalenia zawodowego również pomaga w planowaniu kariery czy pracoholizmie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Skrypt szkoleniowy
- Przykładowe scenariusze TUS
- Karty ewaluacji i arkusze obserwacji
- Checklisty trenera TUS
- Lista zalecanej literatury
Warunki uczestnictwa
- Minimalny wiek uczestnika: 18 lat.
- Minimalne wykształcenie: ukończona szkoła średnia (mile widziane wykształcenie pedagogiczne lub pokrewne).
- Doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, osobami dorosłymi z trudnościami społecznymi, zaburzeniami emocjonalnymi – będzie dodatkowym atutem.
- Motywacja do samodzielnego prowadzenia zajęć TUS po ukończeniu szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe