AI i ChatGPT - wykorzystanie technologii cyfrowych w rozwoju zielonych kompetencji w życiu i pracy.
AI i ChatGPT - wykorzystanie technologii cyfrowych w rozwoju zielonych kompetencji w życiu i pracy.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe, która z własnej inicjatywy chcą podnosić swoje umiejętności w zakresie zielonych kompetencji
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników18
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do odpowiedzialnego i etycznego wykorzystywania technologii AI we wspieraniu działań proekologicznych umożliwiając zrozumienie potencjału sztucznej inteligencji w rozwiązywaniu globalnych problemów środowiskowych oraz rozwinięcie umiejętności niezbędnych do tworzenia innowacyjnych rozwiązań wspierających zrównoważony rozwój.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje zasady działania narzędziAI | Kryteria weryfikacji Ocenia wpływ obliczeń na środowisko(np. zużycie energii przez centra danych) i stosuje zasady optymalizacji algorytmów AI pod kątem efektywności energetycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje sposoby wykorzystaniaSztucznej Inteligencji w biznesie: Optymalizacja łańcuchów dostaw Efektywne zarządzanie zasobami Rozwój produktów ekologicznych | Kryteria weryfikacji Omawia zastosowania AI w obszarachtakich jak: Wykorzystanie AI do redukcji emisji gazów cieplarnianych i minimalizacji odpadów. Wykorzystanie AI do monitorowania zużycia energii i wody w budynkach oraz optymalizacji procesów produkcyjnych. Wykorzystanie AI do projektowania innowacyjnych rozwiązań, które są przyjazne dla środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje Sztuczną Inteligencję wcodziennym życiu poprzez Aplikacje do monitorowania śladu węglowego Inteligentne systemy zarządzania energią w domu | Kryteria weryfikacji Omawia, jak AI może wspieraćzrównoważony styl życia, np. poprzez: Narzędzia, które pomagają użytkownikom śledzić i redukować swój wpływ na środowisko. Rozwiązania, które automatycznie optymalizują zużycie energii w oparciu o preferencje użytkowników i warunki zewnętrzne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Korzysta z praktycznych zastosowań AIw ocenie stanu środowiska | Kryteria weryfikacji Omawia jak AI może byćwykorzystywana do monitorowania stanu środowiska, przewidywania zagrożeń naturalnych i zarządzania zasobami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje zastosowanie AI w edukacji inauce. | Kryteria weryfikacji Przedstawia przykłady wykorzystania AIdo edukacji ekologicznej, np. poprzez tworzenie interaktywnych symulacji i modeli, które pomagają zrozumieć złożone procesy zachodzące w środowisku. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje zastosowanie AI jakoinstrumentu sprawniejszego wdrażania strategii związanych z ESG | Kryteria weryfikacji Przedstawia zakres przeciwdziałaniaubóstwu i głodowi dzięki wsparciu rolnictwa precyzyjnego w optymalizacji wykorzystania zasobów (nawozów lub pestycydów), monitorowaniu warunków środowiskowych, takich jak jakość powietrza, gleby i wody, czy w celu zwiększenia odporności upraw, a także rozwiązywania problemu marnotrawienia żywności, pomagając kontrolować konsumpcję i ponowne wykorzystanie resztek, a także zoptymalizować łańcuch dostaw. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje cyrkularne strategieprojektowania z zastosowaniem AI | Kryteria weryfikacji Uzasadnia uwzględnianiezrównoważonego rozwoju w procesie projektowania jako instrumentu zapewniającego lepszą jakość produktów i większą satysfakcję klientów (trwałość, łatwość naprawy oraz recyklingowi), a także opracowywanie produktów o dłuższej żywotności oraz projektowanie usług, które promują ponowne użycie zasobów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przyczynia się do zwiększenia wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych z zakresu zrównoważonego rozwoju oraz kompetencji cyfrowych. Przygotowuje uczestników do stosowania sztucznej inteligencji (AI i ChatGPT) w działaniach na rzecz środowiska oraz realizacji aktywnych działań z zakresu zrównoważonego rozwoju wpływających pozytywnie na zwiększanie efektywności energetycznej i surowcowej, ograniczanie emisji gazów cieplarnianych, minimalizację odpadów i zanieczyszczeń, ochronę i odtwarzanie ekosystemów oraz wspomaga adaptacyjność do skutków zmian klimatu.
Program:
Zasada działania narzędzi AI:
Wprowadzenie dyskusji na temat wpływu obliczeń na środowisko (np. zużycie energii przez centra danych) oraz możliwości optymalizacji algorytmów AI pod kątem efektywności energetycznej.
Sztuczna Inteligencja w biznesie - Omówienie zastosowań AI w obszarach takich jak:
Optymalizacja łańcuchów dostaw: Wykorzystanie AI do redukcji emisji gazów cieplarnianych i minimalizacji odpadów.
Efektywne zarządzanie zasobami: Wykorzystanie AI do monitorowania zużycia energii i wody w budynkach oraz optymalizacji procesów produkcyjnych.
Rozwój produktów ekologicznych: Wykorzystanie AI do projektowania innowacyjnych rozwiązań, które są przyjazne dla środowiska.
Sztuczna Inteligencja w codziennym życiu: Omówienie, jak AI może wspierać zrównoważony styl życia.
Aplikacje do monitorowania śladu węglowego:
Narzędzia, które pomagają użytkownikom śledzić i redukować swój wpływ na środowisko.
Inteligentne systemy zarządzania energią w domu: Rozwiązania, które automatycznie optymalizują zużycie energii w oparciu o preferencje użytkowników i warunki zewnętrzne.
Praktyczne zastosowania AI w ocenie stanu środowiska:
Omówienie, jak AI może być wykorzystywana do monitorowania stanu środowiska, przewidywania zagrożeń naturalnych i zarządzania zasobami.
Zastosowanie AI w edukacji i nauce:
Przedstawienie przykładów wykorzystania AI do edukacji ekologicznej, np. poprzez tworzenie interaktywnych symulacji i modeli, które pomagają zrozumieć złożone procesy zachodzące w środowisku.
AI jako instrument sprawniejsze wdrażania strategii związanych z ESG:
Przedstawienie zakresu przeciwdziałania ubóstwu i głodowi dzięki wsparciu rolnictwa precyzyjnego w optymalizacji wykorzystania zasobów (nawozów lub pestycydów), monitorowaniu warunków środowiskowych, takich jak jakość powietrza, gleby i wody, czy w celu zwiększenia odporności upraw, a także rozwiązywania problemu marnotrawienia żywności, pomagając kontrolować konsumpcję i ponowne wykorzystanie resztek, a także zoptymalizować łańcuch dostaw.
Cyrkularne strategie projektowania z zastosowaniem AI:
Uwzględnienie zrównoważonego rozwoju w procesie projektowania jako instrumentu zapewniającego lepszą jakość produktów i większą satysfakcję klientów (trwałość, łatwość naprawy oraz recyklingowi). Opracowywanie produktów o dłuższej żywotności oraz projektowanie usług, które promują ponowne użycie zasobów.
Program usługi umożliwia nabycie następujących kompetencji opisanych w sprawozdaniu GreenComp. Europejskie ramy kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju w części 4. Obszary kompetencji i kompetencje, 4.4 Działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju 4.4.3 Indywidualna inicjatywa: wiedza (Znajomość własnego potencjału do wprowadzania pozytywnych zmian w środowisku), umiejętności (Umiejętność zastosowania następujących zasad: używanie mniejszej ilości zasobów, bardziej efektywne wykorzystanie zasobów oraz ponowne użycie tych samych zasobów) i postawy (Świadomość, że codzienne działania mają znaczenie). Udział w usłudze prowadzi także do nabycia umiejętności oceny wpływu osobistych zachowań na środowisko uwzględnionych w zakresie umiejętności przekrojowych w Wykazie przykładowych zielonych umiejętności, opracowany przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych (45 minut).
17 godzin i 30 minut zajęć teoretycznych oraz 30 minut walidacji.
Przerwa (13:00 - 13:30) jest wliczona w czas usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 291,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 291,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Grażyna Górna
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszelkie materiały zostają zapewnione przez Usługodawcę, między innymi autorskie skrypty dostępne w wersji cyfrowej.
Informacje dodatkowe
Usługa jest zwolniona z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień
Informujemy, że w trakcie szkolenia możliwa jest wizytacja z udziałem PARP, Operatora lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.