Tworzenie aplikacji z użyciem Angular
Tworzenie aplikacji z użyciem Angular
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- Programistów JavaScript lub TypeScript, którzy chcą rozszerzyć swoje kompetencje w zakresie nowoczesnego frontend developmentu
- Developerów znających podstawy programowania obiektowego i funkcyjnego, chcących poznać Angular jako narzędzie do budowy aplikacji SPA
- Osób pracujących z frameworkami frontendowymi (np. React, Vue), które chcą poznać podejście Angulara do budowy komponentów, zarządzania stanem i komunikacji z backendem
- Zespołów programistycznych planujących wdrożenie Angulara w swoich projektach produkcyjnych
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji10-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Poznanie praktycznych umiejętności budowania aplikacji SPA przy użyciu AngularUmiejętność korzystania z Angular CLI i narzędzi wspomagających tworzenie aplikacji
Poznanie dobrych praktyk przy pracy z komponentami, usługami, routingiem i formularzami
Zrozumienie architektury i wzorców projektowych stosowanych w aplikacjach opartych na Angularze
Nauka stosowania programowania reaktywnego w przeglądarce (RxJS, Signals)
Zdobycie wiedzy na temat testowania jednostkowego i integracyjnego w Angular
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik korzysta z Angular CLI i narzędzi wspomagających tworzenie aplikacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik stworzył realny projekt, który można wygodnie udostępnić, skomentować i zaprezentować. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wprowadzenie do Angular
- Wprowadzenie do ekosystemu Angulara — krótka historia i obecne miejsce na rynku
- Dlaczego Angular? Przewagi i ograniczenia w porównaniu do innych frameworków
- Wzorce projektowe charakterystyczne dla Angulara (DI, MVVM, modularność)
- Omówienie celu szkolenia i planu realizacji aplikacji demonstracyjnej
- Wstęp do dobrej architektury aplikacji frontendowej
- Konfiguracja środowiska pracy: edytory, rozszerzenia i narzędzia linii komend
- Wprowadzenie do Angular CLI i jego rola w automatyzacji
- Tworzenie projektu „od zera” — podejście strukturalne i modularne
- Konfiguracja i integracja bibliotek komponentów UI (np. Angular Material, PrimeNG, Tailwind)
- Generator kodu, aliasy ścieżek, linting, formatowanie kodu — konfiguracja jakości projektu
- Wprowadzenie do monorepo i wielomodułowej architektury projektu
Komponenty i widoki
- Koncepcja komponentów jako podstawowych jednostek UI
- Wzorzec kompozytu — budowanie złożonych interfejsów z prostych komponentów
- Różnice między komponentami deklarowanymi a standalone
- Szablony komponentów, selektory, stylowanie CSS/SCSS, style enkapsulowane vs globalne
- Wiązanie danych: jednokierunkowe, dwukierunkowe, dynamiczne atrybuty
- Obsługa zdarzeń użytkownika i przekazywanie parametrów
- Cykl życia komponentu — omówienie hooków i ich zastosowań
- Komunikacja między komponentami: Input/Output, ViewChild, serwisy, EventEmitter, RxJS
- Sygnały, obserwowalność zmian, efekty, memoizacja i aktualizacje UI
- Kiedy stosować komponenty, dyrektywy strukturalne i atrybutowe, a kiedy pipes
- Praktyczne techniki zarządzania zależnościami komponentów i ich testowalność
Obsługa formularzy
- Formularze szablonowe vs reaktywne — kiedy które podejście
- Tworzenie i zarządzanie formularzami prostymi oraz zagnieżdżonymi
- Walidacja danych: synchroniczna, asynchroniczna, reguły walidatorów
- Zarządzanie stanem formularza i prezentacja błędów użytkownikowi
- Dynamiczne formularze — tworzenie pól w locie, FormArray, FormGroup
- Typowanie i kontrola nad modelem danych formularza
- Obsługa zmian w formularzach i nasłuchiwanie zdarzeń formularzowych
- Praktyczne przykłady — tworzenie formularzy rejestracyjnych, filtrów, konfiguratorów
- Najczęstsze błędy i antywzorce w pracy z formularzami
Routing i nawigacja
- Definiowanie i zarządzanie ścieżkami nawigacyjnymi
- Konfiguracja zagnieżdżonych tras i mechanizmu router-outlet
- Obsługa parametrów tras i ich typowanie
- Przekierowania, fallbacki, obsługa błędów nawigacyjnych
- Implementacja guards (AuthGuards, RoleGuards, Resolver)
- Budowanie struktury nawigacyjnej aplikacji: menu, okruszki, breadcrumbs
- Lazy loading — strategie ładowania modułów i optymalizacja wydajności
- Testowanie i debugowanie nawigacji
Usługi i zależności
- Koncepcja usług i ich rola w architekturze Angulara
- Deklarowanie i rejestrowanie usług — @Injectable, providedIn, injection tokens
- Przekazywanie i wstrzykiwanie konfiguracji, zależności zewnętrznych i globalnych
- Poziomy dostępu i cykl życia usług — root, module, component scope
- Tworzenie niestandardowych tokenów i providerów
- Dobre praktyki organizowania logiki biznesowej w usługach
- Integracja usług z komponentami i formularzami
Komunikacja z API
- Reaktywny model HTTP w Angular z użyciem HttpClient
- Wysyłanie zapytań do REST API — GET, POST, PUT, DELETE
- Zarządzanie parametrami, nagłówkami i autoryzacją
- Obsługa błędów, retry logic, timeouts, logowanie zapytań
- Tworzenie i stosowanie interceptorów — globalne przetwarzanie zapytań
- Strategia zarządzania stanem danych: cache lokalny, unikanie nadmiarowych zapytań
- Integracja z serwisami backendowymi
- Architektura bezstanowa vs zarządzanie sesją użytkownika
Programowanie reaktywne
- Wprowadzenie do reaktywności i paradygmatu programowania deklaratywnego
- Porównanie: callbacki, Promise, RxJS, Signals — zastosowania i różnice
- Tworzenie i zarządzanie strumieniami danych
- Typowe operatory RxJS: map, switchMap, debounceTime, catchError, concatMap
- Modele push/pull i multicast/unicast — zrozumienie przepływu danych
- Tworzenie reaktywnych komponentów i formularzy
- Signals: podstawy, pochodne, efekty i zasoby — nowy model reaktywności Angulara
Testowanie aplikacji Angular
- Znaczenie testowania i TDD/BDD w aplikacjach webowych
- Konfiguracja środowiska testowego — Karma, Jasmine, TestBed
- Pisanie testów jednostkowych dla komponentów, dyrektyw i usług
- Mockowanie zależności i symulowanie zachowań serwera
- Testy integracyjne — sprawdzanie współpracy modułów
- End-to-end (E2E) testy z użyciem Cypress lub Playwright — scenariusze użytkownika
- Strategie testowania — co, jak i kiedy testować w aplikacji Angular
- Pokrycie kodu testami, analiza raportów i testy regresyjne
- Najczęstsze błędy i dobre praktyki w testowaniu aplikacji frontendowych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Wprowadzenie do Angular, Komponenty i widoki, Obsługa formularzy, | Prowadzący Mateusz Kulesza | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Routing i nawigacja, Usługi i zależności, Komunikacja z API, | Prowadzący Mateusz Kulesza | Data realizacji zajęć 18-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Programowanie reaktywne,Testowanie aplikacji Angular | Prowadzący Mateusz Kulesza | Data realizacji zajęć 19-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 450,15 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 805,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 143,76 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 116,88 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Kulesza
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
materiały szkoleniowe - część teoretyczna szkolenia, slajdy - zostaną udostępnione uczestnikom na szkoleniu w formie pdf.
uczestnik otrzyma certyfikat uczestnictwa z opisem nabytych umiejętności
Warunki uczestnictwa
Od uczestników wymagana jest umiejętność programowania w języku JavaScript lub TypeScript
Informacje dodatkowe
Szkolenie będzie prowadzone zdalnie, w czasie rzeczywistym, na żywo, z trenerem, możliwością zadawania pytań.
Szkolenie składa się w 30% z wykładu teoretycznego, w 70% z warsztatów i samodzielnej pracy programistycznej.
Podczas szkolenia uczestnicy mają dostęp do czatu z trenerem, współdzielą ekran podczas części warsztatowej, żeby zaprezentować postęp swojej pracy.
Walidacja będzie bazowała na ocenie efektów samodzielnej pracy uczestników, będzie sprawdzała nabytą wiedzę teoretyczną i umiejętność jej zastosowania w praktyce.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
szkolenie na platformie zoom, wymagane:
stabilne połączenie internetowe (zalecane min. 10Mbit/s download i 1Mbit/s upload)
przeglądarka internetowa Chrome
zainstalowana aplikacja Zoom App
dobrej jakości słuchawki oraz mikrofon (opcjonalnie) kamera internetowa
link do szkolenia zostanie przesłany uczestnikom przed szkoleniem i będzie aktywny do końca szkolenia.