Programowanie w języku Java
Programowanie w języku Java
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresowane jest do osób:
- rozpoczynających naukę programowania
- kandydatów do pracy jako Junior Java Developer
- studentów kierunków technicznych i osoby przebranżawiające się
- osób, które chcą zrozumieć podstawy nowoczesnego programowania obiektowego w języku Java
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji15-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kompleksowe omówienie podstaw języka Java, jego składni, struktur oraz najważniejszych elementów biblioteki standardowejPraktyczne wprowadzenie do programowania obiektowego
Nauka korzystania z narzędzi developerskich: kompilator, debbuger, IDE
Zbudowanie solidnego fundamentu umożliwiającego dalszy rozwój w kierunku backendu, aplikacji webowych lub systemów mobilnych
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się uczestnik programuje w języku Java, znając składnię, struktury i bibliotekę standardową, programuje obiektowo, korzysta z narzędzi developerskich: kompilator, debbuger, IDE | Kryteria weryfikacji Uczestnik stworzył realny projekt, który można wygodnie udostępnić, skomentować i zaprezentować. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Podstawy Java
- Charakterystyka i najważniejsze cechy języka
- Maszyna wirtualna i zarządzanie pamięcią
- Środowisko programistyczne
- Metoda main i struktura programu
- Budowanie i uruchamianie aplikacji
- Typy danych
- Zmienne i ich zasięg
- Typy proste vs. referencyjne
- Operatory
- Instrukcje warunkowe oraz pętle
- Pakiety/importy
Programowanie obiektowe
- Omówienie najważniejszych pojęć i założeń OOP
- Klasy, rekordy i wyliczenia
- Modelowanie problemów z wykorzystaniem klas i obiektów
- Interfejsy jako sposób definiowania kontraktów
- Hermetyzacja i kontrola dostępu
- Dziedziczenie
- Polimorfizm
- Weryfikacja i rzutowanie typów
- Elementy statyczne
- Dobre praktyki OOP
Biblioteka standardowa
- Praca z tekstem
- Tablice
- Typy generyczne
- Kolekcje i strumienie
- Reprezentacja oraz manipulowanie datą/czasem
- Wykonywanie obliczeń matematycznych
- Obsługa wyjątków
- Internacjonalizacja i lokalizacja aplikacji
I/O
- Operowanie na systemie plików
- Odczyt/zapis plików tekstowych i binarnych
- Wykorzystanie I/O streams oraz NIO2
- Serializacja
- Interakcja z konsolą
Wybrane zagadnienia zaawansowane (opcjonalnie)
- Organizacja kodu aplikacji
- Wprowadzenie do wielowątkowości
- Komunikacja z relacyjnymi bazami danych przez JDBC API
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Podstawy Java | Prowadzący Łukasz Andrzejewski | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Programowanie obiektowe | Prowadzący Łukasz Andrzejewski | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Biblioteka standardowa, I/O, Wybrane zagadnienia zaawansowane (opcjonalnie) | Prowadzący Łukasz Andrzejewski | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 805,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 805,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 116,88 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 116,88 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Andrzejewski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
materiały szkoleniowe - część teoretyczna szkolenia, slajdy - zostaną udostępnione uczestnikom na szkoleniu w formie pdf.
uczestnik otrzyma certyfikat uczestnictwa z opisem nabytych umiejętności
Warunki uczestnictwa
Podstawowa znajomość obsługi komputera i systemu operacyjnego
Nie jest wymagana wcześniejsza znajomość programowania
Informacje dodatkowe
Szkolenie będzie prowadzone zdalnie, w czasie rzeczywistym, na żywo, z trenerem, możliwością zadawania pytań.
Szkolenie składa się w 30% z wykładu teoretycznego, w 70% z warsztatów i samodzielnej pracy programistycznej.
Podczas szkolenia uczestnicy mają dostęp do czatu z trenerem, współdzielą ekran podczas części warsztatowej, żeby zaprezentować postęp swojej pracy.
Walidacja będzie bazowała na ocenie efektów samodzielnej pracy uczestników, będzie sprawdzała nabytą wiedzę teoretyczną i umiejętność jej zastosowania w praktyce.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
szkolenie na platformie zoom, wymagane:
stabilne połączenie internetowe (zalecane min. 10Mbit/s download i 1Mbit/s upload)
przeglądarka internetowa Chrome
zainstalowana aplikacja Zoom App
dobrej jakości słuchawki oraz mikrofon (opcjonalnie) kamera internetowa
link do szkolenia zostanie przesłany uczestnikom przed szkoleniem i będzie aktywny do końca szkolenia.