Prawo zamówień publicznych - studia podyplomowe online
Prawo zamówień publicznych - studia podyplomowe online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Studia są adresowane do osób zajmujących się zawodowo zamówieniami publicznymi, a więc pracowników administracji publicznej, pracowników przedsiębiorstw, pracowników działów zakupów, pracowników zajmujących się kontrolą udzielania zamówień, jak również prawników oraz ekonomistów zainteresowanych dziedziną przeprowadzenia prawidłowego postępowania w sprawie udzielania zamówień.
Oferta skierowana jest również dla pracowników wykonawcy zamówienia publicznego, którzy zajmują się przygotowaniem wniosków, ofert oraz składaniem środków ochrony prawnej w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego.
Uczestnikami studiów mogą zostać również absolwenci szkół wyższych zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji w tym zakresie.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji04-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest kompleksowe zaprezentowanie procedury zamówień publicznych w oparciu o szeroki kontekst prawny, gospodarczy i etyczny; zapoznanie słuchaczy ze skomplikowanymi, zmieniającymi się regulacjami prawnymi dotyczącymi zamówień publicznych w Polsce z uwzględnieniem regulacji prawnych UE.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Studenci zdobędą wiedzę na temat przepisów regulujących proces udzielania zamówień publicznych w polskim systemie prawa oraz w prawie Unii Europejskiej.Zrozumienie zakresu podmiotowego i przedmiotowego ustawy Prawo zamówień publicznych, wyłączeń obowiązku stosowania procedur oraz zasad udzielania zamówień publicznych. Wiedza na temat zamówień sektorowych, zamówień w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa oraz zamówień na usługi społeczne i inne szczegółowe usługi. Umiejętność ustalenia wartości szacunkowej zamówienia, zrozumienie obowiązków publikacyjnych, przeprowadzania wstępnych konsultacji i analizy potrzeb. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza na temat odpowiedzialności członków komisji przetargowych, zmów przetargowych oraz specyfiki zamówień na usługi cyberbezpieczeństwa i IT.Zrozumienie roli i zadań Urzędu Zamówień Publicznych, Rady Zamówień Publicznych oraz kar porządkowych i odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Wiedza na temat podwykonawstwa w zamówieniach publicznych oraz udostępniania zasobów. Zrozumienie różnych trybów udzielania zamówień publicznych oraz szczegółowych regulaminów. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza na temat tworzenia i realizacji umów w zamówieniach publicznych oraz prowadzenia dokumentacji postępowania, w tym Jednolitego Dokumentu Europejskiego.Zrozumienie środków ochrony prawnej w procedurze udzielania zamówień publicznych, w tym odwołań i skarg do Sądu Okręgowego oraz umiejętność analizy orzecznictwa. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ustalenia wartości zamówienia, prowadzenia konsultacji i analizy potrzeb.Umiejętność przeprowadzania wielokryterialnej oceny ofert oraz wyboru oferty najkorzystniejszej.Zdolność do składania ofert w formie elektronicznej oraz przeprowadzania elektronicznych zamówień publicznych. Umiejętność sporządzania i zarządzania dokumentacją postępowania oraz tworzenia i realizacji umów. Umiejętność przeprowadzania audytów w zamówieniach publicznych. Praktyczne umiejętności zdobyte poprzez symulacje rozpraw oraz analizę case study. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwój odpowiedzialności zawodowej za prowadzenie postępowań przetargowych i przestrzeganie regulacji prawnych.Kształtowanie postaw etycznych i uczciwości w zarządzaniu zamówieniami publicznymi, w tym unikanie zmów przetargowych. Umiejętność efektywnej komunikacji z interesariuszami, w tym członkami komisji przetargowych, wykonawcami oraz organami kontrolnymi. Umiejętność rozwiązywania konfliktów i problemów personalnych związanych z zamówieniami publicznymi. Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej, niezbędnej do skutecznego przygotowania i realizacji zamówień publicznych. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program studiów oparty o nowelizację ustawy z dn. 13 lipca 2016 r.
Program studiów obejmuje m.in.:
- zapoznanie się z aktualnymi regulacjami ustawy „Prawo zamówień publicznych i jej aktami wykonawczymi”;
- zapoznanie się z aktualnym orzecznictwem Krajowej Izby Odwoławczej w zakresie, w którym najczęściej dochodzi do formułowania zarzutów na czynności Zamawiającego;
- możliwość zdobycia wiedzy teoretycznej w zakresie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych;
- możliwość praktycznego wykorzystania nabytej wiedzy na ćwiczeniach i podczas zajęć casestudies;
- wymianę informacji i doświadczeń z doświadczoną kadrą prowadzącą zajęcia;
- prawne aspekty postępowania (skuteczne przygotowanie i realizacja procedur);
- procedury odwoławcze;
- problematyka umów i kontroli prawidłowości przeprowadzonego postępowania.
Uczestnicy studiów:
Studia adresowane są do osób zajmujących się zawodowo zamówieniami publicznymi, a więc pracowników administracji publicznej, pracowników przedsiębiorstw, pracowników działów zakupów, prawników oraz ekonomistów zainteresowanych dziedziną przeprowadzenia prawidłowego postępowania w sprawie udzielania zamówień. Oferta skierowana jest również dla pracowników wykonawcy zamówienia publicznego, którzy zajmują się przygotowaniem wniosków, ofert i odwołań w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego. Uczestnikami studiów mogą zostać również absolwenci szkół wyższych zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji w tym zakresie.
Wykładowcy:
Wśród wykładowców m.in. :
Piotr Nowak - Doświadczony prawnik z praktyką w prawie zamówień publicznych w jednostkach zamawiających i u wykonawców oraz obszarach prawa cywilnego i gospodarczego (w zakresie obsługi prawnej wielu branż). Nadzorujący procesy budowlane realizowane na czerwonym i żółtym FIDIC. Praktyk prawa zamówień publicznych, nauczyciel akademicki, autor podręcznika do przedmiotu zamówienia publiczne, pomysłodawca i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych Zamówień Publicznych.
dr Joanna Kurowska - Pysz - Dyrektor Centrum Transferu Technologii oraz Kierownik Katedry Zarządzania i Inżynierii Produkcji w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej, autorka i współautorka blisko siedemdziesięciu publikacji naukowych. Ekspert w zakresie zarządzania projektami i funduszami unijnymi, specjalizuje się w pozyskiwaniu środków na projekty związane z wdrażaniem innowacji oraz współpracą przedsiębiorstw z jednostkami naukowymi. Ekspert Komisji ds. Konkurencyjności, Innowacji i Współpracy Nauki z Biznesem, działającej przy Regionalnej Izbie Gospodarczej w Katowicach, członek Rady Ekspertów WSB w Dąbrowie Górniczej, wiceprezes Zarządu Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa Oddział w Dąbrowie Górniczej.
Kwalifikacje i kompetencje:
Program nauczania łączy w sobie problematykę zamówień publicznych z wiedzą z zakresu innych dziedzin prawa, nadzoru nad realizacją zamówień, elektronizacją zamówień publicznych oraz audyt w zamówieniach publicznych.
Program:
1. Regulacje dotyczące zamówień publicznych w polskim systemie prawa – przepisy regulujące proces udzielania zamówień publicznych. System zamówień publicznych w prawie Unii Europejskiej. Zamówienia publiczne w projektach Unii Europejskiej.
2. Wyłączenia obowiązku stosowania procedur ustawy Prawo zamówień publicznych. Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy. Zasady udzielania zamówień publicznych.
3. Zamówienia sektorowe oraz szczególne procedury udzielania zamówień publicznych. Zamówienia w dziedzinie obronności i bezpieczeństwa. Zamówienia na usługi społeczne i inne szczegółowe usługi.
4. Przygotowanie postępowania . Ustalenie wartości szacunkowej zamówienia. Obowiązki publikacyjne. Wstępne konsultacje. Analiza potrzeb.
5. Odpowiedzialność członków komisji przetargowych. Zmowy przetargowe. Zamówienia na usługi cyberbezpieczeństwa i IT.
6. Działalność opiniodawcza i kontrolna Urzędu Zamówień Publicznych, Rada Zamówień Publicznych. Kary porządkowe. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
7. Podwykonawstwo w zamówieniach publicznych. Udostępnienie zasobów.
8. Prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
9. Tryby udzielania zamówień publicznych.
10. Regulaminy w zamówieniach publicznych.
11. Wybór oferty najkorzystniejszej.
12. Umowy w zamówieniach publicznych.
13. Dokumentacja postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Jednolity Dokument Europejski.
14. Środki ochrony prawnej w procedurze udzielania zamówień publicznych – odwołanie i skarga do Sądu Okręgowego. Symulacja rozprawy.
15. Realizacja umowy o zamówienia publiczne.
16. Analiza orzecznictwa w obszarze zamówień publicznych.
17. Zamówienia publiczne in-house. Zamówienia z wolnej ręki.
18. Wielokryterialna ocena ofert.
19. Zamówienia publiczne w robotach budowlanych.
20. Elektronizacja zamówień publicznych, składanie oferty w formie elektronicznej – aspekty praktyczne.
21. Audyt w zamówieniach publicznych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 36,88 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 36,88 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Nowak
Marta Kittel
Specjalistka zamówień publicznych, z którą to dziedziną swoją przygodę zaczynała jako prawnik i radca prawny w czołowych warszawskich kancelariach. Posiada bogate doświadczenie jako pełnomocnik występujący przed Krajową Izbą Odwoławczą i sądami powszechnymi. Współautor komentarza do ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r., a także Leksykonu zamówień publicznych, wydanego przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska w 2020 roku. Autorka licznych artykułów eksperckich. Oprócz zamówień publicznych specjalizuje się m.in. w prawie gospodarczym, prawie rodzinnym oraz prawie karnym. Prowadziła wykłady dla studentów wielu polskich uczelni. Obecnie wykłada na Akademii WSB.
Grzegorz Adam
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji.
Selekcja materiałów odbywa się na podstawie złożoności omawianych zagadnień, zgłaszanego zapotrzebowania uczestników, charakteru zajęć (teoretyczne/warsztatowe) oraz możliwości wynikających z praw autorskich i licencyjnych.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
- Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
- Czas trwania: 2 semestry.
- Podstawa zaliczenia: studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry
- Dni odbywania się zajęć: soboty, niedziele.
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Teams
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h