Canva, grafika i sztuczna inteligencja – cyfrowe narzędzia w zielonej gospodarce
Canva, grafika i sztuczna inteligencja – cyfrowe narzędzia w zielonej gospodarce
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób pracujących lub planujących rozwój zawodowy w sektorze zielonej gospodarki, które chcą wykorzystywać nowoczesne narzędzia cyfrowe do tworzenia materiałów graficznych i wizualnej komunikacji. Uczestnikami mogą być osoby zajmujące się promocją, edukacją, marketingiem, a także właściciele małych firm, freelancerzy i edukatorzy realizujący działania proekologiczne. Usługa jest odpowiednia dla osób posiadających podstawowe umiejętności obsługi komputera i internetu, które chcą rozwinąć kompetencje w zakresie pracy z Canvą i sztuczną inteligencją w kontekście zrównoważonego rozwoju.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji22-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie prowadzi do zdobycia umiejętności wykorzystywania narzędzi cyfrowych, takich jak Canva i sztuczna inteligencja, w tworzeniu nowoczesnych materiałów graficznych wspierających działania w sektorze zielonej gospodarki. Uczestnik rozwija kompetencje w zakresie projektowania komunikacji wizualnej zgodnej z ideą zrównoważonego rozwoju, z uwzględnieniem estetyki, spójności przekazu i zasad cyberbezpieczeństwa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości wykorzystania narzędzi cyfrowych, takich jak Canva i AI, w tworzeniu materiałów graficznych na potrzeby zielonej gospodarki. | Kryteria weryfikacji – Wskazuje konkretne zastosowania Canvy i narzędzi AI w tworzeniu komunikatów wizualnych wspierających działania proekologiczne.– Omawia zalety i ograniczenia wykorzystania tych narzędzi w pracy cyfrowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Projektuje proste materiały wizualne z wykorzystaniem Canvy, uwzględniając zasady zrównoważonej komunikacji i estetyki przekazu. | Kryteria weryfikacji – Tworzy autorskie grafiki (np. posty, ulotki, infografiki) w Canvie z użyciem dostępnych zasobów i funkcji AI.– Stosuje zasady spójności wizualnej, przejrzystości i ekologicznego przekazu. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Ocenia zagrożenia związane z publikacją treści cyfrowych i uzasadnia znaczenie cyberbezpieczeństwa w pracy w sieci. | Kryteria weryfikacji – Identyfikuje podstawowe zagrożenia w pracy online, związane z udostępnianiem materiałów graficznych i danych.– Wyjaśnia dobre praktyki związane z ochroną treści cyfrowych i bezpiecznym korzystaniem z narzędzi internetowych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie jest skierowane do osób pracujących lub planujących rozwój zawodowy w sektorze zielonej gospodarki, które chcą wykorzystywać nowoczesne narzędzia cyfrowe do tworzenia materiałów graficznych i wizualnej komunikacji. Uczestnikami mogą być osoby zajmujące się promocją, edukacją, marketingiem, a także właściciele małych firm, freelancerzy i edukatorzy realizujący działania proekologiczne. Usługa jest odpowiednia dla osób posiadających podstawowe umiejętności obsługi komputera i internetu, które chcą rozwinąć kompetencje w zakresie pracy z Canvą i sztuczną inteligencją w kontekście zrównoważonego rozwoju.
Program szkolenia jest powiązany z załącznikiem nr 1 "Mapa powiązań technologicznych" do Programu Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030 w obszarze technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych - 4.7 Technologie telekomunikacyjne i informacyjne wspierające przemysł 4.0.
Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych + przerwy.
Szkolenie odbywa się w trybie stacjonarnym na sali szkoleniowej wyposażonej w stanowisko komputerowe dla uczestnika, projektor, flipcharty, markery.
Walidacja: Szkolenie kończy się walidacją wewnętrzną. Szkolenie i walidację prowadzą inne osoby.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do zielonych kompetencji cyfrowych
- Pojęcie zielonej gospodarki i zielonych kompetencji
- Rola komunikacji wizualnej w promowaniu idei zrównoważonego rozwoju
- Przegląd narzędzi cyfrowych wspierających działania ekologiczne
- Wprowadzenie do Canvy i sztucznej inteligencji w pracy kreatywnej
2. Canva – podstawy pracy z narzędziem i funkcje przyjazne środowisku
- Tworzenie i zarządzanie projektami w Canvie
- Praca z szablonami: ulotki, infografiki, posty społecznościowe
- Dobór kolorów, ikon i grafik zgodnych z ideą „eko”
- Funkcje wspierające pracę zespołową i oszczędność zasobów (np. kopiowanie, współdzielenie, ponowne użycie projektów)
3. Wykorzystanie AI w Canvie – automatyzacja i kreatywność
- Przegląd funkcji AI w Canvie
- Tworzenie tekstów i grafik z pomocą AI
- Praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem AI do przygotowania ekologicznego przekazu
- Etyka i odpowiedzialność przy korzystaniu ze sztucznej inteligencji
4. Projektowanie ekologicznego przekazu wizualnego
- Zasady zrównoważonej komunikacji wizualnej
- Tworzenie spójnych materiałów promujących działania proekologiczne
- Ćwiczenia projektowe: przygotowanie kompletnej kampanii graficznej (np. seria postów społecznościowych)
- Omówienie przykładów dobrych praktyk
5. Bezpieczeństwo cyfrowe i odpowiedzialne publikowanie treści
- Podstawy cyberbezpieczeństwa w pracy z narzędziami online
- Bezpieczne udostępnianie materiałów i danych w sieci
- Licencje, prawa autorskie i zasady korzystania z zasobów graficznych
- Ochrona wizerunku i danych osobowych w publikacjach graficznych
6. Walidacja efektów uczenia się
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Westerowski
• Trener na poziomie odpowiadającym EQF 5 European Qualification Framework (Senior trainer);
• Doradca zawodowy;
• Certyfikowany coach amerykańskiej metodyki sprzedaży CustomerCentric Selling;
• Doświadczenie: 20 letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia własnej działalności gospodarczej – prowadzenie usług doradczych i szkoleniowych z zakresu technik sprzedaży, marketingu internetowego oraz projektowania stron www - tworzenia treści i grafik na stronie www; Trener w Szkole Komputerowej Impuls w zakresie technik sprzedaży, marketingu internetowego oraz projektowania stron www od 2020 roku; Wykładowca Akademii E-marketingu na Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej od 2014 roku; w 2024 roku przeprowadził szkolenie w ramach projektu "Zielone kompetencje cyfrowe", koncentrując się na wykorzystaniu narzędzi cyfrowych do promowania zrównoważonego rozwoju i działań proekologicznych. Szkolenie obejmowało m.in. strategie marketingowe wspierające zieloną gospodarkę, angażowanie społeczności w działania ekologiczne oraz analizę efektywności kampanii online z uwzględnieniem aspektów środowiskowych; Trener na bieżąco śledzi zmiany w obszarze norm i trendów związanych z ekologiczną transformacją w sektorze cyfrowym.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
skrypt w formie pdf
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe