Umowy w systemie zamówień publicznych w świetle Nowej Ustawy PZP - przygotowanie, zawieranie, zmiany, rozwiązywanie, unieważnienie. Certyfikowane szkolenie
Umowy w systemie zamówień publicznych w świetle Nowej Ustawy PZP - przygotowanie, zawieranie, zmiany, rozwiązywanie, unieważnienie. Certyfikowane szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Zamówienia publiczne
- Grupa docelowa usługi
-pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
-specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy;
-przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego;
-przedstawiciele administracji rządowej;
-wszystkie osoby pragnące zdobyć wiedzę na temat funkcjonowania umów w systemie zamówień publicznych. - Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji19-04-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma na celu nabycie zaawansowanej wiedzy, która posłuży Uczestnikom do jeszcze skuteczniejszego pełnienia obowiązków służbowych w obszarze prawa zamówień publicznych.Celem szkolenia jest kompleksowe omówienie zasad dotyczących umów w systemie zamówień publicznych, uczestnicy zostaną zapoznani z aktualnymi przepisami regulowanymi przez ustawę PZP, jak również przy pomocy praktycznych przykładów zdobędą wiedzę w zakresie dokonywania zmian w umowach.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza• Omawia kluczowe zmiany wprowadzone przez nową ustawę Prawo Zamówień Publicznych (PZP). • Omawia rodzaje umów cywilnoprawnych i ich zastosowania w zamówieniach publicznych. • Określa obowiązki i uprawnienia mają strony umowy, w tym kwestie reprezentacji, pełnomocnictwa i prokury. • Omawia mechanizmy zabezpieczenia należytego wykonania umowy oraz sposoby zwrotu zabezpieczeń. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:-Wskazuje konkretne zmiany w przepisach i ich wpływ na proces zamówień publicznych. -Porównuje nowe regulacje z poprzednimi przepisami. -Wyjaśnia konsekwencje zmian dla zamawiających i wykonawców. - Wymienia i charakteryzuje podstawowe typy umów cywilnoprawnych. -Wskazuje różnice między umowami w PZP a umowami cywilnoprawnymi. - Wskazuje podstawowe prawa i obowiązki stron w umowie o zamówienie publiczne. -Opisuje zasady reprezentacji zamawiającego i wykonawcy. - Wymienia dostępne formy zabezpieczeń i ich zastosowanie. - Porównuje skuteczność różnych form zabezpieczeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności• Interpretuje przepisy nowej ustawy PZP oraz ich zastosowanie w praktyce. • Analizuje i konstruuje umowy o zamówienia publiczne zgodnie z wymogami prawnymi. • Identyfikuje ryzyka związane z różnymi formami umów i stosować odpowiednie mechanizmy zabezpieczeń. • Ocenia dopuszczalność zmian w umowie i wdrażać je zgodnie z obowiązującymi regulacjami. • Stosuje środki prawne w przypadku naruszenia warunków umowy lub konieczności jej rozwiązania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- Prawidłowo odnosi przepisy PZP do konkretnych przypadków. -Wykazuje się znajomością terminologii i zasad obowiązujących w PZP. - Rozpoznaje kluczowe elementy umowy zgodnej z PZP. - Weryfikuje poprawność zapisów umownych pod kątem zgodności z regulacjami. - Formułuje propozycje zmian lub uzupełnień w treści umowy. - Analizuje potencjalne zagrożenia wynikające z zapisów umownych. -Rozróżnia zmiany istotne i nieistotne. - Ocenia skutki prawne wprowadzanych zmian. - Rozpoznaje podstawy prawne do rozwiązania lub unieważnienia umowy. - Wskazuje konsekwencje wynikające z naruszenia umowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik po szkoleniu:- dobiera odpowiednie metody do dalszego kształcenia - reaguje odpowiednio do różnorodnych kontekstów zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- szkolenie trwa 2 dni (łącznie 12h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
- zajęcia odbywają się w godzinach 09.30-15.30 każdego dnia według harmonogramu:
Dzień I
Godz. 09:30 - 09:40 – PRE TEST do uzupełnienia przed szkoleniem
Godz. 09:40 - 11:00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu)
1. Wprowadzenie - Nowa Ustawa PZP.
2. Stosowanie przepisów Kodeksu Cywilnego w umowach o udzielenie zamówienia publicznego.
3. Typy umów określonych w Kodeksie Cywilnym - ich charakterystyka, odniesienie do umów o zamówienia publiczne.
4. Termin zawarcia umowy o zamówienie publiczne.
Godz. 11:00 – 11:15 – przerwa
Godz. 11:15 - 12:40 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
5. Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy.
6. Ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
7. Obowiązek zawarcia umowy - różnice pomiędzy umowami zawieranymi na podstawie Kodeksu Cywilnego a umowami o zamówienie publiczne -roszczenie o zawarcie umowy.
8. Zawarcie umowy po upływie okresu związania ofertą.
9. Zasady konstruowania umów.
Godz. 12:40 – 13:00 – przerwa
Godz. 13:00 - 14:00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
10. Forma umowy o zamówienie publiczne.
11. Reprezentacja stron - Zamawiającego / Wykonawcy (identyfikacja osób podpisujących, pełnomocnictwo, prokura).
12. Umowy zawierane z wykonawcami składającymi wspólną ofertę.
13. Czas trwania umowy.
14. Wartość zobowiązania Zamawiającego wynikająca z umowy.
Godz. 14:00 – 14:15 – przerwa
Godz. 14:15 - 15:30 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
15. Omówienie umów dot. zamówień publicznych - umowa o roboty budowlane, dostawy, usług, umowa ramowa.
16. Kształtowanie zapisów dot. wynagrodzenia wykonawcy, okres rękojmi i gwarancji.
17. Panel dyskusyjny na tematy zgłoszone przez uczestników.
Dzień II
Godz. 09:30 - 11:00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
1. Tożsamość zobowiązania umownego z treścią oferty.
2. Zmiany umowy w toku realizacji:
3. Zmiany istotne i nieistotne - zasady ich wprowadzania,
4. Zmiany nieistotne.
5. Roboty zamienne, dodatkowe, kwota warunkowa w umowach o roboty budowlane.
6. Umowy dot. udzielania zamówień z wolnej ręki.
Godz. 11:00 – 11:15 – przerwa
Godz. 11:15 - 12:40 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
7. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy - wysokość w zależności od formy wynagrodzenia wykonawcy.
8. Formy - zmiana w toku realizacji umowy:
9. Gwarancja ubezpieczeniowa,
10. Gwarancja bankowa,
11. Wpłata Pieniężna.
Godz. 12:40 – 13:00 – przerwa
Godz. 13:00 - 14:00 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
12. Treść dokumentów potwierdzających wniesienie zabezpieczenia w formie nie pieniężnej .
13. Zwrot zabezpieczenia.
14. Zaliczka.
15. Zadatek - czy występuje w umowach o zamówienie publiczne?
16. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych przy zawieraniu umów.
17. Kary umowne.
18. Odstąpienie od umowy: Umowne, Ustawowe,
19. Odstępne.
Godz. 14:00 – 14:15 – przerwa
Godz. 14:15 - 15:10 – szkolenie (rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu, ćwiczenia)
20. Wypowiedzenie umowy.
21. Unieważnienie umowy wg Kodeksu Cywilnego i Prawa zamówień publicznych.
22. Jawność umów.
23. Panel dyskusyjny na tematy zgłoszone przez uczestników.
24. Podsumowanie warsztatów.
Godz. 15:10 – 15:20 – POST TEST walidacja usługi
Godz. 15:20 - 15:30 – podsumowanie i zakończenie szkolenia
Szkolenie będzie realizowane w wymiarze 12-godzinnym, gdzie 1 godzina odpowiada godzinie zegarowej (60min.)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Umowy w systemie zamówień publicznych w świetle Nowej Ustawy PZP - przygotowanie, zawieranie, zmiany, rozwiązywanie, unieważnienie. Szkolenie praktyczne. | Prowadzący Robert Bartkowski | Data realizacji zajęć 20-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Umowy w systemie zamówień publicznych w świetle Nowej Ustawy PZP - przygotowanie, zawieranie, zmiany, rozwiązywanie, unieważnienie. Szkolenie praktyczne. | Prowadzący Robert Bartkowski | Data realizacji zajęć 21-04-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 525,20 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 240,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 127,10 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 103,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Robert Bartkowski
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w okresie 5 lat wstecz od daty rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Dla uczestników finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych następuje zwolnienie z obowiązku opłaty podatku VAT. Zwolnienie przyznane jest zgodnie z treścią rozporządzenia ministra finansów art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11.03.2004 r.
- Walidacja usługi odbędzie się poprzez PRE i POST TESTY przekazane dla uczestników na początku szkolenia oraz ponownie weryfikowane przed jego zakończeniem.
- Usługa będzie rejestrowana w celu kontroli i audytu. Wizerunek uczestników będzie rejestrowany. Uczestnik zobowiązany jest to posiadania i używania sprawnej kamerki internetowej.
Informacje dodatkowe
- wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z Internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
- szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
- bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
- pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
- podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
- otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
- masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
- otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne:
- Platforma /rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa - Platforma Zoom (https://zoom-video.pl/)
Wymagania sprzętowe:
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów - komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu. Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
- Potrzebna jest zainstalowana najbardziej aktualna oficjalna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera. Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.